Rintaproteesi

onko teidän mielestä

hankala käyttää ? Pysyykö paikoillaan ?

11

5336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpääntynyt

      takana kohta 3,5 v. Tuossa yhtenä aamuna ajattelinkin pukeutuessani, että nopeastihan tähän proteesiin onkin tottunut, kun aamuisin ei sapeta tuo irtokappale lainkaan, vauhdissakin se on pysynyt luotettavasti mukana tarkoituksenmukaisilla taskullisilla proteesiliiveillä.
      Painavaltahan se joskus tuntuu, kun koko proteesin paino on niissä olkaimissa, kun oma rinta on kiinni kropassa. Mutta "kuolemaa pahempi tämä ei ole"

    • isorintainen

      ja minulla on yksi liivimalli ( sellainen avonaisempi) jonka kanssa tuntuu, että kumartuessani alaspäin proteesi saattaisi pullahtaa ulos...

      • sattui niin

        että kumartuessani kaupassa ottamaan alahyllyltä jotain, toinen tissi tippui lattialle. Ei silloin naurattanut, mutta jälkeenpäin sitäkin enemmän.


    • proteesi 2 v

      Proteesin kanssa eläminen on onneksi väliaikaista. Minulla oli se kaksi vuotta ja en tottunut siihen koko aikana. Suorastaan inhosin sitä! Minulle tehtiin 4 kk sitten uusi rinta LD-kielekkeestä ja olen todella tyytyväinen. Oli esim. ihanaa laittaa entiset tavalliset bikinit rannalle :) Mutta täsmennän että ei kaikki tietenkään halua leikkausta. Se on niin yksilöllistä. Toisia ei vaivaa proteesin kanssa eläminen. Minua vaivasi, sairastettu, takana päin oleva syöpä muistutti joka aamu kun laitoin sen liiveihin. Tämä korjausleikkaus oli kuin päätös sille rintasyöpäprosessille. Nyt se on ohi. Olihan sitä tosi kipeä leikkauksen jälkeen mutta nyt jo elän täysin normaalia elämää. Käytän kättä niinkuin ennenkin, käyn jumpassa, spinningissä, fyysisesti raskas työ jne. Suosittelen jos ken miettii leikkausta :)

      • Rintaproteesi

        Jouduitko olemaan jonossa 2 vuotta korjausleikkaukseen? Huomaako ero toiseen rintaan?
        Minulla mietinnässä korjausleikkaus.


      • väliaikaista
        Rintaproteesi kirjoitti:

        Jouduitko olemaan jonossa 2 vuotta korjausleikkaukseen? Huomaako ero toiseen rintaan?
        Minulla mietinnässä korjausleikkaus.

        Jonotin 1 v ja 3 kk kunnes pääsin plastikkakirurgin vastaanotolle ja sitten siitä 3 kk:n kuluttua oli korjausleikkaus. Eli tuli just täyteen 2 vuotta rintasyöpäleikkauksesta kun pääsin siihen. Onkologi laittoi minut heti hoitojen jälkeisessä kontrollissa jonoon tai siis teki konsultaatiopyynnön plast.kirurgille. Rinta on yllättävän oikean näköinen. Toista rintaa kohotettiin ja hieman pienennettiin samassa operaatiossa. Ovat nyt samalla tasolla ja täysin saman kokoiset. Nänni tehdään nyt parin kk kuluttua ja tatuointi sitten myöhemmin. Onhan ne arvet tietysti melko näkyvät vielä mutta vaalenevathan nekin ajan kanssa. Pidän arpien päällä mepiform-arpienhoitoteippiä. Selän arpi vielä kiristää jonkin verran mutta venyttelen ahkerasti, eiköhän se siitä vetristy ajan kanssa. Mutta se on pientä kun olen nyt Kokonainen! Pystyn jo nukkumaan leikatun puolen kyljellä. Muistutan vielä että leikkaus ja siitä toipuminen on rankka mutta kyl se kannattaa kun saa naiseutensa takaisin :)


      • Miten sinulla
        väliaikaista kirjoitti:

        Jonotin 1 v ja 3 kk kunnes pääsin plastikkakirurgin vastaanotolle ja sitten siitä 3 kk:n kuluttua oli korjausleikkaus. Eli tuli just täyteen 2 vuotta rintasyöpäleikkauksesta kun pääsin siihen. Onkologi laittoi minut heti hoitojen jälkeisessä kontrollissa jonoon tai siis teki konsultaatiopyynnön plast.kirurgille. Rinta on yllättävän oikean näköinen. Toista rintaa kohotettiin ja hieman pienennettiin samassa operaatiossa. Ovat nyt samalla tasolla ja täysin saman kokoiset. Nänni tehdään nyt parin kk kuluttua ja tatuointi sitten myöhemmin. Onhan ne arvet tietysti melko näkyvät vielä mutta vaalenevathan nekin ajan kanssa. Pidän arpien päällä mepiform-arpienhoitoteippiä. Selän arpi vielä kiristää jonkin verran mutta venyttelen ahkerasti, eiköhän se siitä vetristy ajan kanssa. Mutta se on pientä kun olen nyt Kokonainen! Pystyn jo nukkumaan leikatun puolen kyljellä. Muistutan vielä että leikkaus ja siitä toipuminen on rankka mutta kyl se kannattaa kun saa naiseutensa takaisin :)

        Vielä kysyisin, oliko sinulla millaiset hoidot rintaleikkauksen jälkeen, ja onko vielä mitään hoitoja/kuureja. Tuliko rinta ihan omasta selälihaksesta vai laitettiinko silikonia. Kauanko leikkaus kesti ja onko leikkauksen jälkeen ollut mitään "komplikaatiota". Minulla rinta leikattu huhtikuussa 07, ja nyt sitten olen miettinyt korjausleikkausta, vaikka olekin jo viiskymppinen.


      • väliaikaista
        Miten sinulla kirjoitti:

        Vielä kysyisin, oliko sinulla millaiset hoidot rintaleikkauksen jälkeen, ja onko vielä mitään hoitoja/kuureja. Tuliko rinta ihan omasta selälihaksesta vai laitettiinko silikonia. Kauanko leikkaus kesti ja onko leikkauksen jälkeen ollut mitään "komplikaatiota". Minulla rinta leikattu huhtikuussa 07, ja nyt sitten olen miettinyt korjausleikkausta, vaikka olekin jo viiskymppinen.

        Sain sytostaatti- ja sädehoidot molemmat. Kun viimeiset sädehoidot oli heinäkuussa -05 elokuussa laitettiin jonoon. LD-kieleke ei yksinään riittänyt vaan siihen laitettiin lisäksi pieni silikoni. Komplikaatioita varsinaisia minulla ei onneksi ollut paitsi selän puolelta lihaksen ottokohta eritti punktioita vaativaa kudosnestettä peräti 5 viikkoa. Toisaalta se ei ole komplikaatio vaan luonnollinen reaktio kun siinä oli se tyhjä kohta ennen kuin kasvoi kiinni. Kuulemma ihan tavallista LD-kielekeleikkauksen jälkeen. Mutta mulle ei kylläkään kerrottu sellaisesta etukäteen. Mutta se on takana päin ja kaiken kaikkiaan olen toipunut siitä erittäin hyvin. Saattaahan olla että sinulle tehdäänkin se mahasta, tiedät sitten kun käyt plastikkakirurgin arvioitavana. Ja iästä vielä, käsittäisin että 60 v on ikäraja näihin operaatioihin. En tiedä. Minä olen 42.v. Vaikka tuntuu niin hullulta, naiseus ei ole iästä kiinni. Mutta verenkierron säilyminen uudessa rinnassa on se pointti, ehkä siihen se ikä vaikuttaa :)


    • Anonyymi

      Liimautuva-rintaproteesi on aivan ylivertainen, pysyy kiinni ihossa, vaikka vaihtaisit liivit.
      Lämmettyään ne tuntuvat melkein omilta rinnoilta, vain tunto puuttuu.
      Entistä rintaa on vielä vähän jäljellä, niin kuorikko toimii hyvin.
      Olen unohtanut jopa yöksi ja nukkunut ilman liivejä, pelkässä yöpaidassa, pysyneet ihossa kiinni.

      • Anonyymi

        Kiva, kun kohdallasi on asiat sujunut hyvin.


    • Anonyymi

      Itseltä leikattiin koko rinta pois (vasen) ja proteesin olen tottunut hyvin. Leikkaus oli 10.11.2021 ja siitä n 5 vkoa myöhemmin sain proteesin. Hyvillä mielin palasin töihin heti joulun jälkeen. Aromataasinestäjät miedoimmasta päästä sain hoidoksi. Mielenkiinnolla odotan sitä hetkeä, kun rintaa korjataan. Olen positiivisella mielellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe