Hankin n. 15 vuotta sitten Fjällräven Akka 5222 -mallisen tuneliteltan. Ongelmana on ollut, että teltta on tavattoman vaikea pystyttää ja purkaa, joska telttasalkoja varten tehdyt kanavat ovat ahtaat ja niiden lähtökohtaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa, koska niitä ei ole mitenkään merkitty. Onko muilla vaeltajilla samanlaisia kokemuksia?
Kirjoitin asiasta tehtaalle Ruotsiin ja esitin parannusehdotuksia. Vastauksena oli seuraava kirje. Lainaan sen tähän kokonaisuudessaan: "Tack för ditt brev och dina synpunkter" eli kiitos kirjeestäsi ja näkökannoistasi.
Vastaus kuitenkin tuli, mutta tuotekehittely lienee vieläkin samalla tasolla kuin 15 vuotta sitten, vai onko teltta parantunut? En ole viitsinyt käydä kaupoissa katselemassa, kun ei ole tarkoitus ostaa. Muuten teltta on ollut hyvä ja kestävä.
Fjällräven Akka 5222
3
3371
Vastaukset
- se monesti
on Ruotsissa. Kun suomalainen esittää parannuksia, vastataan tuolla tavalla. Olisipa esittäjä ollut vaikka Englannista tai USA:sta, niin teltta olisi aikoja sitten parantunut.
Taitaa nimittäin vieläkin olla aikamoista tuskaa telttasalkojen tunkeminen ahtaisiin kanaviin. Hämärässä nitä et edes löydä. - korjattu
Kaverilla oli vanhempi Akka tunneliteltta (olisko ollu sama kuin sulla). Se oli tosiaan aika v-mainen pystytettävä etenkin märkänä.
Itselleni ostin pari vuotta sitten Akka light tunnelin, joka on jokseenkin samanlainen ja samankokoinen kuin toi vanhempi malli. Salkokujat on vaan väljemmät ja liukkaammat, salot ohuemmmat, ja muistaakseni salkokujatkin on merkattu paremmin niin että osuvat paremmin silmiin hämärässkin, joten pystytys on nyt helppoa.
Kaverikin vaihtoi vanhan akkansa uuteen kun kokeili kerran mun nuorempaa ja notkeampaa akkaa. On siinä muitakin pikkuparannuksia, ja onhan se puoli kiloa kevyempikin kun kaverin vanha ja tukevampi ex-rouva ;)
Olisko reklamaatiokirjeelläsi ollut vaikutusta. Et kylläkään ole ainut aiheesta valittanut, tiedän pari muutakin akastaan kiukuista palautetta antanutta.- Ukko 5223
Hyvä, jos ovat korjanneet ongelmat. Itse sinnittelen vielä vanhan Akkani kanssa, saa nähdä, milloin otan uuden.
Jos useampi on antanut moitteita, niin silloin ehkä ruotsalainenkin tuotekehittely herää unestaan ja rupeaa toimiin. Hyvää Juhannusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484