Punton jarrut rahisee

Sirpa 40

Moi!

Perheessä on Punto Dynamic 2004 ja jarrut edessä rahisee melko pahasti. Takuu ummessa, joten piipahdin aamulla paikallisessa pienemmässä huollossa. To vien uudelleen. Oliskos jarrupalat loppu?

Mitä arvioitte että palojen vaihto kustantaa? Rahinaa ollut hieman yli viikon, ei kai vaan ole jarrulevyihin vielä iskenyt?

Jeesatkaa - olen autojen kanssa aika tietämätön...

Terv,

Sirpa

9

5370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön ole

      ihan oikein päättelit. eli todennäköisesti jarrupalat on vaihdettava ja ei se nuin lyhyessä ajassa levyjä pilaa. jarrupalat pitäs eteen vaihtua tunnin työllä palat =n100e

    • Pera

      Eukon Puntossa oli sama juttu. Punton jarrulevyt kuluvat nopeasti ja ulkokehälle jää kulumaton reunus, joka äänen aioheuttaa. Palat ja levyt uusiksi. Paikasta riippuen 200 - 300 €. Älä vie Delta-Autoon.

      Kyllä tuon ongelman kanssa voi tosin elääkin..

      • vai että levy

        joka autossa kuluu jarrulevy ja ulkoreunaan jää pieni alue joka ei kulu mutta ei se haittaa. se rahiseva ääni lähtee jos paloissa on pelti joka ilmoittaa ennenkuin palat kuluu loppuun osumalla jarrulevyyn tai jos sitä ei ole on palat täysin loppu mutta levyjä ei tarvi vaihtaa ennenkuin kuluu liika ohueksi ja sitä ennen pitää palat vaihtaa monesti


      • Pera
        vai että levy kirjoitti:

        joka autossa kuluu jarrulevy ja ulkoreunaan jää pieni alue joka ei kulu mutta ei se haittaa. se rahiseva ääni lähtee jos paloissa on pelti joka ilmoittaa ennenkuin palat kuluu loppuun osumalla jarrulevyyn tai jos sitä ei ole on palat täysin loppu mutta levyjä ei tarvi vaihtaa ennenkuin kuluu liika ohueksi ja sitä ennen pitää palat vaihtaa monesti

        Asentaja ihmetteli määräaikaishuollossa, kun Punto oli mennyt katsastuksesta läpi niillä levyillä. Rahinaa pitivät ja pinta oli pelkkää uraa ja kohoutumaa. Kulumattoman reunuksen leveys oli lähes sentti. Ajettu n. 70 000. En ole moista Nissaneissa nähnyt.

        Voihan kysyjä Puntonsa pajalle viedä, mutta asentaja sanoo, ettei niihin levyihin kannata uusia paloja laittaa.


      • tuolaisessa
        Pera kirjoitti:

        Asentaja ihmetteli määräaikaishuollossa, kun Punto oli mennyt katsastuksesta läpi niillä levyillä. Rahinaa pitivät ja pinta oli pelkkää uraa ja kohoutumaa. Kulumattoman reunuksen leveys oli lähes sentti. Ajettu n. 70 000. En ole moista Nissaneissa nähnyt.

        Voihan kysyjä Puntonsa pajalle viedä, mutta asentaja sanoo, ettei niihin levyihin kannata uusia paloja laittaa.

        autossa. jos malli 60 levyt saa 14.48 kpl ja palat 14.90 kahteen pyörään. Jos malli 80 levy 22.50 ja palat 24.22 ja kyseisen auton asennus työ jos satulat kunnossa maksimi puoli tuntia siis 25€


    • frage

      jarrupalat,ei voi olla kallis koska ne vaihtaa alle tunnissa

      • haloo Hesalaiset?

        Jarrupalat Puntoon maksaa noin 15 euroa ja itse ne vaihtaa 15-20 min/puoli. Kysy naapurin isäntää vaihtamaan jos sulla ei ole itsellä vaihtoapua.


      • xxy
        haloo Hesalaiset? kirjoitti:

        Jarrupalat Puntoon maksaa noin 15 euroa ja itse ne vaihtaa 15-20 min/puoli. Kysy naapurin isäntää vaihtamaan jos sulla ei ole itsellä vaihtoapua.

        Noin nopeasti kuluneiden kiekkojen ja palojen syynä liene jumittavat ja laahaavat jarrut.Jarrusatulat pitäisi huoltaa säännöllisesti. Aina kesä/ talvipyörien vaihdon yhteydessä. Ja jos kiekot ovat kuluneet olakkeille, niin pelkkiä paloja ei kannata laittaa. samalla vaivalla vaan myös uudet kiekot. Eivät maksa paljon.


    • Puntononnellinenomistaja

      >Mulla on ihana Punto Dynamic 2004, ajettu melkein 52000, ihana auto.
      Talvirenkaiden vaihdon jälkeen alkoi kuulua omituista jarrujen laahausääntä. Kuka haluaa ostaa tämän ihanuuden t. R

      '''''''

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe