Punton jarrut rahisee

Sirpa 40

Moi!

Perheessä on Punto Dynamic 2004 ja jarrut edessä rahisee melko pahasti. Takuu ummessa, joten piipahdin aamulla paikallisessa pienemmässä huollossa. To vien uudelleen. Oliskos jarrupalat loppu?

Mitä arvioitte että palojen vaihto kustantaa? Rahinaa ollut hieman yli viikon, ei kai vaan ole jarrulevyihin vielä iskenyt?

Jeesatkaa - olen autojen kanssa aika tietämätön...

Terv,

Sirpa

9

5557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön ole

ihan oikein päättelit. eli todennäköisesti jarrupalat on vaihdettava ja ei se nuin lyhyessä ajassa levyjä pilaa. jarrupalat pitäs eteen vaihtua tunnin työllä palat =n100e

• Pera

Eukon Puntossa oli sama juttu. Punton jarrulevyt kuluvat nopeasti ja ulkokehälle jää kulumaton reunus, joka äänen aioheuttaa. Palat ja levyt uusiksi. Paikasta riippuen 200 - 300 €. Älä vie Delta-Autoon.

Kyllä tuon ongelman kanssa voi tosin elääkin..

• vai että levy

joka autossa kuluu jarrulevy ja ulkoreunaan jää pieni alue joka ei kulu mutta ei se haittaa. se rahiseva ääni lähtee jos paloissa on pelti joka ilmoittaa ennenkuin palat kuluu loppuun osumalla jarrulevyyn tai jos sitä ei ole on palat täysin loppu mutta levyjä ei tarvi vaihtaa ennenkuin kuluu liika ohueksi ja sitä ennen pitää palat vaihtaa monesti

• Pera
        vai että levy kirjoitti:

joka autossa kuluu jarrulevy ja ulkoreunaan jää pieni alue joka ei kulu mutta ei se haittaa. se rahiseva ääni lähtee jos paloissa on pelti joka ilmoittaa ennenkuin palat kuluu loppuun osumalla jarrulevyyn tai jos sitä ei ole on palat täysin loppu mutta levyjä ei tarvi vaihtaa ennenkuin kuluu liika ohueksi ja sitä ennen pitää palat vaihtaa monesti

Asentaja ihmetteli määräaikaishuollossa, kun Punto oli mennyt katsastuksesta läpi niillä levyillä. Rahinaa pitivät ja pinta oli pelkkää uraa ja kohoutumaa. Kulumattoman reunuksen leveys oli lähes sentti. Ajettu n. 70 000. En ole moista Nissaneissa nähnyt.

Voihan kysyjä Puntonsa pajalle viedä, mutta asentaja sanoo, ettei niihin levyihin kannata uusia paloja laittaa.

• tuolaisessa
        Pera kirjoitti:

Asentaja ihmetteli määräaikaishuollossa, kun Punto oli mennyt katsastuksesta läpi niillä levyillä. Rahinaa pitivät ja pinta oli pelkkää uraa ja kohoutumaa. Kulumattoman reunuksen leveys oli lähes sentti. Ajettu n. 70 000. En ole moista Nissaneissa nähnyt.

Voihan kysyjä Puntonsa pajalle viedä, mutta asentaja sanoo, ettei niihin levyihin kannata uusia paloja laittaa.

autossa. jos malli 60 levyt saa 14.48 kpl ja palat 14.90 kahteen pyörään. Jos malli 80 levy 22.50 ja palat 24.22 ja kyseisen auton asennus työ jos satulat kunnossa maksimi puoli tuntia siis 25€

• frage

jarrupalat,ei voi olla kallis koska ne vaihtaa alle tunnissa

• haloo Hesalaiset?

Jarrupalat Puntoon maksaa noin 15 euroa ja itse ne vaihtaa 15-20 min/puoli. Kysy naapurin isäntää vaihtamaan jos sulla ei ole itsellä vaihtoapua.

• xxy
        haloo Hesalaiset? kirjoitti:

Jarrupalat Puntoon maksaa noin 15 euroa ja itse ne vaihtaa 15-20 min/puoli. Kysy naapurin isäntää vaihtamaan jos sulla ei ole itsellä vaihtoapua.

Noin nopeasti kuluneiden kiekkojen ja palojen syynä liene jumittavat ja laahaavat jarrut.Jarrusatulat pitäisi huoltaa säännöllisesti. Aina kesä/ talvipyörien vaihdon yhteydessä. Ja jos kiekot ovat kuluneet olakkeille, niin pelkkiä paloja ei kannata laittaa. samalla vaivalla vaan myös uudet kiekot. Eivät maksa paljon.

• Puntononnellinenomistaja

>Mulla on ihana Punto Dynamic 2004, ajettu melkein 52000, ihana auto.
      Talvirenkaiden vaihdon jälkeen alkoi kuulua omituista jarrujen laahausääntä. Kuka haluaa ostaa tämän ihanuuden t. R

'''''''

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      138
      4734
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      177
      3883
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      115
      3586
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2901
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1846
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      40
      1658
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1289
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      54
      1277
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1251
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1203
    Aihe