v40:n tilat - ONKO PIENI !?!?!?!?

Sporttifarkku

Olen miettinyt, että ostais Volvo v40 t4:n.

Jotkut sanovat, että v40 ei ole ahdas ja toisten mielestä on. Mitenkä on sopiiko 178 cm pitkä mies autoon, kyllä kait!?

Tossa olis ainakin 200hv/300nm:n vääntö. Ihan ripeä perhefarkku.

24

6832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kypsä-

Daf V40 on pikkuvikainen pikkufarkku. Tietysti jollekin teinille joku 200 laiskaa konia voi mierkitä jonkun verran, mutta jos on pippeli ja itsetunto kohillaan, niin ko. mallia ei edes kannata harkita.

• haaaa

kylläpä siellä taas ooppelimiestä harmittaa kun joku on ostamassa ihan oikeaa autoa..

• Veenelikymppinen

Meillä on kyseinen auto (V40T4) ja hyvin mahdutaan matkustamaan.. ollaan eukon kanssa molemmat yli 180 senttisiä ja joskus on kyydissä toinenkin pariskunta, ilman mitään ongelmia. Ainoa on tavaratila, joka on surkean pieni. Volvolla on vissiin niin ison auton maine, että pieniltäkin Volvoilta odotetaan isojen Volvojen tiloja. Ennen kun ostettiin V40, niin ostoslistan ykkösenä oli farmari golf, mutta sehän oli matkustaja tiloiltaan paljon pienempi kuin V40.. tavaratila oli taas paljon suurempi. Eli Volvoon päädyttin parempien matkustustilojen vuoksi ja Volvossa on ylivoimaisesti parhaat penkit.
      Kolme vuotta ollaan nelikymppisellä ajeltu ja mittarissa on nyt n.120tkm. Normaali käyttö ja auton säännöllinen huolto pitää auton hyvässä kunnossa..eli ei ole vikoja ollut, eikä autosta kuulu mitään sivu ääniä=) Hauskaa kesän jatkoa ja turvallisia kilometrejä.

• nikel mankeli

Ei kai 178cm ole pitkä eikä 200 nuhaista heppaa paljon?

• konit

kuitenkin näyttää potkivan, 0-100 km/h 7.1 s ja 240 km/h. Näin omassa mitattuna, 218 hp ja 322 Nm vakiona V40 T4 -98, siis ei lastua.

• perheautoilija
        konit kirjoitti:

kuitenkin näyttää potkivan, 0-100 km/h 7.1 s ja 240 km/h. Näin omassa mitattuna, 218 hp ja 322 Nm vakiona V40 T4 -98, siis ei lastua.

Tuohan se juuri onkin tärkein kriteeri lapsiaan kuljettavalle perheauton ostajalle.

Sitten kun perhettä kertyy ja huomaat että muillakin teinikavereillasi on samanlainen prinssinnakki rupeat arvioimaan autojakin ihan toisilla kriteereillä ;)

• perheautoilija myös
        perheautoilija kirjoitti:

Tuohan se juuri onkin tärkein kriteeri lapsiaan kuljettavalle perheauton ostajalle.

Sitten kun perhettä kertyy ja huomaat että muillakin teinikavereillasi on samanlainen prinssinnakki rupeat arvioimaan autojakin ihan toisilla kriteereillä ;)

Tämä teenelkku on jo 12 autoni, ikääkin on kertynyt 40 ja kolmilapsinen perhekin on jo koossa joten eiköhän kokemusta eri elämän aloilta löydy riittävästi. Perheestämme löytyy toinenkin auto, tavallisempi perheauto, joten uskoisin että arvioimiskriteerit on kohdallaan. Tuo vain sattuu olemaan nautinnollinen pirssi ajella ja mökkireissutkin isommalla lastilla sujuvat kivuttomasti ja rennosti. Sitä paitsi onhan tehokin, varsinkin maantiellä, varteenotettava turvakriteeri. Jokainen ajaa millä haluaa, antaa kateellisten karsinoida jos tarve on, minä en mieti sitä mitä muut ajattelevat.:)

• Sporttispurtti
        perheautoilija myös kirjoitti:

Tämä teenelkku on jo 12 autoni, ikääkin on kertynyt 40 ja kolmilapsinen perhekin on jo koossa joten eiköhän kokemusta eri elämän aloilta löydy riittävästi. Perheestämme löytyy toinenkin auto, tavallisempi perheauto, joten uskoisin että arvioimiskriteerit on kohdallaan. Tuo vain sattuu olemaan nautinnollinen pirssi ajella ja mökkireissutkin isommalla lastilla sujuvat kivuttomasti ja rennosti. Sitä paitsi onhan tehokin, varsinkin maantiellä, varteenotettava turvakriteeri. Jokainen ajaa millä haluaa, antaa kateellisten karsinoida jos tarve on, minä en mieti sitä mitä muut ajattelevat.:)

Mulla on ikää yli 30 vuotta ja just tehot ovat kivat maantieajossa, tulee pitkiäkin ajoja. Ei mikään pipp. jatke.

Lisäks oon kuullu, että Volvoissa ja v40 on hyvät penkit - onko näin?

• outoa toimintaa

Että autoa olet ostamassa mutta niin epätoivoisiin tekoihin et sentään sorru että menet liikkeeseen ja istut ensimmäisen etupenkille ja kokeilet mahdutko siihen.

Aika fakiiri muuten olet jos löydät yhdenkään 1960-luvun jälkeen valmistetun auton johon 178 senttinen ei mahdu kuskin paikalle.

Pikkuautohan V40 muuten on. Tilat ovat käytännössä samaa luokkaa farkku-Fabian kanssa paitsi että Fabiaan saa kokoontaitetut lastenvaunut yhtenä kappaleena mutta V40:in takaluukun aukko on niin kapea etteivät mahdu siitä sisään.

• Sporttifarkku

ei me tuplamaisteritkaan niin tyhmiä olla, ettei me tota ymmärretä :-)

Oon vain kuullu, että peräkontti on onnettoman pieni...no katsotaan...

• NIIN...
        Sporttifarkku kirjoitti:

ei me tuplamaisteritkaan niin tyhmiä olla, ettei me tota ymmärretä :-)

Oon vain kuullu, että peräkontti on onnettoman pieni...no katsotaan...

pieni. V40 on kooltaan Golfin ja Corollan luokkaa eikä tavaratilakaan taida juuri niiden tavaratilaa pienempi olla.

• kassien kanssa ei ongelmaa
        NIIN... kirjoitti:

pieni. V40 on kooltaan Golfin ja Corollan luokkaa eikä tavaratilakaan taida juuri niiden tavaratilaa pienempi olla.

Tavaratila on sinänsä vain hieman farkkugorillaa pienempi mutta se aukko on niin ahdas että perheelliselle tarpeellisia tavaroita kuten rattaita ei saa siitä sisään yhtenä kappaleena kuten kaikkiin muihin pikkautoihin.

Tavalliset kauppakassit ja vastaavat siitä tietenkin sopivat mutta kun tuota autoa myydään "suurena perheautona" eli Mondeon ja Passatin farkkujen kilpailijana niin hiihaa.

• V40 T4
        kassien kanssa ei ongelmaa kirjoitti:

Tavaratila on sinänsä vain hieman farkkugorillaa pienempi mutta se aukko on niin ahdas että perheelliselle tarpeellisia tavaroita kuten rattaita ei saa siitä sisään yhtenä kappaleena kuten kaikkiin muihin pikkautoihin.

Tavalliset kauppakassit ja vastaavat siitä tietenkin sopivat mutta kun tuota autoa myydään "suurena perheautona" eli Mondeon ja Passatin farkkujen kilpailijana niin hiihaa.

Eihän V40:ä enää edes myydä, 2004 myytiin viimeinen.

Kun vertaa Corollan ja V40:n tavatiloja niin ne ovat täysin erilaiset, Corollan perä on pysty kun taas V40:n on voimakkaasti eteenpäin kallistettu. V40 on lähinnä "elämäntapa farkku" jota ei ole edes tarkoitettu tavaran kuljetus työkaluksi.

Sporttispurtin kysymykseen penkeistä voin sanoa että ovat yhdet parhaista autonpenkeistä joissa olen istunut, varsinkin täysnahka verhoiltuina todella tukevat ja mukavat. Tämähän oli sitten vain minun mielipiteeni.

• "elämäntapa"-farmari
        V40 T4 kirjoitti:

Eihän V40:ä enää edes myydä, 2004 myytiin viimeinen.

Kun vertaa Corollan ja V40:n tavatiloja niin ne ovat täysin erilaiset, Corollan perä on pysty kun taas V40:n on voimakkaasti eteenpäin kallistettu. V40 on lähinnä "elämäntapa farkku" jota ei ole edes tarkoitettu tavaran kuljetus työkaluksi.

Sporttispurtin kysymykseen penkeistä voin sanoa että ovat yhdet parhaista autonpenkeistä joissa olen istunut, varsinkin täysnahka verhoiltuina todella tukevat ja mukavat. Tämähän oli sitten vain minun mielipiteeni.

V40 on todella määritelty tehtaankin toimesta "elämäntapa"-farmariksi eli suomeksi sanottuna farmariksi sellaisille henkilöille joiden elämäntapaan ei liity minkäänlaista farmarin tarvetta...

• MakeG70

Riippuu todellakin kassien koosta. Jos on isot kassit niin takaapäin ei kannata yrittää Volvossa, mutta kyllä sekin onnistuu.

• MHS

En tiedä minkälaisia vaunuja olet sinne sovittanut, mutta kyllä meidän nappulan Hartanit mahtuu sekä V40:n että V50:n takakonttiin... Mitään tavaratilan tai takapenkin tilaihmeitä ei kumpikaan mainituista ole (kuten ei 300-sarjan bemarit, a4 tai alfa 15x), mutta jokainen arvioi itse tarpeensa ja pääty sitten mihin päätyykään.

• Jaakko K.

Kuten TM:kin totesi ovat penkit sinänsä hyvät, mutta ne on vain mitoitettu pikkuisille. Vai mitä mieltä voidaan olla siitä, että normaalikokoisen miehen istuessa paikalleen on niskatuki lähestulkoon lapaluiden välissä kuten kuva kertoo! Penkkien mitoitus siis suosii pienikokoisia ihmisiä. Jos sama äijä istuu esimerkiksi vaikkapa samanhintaisen kaukoidän auton penkille niin niskatuki on mukavasti pään takana. Ne näköjään taas mitoittavat autonsa suurempikokoisille ihmisille kuin mitä itse ovat.
      Myös jalkatilat sekä tavaratila ovat kokoluokkaa vielä pienemmästä autosta - outoa.

• V40 T4

nyt! Omat mittani ovat 178 cm/88 kg ja ainakin minulle penkit ovat juuri sopivat, pääntuki osuu juuri takaraivon kohdalle. Tietysti löytyy myös pitkäselkäisiä persjalkoja joille penkin mitoitus ei sovi, mutta säätövarat ovat silti erinomaiset mielestäni. Esmes edellisen mallin Corollassa pääntuki jäi minulle juuri niskaan normi säädöllä, ei hyvä, kolarissa giljotiini. Ainakaan etujalkatilassa ei ole mitään valittamista, takana tietenkään auton kokoluokan huomioon ottaen mitään edustustiloja löydy. Tavaratilalla pärjää normikäytössa vallan mainiosti, muutomiehille suosittelen pakua. Tokkopa olet 40:ä edes istunut mielipiteinesi?

• Jaakko K.
        V40 T4 kirjoitti:

nyt! Omat mittani ovat 178 cm/88 kg ja ainakin minulle penkit ovat juuri sopivat, pääntuki osuu juuri takaraivon kohdalle. Tietysti löytyy myös pitkäselkäisiä persjalkoja joille penkin mitoitus ei sovi, mutta säätövarat ovat silti erinomaiset mielestäni. Esmes edellisen mallin Corollassa pääntuki jäi minulle juuri niskaan normi säädöllä, ei hyvä, kolarissa giljotiini. Ainakaan etujalkatilassa ei ole mitään valittamista, takana tietenkään auton kokoluokan huomioon ottaen mitään edustustiloja löydy. Tavaratilalla pärjää normikäytössa vallan mainiosti, muutomiehille suosittelen pakua. Tokkopa olet 40:ä edes istunut mielipiteinesi?

Olen istunut ja ajanut sekä mallia 40 että mallia 60. Mittani ovat 187cm/94kg. Jaloille on pituussuunnassa etupenkillä hyvin tilaa, mutta takapenkille ei sitten sovikaan kuin pikkulapsia.
        Tämä pätee molempiin malleihin. Ei millään pahalla, mutta olet hyvin lyhytselkäinen, jos 40:n niskatuki on pääsi kohdalla.
        Minä ihmettelen samoin kuin TM:n koeajajat tuota mittasuhdetta; miksei sitä ole mitoitettu skandinaaviselle vartalolle? Kyllä meidän isokokoisten täytyy tässä hintaluokassa katsoa ihan muita autoja.

• v40 + v50
        Jaakko K. kirjoitti:

Olen istunut ja ajanut sekä mallia 40 että mallia 60. Mittani ovat 187cm/94kg. Jaloille on pituussuunnassa etupenkillä hyvin tilaa, mutta takapenkille ei sitten sovikaan kuin pikkulapsia.
        Tämä pätee molempiin malleihin. Ei millään pahalla, mutta olet hyvin lyhytselkäinen, jos 40:n niskatuki on pääsi kohdalla.
        Minä ihmettelen samoin kuin TM:n koeajajat tuota mittasuhdetta; miksei sitä ole mitoitettu skandinaaviselle vartalolle? Kyllä meidän isokokoisten täytyy tässä hintaluokassa katsoa ihan muita autoja.

Meillä familyssä eukolla V40 ja mulla työautona v50... ite olen yli 190 pitkä ja painoa kolminumeroinen määrä, ja molemmissa viihdyn jakkaralla oikein hyvin. Ehkä mulla on sitten älyttömän lyhyt selkä kun niskatukikin tuntuu olevan aikalailla passelilla korkeudella?

Ja se teknarin juttu on uskottavuudeltaan tasan samaa tasoa kuin akuankkakin - Puucee lukemista.

Meille V40-V50 sopii mainiosti. Ei oo mukuloita - ellei paria pientä koiraa lasketa. Eli elämäntapafarkku on juuri se mitä halutaankin. Marketin kassit menee kaikki mukavasti takaluukkuun ilman että tarvii ahtaa, tai ilman että tarvii sompailla mitään laivaa cittarin parkkihallissa... ja maantiellä lähtee ku nappi paidasta.. ihan ok. autoja sanoisin :)

• keskikokoinen
        Jaakko K. kirjoitti:

Minusta Volvo on ihan oikeilla linjoilla, kun mitoittaa autonsa eurooppalaisittain keskikokoisten ihmisten mukaan, miksi ihmeessä lähtökohtana pitäisi olla isokokoinen, joita on kuitenkin selvä vähemmistö? Etenkin kun otetaan naiskuljettajatkin laskuihin mukaan, niin on aivan älytöntä jos lähtökohtanan olisi joku lähemmäs 190-senttinen vartalo.

• Volvoland

Lukaise Tekniikan Maailma n:o 7/2007, jossa artikkeli kuljettajan tiloista. Vaikka Volvo S40 jäi viimeiseksi ahtauden takia niin kyllä sinä siihen 178 senttisenä sovit ihan hyvin.
      Sivulla 141 on kuva, jossa pitkällä miehellä niskatuki jää pään alapuolelle. On varmaan heikko juttu kolarissa.

• jotain rajaa...

Teknarin koemies 202cm pitkä. Ei mikään ihme että kiinteä niskatuki vähän painaa niskaa!! 188 pitkälle toi on jo ihan hyvällä korkeudella - ellet satu olemaan persjalkainen.

• v40 oli kyseessä

Alunperin puhuttiin v40-mallista eli siis siitä
        Mitsubishi-carisma pohjaisesta elämäntapafarkusta ihmisille joiden elämäntapa ei vaadi farmarin tiloja.

Mainisemasi 2007 mallin s40 on edeltäjäänsä suurempi Ford Focus jonka farkkukori nimettiin uudelleen v50 malliksi. Jostain syystä tämäkin on tiloiltaan pikkuautoluokkaa vaikka Focus on aivan asiallisen kokoinen luokassaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe