Millaisa kokemuksia teillä on em. autosta. Minulla on ollut tuo reilut kolme kuukauta ja olen jo etsimässä uutta autoa.
Leka on ollut melkoinen pettymys, mutta siitä saan syyttää itseäni kun sen ostin vähän liian nopealla päätöksellä. edellinen autoni BMW 520 E60 alkoi saada sähkövikoja ja halusin siitä vain eroon ja tarvitsin dieselin, joten Lekan sopu hinta oli valinnan peruste.
Nyt kuitenkin olen valmis investoimaan uuteen autoon selvästi enemmän, mutta ongelmaksi tulee nuo hirveät chipit joita en haluaisi saada Lekasta kun menen vaihtamaan.
Surn pettymys on ollut moottori, joka ei numeroista huolimatta jaksa vääntää. Toinen on ollut suhina joka kuuluu motarilla kuskin ovesta ja jota ei saada pois vaikka kuinka vaihdellaan listoja ja tiivisteitä.
Kokemuksenne IS220d
19
8322
Vastaukset
- tsuutsuumän
mitäs ostit
- mitään lekaa ole
Ei sillä mitään lekaa ole. Jos olis, niin ei olis täällä jurputtamassa, vallankaan vaihtoaikeissa. Jos autoo on vaihtamassa niin kannataa täälläkin ylistää auton laatua, ei haukkua. Haukumalla sen arvo tippuu ja lompsa kevenee enemmän. Se ei kait ole normaalin kaverin tavoite. Vai?
- kaliffi
mitään lekaa ole kirjoitti:
Ei sillä mitään lekaa ole. Jos olis, niin ei olis täällä jurputtamassa, vallankaan vaihtoaikeissa. Jos autoo on vaihtamassa niin kannataa täälläkin ylistää auton laatua, ei haukkua. Haukumalla sen arvo tippuu ja lompsa kevenee enemmän. Se ei kait ole normaalin kaverin tavoite. Vai?
Joo, sillä että ylistän autoa tällä palstalla onkin valtava merkitys vaihtohyvitykseen. Uskallan vaan sanoa että olen tyytymätön tekemääni ostokseen, mutta se lienee suurimmalle osalle ihmisiä ylivoimaista.
Tietysti, voi se köyhästä tuntua pahalta jos lompakko kevenee=)
- kommenttia
Moottori kyllä vääntää, jos on oikea vaihde silmässä. Aavikkovälitykset on se todellinen ongelma.
Suhinaa ei kyllä pitäisi kuulua. Jos eivät Kaivokselan huollossa saa kuntoon, niin jo on kumma. Jos käytät jossain Toyo-liikkeessä, niin sitten ei ole niin suuri ihme...- kaliffi
Niin, välitykset ei taida oikein sopia, esim kuutosta voi käyttää vasta 100km/h nopeudessa ja esim. kaupungissa hidastetöyssyn jälkeen pitää yleensä laitaa yköstä silmään! Autommaatti olisi tarpeen.
Suhinaa on korjattu Kaivokselan Lexuksella, ei missään takahikiän Tojolla. Mainittakkoon, että muuten huolto on ollut esimerkillistä, Laakkosen jälkeen suorastaan loistavaa; sijaisautot, pesu, parkkipaikka jne.
- päivitetty?
Toyota on kehittänyt uuden moottorinohjaus-softan tuohon dieseliin, jonka on kerrottu parantavan nimenomaan alakierrosvääntöä (ja vähän kulutustakin). Toinenkin päivityssofta on kuulemma tulossa. Jos tosissaan kaipaat lisää paukkua, niin Muukkoselta saa Steinbauerin viri-softan vähän reilulla tonnilla. Lupaavat 211 heppaa ja 480nm ja käyrän mukaan vääntöä tulee lisää myös ihan alakierroksillekin.
http://www.steinbauer.cc/index.php?view_article=detail&show_art_id=2842&aid=5018
Toinen asia on se, että kyseinen motti kuulemma avautuu kunnolla vasta kun kilometrejä on takana noin 15000. Lisää vääntöä tulee tietyllä mittarilukemalla lisää kuin napista painamalla. Tällaisia kommentteja olen ainakin lukenut.- kaliffi
Mitenkäs auton takuu on voimassa, jos heittää tuollaisen Muukkosen softan?
- sanoa varmasti
kaliffi kirjoitti:
Mitenkäs auton takuu on voimassa, jos heittää tuollaisen Muukkosen softan?
Saksassa Lexuksen maahantuoja on ilmeisesti ottanut aika ymmärtävän linjan kyseisen Steinbauer-softan suhteen. Ainakin olen kuullut tapauksesta, jossa Lexus on asentanut kyseisen softan autoon ennen luovutusta ja ottanut näin vastuun omille harteilleen. Todennäköisesti taustalla on ymmärrys pitkien välitysten aiheuttamista haasteista moottorin vedon suhteen ja toisaalta se, että TTE ei ilmeisesti saa "virallista" virityssoftaa millään julkaisukuntoon. Soita Kaivokselaan ja kysy. Saattavat hyvällä tuurilla ainakin pienen neuvottelun jälkeen ottaa positiivisen asiakaspalveluasenteen tämän asian suhteen!
- dieselmoottorin
talviongelmat on ratkaistu?
- Motari
Monista ajamistani autoista juuri Lexuksessa on aivan ilmiömäiset välitykset. En millään ymmärrä ihmisten pakonomaista tarvetta saada suurin vaihde päälle? Autossa on kuusi vaihdetta eteen ja kuutonen on juuri sopiva vaihde moottoritielle. Mikä pakko se on saada silmään jo ennen sataa? Ajakaa viitosella. Eihän isoissa autoissa automaattikaan kytke suurintä päälle kuin vasta yli 120 jolloin saadaan moottorimelu pieneksi. Ja vaihda se auto isompaan Lexukseen jos sinulla tosiaan IS220 on ja se ei riitä. Taidat kuitenkin olla bemarin miehiä. Bemarit ja Audithan nyt lisääntyy kovaa vauhtia kun virolaiset muuttaa Suomeen.
- käytöstä
Jos ajaa pelkkää motaria kesärajoituksilla ja mieluummin vähän yli (n. 130) niin perusvälitykset toimii hyvin.
Kantateillä ja talvirajoituksilla motarillakin ajettaan käytännössä viisivaihteisella autolla. Ei se välttämättä ole kovin paha asia sekään, mutta kyllä yksi vaihtoehtoinen välitys lisää käyttöalueelle on pelkkää plussaa. Siksi lyhyempi perävälitys tekee Lexukselle hyvää.
Outoa on tuo maininta laitteesi väännöstä, omassani on kuten muualla sanoitkin ajettava 6 vaihteella vasta 100 km/h jälkeen, mutta mutta, mitä sitten? Miksi pitäisi laittaa 6. vaihde sisään alle 1800 rpm?
En oikeasti näe mitään syytä siihen, ajan itse aina joka vaihteella 2000 rundin paikkeilla, silloin on maximi vääntöalue juuri alkamassa, siitä kun polkaisee niin lähtee kuin hauki rannasta joka vaihteella ja jos ei lähde suosittelen mittauksia ja uusia ohjelmia.
Tässä mootorissa juuri tuo vääntö, joka on ehdottoman väkivahva joka vaihteella on herkkua, kuten myös se että 90 asteen risteyksissä tai cityhidaste pompuissa voi huoletta jatkaa 3. vaihteella ja antaa koneen rullata 1000 rpm ja siitä kevyesti kaasua lisäten se jatkaa ilman minkäänlaista mielenilmaisua.
Kulutus on maantiellä noin 6-6,3 litraa ja täyspoka päällä litra lisää, moottoritiellä menee noin 7,2 kesällä ja 7,9 talvella.
Keskikulutus on ollut 6,7.
Ei pienintäkään vikaa moottorissa tai tekniikassa.- Lexukki
Tuntuu joo todella ihmeellisiltä nuo kommentit. Laatikko on tosi hyvä ja moottori ei turhaan huuda ja vääntöä riittää sopivasti. Tämä on auto joka sopii kaikille teille, ei mikään ritsa joka huutaa moottoritiellä. Hieno auto niiden mielestä joilla se on.
- huomiota
Vaikka tällä palstalla näyttää bemaristit olevan se punainen vaate kirjoitan nyt kuitenkin. (ja tämä on ensimmäinen kerta ja ehkäpä viimeinenkin) Omat kokemukseni Lexuksesta rajoittuvat LS400 malliin jolla ajoin vajaan vuoden 2000-luvun alussa ja sen jälkeen satunnaisiin uusien autojen koeajoihin eri malleilla (IS, RX, GS).
Itsellä kewrtyy kokemusta tällä hetkellä sekä isäukon käsivaihteisesta 320d (E90) ja omasta 530dxA (E61) farmarista.
Molemmat bemut kulkee nätisti alle satasessa 6. vaihteella. Isomman tilavuuden ansiosta E61 toimii hyvin jo 1500rpm alkaen. Tätä alemmilla vastaavan kokoinen bensakone vääntää paremmin (josta myös kokemusta paljon). Kun veto alkaa vasta päälle 2000rpm ja sen alla puolella tehot on kateissa, kuten ymmärsin kirjoituksestasi, ei ole mitään ihmeellistä. Tälläisiä suurin osa nykydieseleistä vain on, sen tähden osin tulivat nuo 6-vaihteiset vaihteistot. Kehittyvä tekniikka kuitenkin pehmentää ja laskee tuota kierroslukurajaa kokoajan alemmas. Mitä suuremmat tehot otetaan pienestä koneesta, sen vaativampi tehtävä turbon koon kasvessa....Ratkaisuna on kaksi ahdinta; iso ja pieni. Tämä yleistyy lähivuosina varmasti merkkittävästi.
Jos autolla ei alle satasen voi ajaa suurimmalla vaihteeella, auto on käytännössä 5-vaihteinen talvinopeurajoitusen ajan, eikä noita motareitakaan montaa ole. Muullakin maailmassa harvassa paikka pääsee ajaan laillisesti yli 100km/h. Eli välitykset on valinnut raskasjalkainen koekuski, ja pieleen on mennyt.
Lexuksesi kulutus on samaa luokkaa kuin itsellä (E61) maantieajossa. Saman kokoinen E90 vie reilun litran vähemmän. Eli sanoisin, että aika janoinen peli, vai johtuuko siitä, että et käytä 6. vaihdetta?
Kaikkiaan näytäisi, että Lexuksella (tai Toyotalla) on vielä jumppamista dieselteknologian kanssa. Nimen omaan moottorin ominaisuuksien vuoksi IS on jäänyt monessa testissä jäännössijoille keskieuroopassa. Kestänee vielä tovin ennekuin isompi lexus esitellään dieselkoneella. IS toimii nyt eräänlaisena koekappaleena, josta kerätään kokemuksia. Ei sitä vielä miksikään todelliseksi haastajaksi dieselkoneisena ole kai tarkoitetukaan, mutta ilman ko. konetta myynti euroopassa jäisi todella marginaaliseksi, sillä ko kokoluokan autoja myydään kaikkiaan melko vähän 2,5-litraisella bensakoneella (jopa Saksassa), vaikka 2,5-litraienen automaatti on maukaspeli ja omasta mielestäni IS malliston ehdottomasti tasapainoisin kokonaisuus. Ja IS:n päämarkina on kuitenkin USA ei eurooppa.
Ja toki on muistettava, että isonkaan yrityksen voimavarat eivät riitä kaikkeen vrt Toyotan hybriditeknologia käyttö muihin valmistajiin nähden. - Hämmentynyt
huomiota kirjoitti:
Vaikka tällä palstalla näyttää bemaristit olevan se punainen vaate kirjoitan nyt kuitenkin. (ja tämä on ensimmäinen kerta ja ehkäpä viimeinenkin) Omat kokemukseni Lexuksesta rajoittuvat LS400 malliin jolla ajoin vajaan vuoden 2000-luvun alussa ja sen jälkeen satunnaisiin uusien autojen koeajoihin eri malleilla (IS, RX, GS).
Itsellä kewrtyy kokemusta tällä hetkellä sekä isäukon käsivaihteisesta 320d (E90) ja omasta 530dxA (E61) farmarista.
Molemmat bemut kulkee nätisti alle satasessa 6. vaihteella. Isomman tilavuuden ansiosta E61 toimii hyvin jo 1500rpm alkaen. Tätä alemmilla vastaavan kokoinen bensakone vääntää paremmin (josta myös kokemusta paljon). Kun veto alkaa vasta päälle 2000rpm ja sen alla puolella tehot on kateissa, kuten ymmärsin kirjoituksestasi, ei ole mitään ihmeellistä. Tälläisiä suurin osa nykydieseleistä vain on, sen tähden osin tulivat nuo 6-vaihteiset vaihteistot. Kehittyvä tekniikka kuitenkin pehmentää ja laskee tuota kierroslukurajaa kokoajan alemmas. Mitä suuremmat tehot otetaan pienestä koneesta, sen vaativampi tehtävä turbon koon kasvessa....Ratkaisuna on kaksi ahdinta; iso ja pieni. Tämä yleistyy lähivuosina varmasti merkkittävästi.
Jos autolla ei alle satasen voi ajaa suurimmalla vaihteeella, auto on käytännössä 5-vaihteinen talvinopeurajoitusen ajan, eikä noita motareitakaan montaa ole. Muullakin maailmassa harvassa paikka pääsee ajaan laillisesti yli 100km/h. Eli välitykset on valinnut raskasjalkainen koekuski, ja pieleen on mennyt.
Lexuksesi kulutus on samaa luokkaa kuin itsellä (E61) maantieajossa. Saman kokoinen E90 vie reilun litran vähemmän. Eli sanoisin, että aika janoinen peli, vai johtuuko siitä, että et käytä 6. vaihdetta?
Kaikkiaan näytäisi, että Lexuksella (tai Toyotalla) on vielä jumppamista dieselteknologian kanssa. Nimen omaan moottorin ominaisuuksien vuoksi IS on jäänyt monessa testissä jäännössijoille keskieuroopassa. Kestänee vielä tovin ennekuin isompi lexus esitellään dieselkoneella. IS toimii nyt eräänlaisena koekappaleena, josta kerätään kokemuksia. Ei sitä vielä miksikään todelliseksi haastajaksi dieselkoneisena ole kai tarkoitetukaan, mutta ilman ko. konetta myynti euroopassa jäisi todella marginaaliseksi, sillä ko kokoluokan autoja myydään kaikkiaan melko vähän 2,5-litraisella bensakoneella (jopa Saksassa), vaikka 2,5-litraienen automaatti on maukaspeli ja omasta mielestäni IS malliston ehdottomasti tasapainoisin kokonaisuus. Ja IS:n päämarkina on kuitenkin USA ei eurooppa.
Ja toki on muistettava, että isonkaan yrityksen voimavarat eivät riitä kaikkeen vrt Toyotan hybriditeknologia käyttö muihin valmistajiin nähden.Omasta kokemuksestani voi todeta Lexukseni 6 vaihteesta seuraavaa...
Ajan talvella moottoritiellä n. 110-120 ja kesällä n. 140km/h nopeutta. Näihin nopeuksiin vaihteisto on ihanteellinen. Kulutus on ollut maantiellä hiukan alle 6 litraa, en pidä sitä kovin pahana. Jos olisin halunnut vähemmän kuluttavan auton olisin mennyt hiukan alempaan hinta/moottoriluokkaan. Uskon että muitakaan 50 tuhatta autoonsa sijoittavia ei desilitrat kiinnosta.
Hämmentävää on se, että ihminen jolla on uusi eri merkkinen luokkaa suurempi auto tuntee niin suurta tuskaa Lexus autojen osalta että joutuu kommentoimaan tuotetta jolla on ajanut vain koeajon. Itse ajelin saksalaiset läpi ennen auton hankintaa ja ratkaisu oli helppo. En silti ole vielä tuntenut tarvetta mennä toiselle osastolle haukkumaan autoa jota en ole omistanut. Palstasta lienee suurin hyöty autoista kiinnostuneille jos niillä kommentoidaan eikä kadehdita.
Omassa autossani on vikoja; esimerkiksi koelauta ei ole missään vaiheessa ollut mieluinen vaan tuntuu kovin muoviselta. Sen sijaan moottori ja vaihteisto ovat olleet hyviä, eikä autossa ole ollut mitään vikoja. Parasta on kuitenkin auton hiljaisuus, tässä suhteessa Lexus on luokassaan selvästi paras. Kun mittariin kertyy lähes 50t vuodessa niin hiljaisuus on todella suuri etu.
Hyvää kesänjatkoa autosta riippumatta! - Kaliffi
Ei tajua...kokeilin tuota rullailua 1000rpm ja olen saanut tasaisella auton sammuttamaan moottorin jo kahdesti, eli ei väännä, ainakaan minulla.
Hidasteissa pitää tunkea 1. tai 2. sisään tai sammuu, siis sammuu, saat tulla kokeilemaan jos et usko ja kolmosella ei 90 asteen ristystä uskalla lähestyäkään.
Keskikulutus 7,3 litraa - Jiveman
Kaliffi kirjoitti:
Ei tajua...kokeilin tuota rullailua 1000rpm ja olen saanut tasaisella auton sammuttamaan moottorin jo kahdesti, eli ei väännä, ainakaan minulla.
Hidasteissa pitää tunkea 1. tai 2. sisään tai sammuu, siis sammuu, saat tulla kokeilemaan jos et usko ja kolmosella ei 90 asteen ristystä uskalla lähestyäkään.
Keskikulutus 7,3 litraaMielenkiinnosta avasin tämän keskustelupalstan. Arvata saattoi,että onpa autolla ajamisen palikat sinulla pahasti hukassa kun täytyy ajella 1000 rm/min kierroksilla. Ei ihme kun moottori sammuu. Leksuksesta puheenollen olen vasta muuttanut asumaan maahan jossa rahasta ei ole puutetta (Arabiemiraatit). Täällä suosituin merkki hyvistä autoista on LEXUS. Saksalaiset jäävät valitettavasti varjoon. Itselläni on Toyota Land Gruiser ja parempaa yleisajoneuvoa on vaikea löytää tässä hintaluokassa. Olen ajatellut hankkia itselleni tax free hintaan Lexus IS 250 tai 220 auton.
- ilkeästi
Sain autoni toukokuussa ja nyt on takana n 3 tkm. Yleisesti ottaen olen ollut autoon todella tyytyväinen. Vääntö koneessa 2000 kierrrokesta alkaen on järkyttävän hyvä. Vaihteiston välityksissä oli alkuun hieman totuttelua, mutta muutaman viikon ajelun jälkeen nekin alkoivat tuntua sopivilta (tavalliset välitykset, ei sporttipakettia). Ainoa asia mikä on todella alkanut häiritsemään on vaihteiston kolina, erityisesti vaihdettaessa 1:ltä kakkoselle tai kakkoselta alas ykköselle. Mielestäni kolinaa ei kuulunut ihan ensimmäisillä kilometreillä vaan alkoi vasta n 1000 km jälkeen. Jokatapauksessa täytyy ottaa asia puheeksi ensimmäisessä huollossa mutta jos jollakin on vastaavasta kokemuksia kuuntelisin mielelläni
- Anonyymi
Miten teillä moottorin lämmöt nousee normaaliin? Itsellä tuntuu että saa ajaa yli puol tuntia seka ajoa että on normissa vaikka esilämmitetty -6 pakkasen kelissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389