Eli lopetin työt ISS:lla 2 viikkoa sitten. Lopputili tuli tänään, mutta lomakorvauksista ei tietoakaan. Eikös ne kuitenkin pidä maksaa lopputilin yhteydessä? Esimies on lomalla, enkä saa mitenkään kiinni. Soitin palkanlaskijalle, hän sanoi ettei sinne ole tullut ISS:lta mitään tietoa että työsuhde olisi loppunut.
Mitä teen?
Lomarahat ISS:lta saamatta
7
1640
Vastaukset
- esimiehesi
esimieheen. Eli alueesi aluepäällikköön, ja kysy häneltä neuvoja. Teit muuten viisaan ratkaisun;)jättäessäsi ko. firman.
Työlaissa lukee näin
Palkanmaksukausi työsuhteen päättyessä
Työsuhteen päättyessä päättyy myös palkanmaksukausi. Työsuhteesta johtuvan saatavan suorituksen viivästyessä työntekijällä on oikeus saada korkolain (633/1982) 4 §:ssä tarkoitetun viivästyskoron lisäksi täysi palkkansa odotuspäiviltä, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä.
Jos työsuhteesta johtuva saatava ei ole selvä ja riidaton tai jos suorituksen viivästyminen on johtunut laskuvirheestä tai tällaiseen rinnastettavasta erehdyksestä, työntekijällä on oikeus odotuspäivien palkkaan vain, jos hän on huomauttanut suorituksen viivästymisestä työnantajalle kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä eikä työnantaja ole suorittanut saatavaa kolmen arkipäivän kuluessa huomautuksesta.
Oikeus odotuspäivien palkkaan alkaa tällöin työnantajalle varatun maksuajan kuluttua.- Ent.iss:lläinen
Ei päde heillä...laittavat vastaan/hanttiin kaikella mahdollisella tavalla ettei tartte maksella niitäkään...itselläni menossa oikeuteen ylitöiden ym.lisien palkanmaksun maksamatta jättäminen..ja lomarahaakin sain vain 2 euroa 10 lomapäivästä..lakimiehet ovat ilmoittaneet niille että halvemmalla pääsette kun maksatte mukisematta mutta ei auta sekään..Jee.. en muuten ikinä enään mene ISS:n palvelukseen..
- samaa täällä
Ent.iss:lläinen kirjoitti:
Ei päde heillä...laittavat vastaan/hanttiin kaikella mahdollisella tavalla ettei tartte maksella niitäkään...itselläni menossa oikeuteen ylitöiden ym.lisien palkanmaksun maksamatta jättäminen..ja lomarahaakin sain vain 2 euroa 10 lomapäivästä..lakimiehet ovat ilmoittaneet niille että halvemmalla pääsette kun maksatte mukisematta mutta ei auta sekään..Jee.. en muuten ikinä enään mene ISS:n palvelukseen..
Olosuhteet hieman erilaiset, mutta yhtä lailla oikeuteen minulla menossa lomarahojen takia. Vetoavat johonkin ikivanhaan juttuun jossa kanne on hylätty, vaikka monia on myös voitettu! Onpa perusteet..Ja yhdyn samaan, ei enää ikinä Iss:n palvelukseen :D
- lukeudun
samaa täällä kirjoitti:
Olosuhteet hieman erilaiset, mutta yhtä lailla oikeuteen minulla menossa lomarahojen takia. Vetoavat johonkin ikivanhaan juttuun jossa kanne on hylätty, vaikka monia on myös voitettu! Onpa perusteet..Ja yhdyn samaan, ei enää ikinä Iss:n palvelukseen :D
minäkin. Ihmetellä täytyy, että miten h*****ISSä kehtaavat kusettaa. Tai minä en enää jaksa enkä viitsi vatuloida niiden kanssa, mutta minä ajelin omalla autolla ja omalla bensalla kohteesta A kohteeseen B, kahden viikon aikana tätä "siirtymäajoa" tuli auton mittariin 193.1 km, ilman mitään korvauksia. Mainitsin esimiehelleni asiasta ja hän kohautti olkapäitään ja totesi, että täytyy soittaa palkkikseen. Taisi olla palkkis varattuna, kun ei kuulunut mitään enää sen jälkeen. Viimein kypsyi ja olen nyt onnellisesti työttömänä, mutta ISS on kohdaltani historiaa.
- miksiköhän
Minulla meni lopputilistä 4 viikkoa ennenkuin sain lomarahat vihdoinkin,pari kertaa niitä piti kuitenkin tiedustella ennenkuin tulivat.
Mitähän jos olisin vaan odottanut,olisiko tulleet koskaan.Ei hyvää kuvaa anna tuollainen.- minä myös odotin
Sanoin itseni irti ISS:ltä toukokuun lopulla,tili tuli normaalisti 10.6 ja lomarahat maksetaan 25.6 kuukausi työsuhteen loppumisen jälkeen,isoon firmaan ei päde samat säännöt kuin normaaleihin työpaikkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071