Koivuallergiaan parhaat lääkkeet?

heyhey

Itselläni ollut noin kuutisen vuotta ilmeisesti koivun (ei koskaan testattu, itse päätelty) siitepölyallergia. Tähän mennessä olen käyttänyt Kestineä, mutta en oikein tiedä onko Kestine kuitenkaan tarpeeksi tehokas. Vaikka käyttäisi säännöllisesti koko koivun siitepölykauden ajan Kestineä, silti pahimpina päivinä silmät tuntuvat vuotavan ja tulee aivasteltua älyttömästi.

Sain nyt kuitenkin lääkäriltä kokeiltavaksi Duactia (en ole vielä aloittanut, ja jääkin ensi vuoteen koska nyt koivun siitepölykausi päättynyt). Minkälaisia kokemuksia muilla tästä Duactista? Itse en ole vielä siis käyttänyt, mutta ihmetyttää jo valmiiksi tuo ohjeistus että saisi käyttää korkeintaan 10 päivän ajan yhteen menoon. Oletteko noudattaneet tätä? Mistä sen sitten tietää koska ne pahimmat 10 päivää ovat?

Tässä tulee siis itselleni ainakin se ongelma, että joudun kuitenkin käyttämään siis myös Kestineä, varmaankin kauden alkuun ja loppuun. Koska ei varmaankaan ole suositeltavaa niin vain vaihdella näiden lääkkeiden välillä, vaikkapa viikoittain.

Silmätipoiksi olen onneksi löytänyt ihan vaan apteekista ilman reseptiä sellaisen kuin Glinor. Jos kuitenkin jollain on suositella jotain muuta merkkiä, niin laittakaa ihmeessä. Tänä keväänä en kylläkään onneksi joutunut silmätippoja käyttämään kuin pari-kolme kertaa.

6

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

      yksistään siihen allergiaan. Tarvitaan antihistamiini säännöllisesti sen siitepölykauden ajan. Minä käytän Duactia silloin kun tulee se tukkoinen olo ja on vaara saada poskionteloihin tulehdus. Sitä ei ole tarpeen käyttää pitkään kerrallaan, tehoaa hyvin tukkoisuuteen.

      • Nontr

        ei ole vai antihistamiinia?


    • kokenut

      Oletko koettanut aloittaa allergialääkkeen syömisen 2 viikkoa ennen siitepölyajan varsinaista alkamista?

      Kokeilin tuota lääkärini kertomaa kikkaa muutama vuosi sitten ja se todella tepsii! Ei oikeastaan tänäkään keväänä ollut oireita vaikka koivun kukinta olikin runsasta.

    • välillä

      antihistamiinimerkkiä, jotta teho säilyy. Duactia ei taida enää edes saada apteekeista (onneksi on vanhoja vielä, se on hyvä silloin kun todella tulee nuha). Minulla on nyt Heinixiä.

    • selviän

      Minä selviän nenäsumutteilla. Suihkaisu aamuisin molempiin sieraimiin, eikä ole ongelmia. Ensin käytin Flixonase, ja nyt kokeilen Beconasea (kun on halvempaa).

    • mieroi

      Teldanexia käytin ennen mutta nykyisin Kestineä. Kipaiseppa lekurille ja pyydä resepti jos ei sulla ole jotain tässä Kestinessä olevia aineita mitkä aiheuttais sulle muita oireita. Kyllä se Kestine vaikuttaa ainaki mulla jolla on mm. koivuallergiaa ja heinäallergiaa. En vaan aina muista alottaa tarpeeksi ajoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe