Koivuallergiaan parhaat lääkkeet?

heyhey

Itselläni ollut noin kuutisen vuotta ilmeisesti koivun (ei koskaan testattu, itse päätelty) siitepölyallergia. Tähän mennessä olen käyttänyt Kestineä, mutta en oikein tiedä onko Kestine kuitenkaan tarpeeksi tehokas. Vaikka käyttäisi säännöllisesti koko koivun siitepölykauden ajan Kestineä, silti pahimpina päivinä silmät tuntuvat vuotavan ja tulee aivasteltua älyttömästi.

Sain nyt kuitenkin lääkäriltä kokeiltavaksi Duactia (en ole vielä aloittanut, ja jääkin ensi vuoteen koska nyt koivun siitepölykausi päättynyt). Minkälaisia kokemuksia muilla tästä Duactista? Itse en ole vielä siis käyttänyt, mutta ihmetyttää jo valmiiksi tuo ohjeistus että saisi käyttää korkeintaan 10 päivän ajan yhteen menoon. Oletteko noudattaneet tätä? Mistä sen sitten tietää koska ne pahimmat 10 päivää ovat?

Tässä tulee siis itselleni ainakin se ongelma, että joudun kuitenkin käyttämään siis myös Kestineä, varmaankin kauden alkuun ja loppuun. Koska ei varmaankaan ole suositeltavaa niin vain vaihdella näiden lääkkeiden välillä, vaikkapa viikoittain.

Silmätipoiksi olen onneksi löytänyt ihan vaan apteekista ilman reseptiä sellaisen kuin Glinor. Jos kuitenkin jollain on suositella jotain muuta merkkiä, niin laittakaa ihmeessä. Tänä keväänä en kylläkään onneksi joutunut silmätippoja käyttämään kuin pari-kolme kertaa.

6

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

yksistään siihen allergiaan. Tarvitaan antihistamiini säännöllisesti sen siitepölykauden ajan. Minä käytän Duactia silloin kun tulee se tukkoinen olo ja on vaara saada poskionteloihin tulehdus. Sitä ei ole tarpeen käyttää pitkään kerrallaan, tehoaa hyvin tukkoisuuteen.

• Nontr

ei ole vai antihistamiinia?

• kokenut

Oletko koettanut aloittaa allergialääkkeen syömisen 2 viikkoa ennen siitepölyajan varsinaista alkamista?

Kokeilin tuota lääkärini kertomaa kikkaa muutama vuosi sitten ja se todella tepsii! Ei oikeastaan tänäkään keväänä ollut oireita vaikka koivun kukinta olikin runsasta.

• välillä

antihistamiinimerkkiä, jotta teho säilyy. Duactia ei taida enää edes saada apteekeista (onneksi on vanhoja vielä, se on hyvä silloin kun todella tulee nuha). Minulla on nyt Heinixiä.

• selviän

Minä selviän nenäsumutteilla. Suihkaisu aamuisin molempiin sieraimiin, eikä ole ongelmia. Ensin käytin Flixonase, ja nyt kokeilen Beconasea (kun on halvempaa).

• mieroi

Teldanexia käytin ennen mutta nykyisin Kestineä. Kipaiseppa lekurille ja pyydä resepti jos ei sulla ole jotain tässä Kestinessä olevia aineita mitkä aiheuttais sulle muita oireita. Kyllä se Kestine vaikuttaa ainaki mulla jolla on mm. koivuallergiaa ja heinäallergiaa. En vaan aina muista alottaa tarpeeksi ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2493
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2147
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2107
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2052
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1885
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      587
      1846
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1843
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      18
      1660
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      41
      1433
    Aihe