Rytmihäiriöt+hengityskatkot

pelottaa.....

Minulla on todettu rytmihäiriöitä, mutta nyt minulla on öisin sellaisia hengityskatkoksia, kun olen nukahtamassa. Voiko tämä johtua sydämestä? Sain ajan vasta tiistaille. Pysynkö hengissä siihen asti? Onko kellään ollut tälläistä?

24

7778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo

      olla sama juttu kun mulla, että kun on nukahtamaisillaan niin säpsähtää siihen ettei henki kunnolla kulkis. Mullakin rytmihäiriöt todettu. Säpsähtelyä kesti jonkin aikaa, nyt pikkusen rauhottunut. Kerro sitten mitä lääkäri sanoi, ja et kyllä varmasti tohon kuole. pari iltaa sitten mun koko kroppa pomppas ilmaan ku nukahdin. Avopuolisoki ihmetteli et mikä tuli, mut jos on stressiä on kaikki tommonen normaalia. Mitä enemmän asiaa ajattelet, sitä varmemmin säpsähtelet. Älä siis murehdi.

      • pelottaa...

        Millaisia rytmihäiriöitä sulla on todettu? Mulla on kammion lisälyöntejä ja sydämen tiheälyöntisyyttä. Syön lääkkeitä jotta ne pysyisi kurissa. Joo, juuri kun olen nukahtamaisillani, säpsähdän kun henki ei meinaa kulkea. Välillä niitä on vähän, viime yönä enemmän. Sitten olen päivisin väsynyt. Jos päivällä nukun, niitä ei ole ollenkaan. Vain yöllä. Voi pahentua, jos pelkään ja stressaan asiaa. Mietin vain mistä ne johtuu? Kuinka kauan sulla on niitä ollut?


      • ollut
        pelottaa... kirjoitti:

        Millaisia rytmihäiriöitä sulla on todettu? Mulla on kammion lisälyöntejä ja sydämen tiheälyöntisyyttä. Syön lääkkeitä jotta ne pysyisi kurissa. Joo, juuri kun olen nukahtamaisillani, säpsähdän kun henki ei meinaa kulkea. Välillä niitä on vähän, viime yönä enemmän. Sitten olen päivisin väsynyt. Jos päivällä nukun, niitä ei ole ollenkaan. Vain yöllä. Voi pahentua, jos pelkään ja stressaan asiaa. Mietin vain mistä ne johtuu? Kuinka kauan sulla on niitä ollut?

        semmonen puol vuotta. Ja oon kanssa töissä päivisin kuoleman väsynyt, päivällä nukun paremmin. Kammio lisälyöntejä mullakin. Odottelen vielä tarkkoja tuloksia. Onneks ei tarvii olla yksin näiden kanssa..


      • milla
        ollut kirjoitti:

        semmonen puol vuotta. Ja oon kanssa töissä päivisin kuoleman väsynyt, päivällä nukun paremmin. Kammio lisälyöntejä mullakin. Odottelen vielä tarkkoja tuloksia. Onneks ei tarvii olla yksin näiden kanssa..

        eihän sinulla vain ole uniapneaa?


    • Hmm...

      Minäkin heräilin saman syyn takia n. vuosi sitten jatkuvasti, mutta nyt kun en enää jaksa stressata koko asiasta, ovat myös hengityskatkokset loppuneet. Kun yhden kerran tuollaisen tunteen kokee, sitä rupeaa miettimään (myös alitajuisesti), josta syntyy helposti noidankehä, eikä ole ihme, jos "kohtaukset" uusiutuvat.

      Toisin sanoen, jos sydän on todettu muuten terveeksi, ei ole mitään hätää. Yritä karistaa pelko mielestäsi, niin kohtauksetkin loppuvat. Tiedän, se ei ole helppoa, mutta ihmismieli osaa olla aika oikullinen, kun pelko pääsee niskan päälle.

      Hyvää kesänjatkoa!

      • todellakin...

        Huomaan että mitä enemmän pelkään, sitä enemmän niitä on. Vaikeaa vain olla stressaamatta niitä. alitajuisesti alan vaan pelkäämään...


    • hilpehööri

      ollut ihan samanlaisia välillä, mutta en niihin ole kiinnittänyt sen enempää huomiota, ja tulee aika harvoin.. Mulla lisälyöntejä myös sekä svt

    • UnetonSeattlessa

      Googlettamalla löytyi tämä viestiketju. Minulla myös samoja oireita. On tehty pallolaajennus ja sepelvaltimot ja sydän nyt kunnossa. Ylipainoa hieman on, liekkö oireet sitten viittaavat uniapneaan. Olisi kiva kuulla diagnooseja miten tämän ketjun aiemmille kirjoittajille kävi

    • pumppu_lyö

      Mulla on kans joskus samanlaisia tuntemuksia. Saatan herätä yöllä kesken unieni ja tuntuu, että hengitys on lamaantunut. Yksi kardiologi selitti mulle, että se johtuu siitä, kun mulla on nukkuessa niin alhainen leposyke, jopa vain 40 lyöntiä/min. Mutta karmaiseva tunne kertakaikkiaan! Mun täytyy joskus iskeä nyrkillä rintaan, jotta tuntisin, että sydän lähtee takaisin liikkeelle. Vaikka koko ajanhan se lyö.

    • UnetonSeattlessa

      Hmm jos syynä on alhainen leposyke, niin onko leposyke sitten aina ollut alhainen? Jos on, niin onko näitä muita oireita sitten ollut aina? Jos leposyke on hiljattain muuttunut alhaiseksi, niin syitä voi miettiä miksi. Itselläni leposyke on jotain 58 ja aina ollut näin, joten se ei omalla kohdallani tunnu syyltä. Näitä öisiä hengityksen lamaantumisia ja säpsähdyksiä ei kuitenkaan ole kovin kauaa vielä ollut.

    • pumppu_lyö

      Onko sulla sitten mitattu Holterilla unen aikainen leposyke? Kun sehän ei ole sama, kuin jos makaat sohvalla hereillä ja mittaat itse sykkeen. Mullakin normaalisti leposyke sohvalla maatessa on ehkä noin 50. Mulle on tehty muutaman kerran tuo Holter-tutkimus ja siinä on todettu tuo todella alhainen unen aikainen syke.

      • UnetonSeattlessa

        Sohvalla on mitattu toi 58 leposyke, ei Holterilla.


    • Kuulostaa tosiaan siltä että sinulla on alhainen leposyke kun olet nukahtamassa. Itse menin juurikin tuollaisen tuntemuksen vuoksi tutkimuksiin ja holter 2vrk , ei näyttänyt mitään erikoista, annettiin kuitenkin SSS eli Sick Sinus Synrdooma diagnoosi ja ilmoitettiin että tahdistin tulee joku kaunis päivä, heti kun tajuttomuuskohtauksia alkaa tulemaan... no eipä mennyt kuin 3 vkoa tuosta diagnoosista kun alkoi taju karkaa päivällä .. 3 kertaa peräkkäin töissä ennen kuin tajusin soittaa ambulanssin..no sille tielle jäin ja tulin kotiin tahdistimen kanssa...

      • lisäys.. itselläni oli aina alhainen leposykse 37-40 krt/min(sukuvika kestävyysurheilija) alimmillaan ennen tahdistinta se putosi kotioloissa 28krt/min. sairaalassa odottaessani tahdistinleikkaukseen pääsyä se tipahti 24krt/min ja taju kankaalla.. oli sen verran tiukka pudotus että lekuri sanoi etten olisi siitä selviinyt kotioloissa .... :(


    • UnetonSeattlessa

      Hui kamala onneksi olit auttavissa käsissä kun oli tilanne päällä!

      • tyynyhuonosti

        saako udella, että minkä ikäisiä vastaajat ovat?
        Itse olen 23 ja tullut myös "säpsähdeltyä" viime aikoina.
        Vaivan takia en vielä ole lääkärissä käynyt ja pumppu toiminut muuten hyvin.
        (ei häiriötä todettu)

        Hermot menee!


      • pumppu_lyö
        tyynyhuonosti kirjoitti:

        saako udella, että minkä ikäisiä vastaajat ovat?
        Itse olen 23 ja tullut myös "säpsähdeltyä" viime aikoina.
        Vaivan takia en vielä ole lääkärissä käynyt ja pumppu toiminut muuten hyvin.
        (ei häiriötä todettu)

        Hermot menee!

        Kun minun sydänvaivat alkoivat pahemmin vaivata olin 37-vuotias. Muistan kyllä jo tätä aiemminkin heränneeni joskus öisin siihen, että tuntui kuin sydän olisi pysähtynyt. Mutta ilmeisesti on vain minun sydämeni ominaisuus. On tehty monet ekg:t, holter-tutkimukset, ultraäänet ja myös kerran sydämen magneettikuvaus. Kaikissa todettu, että sydämessäni ei ole mitään rakenteellista vikaa.


    • Selvisin hengissä

      Minulla oli paljon samanlaisia tuntemuksia,kävin nukkuessa jossain syvällä,kaukana,josta ei tahtonut päästä ylös,hereille..olin silloin 42v.Heräsin myös usein siihen että vetäsin syvään henkeä...sitten tuli kovat rytmihäiriöt,muutaman kerran kääntyi itsekseen,sitten ei enää kääntynyt,piti ambulanssi soittaa,sydän löi jo 228...sähköisesti käännettiin.Rytmi ei kuitenkaan kääntynyt,olin 2 viikkoa sairaalassa,asennettiin tahdistin,lähdin kotiin sydänsarkoidoosiepäilynä.Myöhemmin tämä vahvistui,monta kertaa on sydän mennyt kammiovärinään,ilman tahdistinta en olisi hengissä.Sydänsairaudet tulee usein yllättäen,saattavat enteillä juuri tuolla tavalla kuin aloittaja kuvaili.Sydänsarkoidoosi löytyy usein äkkikuolijoilta vasta ruumiinavaukse yhteydessä.

      • tarina66

        Niin olen itsekkin miettinyt, että minullekkin olisi kenties voinnut tulla äkkikuolema, onneksi ei tullut, äkkäsin kutsua ambulanssin kiireisesti vaikka vaivojani ei aluksi uskottu siellä. Minut pelasti oma ammattini ja rohkeus, vaikka peloitti paljon pyytää apua lopulta 112:sta, sitä ennen hain apua terveysasemalta joka oli todennäköisesti sitä mieltä että olen pipi päästä ja laittoi minut työterveyteen joka oli mieltä että vaihdevuodet ovat ja näin pääsi kävimään että ambulanssi haki ja sydänsarkodoosi.


    • UnetonSeattlessa

      Täällä 42 v. Mulla noi säpsähtelyt on välillä ollu niin voimakkaita että melkein hyppään sängystä kattoon. Vieressä nukkuva vaimokin meinaa saada sydärin vaikka hänellä ei sydänvikaa olekaan.

    • Betty Kivinen

      Voisiko kotonasi olla kosteusvaurioindikaattoreita,minun kotoani löytyi mm.sädesientä,silloin siellä asuessani oli paljon tuota yöllistä säpsähtelyä,sähköiskun tapaisia...ei enää nykyisin ole kun muutin pois.

    • Olen 47-vuotias, kun sain tuon SSS diagnoosin. .. toisin asennuksen jälkeen mulle tuli kompilikaatioita... tahdistin piuha asetukset väärät -> pienikin sykkeen nousu sai aikaan "sydänkohtauksen" ja sen jälkeen sain veritulpan asennuksen puoleiseen käteen. mutta suurin ongelma nyt on ryhtmihäiriöt jotka on ilmaantuneet siis jälkeen asennuksen. ennen ei näitä ollut lain. ja ne ei ole sellasia kiihdytyksiä vaan outoja ilmakuoppaan tipahtamis tunteita ja epämääräinen pahaolo ja väsy... oisko ne niitä av-katkoksia joita ilm. kuuluu taudin kuvaan joskus tulevaksi?

    • Hengittämätön

      Mulla todettu vaarattomia eteislisälyöntejä. Niihin tarvittaessa propralia. Harvoin kuitenkin otan.
      Nykyään, varmaan syksystä asti on tullut tosi usein noita että nukahtamisvaiheessa ns lakkaan hengittämässä. Siitä sitten säpsähdän hereille itse tai joskus ukko tökännyt hereille että hengitä nyt hyvä ihminen. 😅 Pelkään nykyään nukkumista välillä noiden takia, ei oo kiva tunne ko herää haukkomaan happea.
      Veikkaan että nää alko ko syksyllä olin kipeenä ja koitin nukkua. Sit nukahdin ja säpsähdin hereille ko en hengittäny. Sillon en saanu hetkeen vedettyä happea ollenkaan ja pelkäsin loppuyön nukahtamista jos käy samoin.
      Haluaisin käydä lekurissa tän asian suhteen ko ressaa itteä. Mut pitäsivät varmaan luulosairaana. :/

    • Uniapnea

      Hengittämätön. Lääkäriin ja lähete unilaboratorioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2325
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1950
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      174
      1750
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1745
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe