Onko rapu perimmältä luonteeltaan

ilkeä ja paha?

Kertokaa mikä miestäni vaivaa? Hän on synt. 26.6. ja yrittää kovasti kahlita mua. Häneltä ei ikinä saa mitään kannustusta asioihin joista olen kiinnostunut, päinvastoin hän vähättelelee helposti toisen ihmisen kiinostuksia, ajatuksia, menemisiä ja aina kun mennään ravun ehdoilla silloin elämä hymyilee. Jos taas toinen ihminen haluaisi tehdä jotain, vastaus on ehdoton ei. Kaikki mitä hän tekee on mahtavaa, kehuu omia suorituksiaan ja on korvaamaton kaikessa omasta mielestä, toisten tekemiset ei ole mitään verrattuna hänen omiin ja nauraa vittumaisesti, jos teen jonkun virheen ja osaa nolata toisen. AIna yrittää ohjailla muita ihmisiä, eikä kerro asioita, vaan virheen sattuessa syyttää ja haukkuu toisia ihmisiä, yrittää viedä niiden itsetunnon ja nauttii siitä. Kaiken lisäksi tämä tyyppi osaa olla hyvin juoni ja mustasukkainen. Jos joskus juttelen toisen ystin kanssa mieheni ollessa paikalla, mies on vihaisen näköinen. Ei saisi olla frendejä, mutta hänellä voi olla vaikka kuinka paljon. Täysin huumorintajuton ja tosikko, paitsi tietty ilkeily ja ihmisten loukkaaminen on hauskaa. Mies itse ei kestä pienintäkään arvostelua, vaan vetää herneen nenuun.

Onko ravun oikea todellinen luonne ilkeä? Kun mieheni jotain sanoo, hän voi tahallaan loukata toista ihmistä hyvinkin pahasti sanoilla. Ei pyydä anteeksi. Jopa nauttii siitä. Onko tämä tyypillistä teille? Takertuu toiseen ihmiseen liikaa, tarkkailee tekemisiä, käyttäytyy hyvin oudosti.

28

6569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesrapu_

      Itsekin olen tuollaisia tavannut, ja myöhemmin on selvinnyt että ovat rapumiehiä. Olen rapunainen, mutta kuvauksesi on kovin kaukana omasta luonteestani, onneksi.
      Tuli mieleen vielä yksi lisäys rapumieheen - käyttäytyy lapsellisesti...

    • Härkä....

      Sairaita narsisteja löytyy jokaisesta merkistä. Siis syyttäisin enemmänkin yksilö, en rapuja..

    • sellainen rapumies...

      josta näillä palstoilla puhutaan, ja kyllä niitä taitaa useampiakin löytyä. Harvoin tällaiselle rapumiehelle sopii sellainen nainen joka tietää mitä elämältä haluu koska niitä on vaikeempi hallita.
      Minun neuvo on jätä tollainen ja ala elää, huomaat pian että voit paljon paremmin!!!!!

    • RapuNainen'''''

      tuollaiseen hirvitykseen olet edes alunperin sekaantunut. Jättäisin heti. Kuvauksesi oli karmiva. Silti olen sitä mieltä, että tuollaisia luonteenpiirteitä löytyy muistakin merkeistä. Kyllä ihmisen luonteeseen vaikuttavat niin monet tekijät, ettei saa mennä yleistämään.

    • täälläkin

      Minun mieheni on samanlainen,synt.23.6.Mieheltäni ei todella saa minkään laista kannustusta,minä kun vielä olen vilkas kaksonen,aloitan jotain ja kyllästyn siihen nopeasti mutta jos sais vähän kannustusta ja apua ehkä vois kiinnostaa kauemmin.Olen lähtenyt jotain harrastamaan,joutunut lopettamaan kun hän ei ole joutanut olemmaan lapsen kanssa.Mustasukkanen ja kahlitseva on myös minun rapuni.Myös työhullu,stressaantuu paljosta työstä ja purkaa sen sitten minuun huutamalla ja kiukuttelemalla.Ja tosiaan ilkeä suustaan,ei kuitenkaan ole lyönyt vielä,tietää että silloin tulee ero varmasti.En tiedä onko kaikki ravut samanlaisia kun en tunne muita.Mutta minun ravustani löytyy kyllä samat piirteet kuin sinun ravustasi.Tätä keskustelua vois jatkaa vielä lisää mutta pitää lähteä leipomaan.Kirjoitellaan myöhemmin.

    • ei kukaan ole...

      maailman napa, eikä tapojen oppiminen ole koskaan myöhäistä.Äkkipikainen luonne on rasite, mutta kai se on geeneistäkin kiinni.Anteeksi pyytäminen on tärkeä, pyytää aidosti nöyrin mielin.
      Pienet veetuilut ärsyttää, niitäkin pitää ymmärtää, kai se joku toinen on silloin tullut väärinymmärretyksi.

    • piitu56

      ei kertomasi kuvaa mitään horoskooppimerkkiä. miehelläsi tuntuu olevan äärimmäisen huono itsetunto. toista mollamalla ja sättimällä, on itse parempi. miehesi pelkuri, joka ei uskalla katsoa peiliin. Näkyhän ei ole kenellekään kiva, jos on itselleen rehellinen. itse olen rapunainen 50-v. liikaa holhoava, päättämätön ja herkkä. rapu vaatii itseltään paljon, mutta se koskee myös läheisiä. Ota sinä itseäsi niskasta kiinni, kasaa kimpsut ja kampsut ja lähde omille teillesi. Älä tuhlaa kallista elämääsi tuollaisen kanssa. Neuvo varmaan tuntuu kovalta. Olen itse kokenut, vaikka on ollut hankalaa on elämä ollut elämisen arvoista. VOIMIA

    • ystävällinen neuvo

      Nyt ravun hyvin tuntevana sanon,ettei oikein kuulosta sillälailla ravulta tai liittyisi oikeastaan näihin horoskooppeihin. Googleta sanalla narsisti,,,kuulostaa kovasti siltä.

    • johtuu geeneistä

      Meidän isäntä on aivan samanlainen.Tuommonen luonne voi myös johtua voimakkaista geeneistä.Meillä tyttö(vaaka)on yhtä äkänen kuin isänsä joka on rapu,muutenkin saman luontonen,suuttuu herkästi mutta leppyy kyllä yhtä nopeasti.Tietenkin tyttö on voinut ottaa mallia isästänsä,huomannut että sillä lailla saa helpommin periksi.Isäntä on kuulemma aivan samanlainen kuin oma isänsä.Minä olen yrittänyt karsia tytöltä äkäsyyttä pois,en vielä ole oikein onnistunut,tyttö jo 8v.en tiedä onko jo liian myöhästä.Joskus tuntuu että ero olis kaikkista helpoin tapa,ei ainakaan oppis lisää ilkeilyä.Olen välillä aivan helisemässä kun isäntä ottaa tytön kanssa yhteen.

      • hyvin

        samanoloinen rapumies, oikein hämmästelin kirjoitustasi.
        Olen ajatellut että kyseessä on huono itsetunto. Mies ei kannusta eikä kehu koska pelkää että toinen huomaakin pärjäävänsä omin neuvoin ja lähtee. Esimerkiksi minun rapumieheni on aina taitavasti jarruttanut sitä että menisin töihin nyt kun lapset ovat jo isoja. Kaikki mitä teen pitää tapahtua tässä kodin ympärillä kun on itsekin koti-ihminen.

        Vuosien myötä olen tullut itsevarmemmaksi, minulla on työ, omia harrastuksia ja menoja. Olen ottanut oman ajan väkisin. Miehelle se oli kova pala ja riitoja oli paljon yhteen aikaan, mutta kun pidin pääni, hänkin taipui.

        Välillä tunnen että ollaan kuin eri planeetalta.
        Samanlaiset elämänarvot ovat kuitenkin loppujen lopuksi pitäneet yhdessä. Olen vesimies.


      • geeneissä
        hyvin kirjoitti:

        samanoloinen rapumies, oikein hämmästelin kirjoitustasi.
        Olen ajatellut että kyseessä on huono itsetunto. Mies ei kannusta eikä kehu koska pelkää että toinen huomaakin pärjäävänsä omin neuvoin ja lähtee. Esimerkiksi minun rapumieheni on aina taitavasti jarruttanut sitä että menisin töihin nyt kun lapset ovat jo isoja. Kaikki mitä teen pitää tapahtua tässä kodin ympärillä kun on itsekin koti-ihminen.

        Vuosien myötä olen tullut itsevarmemmaksi, minulla on työ, omia harrastuksia ja menoja. Olen ottanut oman ajan väkisin. Miehelle se oli kova pala ja riitoja oli paljon yhteen aikaan, mutta kun pidin pääni, hänkin taipui.

        Välillä tunnen että ollaan kuin eri planeetalta.
        Samanlaiset elämänarvot ovat kuitenkin loppujen lopuksi pitäneet yhdessä. Olen vesimies.

        Minusta alkaa tuntua että geeneissä ei taida ollakkan vika.Taitaa olla rapu miesten(ehkä naistenkin)perus vika kun eivät ymmärrä.Kun tyttö oli pieni minun piti aina joustaa työajoissa ja harrastuksissa,rapu mies ei koskaan.Piti etsiä työpaikka joka sopi hoito aikoihin,minä hain aina tytön hoidosta.Hänen työ oli ja on aina tärkeämpi.Nyt kun tyttö on isompi isäntä ei jouda koskaan olemaan tytön kanssa(ei kyllä pienenpänäkään),eikä viemään kaverien luo tai harrastuksiin.Jos sitten minulla on joku meno tai työ kesken hän sanoo että on se kumma että piti lapsi tehdä eikä joudeta hoitaan sitä.Että sellanen rapu mies minulla.Kiva kun on muitakin rapu miehen kanssa taistelevia,saa keskustella kohtalo kaverien kanssa.


      • ...on kyllä pakko....
        geeneissä kirjoitti:

        Minusta alkaa tuntua että geeneissä ei taida ollakkan vika.Taitaa olla rapu miesten(ehkä naistenkin)perus vika kun eivät ymmärrä.Kun tyttö oli pieni minun piti aina joustaa työajoissa ja harrastuksissa,rapu mies ei koskaan.Piti etsiä työpaikka joka sopi hoito aikoihin,minä hain aina tytön hoidosta.Hänen työ oli ja on aina tärkeämpi.Nyt kun tyttö on isompi isäntä ei jouda koskaan olemaan tytön kanssa(ei kyllä pienenpänäkään),eikä viemään kaverien luo tai harrastuksiin.Jos sitten minulla on joku meno tai työ kesken hän sanoo että on se kumma että piti lapsi tehdä eikä joudeta hoitaan sitä.Että sellanen rapu mies minulla.Kiva kun on muitakin rapu miehen kanssa taistelevia,saa keskustella kohtalo kaverien kanssa.

        ...kommentoida. Minulla aivan samanlainen kokemus ajoilta jolloin lapset oli pieniä, sillä erotuksella että mieheni oli härkä.


    • peku 47

      Todellakaan ei pidä paikaansa, rapu mies ei ole ikinä tuollainen, tarkista miehesi syntymä-aika.
      itse olen 6.7 syntynyt, enkä ole mitään tuosta mitä kirjoitit.

    • Raputyttö 25.6 syntynyt

      Itse inhoan tuallaista kiusaamista ja en tunne ketään rapua jotka olisivat tuollaisia kuin teidän miehenne. Ei se riipu horoskoopista millainen on luonteeltaan. Itse olen rapu ja en ole mustis tai muutenkaan takerru toisiin ihmisiin liikaa. Se on ärsyttävää. Pyydän aina anteeksi, jos olen tehnyt jotain väärää ja olen iloinen ja sosiaalinen. Tuo teidän miehen tekemiset johtuu hänen persoonastaan. Hän on sen saanut geeneistään, kasvuympäristöstään ja kehityksen kautta.

    • baam

      ...mutta jokaisella on omat oikkunsa. Ja luoja tietää, että ravuilla niitä riittää! ;) Jokaiselle ravun oikulle on kuitenkin syynsä, pitää vain oppia kaivamaan ongelman ydin tarpeeksi syvältä.

      Ravuilla on kova kuori ja tylyn käytöksen läpi voi olla vaikea nähdä muunlaista ihmistä. Sisältä ravut ovat kuitenkin pelkkää silkkiä ja samettia. Monet oikut perustuvatkin juuri tähän: herkän ja haavoittuvan sisimmän suojelemiseen kovan kuoren ja terävien saksien avulla.

      Luulen, että myös miehesi on äärimmäisen herkkä (kaikki ravut ovat) ja voi olla että hän ei pysty tätä myöntämään edes itselleen. Näin kova puoli rapumiehestäsi on esillä useammin kuin pehmo. Ja henkisen kehityksen asteesta sitten riippuu, antaako rapu pehmeän, todellisen, puolensa tulla pintaan asti vai ei. Usein ravut voivat olla myös ujoja, eivätkä kehtaa myöntää esim. tarvitsevansa hellyyttä tai rohkaisua tai varsinkaan että ovat loukkaantuneita jostakin. Heidän voi olla vaikea puhua tunteistaan ja he saattavat pelätä naurunalaiseksi joutumista, jos myöntävät olevansa tuntevia, ja erityisesti tunteikkaita, otuksia.

      Rapu on luonnostaan suojeleva, huolehtiva ja herkkä. Ja hänellä on hyvä muisti. Ehkä miehesi on loukkaantunut tai ollut sitä jo pitkään, ja suojelee sisintään ettei haavoittuisi entistä enemmän.

      Se miksi ravuilla on niin terävä kieli, johtuu toisaalta siitä että he arvostavat rehellisyyttä ja toisaalta siitä että he näkevät suoraan ihmisten läpi. He tietävät kyllä jos toinen ei ole vilpitön ja kun he puolustautuvat, he käyttävät kaikista järeintä keinoa: toisen herkkää paikkaa, mihin osuvatkin tikarillaan täysin vaivatta. Mutta muistettaessa miten herkkä rapu itse on, ja miten kovasti häneen sattuu joskus naurettavankin pienet asiat, ei ole ihme miksi hän itseään niin vimmaisesti ja järein asein suojelee.

      Ravulla on myös johtava luonne, se pitää ottaa huomioon. Älä kuitenkaan lähde mukaan miehesi alistamiseen tai takertumiseen. Tee omia juttujasi, pidä pääsi, toimi itsenäisesti. Selitä miehellesi, että sinulla on oikeus tehdä mitä haluat ja että hän ei voi sitä päättää puolestasi. Miehesi pelkää vain menettävänsä sinut ja kontrolloimalla sinua yrittää estää tätä kuviteltua eroa tapahtumasta. (Sama pätee kyllä myös muidenkin merkkien kohdalla.) Mutta huomatessaan että palaatkin hänen luokseen, vaikka toimitkin itsenäisesti, hän oppii antamaan sinulle enemmän tilaa ja irrottamaan kontrollistaan.

      Ja jottei tässä tulisi kovin yksipuolista ja negatiivista kuvaa kaikista rapumiehistä, todettakoon vielä, että sille joka panostaa ravun mielenliikkeiden opiskeluun ja ansaitsee ravun luottamuksen, on luvassa ikuista rakkautta, uskollisuutta, hellyyttä ja huumoria elämänsä loppuun saakka.

      • rapu 69

        HIENOSTI KIRJOTETTU!!!


      • ..............................

        "Se miksi ravuilla on niin terävä kieli, johtuu toisaalta siitä että he arvostavat rehellisyyttä ja toisaalta siitä että he näkevät suoraan ihmisten läpi. He tietävät kyllä jos toinen ei ole vilpitön ja kun he puolustautuvat, he käyttävät kaikista järeintä keinoa: toisen herkkää paikkaa, mihin osuvatkin tikarillaan täysin vaivatta. Mutta muistettaessa miten herkkä rapu itse on, ja miten kovasti häneen sattuu joskus naurettavankin pienet asiat, ei ole ihme miksi hän itseään niin vimmaisesti ja järein asein suojelee."

        Hirveetä paskaa! Ne haluaa olla toisille ihmisille TAHALLAAN ilkeitä ja toden totta osaavat loukata ihmisiä pahasti. Tunnen heinäkuun alussa syntyneitä ihmisiä ja heille yhteinen piirre on juuri toi ihmisten loukkaaminen ja vähättely! He tekevät sen tahallaan ja nauttivat siitä. Keskikesän lapset eivät ole mitään sydämellisiä ihmisiä, vaan ilkeitä ivaajia, sanallisen väkivallan taitureita! Vitut ne mitään herkkiä on!


      • miten niin?
        .............................. kirjoitti:

        "Se miksi ravuilla on niin terävä kieli, johtuu toisaalta siitä että he arvostavat rehellisyyttä ja toisaalta siitä että he näkevät suoraan ihmisten läpi. He tietävät kyllä jos toinen ei ole vilpitön ja kun he puolustautuvat, he käyttävät kaikista järeintä keinoa: toisen herkkää paikkaa, mihin osuvatkin tikarillaan täysin vaivatta. Mutta muistettaessa miten herkkä rapu itse on, ja miten kovasti häneen sattuu joskus naurettavankin pienet asiat, ei ole ihme miksi hän itseään niin vimmaisesti ja järein asein suojelee."

        Hirveetä paskaa! Ne haluaa olla toisille ihmisille TAHALLAAN ilkeitä ja toden totta osaavat loukata ihmisiä pahasti. Tunnen heinäkuun alussa syntyneitä ihmisiä ja heille yhteinen piirre on juuri toi ihmisten loukkaaminen ja vähättely! He tekevät sen tahallaan ja nauttivat siitä. Keskikesän lapset eivät ole mitään sydämellisiä ihmisiä, vaan ilkeitä ivaajia, sanallisen väkivallan taitureita! Vitut ne mitään herkkiä on!

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Sellainen rapu joka jollekin piikittelee, on varmasti tullut ensin loukatuksi tai kohdannut jotakin muuta moukkamaista käytöstä. Ravut ovat rauhaa ja rakkautta rakastavia ihmisiä ja harvoin aloittavat riitaa syyttä suotta. Kaikki tuntemani ravut ovat maailman ihanimpia ja ymmärtäväisimpiä ihmisiä, eivätkä todellakaan ilkeitä tai saatika siitä nauttivia!


      • lutunen sentään

        Hellanlutunen sentään, voi meidän rapua.
        Kun on niin herkkää.

        Maailma ei onneksi pyöri pelkästään rapujen herkkyyden perässä, vaan meillä muilla merkeilläkin on oma elämämme.

        Meillä muilla merkeilläkin on oikeutemme loukkaantua, emmei voi joka välissä miettiä, loukkaammeko rapuja. Se ei ole meidän elämäntehtävämme.


      • ajatuksella,

        mutta ravut osaavat olla tosi epämiellyttäviä, johtuu se sitten herkkyydestä tai ilkeydestä.

        Miksi rapu sanoa napauttaa toisille niin pahasti, mutta ei koskaan anna anteeksi, jos häntä loukataan. Jos joku nauraa ravulle hänen tehtyään pienen erehdyksen, rapu pitää sitä haudanvakavana loukkauksena.

        Ja miksi rapu on kateellinen toisten saavutuksille? Miksi hän yrittää repiä toiset jalustoiltaan?


    • 2606

      Olen myös syntynyt 26.06 enkä ainakaan tosta tunnista itseäni kuin, ehkä mustasukkainen (terveellä tavalla) ja omistushaluinen (jonkin verran). Mielestäni olen huumorintajuinen, enkä tietentahtoen loukkaa toisen tunteita. Onhan meitäkin moneen junaan! Luulen et "äijääs" painaa joku asia mitä se ei pysty ottamaan esille ja yrittää pottuilemalla saada sen mielestään, tiedä häntä? Mutta eihän sitä ainaista ilkeilyä kukaan viitsis kuunnella, mutta kestämistä tai vaihtamista, toivoo Rapu kans

    • kaipaava kaksonen

      Minä olen ajatellut että taidan vaihtaa rapu mieheni johonkin toiseen,mikähän olis parempi merkki?Vaaka pitäis sopia oikein hyvin tai sitten toinen kaksonen?Olishan se vielä vanhoilla päivillä mukava olla rakastettu.Mutta ei se enää ole niin helppoa lähteä hakemaan uutta ukkoa,täytyy varmaan kärsiä ilkeän,mustasukkaisen,kahlitsevan,työhullun,huumorintajuttoman,tosikon,kotirotan,jne.Voiko kaikki luonteenpiirteet kuulua ravulle,kyllä voi ainakin meillä ja monella muullakin tänne kirjoittaneelle.Ja rapu HERRAN ei tarvitsis muutako yrittää edes vähän olla rakastavampi.Mutta taitaa olla herralle liian vaikeaa.Ei muutako vaihtoon.

      • vesimies, oinas ja

        myös vaaka. Ja tietysti kaikki muutkin merkit, mutta vaativat enemmän mukautumista.


    • kärjistettynä

      Tässä olivat rapumiehen piirteet kärjistettynä. Tälläinen rapu on siis pahimmillaan, tunnen muutaman tällaisen rapumiehen. Onneksi on lievempiäkin muunnelmia rapumiehistä, kaikilla nuo piirteet eivät ole noin teräviä.

    • totinen tosi

      ravun merkissä syntyneistä ihmisistä!

    • Rapunainen25

      ettei vaan olis narsistin vikaa?? Enpä usko, että tuollainen käytös selittyy horoskooppimerkillä.

    • hah

      mikä mahtaa olla oma merkkisi

      kun et ole viisaammin osannut valita !?

      sitä saa mitä tilaa

    • Niinpä kyllä

      Mun kohdalla oli just noin ja vielä enemmänkin! Tämä kyseinen rapu oli itse Luojan lahja naisille, täydellinen ja vaikka mitä muuta. Harmi vaan ettei se oikeasti ole näin! Rapu on vittumainen, omaan napaan tuijottaja jne. Ehkä niitä poikkeuksiakin löytyy, mun kohdalle ei vaan oo ainuttakaan sattunu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe