Miten tapahtuu jousipallojen vaihto ja miten LHM-öljyn vaihto BX:ään Hyvät neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.
Pallojen vaihto?
12
6261
Vastaukset
- timbe6
www.sitruunapatonki.tk/ tai
www.citroen-foorumi.com/ Voit katsoa, kuinka ne vaihtuvat! Aika mitataan minuuteissa.
- ollenkaan...
...että aloittaja ei ehkä välttämättä ole kotoisin läheltäkään pääkaupunkiseutua? Elämää on kehäkolmosen ulkopuolellakin...
- pprr
ollenkaan... kirjoitti:
...että aloittaja ei ehkä välttämättä ole kotoisin läheltäkään pääkaupunkiseutua? Elämää on kehäkolmosen ulkopuolellakin...
Täähän on niin paska-palsta että ei täältä kai kunnon neuvoa saa vaan kaikkee paskaa tai mainostusta!
- c5 jtm
pprr kirjoitti:
Täähän on niin paska-palsta että ei täältä kai kunnon neuvoa saa vaan kaikkee paskaa tai mainostusta!
Bx.ään en ole vaihtanut,mutta varmaankin sama periaate kuin Cx:ään:Jos sulla EI ole nosturia käytössä,laita takapään alle pukit valmiiksi että saat perän ylös...ETUPÄÄ:SAMMUTA AUTO.Korkeudensäätövipu ALA-asentoon.Moottoritilassa on varaajapallo joka on kiinni paineensäätimessä ja säätimen kyljessä on 12mm RUUVI.Avaa RUUVIA varttikierros(kuuluu suhina)Nyt järjestelmä on paineeton.Tämän jälkeen käännä JOUSIPALLON kyljestä Hyvälaatuisella hihna tai ketjumallin öljynsuodatin avaimella(jos sulla ei ole oikeaa avainta).Jousipallo lähtee auki vastapäivään.Tarvittaessa pallon kylkeen voi koputella isolla vasaralla(ja tampilla).Jos pallo on tosi tiukassa,pidä ISOILLA pihdeillä kiinni jousisylinteristä ettei lukkotappi katkea sylinteristä ja katko hydrauliikka putkia.Malttia ja mielikuvitusta tarvitaan jos on lujassa!Uuteen palloon uusitiiviste ja voitele tiiviste hydr.öljyllä.Kiristä pallo käsin(EI avaimella).Ja samaan tapaan takapään pallot!Kun kaikki pallot oot vaihtanut,kork.säätövipu YLÄasentoon ja auto käyntiin.Anna käydä 5 min(huom.varoitusvalot palaa ja auto EI nouse)sen jälkeen kork.säätövipu normaaliasentoon se 12mm RUUVI kiinni.Varoitusvalot sammuu,ja auto nousee(hitaasti).Tarkasta vuodot!..Ja menoks!..Toivottavasti etes vähän on apua.
- Xant
c5 jtm kirjoitti:
Bx.ään en ole vaihtanut,mutta varmaankin sama periaate kuin Cx:ään:Jos sulla EI ole nosturia käytössä,laita takapään alle pukit valmiiksi että saat perän ylös...ETUPÄÄ:SAMMUTA AUTO.Korkeudensäätövipu ALA-asentoon.Moottoritilassa on varaajapallo joka on kiinni paineensäätimessä ja säätimen kyljessä on 12mm RUUVI.Avaa RUUVIA varttikierros(kuuluu suhina)Nyt järjestelmä on paineeton.Tämän jälkeen käännä JOUSIPALLON kyljestä Hyvälaatuisella hihna tai ketjumallin öljynsuodatin avaimella(jos sulla ei ole oikeaa avainta).Jousipallo lähtee auki vastapäivään.Tarvittaessa pallon kylkeen voi koputella isolla vasaralla(ja tampilla).Jos pallo on tosi tiukassa,pidä ISOILLA pihdeillä kiinni jousisylinteristä ettei lukkotappi katkea sylinteristä ja katko hydrauliikka putkia.Malttia ja mielikuvitusta tarvitaan jos on lujassa!Uuteen palloon uusitiiviste ja voitele tiiviste hydr.öljyllä.Kiristä pallo käsin(EI avaimella).Ja samaan tapaan takapään pallot!Kun kaikki pallot oot vaihtanut,kork.säätövipu YLÄasentoon ja auto käyntiin.Anna käydä 5 min(huom.varoitusvalot palaa ja auto EI nouse)sen jälkeen kork.säätövipu normaaliasentoon se 12mm RUUVI kiinni.Varoitusvalot sammuu,ja auto nousee(hitaasti).Tarkasta vuodot!..Ja menoks!..Toivottavasti etes vähän on apua.
Takapalloja kannattaa pikkasen löysätä paineet päällä,ei pyörähdä jousisylinteri mukana niin helposti.
- pprr
Xant kirjoitti:
Takapalloja kannattaa pikkasen löysätä paineet päällä,ei pyörähdä jousisylinteri mukana niin helposti.
Nyt löyti jo asiallista neuvoa. Eli noin simppeli homma. KIITOKSIA!
- ei ole tappia
c5 jtm kirjoitti:
Bx.ään en ole vaihtanut,mutta varmaankin sama periaate kuin Cx:ään:Jos sulla EI ole nosturia käytössä,laita takapään alle pukit valmiiksi että saat perän ylös...ETUPÄÄ:SAMMUTA AUTO.Korkeudensäätövipu ALA-asentoon.Moottoritilassa on varaajapallo joka on kiinni paineensäätimessä ja säätimen kyljessä on 12mm RUUVI.Avaa RUUVIA varttikierros(kuuluu suhina)Nyt järjestelmä on paineeton.Tämän jälkeen käännä JOUSIPALLON kyljestä Hyvälaatuisella hihna tai ketjumallin öljynsuodatin avaimella(jos sulla ei ole oikeaa avainta).Jousipallo lähtee auki vastapäivään.Tarvittaessa pallon kylkeen voi koputella isolla vasaralla(ja tampilla).Jos pallo on tosi tiukassa,pidä ISOILLA pihdeillä kiinni jousisylinteristä ettei lukkotappi katkea sylinteristä ja katko hydrauliikka putkia.Malttia ja mielikuvitusta tarvitaan jos on lujassa!Uuteen palloon uusitiiviste ja voitele tiiviste hydr.öljyllä.Kiristä pallo käsin(EI avaimella).Ja samaan tapaan takapään pallot!Kun kaikki pallot oot vaihtanut,kork.säätövipu YLÄasentoon ja auto käyntiin.Anna käydä 5 min(huom.varoitusvalot palaa ja auto EI nouse)sen jälkeen kork.säätövipu normaaliasentoon se 12mm RUUVI kiinni.Varoitusvalot sammuu,ja auto nousee(hitaasti).Tarkasta vuodot!..Ja menoks!..Toivottavasti etes vähän on apua.
BX:ssä ei ole edessä mitään lukkotappia.
LHM:n seikkaperäiset vaihto-ohjeet löytyvät Sitruunapatongista.
- pprr
Homma tehty ja ei ollut oikeestaan pahakaan. Kaikkeen näköjään pystyy kun viitsii:) Enkä ois siinä ajassa ehtinyt lähellekkään tuota Rekaraa:)
- xxy
Vaihdoit myös varaajapallon. Se on tärkein. Jarrujen ja ohjauksen painereservin vuoksi. jos varaajan/ pumpun nakse rupeaa olla alle 10- 15s, niin reserviäei enää paljon ole. Kunnossa olevana nakse voi olla minuutin luokkaa. Lisäksi vajaa varaajapallo aiheuttaa teräviä paineiskuja pumpun lykätessä ja ylipaineventtiilin toiminnan vuoksi. Nämä paineiskut saattavat saada aikaan erilaisia LHM- vuotoja helposti.
- c5 jtm
xxy kirjoitti:
Vaihdoit myös varaajapallon. Se on tärkein. Jarrujen ja ohjauksen painereservin vuoksi. jos varaajan/ pumpun nakse rupeaa olla alle 10- 15s, niin reserviäei enää paljon ole. Kunnossa olevana nakse voi olla minuutin luokkaa. Lisäksi vajaa varaajapallo aiheuttaa teräviä paineiskuja pumpun lykätessä ja ylipaineventtiilin toiminnan vuoksi. Nämä paineiskut saattavat saada aikaan erilaisia LHM- vuotoja helposti.
Sori,mutta tuo väite ei pidä paikkaansa.Yhtään ylipainetta ei pääse järjestelmään vajaan varaajapallon takia eikä myökään tule sen takia vuotoja.Pumppu joutuu vain tekemään liian paljon töitä jos varaajapallo on vajaa.Toimiva paineventtiili katkaisee ylipaineen.Rikkinäinen paineventtiili on "auki"kokoajan!ja sen huomaa ohjauksessa ja auton käyttäytymisessä ja pumppu tekee töitä koko ajan!Myös kannattaa huomata läpi vuotava jarruventtiili.Perä putoaa normaalia nopeammin ja jarrupoljinta painettaessa n.5 kertaa peräkkäin perä ei saa pudota eikä myöskään paineventtiilin ääntä saa kuulua.Pumppu on ainoa joka kärsii ja se kyllä rupeaa ajanmittaan vuotamaan tai ei tuota painetta jos paikat vuotaa "läpi"Tuo minuutin naksetauko pitää paikkansa toimivassa järjestelmässä!Lisäksi vajaan varaajapallon huomaan,kun auton sammuttaa niin autosta häipyy jarrut saman tien ja ohjaustehostus lakkaa.Itselläni on ollut cx:ä 17 vuotta mutta bx:iä ei yhtään mutta järjestelmä on kutakuinkin sama.Cx:ssä on varaajapalloja kaksi.Toinen on jarruille,mutta toimivat kimpassa ja suosittelen vaihtamaan molemmat.Älä täytä(tä) varaajapalloja!!
- c5 jtm
c5 jtm kirjoitti:
Sori,mutta tuo väite ei pidä paikkaansa.Yhtään ylipainetta ei pääse järjestelmään vajaan varaajapallon takia eikä myökään tule sen takia vuotoja.Pumppu joutuu vain tekemään liian paljon töitä jos varaajapallo on vajaa.Toimiva paineventtiili katkaisee ylipaineen.Rikkinäinen paineventtiili on "auki"kokoajan!ja sen huomaa ohjauksessa ja auton käyttäytymisessä ja pumppu tekee töitä koko ajan!Myös kannattaa huomata läpi vuotava jarruventtiili.Perä putoaa normaalia nopeammin ja jarrupoljinta painettaessa n.5 kertaa peräkkäin perä ei saa pudota eikä myöskään paineventtiilin ääntä saa kuulua.Pumppu on ainoa joka kärsii ja se kyllä rupeaa ajanmittaan vuotamaan tai ei tuota painetta jos paikat vuotaa "läpi"Tuo minuutin naksetauko pitää paikkansa toimivassa järjestelmässä!Lisäksi vajaan varaajapallon huomaan,kun auton sammuttaa niin autosta häipyy jarrut saman tien ja ohjaustehostus lakkaa.Itselläni on ollut cx:ä 17 vuotta mutta bx:iä ei yhtään mutta järjestelmä on kutakuinkin sama.Cx:ssä on varaajapalloja kaksi.Toinen on jarruille,mutta toimivat kimpassa ja suosittelen vaihtamaan molemmat.Älä täytä(tä) varaajapalloja!!
Lisäystä vielä edelliseen;jokainen sitikkamieshän muistaa pari kertaa kuussa käyttää korkeudensäätövipua!!Auto ylös,auto alas muutaman kerran.Usein unohtuu tuo vähäinen mutta tärkeä toimenpide.Korkeudensäätöventtiilit menee jumiin ja alkavat vuotamaan vanhemmuuten,jos tuota kuukausijumppaa ei tee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628