onko kenelläkään murrosikäistä

pelurin äiti

adhd nuorta,jolla on vaikea peliriippuvaisuus?
Meillä poika pelaa kaikki rahansa.Omat rahat kun
loppuu, niin varastaa vanhempien lompakosta.
Kaikki on pidettävä lukkojen takana.
Itsellä alkaa voimat loppua jatkuvaan vahtimiseen ja piilotteluun. Mistä voisi hakea apua?
Koulussa poika pärjää todella hyvin,kunhan ei lintsaisi niin paljon.Adhd lääkitys on ollut suureksi avuksi.

4

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuviot

      täälläkin. Pojalla raha ei pysy hetkeäkään tallessa. Heti on etsittävä joku "reikä", mihin työntää rahat. Ja pelikoneet ne aina osuvat sitten tielle.

      Itsekin joudun jemmaamaan rahapussini tiukasti. Poika on valmis varastamaan heti tilaisuuden tullen. Meilläkin on lääkitys, joka muuten tehoaa hyvin. Tosin viikonloppuisin ja lomilla käytän lääkitystä vähän. Pitäisi varmaan käyttää enemmän jos vaikka auttaisi tähän peliongel-maankin.

      Minusta tuntuu, että tämä rahankäyttö tulevaisuudessa eli aikuisuudessa tulee olemaan tämän lapsen suurin ongelma. Toisaalta lohdutan, että jospa hän kypsyisi ja kykenisi hallitsemaan tilanteen.

      Mutta toisaalta suuren riskin tuo isän peliongelma, joka on sitä luokkaa, että kaikki on pelattu elämässä. Pienikin määrä alkoholia ja raha, laukaisevat hänellä pelihimon ja sitten mentiin...

    • siskoo

      Mun pikkuveljellä kans adhd ja peliongelma on säilyny pikkupojasta. Ei anneta sille rahaa, mutta lahjaksi aina lahjakortteja vaate / elektroniikka / huonekaluliikkeisiin. Joskus viedään ruokaa (asuu kauempana, ni ei voi usein viedä). Veli on tosi laiha ja vaikka aina väittää, ettei ongelmia oo, ni on niitä. Joskus on käyty baaris yhtä aikaa, ni voi olla koko illan pelipöydässä. Ennen ne oli kaupan hedelmäpelejä.
      Sääliks kävi, ett miks pitää aina mennä kaikki rankan kaavan kautta. Se oli opiskeluaikoina jo velkaselvityksessä ja sai vaan tosi vähän käteen. Nykyään se jo hoitaa hommat niin, ettei se pyydä lainaa koko suvulta. Sovittiin, ett rahaa ei anneta, muuta saa antaa. Yleensä rahat meni aina peleihin ja viinaan. Mun sisko anto vanhan tv:n sille ja se möi senki ja pelas rahat.
      Mutta, niinkun sanoin. Se on nyt 28-v. ja nyt tuntuu, että homma alkaa olla hallussa. Pystyy olla selvinpäin, on ahkera ja hyvä työssään ja repsahtaa peleihin vaan viinaa ottaessaan, mitä ei tapahdu enää usein. Mun veljen adhd oli aika nähtävissä jo lapsena ;), mutt todettiin vasta 19v.

      • siskoo

        Käy raha automaatti yhdistyksen sivuilla (RAY), niillä on myös jotain avustustoimintaa (kumma kyllä, nehän sen ongelman tekee) ja lisäksi paikkakunnan A-klinikat voi tietää aiheesta paljonkin. Murrosikäisen kanssa kannattanee etsiä kaikki tieto ja apu, minkä voi käsiinsä saada. Ehkä ongelmat voi olla autettavissa, ettei tosiaan tarttis tehä kaikkea vaikeimman kautta.


    • batista.90

      auttaisikohan kassakaappi niin ei tarvitsisi piilotella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe