väsyttää. Ei jaksa oikein mitään. Tunnin urakka mansikkamaalla ja veto pois.. alkaako tässä ikä vaikuttaa jo?! Täytän elokuussa 50-v. Mielestäni kesä on kuitenkin mitä ihaninta aikaa.. työttömänä määrään päivien tahdin.Yritän tämän työttömänä olon muuttaa positiiviseksi asiaksi, vaikka ei se aina helppoa ole.Haen aktiivisesti työtä ja optimistisena ajattelen, että kyllä tällainen reipas nainen vielä paikkansa löytää.Mikä on paras janojuoma teidän mielestänne. Kylmä vesi on minusta parasta ja kahviakin keittelen kerran päivässä.
Kuumuus
12
830
Vastaukset
Wishyvettä ja ruisleipää sillipäällysteisenä. Jaksaa tehdä pitkänkin päivän raskasta työtä.
En tykkää työnteosta helteellä minäkään, koska nestehukka saattaa yllättää ja se sitten väsyttää. Noilla eväillä olen pärjännyt sen kummemmin väsymättä. Pelkkä vesi ei riitä.taitaa olla se taikakeino sitten kuitenkin, kiitos vinkistä.Lähden tästä kauppaan ja ostan Wishyä. Suolaa tulee kartettua kun pelkään että turvottaa, mutta kohtuus kaikessa, sanotaan.
- Pirre*
paahteisella mansikkamaalla väsyttää vaikka ketä :))
Teen kesällä kotikaljaa, minusta se on hyvää janojuomanakin, mutta tietenkin ehkä hieman lihottavaa.
Pelkän veden juonti väsyttää kuumalla, täytyy saada suolaahien mukana menetetyn tilalle, siksi esim kevyt vishyvesi on hyvää, tai sitten suolapalan napostelu vedenjuonnin lomassa.
Vaellusreissuilla huomaa pelkän veden juonnin vievän olon ihan veteläksi, siksi minulla on ollut suola pähkinöitä ja rusinoita taskussa hiukkapalksi, ja sitten urheilujuomaa pullossa. - iloinen asia!
Saat möyriä puutarhassasi, eikä kukaan määritä aikaasi eikä ajatuksiasi. Nauti siitä.
Jos olet määrittänyt itsesi aina työsi kautta, tuuleta tällaiset ajatukset pois! Sinä olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Nauti omasta olemisestasi. - Jäbä K
,,,
- hukkeli
Alle 30 asteen kuumuudessa paras nestevajauksen pika-apu on jäätee, jonka voi tehdä itsekin. Sopiva juoma sisältää ainakin hiukan suoloja, joita hikoillessa kehosta poistuu. Juoma ei ole välttämättä ihanan makuista, mutta työkunto ja terveys ovat tärkeämpiä kuin suussa makea maku.
Yli 30 asteen kuumuus on liikaa tehdä mitään. Sellaisia päiviä meillä ei usein ole. - Aikuinen mies
Työttömät todella syyllistetään ja ahdistetaan nurkkaan.Ktse pitäisi kääntää työnantajiin,
jotka eivät palkkaa työttömiä.Viranomainen tai verhojen raosta tirkistelevä,pahansuopa naapuri voi olla sitä mieltä että kelpaat työ elämään.Mutta lopulta asian päättää työnantaja.Laki kieltää
menemästä cäkisin töihin.
Itse pyöräilen paljon ja pyöräillessä ihan tavallinen vesion paras juoma.Toki taskussa on aina
energiapatukka tai pari siltä varalta että energia loppuu.Lenkin jälkeen urheilu juoma suht laimeana on tehokas.Helteillä pasta esimerkiksi on nopeasti sulavana hyvä ruoka.Eilaiset salaatit hyvä välipala.Ja ennen muuta,oikein kivaa ja posi-
tiivista kesää sinulle!!!!! - Maija_.
Salaatteja monenlaisia, unohtamatta kaalia salaateissa, pastat ilman raskaita kastikkeita -vähän rouhittua mustapippuria ja tilkka oliiviöljyä pinnalle piisaa kuumalla ilmalla. Kevyttä purtavaa ja sopivasti suolaa, sitä myös helteellä tarvitsemme. Hyvää kesää, elämää on ilman työpaikkaakin ja kotiaskareita riittää, arvostakaamme niitä. Yli 50 v on vaikea löytää kunnollista palkkatyötä enää, jollet sitten ole alalla, missä työvoimapula. Ajattelen, että kaikkien nuorten olisi löydettävä työ ja toimeentulo, meidän ikäisillä usein on kertynyt riittävästi jo omaisuutta ja velkojakaan ei ole. Kun niistä kunnollisista työpaikoista on pula, ihan oikeudenmukaista olisi, että niihin otettaisiin nuoria opiskelunsa lopettaneita. Julkinen sektori voisi näyttää mallia työllistämällä nuoria.
- vaivana
Kuumuus kyllä vaivaakin ja kaikenikäisiä, kun istuu auringossa vähänkin niin on veto pois. Liikkuminen on paras lääke, mikä sen hienompaa kuin lähteä vaikka pyörällä uimaan. Varmaan löytyy muitakin jotka on kokeilleet?
Työttömyys on vihoviimeistä kertoo saman ikäinen, pätkätyöllistettynä jonkin aikaa.. Nyt on työpaikka jo löytynyt taas, itse kyllä pitää olla aktiivinen. - mantilja
ainakin toistaiseksi. Toivottavasti ei nyt tule ääripää eli loppukesä 10-15 astetta, sellaisia kesiä muistan ja lisäksi vielä sadetta lähes joka päivä.
En pidä liian kuumasta, en pitänyt edes lapsena. Silloin meillä juotiin heinäpellolla janojuomaksi joko Vaarinkaljaa tai kirnupiimää, sitä sai palautuksena meijeristä ilmaiseksi miten paljon tahtoi. Vieläkin joskus pitkien hellejaksojen aikana juon sitä.
Minuun ei tepsi mikään juoma helteellä, ei edellä ehdotetut, vaikka olen useimpia niistäkin kokeillut.
Helteellä tutkailen pilviä; jospa sataisi. Eilen kyllä satoikin ja ukkonen oli lähellä, loppui hellekausi. - mikhaildenisov
vilvottavan lounaan,katkarapu-salaatin.
katkaravut suoraa pakasteesta,sitt kurkkua ja
tomaatteja sekä FETA-juustoa,mineraalivettä
päälle.Tuli aivan kylmä syödessäni! Minä olen ihastunut uuteen vissyyn joka on kerpalon, omenan yms. makuista. Se piristää.
Olen pätkätyöläinen ja teen osa-aikaisia töitä 6h/päivä ja vain talvisin. Siis toistaiseksi olen kesäisin kaksi tai kolme kk työtön. Osa-aika työ sopii hyvin viiskymppiselle. Ja vaatteet hankin enimmäkseen kirpparilta, niin jotenkuten tulen nitkuttaen toimeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812