Täsmäävätkö oireet

Minulla?

Noin 4 viikkoa sitten istuin terassilla myöhään ulkona ja oli kylmä. Seuraavana päivänä alkoivat alaselkäkivut ja kipu "laski alemmas" alavatsan - virtsarakon tietämille. Pari-kolme päivää piti käydä kusella jatkuvasti, sitten se rauhoittui. Samaan aikaan alkoi myös särky virstaputkessa ja sitä on jatkunut tähän päivään. Ei mitään jarkyttävää kipua, mutta muistuttelee itsestään miltei koko ajan. Välillä on kokonaan kivuttomia hetkiä, kun on muuta tekemistä kuin ajatella asiaa. Lisäksi persreikä on ollut alusta lähtien arka. Samoin välilihan(???) alueella tuntuu painetta, ihan kuin pientä turvotusta, mutta ei kuitenkaan. Maatessa kyljellään nämä lantion alueen ja peniksen kivut tuntuvat, mutta selällään ne heikentyvät.

Osaako kukaan sanoa, mihin tämä voisi viitata? Lääkärissä en ole vielä käynyt.

5

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä,

      että virtsaputken pää punottaa.

    • voi olla tulehtunut

      mene ihmeessä käymään lääkärissä

    • Keskiikäinen mies

      tosin mulla on niin että kyljellään makaaminen helpottaa oireita, mutta istuminen pahentaa, selällään makaamisesta en osaa sanoa.

      Takamus mullakin arka ja siellä painetta, ja kun istuu, säteilee virtsaputkeen.

      Mulla tämä on krooninen joten ei ehkä parane koskaan.

      Käy tosiaan lääkärissä, saat ehkä tulehduskipulääkettä tai antibioottikuurin, mutta joskus voi olla ettei ne auta.

      Minun kohdallani ainakin on ollut aina kova haku päällä mikä on se oikea lääkitys millä saisi vaivat pois, ja nyt on ilmeisesti niin että mitään täsmälääkettä ei ole enää olemassa vaan pitää vaivan kanssa tulla toimeen.

      Lämpöhoito on kaikkein tehokkain näihin vaivoihin, eli kesälläkin pitää huolehtia siitä ettei saa mistään kylmää. Esimerkiksi saunasta ulos vilvottelemaan voi olla huono juttu tai hyppääminen saunasta kylmään veteen.

      V-mäinen vaiva mutta ei ehkä sinun kohdallasi krooninen joten mene lääkäriin.

      • Oikeaan osuitte!

        Kävin lekurilla 3 päivää sitten ja diagnoosi oli heti eturauhastulehdus. Sain antibioottikuuri (12vrk 12vrk, jos pitää jatkaa) ja nyt jo oireet helpottavat. Eivät ole kokonaan poistuneet, mutta alkoivat lieventymään jo heti seuraavana päivänä. Saapa nähdä lähtevätkö kokonaan vai jääkö vaivaamaan. Vieläkin tuntuu, että pienen squash-pallon päällä istuis sillointällöin ja peräaukko on vielä arka. Virtasuputken kipu ja alavatsakivut ovat miltei häipyneet. Suunta on hyvä.


      • Mies Äetsästä
        Oikeaan osuitte! kirjoitti:

        Kävin lekurilla 3 päivää sitten ja diagnoosi oli heti eturauhastulehdus. Sain antibioottikuuri (12vrk 12vrk, jos pitää jatkaa) ja nyt jo oireet helpottavat. Eivät ole kokonaan poistuneet, mutta alkoivat lieventymään jo heti seuraavana päivänä. Saapa nähdä lähtevätkö kokonaan vai jääkö vaivaamaan. Vieläkin tuntuu, että pienen squash-pallon päällä istuis sillointällöin ja peräaukko on vielä arka. Virtasuputken kipu ja alavatsakivut ovat miltei häipyneet. Suunta on hyvä.

        ohi, se voi olla sulla(kin) krooninen, jolloin sen vaivan kanssa pitää vaan oppia elämään.

        Mulla on tuo krooninen, ja vaivat vaihtelee päivittäin, joku tulehduskipulääke tuohon voisi myös helpottaa vaivoja, näin ainakin mulla, ja pitkällistä istumista tulisi välttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe