Onko teillä kokemusta, mikä muu perenna ja kasvi kelpaa jänikselle. Onneksi mulla ei oo kasvimaata kun kyseessä on rivitalon takapiha. Näin kesällä ei jänö ole käynyt omenapuun kimppuun, jonka tyvestä söi kyseiset kukat. Työkaveri ehdotti karkotukseen koirankarvoja/hajua. Toimiskohan?
jänis syö akilleijat ja orvokit
2
2303
Vastaukset
- kokemusta on
Meidän kasvimaa on ollut useasti jäniksen tuhojen kohteena. Viimeksi toissa yönä pitkäkorva popsi 10 parsakaalia melkein maan tasalle. Pihassa on kaksi koiraa, joten en usko koiran karvojen paljon auttavan asiaa. Tänään luin puutarhakirjaa jossa kerrottiin, että hirvensarviöljy tehoaisi. Jänikset inhoavat sen hajua kirjan mukaan. Saa apteekista, itse meinaan mennä heti ostamaan sitä ja kokeilen.
Viime yöksi peitimme taimet harsolla ja osan peitimme suurilla purkeilla ja sangoilla. Oli saaneet taimet olla rauhassa viime yön. On aikamoinen homma edestakaisen vatvoa noiden purkkien kanssa, joten toivon, että tuosta hirvensarviöljystä saamme helpotusta.
Onnea orvokeillesi! - Anonyymi
Orvokki meni viime yönä parempiin suihin. Vain papanat jäi jäljelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222241Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052211- 482073
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131472- 301386
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201086- 261076