Apua tehtäviin?

Voisiko joku auttaa seuraavassa, joku jolla seuraavat tehtävät hoituvat käden käänteessä?
Teemme näitä koulussa Borlandin C builderilla
Eli miten homma tehdään ja pitäsi opettajalle vielä selvittää miten tulin tähän tuolkseen:
1. Tee ohjelma, joka pyytää käyttäjältä 10 lukua ja laskee kaikkien annettujen positiivisten lukujen summan
2. Tee ohjelma, joka pyytää käyttäjältä ensin sukunimen ja sitten etunimen ja tulostaa koko nimen järjestyksessä etunimi sukunimi 10 kertaa allekkain
3. Tee ohjelma, joka lukee annettuja lukuja, kunnes niiden summa ylittää sadan. Ohjelma ilmoittaa käyttäjälle annettujen lukujen määrän.
4. Tee ohjelma, joka kysyy kuution kolmen sivun pituudet ja laskee niiden avulla kuution tilavuuden
5. Tee ohjelma, joka laskee annettujen lukujen keskiarvon
6. Tee ohjelma joka laskee hypotenuusan annettujen kateettien pituuksien perusteella
7. Tee ohjelma, joka lukee päätteeltä 10 lukua etsii niIstä pienimmän ja suurimman, sekä tulostaa lopuksi näiden eron, oletetaan, että lukujen itseisarvo on pienempi kuin 1000.
8. Tee ohjelma, joka kysyy käyttäjältä ensin kaksi lukua ja kumman laskutoimituksen hän haluaa suorittaa (yhteen-vai vähennyslaskun) ja sen jälkeen laskee sekä näyttää käyttäjälle kyseisen laskun tuloksen.
9. Tee ohjelma, joka tulostaa 1-10 kertomataulun
10.Tee ohjelma, joka laskee luvun ja sellaisen luvun erotuksen, jossa numerojärjestys on vaihdettu. Esim. Annettu luku on 75, jolloin 75-57=18
11. Fibonaccin luvuilla tarkoitetaan lukujonoa 1,1,2,3,5,8,13...ts. lukujonoa, jossa uusi termi on aina kahden edellisen termin summa. Tee ohjelma joka laskee mielivaltaisen Fibonaccin luvun
12. Tee ohjelma, joka tarkistaa onko annettu luku alkuluku
13. Tee ohjelma, joka laskee annetun luvun kertoman (luvun 5 kertoma=1*2*3*4*5=120)
14. Tee ohjelma, jonka kanssa voit pelata kivi,paperi ja sakset peliä. Paperi voittaa kiven,kivi,sakset ja sakset paperin. Peli pyytää sinua valitsemaan aina ensin, jonka jälkeen kone arpoo oman vaihtoehtonsa. Peli
pelataan, kunnes jommallakummalla on kolme voittoa
15. Tee ohjelma, joka kysyy sinulta lottorivin ja arpoo oman rivinsä ja kertoo tämän jälkeen montako numeroa sinulla oli oikein.
Ilmoita

Heh heh.
Ilmoita
1.
- Alustat summa-, i- ja luku-muuttujat. (nämähän sä osaat jo!)
- Luuppia(while, for..) (i < 10)
- Ensiksi annetaan arvo luku-muuttujalle
- if-lauseella tarkistat onko summa positiivinen (luku = 100) ja if-lause on jotenkin näin: (luku < 0)
- Tulostetaan "yhteissumma on &summa".

Todella helppoa.

Sitten loppui mielenkiinto, ja joudun toivottamaan hyvää onnea ja parempaa tuuria ensi kerralla kurssille jonka todennäköisesti joudut uusimaan, jos et näin yksinkertaisia tehtäviä osaa/jaksa ratkoa. Ohjelmointi on helppoa, kuin lapsien teko tai veden keitto. Yritä ajatella yksinkertaisemmin.

tunppi
1 VASTAUS:
Oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. Hehheh..
+Lisää kommentti
1. Tehty
2. Tehty
3. Tehty
4. Tehty
5. Tehty
6. Tehty
7. Tehty
8. Tehty
9. Tehty
10. Tehty
11. Tehty
12. Tehty
13. Tehty
14. Tehty
15. Tehty

Helppoa...
Ilmoita
Elikkä jos sinulla on pientäkään hajua ohjelmoinnista niin alappas koluamaan vaikkapa googlen avulla nettisivustoja... eiköhän aika moni noista tehtävä ongelmista ratkea sitä kautta helpoiten/nopeiten. Mutta tietenkin jos jossain tietyssä kohtaa tulee seinä eteen heitä kysymys niin eiköhän sitä parhaan mukaan yritetä vastata..
Kukaan tuskin alkaa tekemään ihan tuostavaan sulle 15 valmista ohjelmaa.

Onnea!
1 VASTAUS:
http://www.google.fi/search?q=c opas
+Lisää kommentti
Olen kokenut ohjelmoija, yli 15 vuoden ohjelmointikokemus sekä suurista, että pienistä projekteista. Hallitsen kattavasti C/C , VB:n, C#, Pascalin/Object Pascalin (Delphi), Clarionin, Dbasen, Paradoxin, Accesin, VBA:n, HTML:n, XML:n, SQL:n, ADO/ADO.NET, ASP/ASP.NET.

Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan ole mitään akuuttia projektia meneillään, joten odotellessani voisin tehdä kaikki ohjelmasi tuntityönä edullista korvausta vastaan.

Paljonko olet valmis maksamaan?
1 VASTAUS:
Ei sentään löydy kokemusta assemblysta, fortranista, perlistä, pythonista, javasta, smalltalkista, lispistä, haskellista, prologista, basicista (ei VB) jne...,jne...

=)
+Lisää kommentti
Voisiko joku oikeasti jeesata??? En jaksa montaa vuotta enää pyöriä koulun kirjoilla kun aina pitää hakeutua pääsykokeiden kautta takaisin ja kaikki tyssää tähän ohjelmointi tehtävään :-/ Opettajat nauraa minulle ja monet ovat jo jääneet eläkkeelle. Pitääkö tässä kohta pistää mailia Aki Korhoselle tai Kari A Hintikalle

Olen päässyt näin pitkälle:

lotto_numbers(Ns) :-
length(Ns, 6), % The length of our list is 6, now we have a list of 6 free variables.
select_numbers(Ns). % We need to select our numbers, binding them to our free variables.

select_numbers([]). % An empty list needs no picking
select_numbers([N|Ns]) :-
pick_number(N), % We pick the first number (bind the free variable to a random number)
select_numbers(Ns). % Then we pick the rest of the numbers.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Apua tehtäviin?

Voisiko joku auttaa seuraavassa, joku jolla seuraavat tehtävät hoituvat käden käänteessä?
Teemme näitä koulussa Borlandin C builderilla
Eli miten homma tehdään ja pitäsi opettajalle vielä selvittää miten tulin tähän tuolkseen:
1. Tee ohjelma, joka pyytää käyttäjältä 10 lukua ja laskee kaikkien annettujen positiivisten lukujen summan
2. Tee ohjelma, joka pyytää käyttäjältä ensin sukunimen ja sitten etunimen ja tulostaa koko nimen järjestyksessä etunimi sukunimi 10 kertaa allekkain
3. Tee ohjelma, joka lukee annettuja lukuja, kunnes niiden summa ylittää sadan. Ohjelma ilmoittaa käyttäjälle annettujen lukujen määrän.
4. Tee ohjelma, joka kysyy kuution kolmen sivun pituudet ja laskee niiden avulla kuution tilavuuden
5. Tee ohjelma, joka laskee annettujen lukujen keskiarvon
6. Tee ohjelma joka laskee hypotenuusan annettujen kateettien pituuksien perusteella
7. Tee ohjelma, joka lukee päätteeltä 10 lukua etsii niIstä pienimmän ja suurimman, sekä tulostaa lopuksi näiden eron, oletetaan, että lukujen itseisarvo on pienempi kuin 1000.
8. Tee ohjelma, joka kysyy käyttäjältä ensin kaksi lukua ja kumman laskutoimituksen hän haluaa suorittaa (yhteen-vai vähennyslaskun) ja sen jälkeen laskee sekä näyttää käyttäjälle kyseisen laskun tuloksen.
9. Tee ohjelma, joka tulostaa 1-10 kertomataulun
10.Tee ohjelma, joka laskee luvun ja sellaisen luvun erotuksen, jossa numerojärjestys on vaihdettu. Esim. Annettu luku on 75, jolloin 75-57=18
11. Fibonaccin luvuilla tarkoitetaan lukujonoa 1,1,2,3,5,8,13...ts. lukujonoa, jossa uusi termi on aina kahden edellisen termin summa. Tee ohjelma joka laskee mielivaltaisen Fibonaccin luvun
12. Tee ohjelma, joka tarkistaa onko annettu luku alkuluku
13. Tee ohjelma, joka laskee annetun luvun kertoman (luvun 5 kertoma=1*2*3*4*5=120)
14. Tee ohjelma, jonka kanssa voit pelata kivi,paperi ja sakset peliä. Paperi voittaa kiven,kivi,sakset ja sakset paperin. Peli pyytää sinua valitsemaan aina ensin, jonka jälkeen kone arpoo oman vaihtoehtonsa. Peli
pelataan, kunnes jommallakummalla on kolme voittoa
15. Tee ohjelma, joka kysyy sinulta lottorivin ja arpoo oman rivinsä ja kertoo tämän jälkeen montako numeroa sinulla oli oikein.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta