Kuinka pitkä pitää olla?

Kuinka pitkä pitää että pystyy ajamaan esim Yamaha dt tai derbi sendaa? Olen itse 155cm.
Ilmoita

pitämään pyörän pystyssä vaikka liikennevaloissa odotellessa, niin pituus riittää. Aja varovasti.
7 VASTAUSTA:
Ei pituus tietenkään kerro koko totuutta. Mutta jos pelkkää pituutta katsotaan, niin tuo 155cm alkaa olla aika rajamaissa. On vaikea sanoa, koska itse olen ihan toisesta "ääripäästä" mopoikäiseksi.

Kannattaa ainakin käydä koeajamassa vaikka kaverin r-mallin derbiä. Jos tuntuu ihan hyvältä, niin osta sm-mallin derbi tai sm-deetee, niin se on vähän matalampi sitten (ei tule yllätyksiä) Jos aijot talvella ajella, niin silloin voin sanoa, että älä osta koska et millään jaksa/yletä pitämään mopoa pystyssä jos lähtee kaatumaa(sekin tietysti riippuu ajotaidoitsta)
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Ei pituus tietenkään kerro koko totuutta. Mutta jos pelkkää pituutta katsotaan, niin tuo 155cm alkaa olla aika rajamaissa. On vaikea sanoa, koska itse olen ihan toisesta "ääripäästä" mopoikäiseksi.

Kannattaa ainakin käydä koeajamassa vaikka kaverin r-mallin derbiä. Jos tuntuu ihan hyvältä, niin osta sm-mallin derbi tai sm-deetee, niin se on vähän matalampi sitten (ei tule yllätyksiä) Jos aijot talvella ajella, niin silloin voin sanoa, että älä osta koska et millään jaksa/yletä pitämään mopoa pystyssä jos lähtee kaatumaa(sekin tietysti riippuu ajotaidoitsta)
joo... mä oon tosta vähän yli kymmenen senttiä pidempi, ja oon aatellu ostaa samoja mopoja.
kävin liikkeessä istuttamassa, ja ylty toinen jalka kunnolla maahan. ihan hyvin pystyn ajamaan, mutta sulla voi tulla vähän vaikeuksia talvella ainakin.
mutta ainahan voi laskea jousta
pitempi tappi kirjoitti:
joo... mä oon tosta vähän yli kymmenen senttiä pidempi, ja oon aatellu ostaa samoja mopoja.
kävin liikkeessä istuttamassa, ja ylty toinen jalka kunnolla maahan. ihan hyvin pystyn ajamaan, mutta sulla voi tulla vähän vaikeuksia talvella ainakin.
mutta ainahan voi laskea jousta
Joo kiitti tiedoista, mut mä haluaisin kuulla vielä sellaisen mielipiteen joka on itse lähes samanpituinen kuin minä ja on ajanut jommallakummalla noista mopoista.
ytfvopigdv kirjoitti:
Joo kiitti tiedoista, mut mä haluaisin kuulla vielä sellaisen mielipiteen joka on itse lähes samanpituinen kuin minä ja on ajanut jommallakummalla noista mopoista.
kyl työ ootte nyt hakoteillä pojjat... jos sä vaikka olisit sen 190cm, niin silloinhan sun pitäis pystyy ajaa jotain derbii tms? mut jos sul onki jotkut perkeleen lyhyet jalantyngät (enkä tarkota mitää 30cm pätkii!)nii etpä ajakaa... hehe xD.... kyllä joillakin 155-160cm nuorilla voi olla tarpeeksi pitkät jalat
, jotta ne molemmat yltäisivät mopon kyydissä maahan. Samaa mieltä? ei kaikilla ihmisillä ole samanpituisia jalkoja, joten kyllä se jalkojenki pituus merkitsee aika paljon, jos on sen 155-180cm(vaikka). repikääpä tästä tekstistä!

OLEN PÄTENYT!!!!!!!!
haha kirjoitti:
kyl työ ootte nyt hakoteillä pojjat... jos sä vaikka olisit sen 190cm, niin silloinhan sun pitäis pystyy ajaa jotain derbii tms? mut jos sul onki jotkut perkeleen lyhyet jalantyngät (enkä tarkota mitää 30cm pätkii!)nii etpä ajakaa... hehe xD.... kyllä joillakin 155-160cm nuorilla voi olla tarpeeksi pitkät jalat
, jotta ne molemmat yltäisivät mopon kyydissä maahan. Samaa mieltä? ei kaikilla ihmisillä ole samanpituisia jalkoja, joten kyllä se jalkojenki pituus merkitsee aika paljon, jos on sen 155-180cm(vaikka). repikääpä tästä tekstistä!

OLEN PÄTENYT!!!!!!!!
Minä laitoinkin, että pituus ei kerro koko totuutta. REVI SIITÄ!!!!!!!!
hanaaaaaaaa kirjoitti:
Minä laitoinkin, että pituus ei kerro koko totuutta. REVI SIITÄ!!!!!!!!
mutta etpä kertonut miten pituus ei välttämättä kerro koko totuutta eli kirjoitit,että pituus ei kerro koko totuutta. minäpä lisäsin omaan tekstiin perustelut miksi se ei välttämättä kerro sitä hienoa totuutta!

:D
haha kirjoitti:
mutta etpä kertonut miten pituus ei välttämättä kerro koko totuutta eli kirjoitit,että pituus ei kerro koko totuutta. minäpä lisäsin omaan tekstiin perustelut miksi se ei välttämättä kerro sitä hienoa totuutta!

:D
Siksi en laittanut, että se ei kerro koko totuutta, koska on paljon muitakin tekiöitä kuin joku helvetin jalan pituus.

Esim. käsien pituus on tärkeä. Ajattelitko sinä ajella töpökäsillä ja yltää ohjaustankoon kunhan jalat ovat vain pitkät.

Sormien pituus. Ajattelitko töpösormilla olla käyttämättä kytkintä, etujarrua ja muita hallintalaitteita kunhan jalat ovat vain pitkät.

Jalkapohjan pituus. Ajattelitko sinä töpöjaloilla olla vaihtamatta vaihteita ja pinamaan takajarrua kunhan jalat ovat vain pitkät.

Paino. Et ottanut huomioon painoa. Jos on vaikka 50kg tai 100kg, niin varmasti takajousi painuu eritavalla.
YMYM. ja näitähän löytyy.

Sinun mielestä jalkojen pituus on ainut ongelma!!!!!

Eikö olekkin helpompaa sanoa vain, että pituus ei kerro koko totuutta. Mutta se on aika oleellinen.

Jos on 155cm, niin ei siellä pituuksissa ole vielä kauheasti jalkojen pituuseroja eri ihmisten välillä, vaikka kyllä niitä on. Taas pitemmillä erot ovat suuremmat, mutta eihän tässä sitä ajettu takaa.
+Lisää kommentti
olen itse 160 cm pitkä ja pystyn ihan hyvin ajamaan deeteellä. Ota huomioon että vanhan mallin istuinkorkeus on pienempi kuin uuden mallin ainakin deeteellä.
Ilmoita
oon ite 175cm ja ajan monkeyllä.....mua sanotaan aika usein "ylipitkäksi" monkeyhin mutta jos pystyn hyvin ajamaan ni en ole sillon ns.ylipitkä..
Ilmoita
200cm
Ilmoita
mul on sama pituusongelma,oon 154 cm ;D ja siis tyttö,skootteria ne koittaa mulle tyrkyttaa mut en millää haluis ;s
2 VASTAUSTA:
mul on ihan sama, kaikki tyrkyttää skobaa mulle mutta perkele en haluu :D "kaikil tytöil on skoba" "mopo on vaikeempi ajaa" entä sitte, mopon mä hankin. aattelin just et oonkoha liian lyhyt mopolle mut tää keskustelu avas mulle että enpä taija olla, 171cm nimittäin oon niinii =) kiitti!:D
Itekki oon 165 nii kyl yltää maahan :D
+Lisää kommentti
mä oon 150cm pitkä ja ylln ajamaan rieju mrt 50cc sillee et toinen jalka yltää jotenkin maahan :D
2 VASTAUSTA:
Mietin et miks 2016 kommentoit tähän... :D no nyt mäkin kyllä, ei siinä...
nojuuujuu kirjoitti:
Mietin et miks 2016 kommentoit tähän... :D no nyt mäkin kyllä, ei siinä...
2019
+Lisää kommentti
Joo'o
Ilmoita
mä oon 155cm ja ajan cpi sx 50 -07 etujouset on laskettu ja takajousikin on laskettu.
hyvin ajelee
Ilmoita
Oon 150cm pitkä ja oon miettinyt pystynkö ajamaan mitään muuta kun jotakin mankia esim jotain gileraa tai riejua tai derpiä??
Ilmoita
Ite ajelen ihan suht isolla mopolla hyvä että jalat ylttää maahan. Jousia ei oo säädetty.
1 VASTAUS:
Niin se onkin, monet vain kyselevät kun eivät usko. Kokemus opettaa itse kunkin.

Eli siis meinaan että hyvinhän se menee vaikkei liikaa pituutta olisikaan.

Mutta tokkopa järjetön hujoppi pitää olla että jalat yltää maahan enska moposta.
+Lisää kommentti
Nelimetrinen olis jo asiaa
Ilmoita
Namussa pitää karvaa kasvaa.
Ilmoita
Autoa päin keula pystyssä pystyy ajamaan kuinka lyhyt vaan. Ainoa haitta se, että sairaalavuode ja letkuruokintalaitteet voivat olla pitemmille tehty. Pyörätuoli myös voi olla liian iso.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kuinka pitkä pitää olla?

Kuinka pitkä pitää että pystyy ajamaan esim Yamaha dt tai derbi sendaa? Olen itse 155cm.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta