Kuinka pitkä pitää olla?

ytfvopigdv

Kuinka pitkä pitää että pystyy ajamaan esim Yamaha dt tai derbi sendaa? Olen itse 155cm.

52

13129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pystyt

      pitämään pyörän pystyssä vaikka liikennevaloissa odotellessa, niin pituus riittää. Aja varovasti.

      • Ei pituus tietenkään kerro koko totuutta. Mutta jos pelkkää pituutta katsotaan, niin tuo 155cm alkaa olla aika rajamaissa. On vaikea sanoa, koska itse olen ihan toisesta "ääripäästä" mopoikäiseksi.

        Kannattaa ainakin käydä koeajamassa vaikka kaverin r-mallin derbiä. Jos tuntuu ihan hyvältä, niin osta sm-mallin derbi tai sm-deetee, niin se on vähän matalampi sitten (ei tule yllätyksiä) Jos aijot talvella ajella, niin silloin voin sanoa, että älä osta koska et millään jaksa/yletä pitämään mopoa pystyssä jos lähtee kaatumaa(sekin tietysti riippuu ajotaidoitsta)


      • pitempi tappi
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Ei pituus tietenkään kerro koko totuutta. Mutta jos pelkkää pituutta katsotaan, niin tuo 155cm alkaa olla aika rajamaissa. On vaikea sanoa, koska itse olen ihan toisesta "ääripäästä" mopoikäiseksi.

        Kannattaa ainakin käydä koeajamassa vaikka kaverin r-mallin derbiä. Jos tuntuu ihan hyvältä, niin osta sm-mallin derbi tai sm-deetee, niin se on vähän matalampi sitten (ei tule yllätyksiä) Jos aijot talvella ajella, niin silloin voin sanoa, että älä osta koska et millään jaksa/yletä pitämään mopoa pystyssä jos lähtee kaatumaa(sekin tietysti riippuu ajotaidoitsta)

        joo... mä oon tosta vähän yli kymmenen senttiä pidempi, ja oon aatellu ostaa samoja mopoja.
        kävin liikkeessä istuttamassa, ja ylty toinen jalka kunnolla maahan. ihan hyvin pystyn ajamaan, mutta sulla voi tulla vähän vaikeuksia talvella ainakin.
        mutta ainahan voi laskea jousta


      • ytfvopigdv
        pitempi tappi kirjoitti:

        joo... mä oon tosta vähän yli kymmenen senttiä pidempi, ja oon aatellu ostaa samoja mopoja.
        kävin liikkeessä istuttamassa, ja ylty toinen jalka kunnolla maahan. ihan hyvin pystyn ajamaan, mutta sulla voi tulla vähän vaikeuksia talvella ainakin.
        mutta ainahan voi laskea jousta

        Joo kiitti tiedoista, mut mä haluaisin kuulla vielä sellaisen mielipiteen joka on itse lähes samanpituinen kuin minä ja on ajanut jommallakummalla noista mopoista.


      • haha
        ytfvopigdv kirjoitti:

        Joo kiitti tiedoista, mut mä haluaisin kuulla vielä sellaisen mielipiteen joka on itse lähes samanpituinen kuin minä ja on ajanut jommallakummalla noista mopoista.

        kyl työ ootte nyt hakoteillä pojjat... jos sä vaikka olisit sen 190cm, niin silloinhan sun pitäis pystyy ajaa jotain derbii tms? mut jos sul onki jotkut perkeleen lyhyet jalantyngät (enkä tarkota mitää 30cm pätkii!)nii etpä ajakaa... hehe xD.... kyllä joillakin 155-160cm nuorilla voi olla tarpeeksi pitkät jalat
        , jotta ne molemmat yltäisivät mopon kyydissä maahan. Samaa mieltä? ei kaikilla ihmisillä ole samanpituisia jalkoja, joten kyllä se jalkojenki pituus merkitsee aika paljon, jos on sen 155-180cm(vaikka). repikääpä tästä tekstistä!

        OLEN PÄTENYT!!!!!!!!


      • haha kirjoitti:

        kyl työ ootte nyt hakoteillä pojjat... jos sä vaikka olisit sen 190cm, niin silloinhan sun pitäis pystyy ajaa jotain derbii tms? mut jos sul onki jotkut perkeleen lyhyet jalantyngät (enkä tarkota mitää 30cm pätkii!)nii etpä ajakaa... hehe xD.... kyllä joillakin 155-160cm nuorilla voi olla tarpeeksi pitkät jalat
        , jotta ne molemmat yltäisivät mopon kyydissä maahan. Samaa mieltä? ei kaikilla ihmisillä ole samanpituisia jalkoja, joten kyllä se jalkojenki pituus merkitsee aika paljon, jos on sen 155-180cm(vaikka). repikääpä tästä tekstistä!

        OLEN PÄTENYT!!!!!!!!

        Minä laitoinkin, että pituus ei kerro koko totuutta. REVI SIITÄ!!!!!!!!


      • haha
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Minä laitoinkin, että pituus ei kerro koko totuutta. REVI SIITÄ!!!!!!!!

        mutta etpä kertonut miten pituus ei välttämättä kerro koko totuutta eli kirjoitit,että pituus ei kerro koko totuutta. minäpä lisäsin omaan tekstiin perustelut miksi se ei välttämättä kerro sitä hienoa totuutta!

        :D


      • haha kirjoitti:

        mutta etpä kertonut miten pituus ei välttämättä kerro koko totuutta eli kirjoitit,että pituus ei kerro koko totuutta. minäpä lisäsin omaan tekstiin perustelut miksi se ei välttämättä kerro sitä hienoa totuutta!

        :D

        Siksi en laittanut, että se ei kerro koko totuutta, koska on paljon muitakin tekiöitä kuin joku helvetin jalan pituus.

        Esim. käsien pituus on tärkeä. Ajattelitko sinä ajella töpökäsillä ja yltää ohjaustankoon kunhan jalat ovat vain pitkät.

        Sormien pituus. Ajattelitko töpösormilla olla käyttämättä kytkintä, etujarrua ja muita hallintalaitteita kunhan jalat ovat vain pitkät.

        Jalkapohjan pituus. Ajattelitko sinä töpöjaloilla olla vaihtamatta vaihteita ja pinamaan takajarrua kunhan jalat ovat vain pitkät.

        Paino. Et ottanut huomioon painoa. Jos on vaikka 50kg tai 100kg, niin varmasti takajousi painuu eritavalla.
        YMYM. ja näitähän löytyy.

        Sinun mielestä jalkojen pituus on ainut ongelma!!!!!

        Eikö olekkin helpompaa sanoa vain, että pituus ei kerro koko totuutta. Mutta se on aika oleellinen.

        Jos on 155cm, niin ei siellä pituuksissa ole vielä kauheasti jalkojen pituuseroja eri ihmisten välillä, vaikka kyllä niitä on. Taas pitemmillä erot ovat suuremmat, mutta eihän tässä sitä ajettu takaa.


    • ajamaan

      olen itse 160 cm pitkä ja pystyn ihan hyvin ajamaan deeteellä. Ota huomioon että vanhan mallin istuinkorkeus on pienempi kuin uuden mallin ainakin deeteellä.

    • juu tota

      oon ite 175cm ja ajan monkeyllä.....mua sanotaan aika usein "ylipitkäksi" monkeyhin mutta jos pystyn hyvin ajamaan ni en ole sillon ns.ylipitkä..

    • .......

      200cm

    • superrr

      mul on sama pituusongelma,oon 154 cm ;D ja siis tyttö,skootteria ne koittaa mulle tyrkyttaa mut en millää haluis ;s

      • skräbä

        mul on ihan sama, kaikki tyrkyttää skobaa mulle mutta perkele en haluu :D "kaikil tytöil on skoba" "mopo on vaikeempi ajaa" entä sitte, mopon mä hankin. aattelin just et oonkoha liian lyhyt mopolle mut tää keskustelu avas mulle että enpä taija olla, 171cm nimittäin oon niinii =) kiitti!:D


      • nojokuhyyppä

        Itekki oon 165 nii kyl yltää maahan :D


    • lyhyttt

      mä oon 150cm pitkä ja ylln ajamaan rieju mrt 50cc sillee et toinen jalka yltää jotenkin maahan :D

      • nojuuujuu

        Mietin et miks 2016 kommentoit tähän... :D no nyt mäkin kyllä, ei siinä...


      • öööööööö
        nojuuujuu kirjoitti:

        Mietin et miks 2016 kommentoit tähän... :D no nyt mäkin kyllä, ei siinä...

        2019


      • Anonyymi

        Kiitos tästä


      • Anonyymi
        öööööööö kirjoitti:

        2019

        2020


      • Anonyymi

        Onko sul deeteest kokemust et pystykkö sil ku oon itekki suunnillee 150cm ja oon deeteet hommaamas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sul deeteest kokemust et pystykkö sil ku oon itekki suunnillee 150cm ja oon deeteet hommaamas

        Ite oon hommaamassa betaa enkä tiedä ylettääkö Jalat maahan olen 150-155 cm pitkä


      • Anonyymi
        nojuuujuu kirjoitti:

        Mietin et miks 2016 kommentoit tähän... :D no nyt mäkin kyllä, ei siinä...

        Ite 2021


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2020

        2021


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon hommaamassa betaa enkä tiedä ylettääkö Jalat maahan olen 150-155 cm pitkä

        ei sul ylety pitäs olla min 160senttine


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite 2021

        sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2020

        2021


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sul ylety pitäs olla min 160senttine

        yltää mutta ei molemmat jalat! Ja pystyy hyvin ajamaan jos vaan toinen jalka yltää maahan kun pysähtyy ja pyörä on vähä kallellaan. :)


      • Anonyymi
        öööööööö kirjoitti:

        2019

        2022💀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite 2021

        Ite 2022


    • Mopohomo

      Joo'o

    • Pituudellaeioovälii

      mä oon 155cm ja ajan cpi sx 50 -07 etujouset on laskettu ja takajousikin on laskettu.
      hyvin ajelee

    • Perunamoto

      Oon 150cm pitkä ja oon miettinyt pystynkö ajamaan mitään muuta kun jotakin mankia esim jotain gileraa tai riejua tai derpiä??

    • Tyttö160cm

      Ite ajelen ihan suht isolla mopolla hyvä että jalat ylttää maahan. Jousia ei oo säädetty.

      • Jutustelija1

        Niin se onkin, monet vain kyselevät kun eivät usko. Kokemus opettaa itse kunkin.

        Eli siis meinaan että hyvinhän se menee vaikkei liikaa pituutta olisikaan.

        Mutta tokkopa järjetön hujoppi pitää olla että jalat yltää maahan enska moposta.


    • enolerobottien

      Nelimetrinen olis jo asiaa

    • Susukisika

      Namussa pitää karvaa kasvaa.

    • 00a53b48

      Autoa päin keula pystyssä pystyy ajamaan kuinka lyhyt vaan. Ainoa haitta se, että sairaalavuode ja letkuruokintalaitteet voivat olla pitemmille tehty. Pyörätuoli myös voi olla liian iso.

    • Anonyymi

      Kuinka pitkä pitää olla että pystyisi ajamaan 125cc fude crossia itse olen pitkä 150

    • Anonyymi

      oon haaveillu pienest asti isost mopost ja isonpaan ikään tullessa huomasin pituuteni estävän tätä unelmaa joten voisko joku ihana kertoo et ylettyiskö tämmönen 150-153cm ajamaan rieju mrt 50cc tai jotain muita mopoja? ei kiitos monkeyta tai pv tai skoottereita:)

      • Tottakai pystyy.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Tottakai pystyy.

        Voiko 150cm ajaa skobaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 150cm ajaa skobaa?

        Tottakai voi.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Tottakai pystyy.

        Hei, oon itekki kelannu hankkii jonku mopon mut pituus ottaa vastaa. Siis oon 153-156cm pitkä enkä yhtää tiiä mikä mopo kannattaa hankkii että edes yks jalka yltää maahan. Onko mitään ehdotuksia? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, oon itekki kelannu hankkii jonku mopon mut pituus ottaa vastaa. Siis oon 153-156cm pitkä enkä yhtää tiiä mikä mopo kannattaa hankkii että edes yks jalka yltää maahan. Onko mitään ehdotuksia? :D

        oot vähä liian lyhyt isopyöräsee ellet madalla sitä, et hommaa manki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko 150cm ajaa skobaa?

        voi ajan ite yamaha neosta oon noin 157-160cm pitkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, oon itekki kelannu hankkii jonku mopon mut pituus ottaa vastaa. Siis oon 153-156cm pitkä enkä yhtää tiiä mikä mopo kannattaa hankkii että edes yks jalka yltää maahan. Onko mitään ehdotuksia? :D

        yllät varmasti ajaan dracilla ku itekki yllän ja oon joku 156-160cm


    • Anonyymi

      Meikä on kans sen 155cm ja mulla on Derbi Senda. Siinä oli 35cm takaiskari niin ostin 26cm takaiskarin ja edestä madalsin 5cm niin hyvin ylttää maahan👍🏻

    • Anonyymi

      Hei. Oon ite miettiny Beta rr 50 tai Rieju RRX, mut oon 155-160 ja vanhemmat o sitä mieltä, että on liian isoi. Pitääkö paikkansa kun kumminki semi pitkät jalat.

    • Anonyymi

      Mietin, ku oon 169-170cm nii pystyykö ajamaan isoa mopoa ilman sen kummempaa säätöä, ja painoa on sen ~74kg. Hehheh, hyvä mun tänne on tulla ku oon vasta 5lk :D

      • Anonyymi

        pystyt ajaan ihan isoa mopoa ilman säätöjä:)


    • Anonyymi

      ei millään pahalla mutta 155cm mopopoika ei pysty ajaa kuin minicrossilla, ne jotka ovat niitä todella pieniä ja erkkola invamopo olisi toinen vaihtoehto.
      155cm pituus kert00 lievästä kehitysvammasta, sorry bro.
      terv, 181cm ylpeä aikuinen mies

    • Anonyymi

      Kyl riittä pituus

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe