serkun auttaminen on ollut elämäni raskain ja turhauttavin työ. Hänen lapsensa olivat alta kymmenen ja äiti ryyppäsi päivät pääksytysten. Lasten isä oli tuurijuoppo itsekin ja sokea entisen vaimonsa tilanteeseen. Sosiaalista ei saanut tukea, käskivät vain muodostaa omaisten renkaan. Voi luoja, itkua parkua ja valehtelua oli ajanjakso täynnä. Siitä on jo viisi vuotta aikaa ja ryyppääminen jatkuu. Työnsä tämä äiti hoitaa ja se hänet pitää elämän syrjässä, mutta koti on kuin kaatopaikka. Oletteko itse joutuneet turhauttavaan auttamistyöhön missä sydän sanoo että ei saa jättää ihmistä yksin ja järki sanoo että juokse!!!!Autan häntä edelleen, esim.järjestämään esikoiselleen rippijuhlat.
alkoholisoituneen
15
1543
Vastaukset
Ole onnellinen, kun saat vielä auttaa. Sosiaalisista ongelmista kärsivä ei yleensä anna auttaa itseään saati sitten lapsiaan.
Jos ajattelisit, että autat lapsia etkä heidän äitiään, voisi olla ehkä sinulle helpompaa.paras ajatellakin, mutta kyllä se niin puuduttavaa on. Jotenkin sitä haluaisi tuloksia yrityksilleen, mutta on tyytyminen siihen, ettei tämä ihminen juomasta lakkaa. Jos sanon hänelle että pahinta on jos salaat juomista, niin hän ottaa sen tavallaan lupana, mutta jos tuomitsen niin se tarkoittaa että on salattava... on todella keskityttävä vain lapsiin. Ja toivottava että heistä kasvaa kunnon kansalaisia kaikesta huolimatta.
satumaa kirjoitti:
paras ajatellakin, mutta kyllä se niin puuduttavaa on. Jotenkin sitä haluaisi tuloksia yrityksilleen, mutta on tyytyminen siihen, ettei tämä ihminen juomasta lakkaa. Jos sanon hänelle että pahinta on jos salaat juomista, niin hän ottaa sen tavallaan lupana, mutta jos tuomitsen niin se tarkoittaa että on salattava... on todella keskityttävä vain lapsiin. Ja toivottava että heistä kasvaa kunnon kansalaisia kaikesta huolimatta.
A-klinikalla on omaisten tukiryhmiä. Jos haluat auttaa lapsia oikeasti, yritä ohjata heitä sinne.
miljoona kirjoitti:
A-klinikalla on omaisten tukiryhmiä. Jos haluat auttaa lapsia oikeasti, yritä ohjata heitä sinne.
en ole oikeasti ajatellut että sieltä saisi lapsetkin apua... pitää alkaa pohjustamaan sitä. Prosessi tulee kyllä olemaan pitkä koska kukaan ei uskalla ääneen ongelmaa tunnustaa. On ne lapset niin alistuneet tilanteeseen ja äitiään puolustavat, raukkaparat. Olin oikeassa kun pulmani tänne kirjoitin. Sain neuvon, jonka ohi olen jotenkin sokeana kulkenut.
satumaa kirjoitti:
en ole oikeasti ajatellut että sieltä saisi lapsetkin apua... pitää alkaa pohjustamaan sitä. Prosessi tulee kyllä olemaan pitkä koska kukaan ei uskalla ääneen ongelmaa tunnustaa. On ne lapset niin alistuneet tilanteeseen ja äitiään puolustavat, raukkaparat. Olin oikeassa kun pulmani tänne kirjoitin. Sain neuvon, jonka ohi olen jotenkin sokeana kulkenut.
Oikein kiva jos minusta oli apua.
- mikhaildenisov
tuohon suuntaan ja alamäki on joten se on helppoa!!
- jo kyllä
huomattu..
- Pirre*
häntä juomaan edelleen, mutta - lapset tietenkin ovat ne joita pitää auttaa, ja pianhan lapset pääsevät kai omilleen kun jo rippi ijissä ovat.
Tulisiko turvakoti, tai sijaiskoti, vaikka tilapäinen kyseeseen, että lapset pääsisivät pois välillä, niinkuin sanoit sikolätistä?
Kurja tilanne kaikenkaikkiaan ja kuinka paljon heitä onkaan..:( - kuttura
Voimia sinulle! Kun tiedät ja olet nähnyt tilanteen jo pitemmän aikaa, sinun on esitettävä vakavasti huoli-ilmoitus paikalliselle lastenvalvojalle. Vaikka äiti hoitaa työnsä, mutta ei pysty vapaa-aikana muuhun kuin juomiseen, on lapsille tarjottava huolehtiva koti. Jospa se pysäyttäisi myös ystäväsi ajattelemaan omaa riippuvuuttaan ja hakisi ongelmalleen apua. Sittenhän lapset voisivat taas elää oman äitinsä kanssa. Kun olet tenyt voitavasi, älä liikoja syyllistä ja stressaa itseäsi. Pelkäänpä, että olet itsekin uhriutunut tuossa holhoamisessa. Tiedät varmaan, että holisteja pidetään "pystyssä" holhoojiensa avulla.
on käskenyt muodostaa omaisten ringin eikä suostu lapsia mihinkään sijoittamaan. Enää ei tarvitse mutta silloin kun olivat muksut pieniä, niin olisi tarvinnut.Kävin tämän serkkuni äidin kanssa sossussa apua pyytämässä mutta niin kummasti ovat asiat täällä että apua ei sieltä tullut.
- kuttura
satumaa kirjoitti:
on käskenyt muodostaa omaisten ringin eikä suostu lapsia mihinkään sijoittamaan. Enää ei tarvitse mutta silloin kun olivat muksut pieniä, niin olisi tarvinnut.Kävin tämän serkkuni äidin kanssa sossussa apua pyytämässä mutta niin kummasti ovat asiat täällä että apua ei sieltä tullut.
Valitettavasti tuotahan se monessa kunnassa on. Se on vain niin lyhytnäköistä. Tekemättömyyden hinta maksetaan usein vasta vuosien päästä, kun alkoholisoituneiden lasten ongelmia hoidetaan terapialla tai muuten. Onneksi lapsilla on ollut sinä ja ovat jo vanhempia!
Ellet ole, nosta rohkeasti kissa pöydälle ja puhu. Ehdota serkullesi avun hakemista ongelmaansa. Ongelma pitää tietysti ensin myöntää ennenkuin mikään parannus on mahdollista. Keskustelkaa ja miettikää yhdessä mikä hänelle on elämässä tärkeätä sekä siitä, mitä seuraamuksia hänen juomisestaan aiheutuu lapsille.
Tärkeätä olisi myös kertoa lapsille, ettei heidän tarvitse hävetä vanhempiensa tekojen vuoksi, eikä vika ole heidän. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen ja mielestäni kaikkien lähellä olevien aikuisten pitäisi tuntea vastuunsa sekä auttaa heitä vaikeassa tilanteessa.
Ihanaa, että sukulaisista löytyy auttajiakin eikä vaan karkuunjuoksijoita ja tuomitsijoita.
Jaksamista ja onnea uusien keinojen etsimiseen sinulle.- Pirre*
olet hyvä ihminen, kun jaksat auttaa perhettä.
Sinunlaisiasi tarvittaisiin enemmänkin täällä yhteiskunnassamme :) - ekasi
olen tälläisen perheen lapsi. Minua on lapsena huolettu sukulaisten toimesta. Olen selvinnyt mukavasti samoin sisareni. Auta lapsia minkä voit ja jaksat, Minä kiitin vasta noin kaksi kuukautta sitten sukulaisiani avusta on kulunut noin 30 vuotta.
- pumpulienkelit
Olet korvaamaton roolihahmo näille lapsille! Tunne ylpeyttä raskaasta työstäsi. Olet hyvä ihminen!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33484131 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692308- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91351- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181771290RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421187