Etsin asuntoa oulusta. Pari asuntoa on ollut tarjolla Tuirasta, osoitteet Tuirantie 11, Valtatie 20 ja Kuivastie 10? Mitäs näistä sanotte? Kuuluvatko niihin vältettäviin alueisiin?
Asunto Tuirasta
26
4558
Vastaukset
- sitä mieltä
että Tuira on alueena kyseenalaisessa maineessa. Itse olen asunut vuosien varrella Tuirassa kolmessa eri osoitteessa (sekä "kauhealla" itä- että "sillä paremmalla" länsipuolella, viimeksi vuonna 2004), enkä keksi mitään valittamista. Mainitsemasi osoitteet ovat käsittääkseni länsipuolella, Kuivastien ja Tuirantien osoiteet ilmeisesti ainakin sellaisissa korkeissa kerrostaloissa. Kaikkien asuntojen sijainti on aivan loistava, lähellä keskustaa, kaikki palvelut vieressä ja yhteydet toimivat joka suuntaan. Läheiset jokivarren ja -suiston maisemat ovat tosi kauniit etenkin kesällä. Muuttaisin itse Tuiraan koska tahansa takaisin, vaikka nyt muualla asunkin. Alueen huono maine ihmetyttää, ja sitä pitänevät yllä sellaiset, jotka tuskin paljoa edes Tuirassa liikkuvat. Ja kai se maine on viime vuosina ollut paranemaan päin. Tervetuloa Ouluun!
- länsi
Tuirantie ja Kuivastie ihan ookoo! Tosta Valtatien kämpästä osaa sanoa ku en tiedä missä kohtaa sitä on.
- että oon asunu
vuonna 2002-2003 tuirasa valtatiellä, ja se oli kyllä suoraansanottuna yhtä helevettiä kun naapurisa asui yks juoppopariskunta, jotka meuhkasivat, hakkasivat toisiaan ja huusivat oikeesti 24/7. :(
Pakkohan sieltä oli muuttaa pois, ei semmosta kukkaan järkevä ihiminen jaksa päivät pitkät kuunnella! - tämmöiset tapaukset
että oon asunu kirjoitti:
vuonna 2002-2003 tuirasa valtatiellä, ja se oli kyllä suoraansanottuna yhtä helevettiä kun naapurisa asui yks juoppopariskunta, jotka meuhkasivat, hakkasivat toisiaan ja huusivat oikeesti 24/7. :(
Pakkohan sieltä oli muuttaa pois, ei semmosta kukkaan järkevä ihiminen jaksa päivät pitkät kuunnella!aina on, mutta hankala naapuri voi sattua muuallekin kuin Tuiraan, vaikka Värttöön tai periaatteessa ihan mihin vaan! :-)
- Iloinen Tuiralainen
että oon asunu kirjoitti:
Pakkohan sieltä oli muuttaa pois, ei semmosta kukkaan järkevä ihiminen jaksa päivät pitkät kuunnella!Siis "yks juoppopariskunta" pilaa mielestäsi koko Tuiran maineen kaupunginosana? Ja tällaista pariskuntaa ei siis voi löytyä muista Oulun kaupunginosista?
Vai sattuiko sinulle vain harvinaisen huono tuuri yhden naapurin suhteen?
Itse muutaman vuoden Tuirassa (itäpuolella) asuneena voin kyllä rehellisesti suositella aluetta!
Huomattavasti rauhallisempaa kuin keskustassa, mutta keskustan palvelut kävelymatkan päässä. Lisäksi kauniit maisemat, lukuunottamatta näitä korkeita kerrostaloja...
Tervetuloa, tällä hetkellä Tuirassa on lisäksi kohtuullisen edullista asua, vielä! - no niin
Iloinen Tuiralainen kirjoitti:
Siis "yks juoppopariskunta" pilaa mielestäsi koko Tuiran maineen kaupunginosana? Ja tällaista pariskuntaa ei siis voi löytyä muista Oulun kaupunginosista?
Vai sattuiko sinulle vain harvinaisen huono tuuri yhden naapurin suhteen?
Itse muutaman vuoden Tuirassa (itäpuolella) asuneena voin kyllä rehellisesti suositella aluetta!
Huomattavasti rauhallisempaa kuin keskustassa, mutta keskustan palvelut kävelymatkan päässä. Lisäksi kauniit maisemat, lukuunottamatta näitä korkeita kerrostaloja...
Tervetuloa, tällä hetkellä Tuirassa on lisäksi kohtuullisen edullista asua, vielä!ei ainustaan tämä yks pariskunta, tuntui olevan muutenkin ihme porukkaa siinä kaupungin osasa.. Ja tottakai voi sattua muuallakin, et naapaurit on jottain perkeleen spurkuja, mutta minä en aijo siltikään ennään koskaan muuttaa tuiraan...
- tuira on kaunis kesällä
no niin kirjoitti:
ei ainustaan tämä yks pariskunta, tuntui olevan muutenkin ihme porukkaa siinä kaupungin osasa.. Ja tottakai voi sattua muuallakin, et naapaurit on jottain perkeleen spurkuja, mutta minä en aijo siltikään ennään koskaan muuttaa tuiraan...
taidat olla aika älykäs? sinulla on nimittäin viisaat perustelut omille mielipiteillesi.
- et vissiin
tuira on kaunis kesällä kirjoitti:
taidat olla aika älykäs? sinulla on nimittäin viisaat perustelut omille mielipiteillesi.
oo kovin älykäs..? Antaapa olla..oulusa on paljon parempia asuinalueita ku joku tuira ja se siitä, se on minun mielipiteeni, kiitos!
- Niisku-Justiina
...ei täällä pärjää, jos joka pientä risahdusta pelkää. Ihmisiähän tämä on täynnänsä, jos ja vaikka minkälaisia. Noista osoitteista Kuivastie kymppi etenkin hyvin rauhallista aluetta, aika paljon vanhuksia asuu niissä taloissa (en ainakaan oo juurikaan muita nähny ohi kulkiessa)
terveisiä Länsi-puoliskolta- hyvin kiteytettynä
Tuira on kaupunkimaista asutusta lähellä Suomen oloissa kohtuullisen kokoisen kaupungin keskustaa. Jos joka risahdusta säikähtää, niin parempi asua jossain muualla, muun tyyppisessä asuinpaikassa. Mutta omassa sarjassaan, kaupunkilaisen asuinpaikkana Tuira rules ehottomasti!
- asua
hyvin kiteytettynä kirjoitti:
Tuira on kaupunkimaista asutusta lähellä Suomen oloissa kohtuullisen kokoisen kaupungin keskustaa. Jos joka risahdusta säikähtää, niin parempi asua jossain muualla, muun tyyppisessä asuinpaikassa. Mutta omassa sarjassaan, kaupunkilaisen asuinpaikkana Tuira rules ehottomasti!
muutama vuosi semmosten juopporetkujen/narkkien naapurina! Ei varmaan hyvälle tuntuis ku saisit koko ajan kuunnella möykkäämistä, huorittelua, putkien kolinaa ja sitä kun äijä hakkaa muijaansa minkä kerkiää! Sairasta menua se oli! Ja lähin sen vuoks muualle asumaan ku en yksinkertaisesti ennään jaksanu kuunnella semmosia hulluja, en siksi, että "pelkään joka risahdusta!" Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus omaan mielipitensä, vai?! Tuira ei vaan kuulu mun suosikkimestoihin, ja aattelin nyt täällä kertua oman mielipiteeni, kun sitä täällä joku kyseli!!!!!
- tommosta naapuria...
asua kirjoitti:
muutama vuosi semmosten juopporetkujen/narkkien naapurina! Ei varmaan hyvälle tuntuis ku saisit koko ajan kuunnella möykkäämistä, huorittelua, putkien kolinaa ja sitä kun äijä hakkaa muijaansa minkä kerkiää! Sairasta menua se oli! Ja lähin sen vuoks muualle asumaan ku en yksinkertaisesti ennään jaksanu kuunnella semmosia hulluja, en siksi, että "pelkään joka risahdusta!" Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus omaan mielipitensä, vai?! Tuira ei vaan kuulu mun suosikkimestoihin, ja aattelin nyt täällä kertua oman mielipiteeni, kun sitä täällä joku kyseli!!!!!
...mutta edelleen: voi sattua missä päin tahansa, eikä siis ole sinänsä Tuiraan liittyvä asia. Tuota kokemusta ei voi luultavasti yleistää koko Tuiraa ja kaikkia sen taloja koskevaksi, joten onko se välttämättä syy kehottaa välttämään Tuiraa..? Oma kommenttini "risahduksista" ei ollut suunnattu sinulle, vaan ylipäätään Tuiran mielestäni syyttä huonoa mainetta vastaan. Yritin luonnehtia Tuiraa asuinalueena, kaupungissa on kaupungin vinkeet jne. Sehän on selvää, että kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja siitähän sitä keskustelua saadaan just aikaan! :)
- lisähuom. edelliseltä,
tommosta naapuria... kirjoitti:
...mutta edelleen: voi sattua missä päin tahansa, eikä siis ole sinänsä Tuiraan liittyvä asia. Tuota kokemusta ei voi luultavasti yleistää koko Tuiraa ja kaikkia sen taloja koskevaksi, joten onko se välttämättä syy kehottaa välttämään Tuiraa..? Oma kommenttini "risahduksista" ei ollut suunnattu sinulle, vaan ylipäätään Tuiran mielestäni syyttä huonoa mainetta vastaan. Yritin luonnehtia Tuiraa asuinalueena, kaupungissa on kaupungin vinkeet jne. Sehän on selvää, että kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja siitähän sitä keskustelua saadaan just aikaan! :)
tässä on nyt ollut monta eri kirjoittajaa Tuiraa "puolustamassa".
- lukkeeko
lisähuom. edelliseltä, kirjoitti:
tässä on nyt ollut monta eri kirjoittajaa Tuiraa "puolustamassa".
nuisa mun viesteisä jotain siihen viittaavaa, et älkää muuttako tuiraan? No ei lue ei, kuten jo aikaisemmin totesin, halusin vaan kertua omasta kokemuksestani siellä asumisesta! Ei pijä vääristellä toisten kirjoituksia!
- ei sinne päinkään...
lukkeeko kirjoitti:
nuisa mun viesteisä jotain siihen viittaavaa, et älkää muuttako tuiraan? No ei lue ei, kuten jo aikaisemmin totesin, halusin vaan kertua omasta kokemuksestani siellä asumisesta! Ei pijä vääristellä toisten kirjoituksia!
...mutta sittenhän et lainkaan vastannut aloittajan kysymykseen, vai..?
- olla ihan
ei sinne päinkään... kirjoitti:
...mutta sittenhän et lainkaan vastannut aloittajan kysymykseen, vai..?
oikeesti!!!!
- :D:D:D
olla ihan kirjoitti:
oikeesti!!!!
:D!
- kysyi
olla ihan kirjoitti:
oikeesti!!!!
millasta on asua valtatiellä, johon minä hänelle vastasin!
- kuule nyt
:D:D:D kirjoitti:
:D!
vaikka lopettaisit tuon paskanjauhamisen!!!!
- tarkkoja ollaan niin...
kysyi kirjoitti:
millasta on asua valtatiellä, johon minä hänelle vastasin!
aloittajahan kysyi: "Mitäs näistä sanotte? Kuuluvatko niihin vältettäviin alueisiin?", jonka jälkeen kirjoitit (eli omaa termistöäsi käyttäen "vastasit aloittajan kysymykseen") mm. "ei ainustaan tämä yks pariskunta, tuntui olevan muutenkin ihme porukkaa siinä kaupungin osasa", sekä jatkoit "oulusa on paljon parempia asuinalueita ku joku tuira ja se siitä". Mut ei se mitään, sinähän et noilla kommenteillasi kehota välttämään Tuiraa asuinalueena. Se on hyvä, koska minäkin oon sitä vastaan, että leimataan koko kaupunginosa oman yksittäisen kokemuksen perusteella! :D
- nyt ihan tarkkoja
tarkkoja ollaan niin... kirjoitti:
aloittajahan kysyi: "Mitäs näistä sanotte? Kuuluvatko niihin vältettäviin alueisiin?", jonka jälkeen kirjoitit (eli omaa termistöäsi käyttäen "vastasit aloittajan kysymykseen") mm. "ei ainustaan tämä yks pariskunta, tuntui olevan muutenkin ihme porukkaa siinä kaupungin osasa", sekä jatkoit "oulusa on paljon parempia asuinalueita ku joku tuira ja se siitä". Mut ei se mitään, sinähän et noilla kommenteillasi kehota välttämään Tuiraa asuinalueena. Se on hyvä, koska minäkin oon sitä vastaan, että leimataan koko kaupunginosa oman yksittäisen kokemuksen perusteella! :D
ollaan ni huonoja kokemuksia mulla on muutenki sieltä, mutta en jaksa niitä kaikkia ruveta täsä nyt kertoileen! Valtatiellä asui silloin tosiaan muutamia hämäriä tyyppejä, ja siellä sattui sillon vaikka mitä ikävää. Oon ERITTÄIN iloinen, että pääsin pois sieltä ja en todellakaan ole muuttamassa takaisin ennään koskaan sinne niitten kaikkien paskajuttujen takia! Koita jo uskua, että tämä on mun mielipide hyvänen aika!!!!!!!!
- mielenkiinnosta kyselen
Oletko ostamassa vai vuokraamassa asuntoa?
- Vuokralla kuivastiel
Nykyään länsituira on kyllä melkoista villiä länttä. Olin vuoden verran kuivastie 10 vuokralla, pyörät varastettiin, autoonkin yritettiin pariin kertaan mennä, sillä tuloksella, että avaimen pätkiä lukkopesät täynnä.
Yleisistä tiloista katosi tavaraa, ym.. En suosittele!
Onneksi pääsin pois.- miettii vaan
Miksi ihmeessä edes kommentoida vuoden 2007 kyselyjä??
- Ex-oululaine
Onko Tuirantien meno rauhoittunut, kun Alko siirtyi pois? Ennen tunnelma oli välillä suhteellisen hurjaa.
- Alan miehet
on siirtyneet ostareiden kulmille ja siihen länsiostarin viereiseen hotelliinsa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486308Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694325- 483875
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213256- 1972980
- 402702
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132549törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202546- 1531546
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251508