Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaakohan lähtee edes yrittää kuuntelee noita sydänääniä neuvoloan dopplerilla vielä, kun oon menossa neuvolaan rv.12 3? Ei muuten, mutta tuota "eristystä" on oikein kiitettävästi ja oon hieman skeptinen, miten noi dopplerit saa sitä ääntä kuuluviin. 1.Ultra on sitten vasta vajaa vkon päästä tuosta neuvolasta, joten en välttämättä haluaisi olla puoliksi itku kurkussa siihen asti...jos siis ääniä ei kuuluisikaan. Mites muut "hieman paremmin varustellut" odottajat ovat toimineet, ootteko uskaltautunut doppleroitaviksi?
Sydänäänet dopplerilla?
11
1017
Vastaukset
- myös jouluodottelija
Olen normaalipainoinen eikä minulta kuulunut sydänääniä dopplerilla viikolla 11 5.
Viikon päästä tästä oli ultra, jossa kaikki hyvin ja itse asiassa raskaus olikin jo pidemmällä eli dopllerilla kuunneltaessa olisinkin ollut viikolla 12 3.
Ei ne aina kuulu edes 12 viikolla. Sikiö on niin pieni, muutaman sentin ja saattaa olla selkäranka kuuntelijaan päin tms. - Jouluodottelija minäkin
Mulla oli eilen neuvola rv 13 6, jolloin kuului hyvin sydänäänet doplerilla. Vaikka vatsanpeitettä on täälläkin ihan riittämiin. :)
Aiemmin ei edes yritetty. Onneksi ei joutunut hirveästi jännittämään, koska np-ultra oli jo pari viikkoa sitten. Siellä näkyi pirteä sikiö.
Toivottavasti sullakin äänet kuuluu, on se niin hieno tunne, että henki meinas salpautua.
Tosin ei kannata säikähtää vaikka ei kuuluisikaan.
Mullekin neuvola-täti eilen sanoi, että yleensä ruvetaan kuuntelemman rv 16 alkaen.
Tsemppiä odotukseen. Huoli ja epäusko näyttää kuuluvan olennaisesti tähän odottamiseen.
Mitä se huoli onkaan sitten, kun lapsi syntyy :)- uusivuosi 07
kiva tunne, tuli raskaus todellisksi. Ainahan sitä voi käydä yksityisellä ultrassa etukäteen jo rv8, jos haluaa varmuuden. maksaa noin 60e josta korvataan osa
- XL-rouva
Mulla kuului viikolla 11 5 ihan hyvin, vaikka mulla hiukan tuota "eristettä" tuossa edessä onkin.
Se, että kuuluuko sydänäänet, ei johdu pelkästään äidin "eristeistä", vaan myös sikiön asennosta ja istukan paikasta.
Mulla on istukka takana, joten se ei ainakaan ollut vaimentamassa ääniä.
Se oli kyllä todella uskomaton hetki, kun ne äänet kuului! En ollut yhtään varautunut, että ne edes kuuluisi.
Ja jos ne ei sinulla kuulu, niin eihän se mitään tarkoita!! Ihan rauhassa voit sitten kyllä odotella ekaa ultraa (joka on sekin aika hassu kokemus).
:)- Kuuluu ja hyvin!!
En tiedä, onko se "peitteistä" kiinni se kuuluminen, mutta täällä kuului viikolla 10 oikein hyvin neuvolan doplerilla. Neuvolatäti sanoi, etä he aloitta juuri rv10 sen kuuntelun.
- joulupaketti
lääkärikäynnillä 11 5, edellisenä päivänä olin ekassa ultrassa ollut ja pirteä vauveli siellä oli. Lääkäri sanoikin, että se on siellä häpyluun alla piilossa ja ei se mihinkään ole päivässä kadonnut. Seuraavalla neuvolakerralla toivottavasti kuuluu. Se eka ultra oli muuten ihan mahtava kokemus :)
- Stan
Täs on niin "samanaikaisia" tulevia äityköitä, että kiinnostaa, mistä päin kaikki ootte? Itsellä la 7.12 ja olen Turusta. Toinen muksu tulossa.
Niin ja mulla ei ole vielä edes kuunneltu sydänääniä, vaikka olen viikolla 14 5! Olin eka neuvolassa jo viikolla 7 ja sitten oli np-ultra vko 12 ja nyt odottelen tokaa neuvolaa, joka on vasta viikolla 16 . Siellä sitten kuunnellaan eka kerran.
Neuvolantäti sanoi, että heitä on kielletty kuuntelemasta dopplerilla ennen viikkoa 10, etteivät odottajat pety, koska ei ole kovin todennäköistä että äänet tuota viikkoa ennen kuuluisivat.- joulupaketti
elikkäs siis l.a 22.12 ja olen pääkaupunkisudulta. Joulua tosiaan odottaa tänä vuonna :)
- jouluodottelija
ja pk-seudulla asustellaan. En kyllä vieläkään ole ihan varma uskallanko yrittää sitä doppleria, mutta voihan se olla, että en voikaan h-hetkellä vastustaa kiusausta. En ole mitenkään hötkyillyt koko raskauden suhteen enkä edes yksityisellä sisätutkimuksissa käydessäni halunnut alkuraskauden (rv.9 ) ultraa, lähinnä rahasyistä. Olen vaan sinnikkäästi odotellut tuota ensi viikon ultraa, kunhan kaikki vaan olisi ok...oireet ovat ollut koko raskauden ajan todella vähäisiä.
- tellu80
viikolla 11 ja silloin kuului jo tosi voimakkaat äänet. Onhan sulla kohta np-ultrakin joten vaikka kuuntelisitkin niin pian pääsisit ultraan varmistamaan tilannetta.
Mäkin muuten olen jouluodottelija ja LA on 19.12
- jouluodottelija
sen dopplerin väliin, mielummin odotan rauhallisin mielin ensi viikkoa kuin olisin mahdollisesti stressannut ensi viikkoa. Neuvolan täti oli hyvinkin ymmärtäväinen ja vaikutti jopa puoltavan päätöstäni eli nyt olo on edelleen rento ja innolla odotellaan sitä 1. ultraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2004746Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2093462Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1212952Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562932Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis442860Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132317Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos522308Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien742213Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552035En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132005