yamaha tietäjiä tarvitaan!

yammuh

Nurkista löytyy 5hp yamaha perä moottori, ilmeisesti 70-80luvun vaihteesta. Vähän käytetty "latolöytö". Nyt tarvitsisi saada faktatietoa tästä vehkeestä. Kaasuttajasta ja bensapuolelta puuttuu osia, joten tarvitsisi saada linkkiä räjäytyskuviin ja osaluetteloihin.

Tyyppikilvessä lukee:
Yamaha (5CS)
(6E3)(S)(136922)

Kiitokset asiallisista vastauksista!

9

3827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ya-man

      Sanoisin että se on 1985 mallinen.
      1985 5C alkaa numerosta 136244 ja siihen se sopisi. Katso vielä se kirjain siitä tyyppikilvestä.

      Täällä ohje miten se katsotaan: http://www.anymec.com/ ja sieltä LINKS ja Yamaha vuosimallimerkinnät.

      • heh

      • yammuh
        heh kirjoitti:

        klikkaa http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx

        Löytyy kuvia

        Kyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
        Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???


      • ya-man
        yammuh kirjoitti:

        Kyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
        Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???

        Se S kirjain siinä välissä tarkoittaa SHORT=lyhytrikinen.
        Se oikea kirjain on siinä tyyppikilven alaosaan stanssattu.


      • Anonyymi

        Minun jammu on 5cs
        6E 3.
        Kilvessä S 125999. Mikähän on vuosimallia?
        Missä on vika kun ryyppy pyrkii päälle ja kaasarin ilmanottomuovistakin tulee pakokaasuja ja ilmeisesti raakaa bensaa.

        Muuten kone on ollut loistava verkkoveneessäni.


    • jjjjjjjjjjjj

      Joo on samanlainen moottori (perintökalu)lojunut varastossa jo 10 vuotta voisi ehkä lahjoittaa sen sinulle,näyttää ihan ehjältä,ja kuulemma ajosta otettu seisomaan,säilytys öljytkin kuulemma sisällä.

      • vene-veikko

        jjjjjjjjjjjjjjjj

        missä päin suomea moottorisi on, oon itä-suomesta ja jos se on täälläpäin voisin ostaakin sen kenties


    • Anonyymi

      yamaha tietäjiä tarvitaan!
      yammuh
      14.06.2007 00:04

      Nurkista löytyy 5hp yamaha perä moottori, ilmeisesti 70-80luvun vaihteesta. Vähän käytetty "latolöytö". Nyt tarvitsisi saada faktatietoa tästä vehkeestä. Kaasuttajasta ja bensapuolelta puuttuu osia, joten tarvitsisi saada linkkiä räjäytyskuviin ja osaluetteloihin.

      Tyyppikilvessä lukee:
      Yamaha (5CS)
      (6E3)(S)(136922)

      Kiitokset asiallisista vastauksista!

      7

      1615
      Äänestä

      Vastaukset

      ya-man
      14.06.2007 06:01

      Sanoisin että se on 1985 mallinen.
      1985 5C alkaa numerosta 136244 ja siihen se sopisi. Katso vielä se kirjain siitä tyyppikilvestä.

      Täällä ohje miten se katsotaan: http://www.anymec.com/ ja sieltä LINKS ja Yamaha vuosimallimerkinnät.
      Äänestä

      heh
      14.06.2007 08:55

      klikkaa http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx

      Löytyy kuvia
      Äänestä
      yammuh
      14.06.2007 17:19

      heh kirjoitti:

      klikkaa http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx

      Löytyy kuvia

      Kyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
      Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???
      Äänestä
      ya-man
      14.06.2007 22:50

      yammuh kirjoitti:

      Kyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
      Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???

      Se S kirjain siinä välissä tarkoittaa SHORT=lyhytrikinen.
      Se oikea kirjain on siinä tyyppikilven alaosaan stanssattu.
      Äänestä
      Anonyymi
      Tänään 12:59
      UUSI

      Minun jammu on 5cs
      6E 3.
      Kilvessä S 125999. Mikähän on vuosimallia?
      Missä on vika kun ryyppy pyrkii päälle ja kaasarin ilmanottomuovistakin tulee pakokaasuja ja ilmeisesti raakaa bensaa.

      Muuten kone on ollut loistava verkkoveneessäni.
      Äänestä

      jjjjjjjjjjjj
      15.06.2007 16:08

      Joo on samanlainen moottori (perintökalu)lojunut varastossa jo 10 vuotta voisi ehkä lahjoittaa sen sinulle,näyttää ihan ehjältä,ja kuulemma ajosta otettu seisomaan,säilytys öljytkin kuulemma sisällä.
      Äänestä

      vene-veikko
      19.06.2007 09:50

      jjjjjjjjjjjjjjjj

      missä päin suomea moottorisi on, oon itä-suomesta ja jos se on täälläpäin voisin ostaakin sen kenties
      Äänestä

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
      Takaisin ylös
      Luetuimmat keskustelut

      Mies pimittää rahankäyttöään
      Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä ty
      11.07.2020 02:29
      Parisuhde
      164
      10445
      Niko Ranta-Aho kaulailee illallisella Bandidos pomon kanssa Espanjassa
      Noniiiin. Niko pääs oottaa vankilatuomiota vapaalle. Läks Espanjaan. Nyt laitto kuvaa, kaulailee bandidos rikollisjärjestön pomon kanssa ja 2 muun kar
      11.07.2020 12:33
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      4615
      Jyväskylän senioritalon palo sai alkunsa parvekekynttilästä
      Syyte tulossa huolimattomasta tulenkäsittelystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006569983.html
      Tänään 13:56
      Maailman menoa
      75

      2735

      suomi24-logo
      Osallistu keskusteluun

      Jyväskylän senioritalon palo sai alkunsa parvekekynttilästä

      Syyte tulossa huolimattomasta tulenkäsittelystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006569983.html

      76
      Mies pimittää rahankäyttöään

      Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä työttömäksi jäätyään ole ollut rahaa hoitaa yhteisiä lainoja ym. menoja. Kovasti olen ihmetellyt, kun tätä on jatkunut pitkään ja kysynyt, mihin miehen rahat menee. Aina hän on vastannut, että auton laittoon, auton vakuutuksiin ym. Mies onkin saattanut käyttää vaikka puolet kuukausituloistaan harrastuksen hankintoihin. Samaan aikaan teen itse kahta työtä ja lasken itse senttejä, että saan lainat hoidettua jne. Mitä tehdä?
      165
      Niko Ranta-Aho kaulailee illallisella Bandidos-pomon kanssa Espanjassa

      Noniiiin. Niko pääs oottaa vankilatuomiota vapaalle. Läks Espanjaan. Nyt laitto kuvaa, kaulailee bandidos rikollisjärjestön pomon kanssa ja 2 muun karjun kanssa illallisella, kirjoitti dinner with the boys ja nyrkin kuva, tekohammashymy päällä.

      148

      Keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta
      Aloita keskustelu

      • Anonyymi

        mistä olet karannut ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe