Nurkista löytyy 5hp yamaha perä moottori, ilmeisesti 70-80luvun vaihteesta. Vähän käytetty "latolöytö". Nyt tarvitsisi saada faktatietoa tästä vehkeestä. Kaasuttajasta ja bensapuolelta puuttuu osia, joten tarvitsisi saada linkkiä räjäytyskuviin ja osaluetteloihin.
Tyyppikilvessä lukee:
Yamaha (5CS)
(6E3)(S)(136922)
Kiitokset asiallisista vastauksista!
yamaha tietäjiä tarvitaan!
9
4218
Vastaukset
- ya-man
Sanoisin että se on 1985 mallinen.
1985 5C alkaa numerosta 136244 ja siihen se sopisi. Katso vielä se kirjain siitä tyyppikilvestä.
Täällä ohje miten se katsotaan: http://www.anymec.com/ ja sieltä LINKS ja Yamaha vuosimallimerkinnät.- yammuh
heh kirjoitti:
klikkaa http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx
Löytyy kuviaKyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia??? - ya-man
yammuh kirjoitti:
Kyllä nuo tyypikilven tiedot pitää paikkansa.
Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???Se S kirjain siinä välissä tarkoittaa SHORT=lyhytrikinen.
Se oikea kirjain on siinä tyyppikilven alaosaan stanssattu. - Anonyymi
Minun jammu on 5cs
6E 3.
Kilvessä S 125999. Mikähän on vuosimallia?
Missä on vika kun ryyppy pyrkii päälle ja kaasarin ilmanottomuovistakin tulee pakokaasuja ja ilmeisesti raakaa bensaa.
Muuten kone on ollut loistava verkkoveneessäni.
- jjjjjjjjjjjj
Joo on samanlainen moottori (perintökalu)lojunut varastossa jo 10 vuotta voisi ehkä lahjoittaa sen sinulle,näyttää ihan ehjältä,ja kuulemma ajosta otettu seisomaan,säilytys öljytkin kuulemma sisällä.
- vene-veikko
jjjjjjjjjjjjjjjj
missä päin suomea moottorisi on, oon itä-suomesta ja jos se on täälläpäin voisin ostaakin sen kenties
- Anonyymi
yamaha tietäjiä tarvitaan!
yammuh
14.06.2007 00:04
Nurkista löytyy 5hp yamaha perä moottori, ilmeisesti 70-80luvun vaihteesta. Vähän käytetty "latolöytö". Nyt tarvitsisi saada faktatietoa tästä vehkeestä. Kaasuttajasta ja bensapuolelta puuttuu osia, joten tarvitsisi saada linkkiä räjäytyskuviin ja osaluetteloihin.
Tyyppikilvessä lukee:
Yamaha (5CS)
(6E3)(S)(136922)
Kiitokset asiallisista vastauksista!
7
1615
Äänestä
Vastaukset
ya-man
14.06.2007 06:01
Sanoisin että se on 1985 mallinen.
1985 5C alkaa numerosta 136244 ja siihen se sopisi. Katso vielä se kirjain siitä tyyppikilvestä.
Täällä ohje miten se katsotaan: http://www.anymec.com/ ja sieltä LINKS ja Yamaha vuosimallimerkinnät.
Äänestä
heh
14.06.2007 08:55
Löytyy kuvia
Äänestä
yammuh
14.06.2007 17:19
heh kirjoitti:
Löytyy kuvia
Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???
Äänestä
ya-man
14.06.2007 22:50
yammuh kirjoitti:
Koitin selvittää itse asiaa ja tuo s-kirjain viittaa vuoteen 1980. Tuolta yamahamotor touhusta ei löydy kuvia kuin 1983 vuoteen saakka ja 1985 kohdalla ei ole 5c:tä...Joten asia vielä avoin, siis se että löytyiskö räjäytyskuvia???
Se S kirjain siinä välissä tarkoittaa SHORT=lyhytrikinen.
Se oikea kirjain on siinä tyyppikilven alaosaan stanssattu.
Äänestä
Anonyymi
Tänään 12:59
UUSI
Minun jammu on 5cs
6E 3.
Kilvessä S 125999. Mikähän on vuosimallia?
Missä on vika kun ryyppy pyrkii päälle ja kaasarin ilmanottomuovistakin tulee pakokaasuja ja ilmeisesti raakaa bensaa.
Muuten kone on ollut loistava verkkoveneessäni.
Äänestä
jjjjjjjjjjjj
15.06.2007 16:08
Joo on samanlainen moottori (perintökalu)lojunut varastossa jo 10 vuotta voisi ehkä lahjoittaa sen sinulle,näyttää ihan ehjältä,ja kuulemma ajosta otettu seisomaan,säilytys öljytkin kuulemma sisällä.
Äänestä
vene-veikko
19.06.2007 09:50
jjjjjjjjjjjjjjjj
missä päin suomea moottorisi on, oon itä-suomesta ja jos se on täälläpäin voisin ostaakin sen kenties
Äänestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Takaisin ylös
Luetuimmat keskustelut
Mies pimittää rahankäyttöään
Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä ty
11.07.2020 02:29
Parisuhde
164
10445
Niko Ranta-Aho kaulailee illallisella Bandidos pomon kanssa Espanjassa
Noniiiin. Niko pääs oottaa vankilatuomiota vapaalle. Läks Espanjaan. Nyt laitto kuvaa, kaulailee bandidos rikollisjärjestön pomon kanssa ja 2 muun kar
11.07.2020 12:33
Kotimaiset julkkisjuorut
138
4615
Jyväskylän senioritalon palo sai alkunsa parvekekynttilästä
Syyte tulossa huolimattomasta tulenkäsittelystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006569983.html
Tänään 13:56
Maailman menoa
75
2735
suomi24-logo
Osallistu keskusteluun
Jyväskylän senioritalon palo sai alkunsa parvekekynttilästä
Syyte tulossa huolimattomasta tulenkäsittelystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006569983.html
76
Mies pimittää rahankäyttöään
Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä työttömäksi jäätyään ole ollut rahaa hoitaa yhteisiä lainoja ym. menoja. Kovasti olen ihmetellyt, kun tätä on jatkunut pitkään ja kysynyt, mihin miehen rahat menee. Aina hän on vastannut, että auton laittoon, auton vakuutuksiin ym. Mies onkin saattanut käyttää vaikka puolet kuukausituloistaan harrastuksen hankintoihin. Samaan aikaan teen itse kahta työtä ja lasken itse senttejä, että saan lainat hoidettua jne. Mitä tehdä?
165
Niko Ranta-Aho kaulailee illallisella Bandidos-pomon kanssa Espanjassa
Noniiiin. Niko pääs oottaa vankilatuomiota vapaalle. Läks Espanjaan. Nyt laitto kuvaa, kaulailee bandidos rikollisjärjestön pomon kanssa ja 2 muun karjun kanssa illallisella, kirjoitti dinner with the boys ja nyrkin kuva, tekohammashymy päällä.
148
Keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta
Aloita keskustelu- Anonyymi
mistä olet karannut ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185