Webbihotellin vuosilasku jäi tulematta koska oli vanhat yhteystiedot ja vanha mailiosoite. Olisivat voineet edes katsoa mitä osoitteita heidän OMAN webbihotellin mailiboksiin olen luonut, vaan ei.
Siirsivät laskun sitten perintätoimistolle. Perintätoimistokaan ei osoitteestani ottanut selvää, vaan pommitti vanhaa osoitetta ja näin kasvatti perimiskuluja piikkiin. Nyt muutaman euron lasku on noussut moneen kymppiin.
Vanhoja yhteystietoja käytetään siis keppihevosena luomaan velkasaldoa. Hämärää bisnestä.
vanha osoite=perintään
19
7172
Vastaukset
- susanna p
Et taida ihan fiksu olla...
- sama22
Muutosilmoitus on tehty aikoja sitten. Kuka nyt ei vaikuta fiksulta?
- asuntonsa ja
sama22 kirjoitti:
Muutosilmoitus on tehty aikoja sitten. Kuka nyt ei vaikuta fiksulta?
teki virallisen muuttoilmoituksen ja osoitteen poste restanteen,
nyt hänen laskujaan tulee minulle, toiselle paikkakunnalle, osoitteeseen jossa hän ei ole koskaan asunut.
Perintäfirmat voivat jonkin aikaa lähetellä laskuja mielivaltaisesti vääriin osoitteisiin, jokainen lähetetty lasku tuo firmalle lisää rahaa. Se kai on tarkoituskin. - joku urputtaa
asuntonsa ja kirjoitti:
teki virallisen muuttoilmoituksen ja osoitteen poste restanteen,
nyt hänen laskujaan tulee minulle, toiselle paikkakunnalle, osoitteeseen jossa hän ei ole koskaan asunut.
Perintäfirmat voivat jonkin aikaa lähetellä laskuja mielivaltaisesti vääriin osoitteisiin, jokainen lähetetty lasku tuo firmalle lisää rahaa. Se kai on tarkoituskin.onkohan maan tunnetuin perintäfirma toiminut laittomasti tonkiessaan jostakin esille velallisen isän osoitteen ja sinne lähettää laskut ?
- perintäkulut
joku urputtaa kirjoitti:
onkohan maan tunnetuin perintäfirma toiminut laittomasti tonkiessaan jostakin esille velallisen isän osoitteen ja sinne lähettää laskut ?
keinotekoisia, kun laskut todistettavasti lähetetään väärään osoitteeseen, seuraavalla kerrallahan lasku taas on isompi ja kun saavuttaa oikean kohteensa, laskussa jo melko paljon ylimääräisiä kuluja.
- Y-rittäjä
"Webbihotellin vuosilasku jäi tulematta koska oli vanhat yhteystiedot ja vanha mailiosoite."
No olitko ilmoittanut uudet yhteystietosi heille, ja saanut vahvistuksen siitä että he olivat saaneet ilmoituksesi?
Tottakai laskut lähetetään siihen osoitteeseen joka asiakasrekisteristä löytyy. Sitä paitsi velka pitää maksaa aina sovittuun ajankohtaan mennessä, vaikka ei laskua saisikaan.
"Olisivat voineet edes katsoa mitä osoitteita heidän OMAN webbihotellin mailiboksiin olen luonut, vaan ei."
Tämä kuulostaa ensinnäkin naurettavalta, mutta ennen kaikkea se olisi laitonta. Ei kukaan saa toisten yhteystietoja kerätä omaan asiakasrekisteriinsä mistään muista lähteistä kuin sinulta itseltäsi omalla suostumuksellasi.- sama22
Älä viitsi urputtaa sekavia. Jos firmalla olisi halua ollut, sähköinen lasku olisi tullut oikeaan mailiosoitteeseen 2 minuutissa.
Nykyään on vaan helppo pistää asiat perintätoimistoille, joka taas mielellään paukuttaa parit postit väärään osoitteeseen, kunnes menee katsomaan asiaa väestörekisteristä. - "putkiaivo"
sama22 kirjoitti:
Älä viitsi urputtaa sekavia. Jos firmalla olisi halua ollut, sähköinen lasku olisi tullut oikeaan mailiosoitteeseen 2 minuutissa.
Nykyään on vaan helppo pistää asiat perintätoimistoille, joka taas mielellään paukuttaa parit postit väärään osoitteeseen, kunnes menee katsomaan asiaa väestörekisteristä.Ei mikään firma käy katsomassa joka kerta väestörekisteristä, onkohan osoite muuttunut.
Se on sinun velvollisuus huolehtia, että laskut löytää perille. Jos ei tiedä tai muista mitä laskuja on tulossa, niin posti kääntää vaikka viisi vuotta laskut sinulle tosin maksusta.
Ota nyt vastuu mokastasi. - Y-rittäjä
sama22 kirjoitti:
Nykyään on vaan helppo pistää asiat perintätoimistoille, joka taas mielellään paukuttaa parit postit väärään osoitteeseen, kunnes menee katsomaan asiaa väestörekisteristä.Meillä ainakin on automaattinen laskutusjärjestelmä, kuten luulen melkein joka hosting-yrityksellä olevan, ja laskut lähtevät tasan tarkkaan siihen osoitteeseen, jonka asiakas on ilmoittanut. Emme me tosiaankaan voi lähteä arvailemaan että mihin osoitteeseen lähetettyjä viestejä asiakas lukee ja mihin lähetettyjä taas ei, ja toisaalta meillä ei ole edes oikeutta alkaa tutkimaan asiakkaan itselleen luomia osoitteita.
Olet itse tehnyt sopimuksen, jonka mukaan maksat sovitun maksun sovittuna ajankohtana käyttämästäsi palvelusta, joten paha siitä on mennä palveluntarjoajaa syyllistämään, jos he ovat sopimusrikkomuksesi seurauksena käynnistäneet perintätoimet. - että silleen..
on se kumma kun ei edes vanhasta osoitteesta käännetty laskuja sinulle postin taholta. Aika ihme että sekä webbihotellin että postin taholta mokataan. Siis kummaltakin taholta...
- Anonyymi
"putkiaivo" kirjoitti:
Ei mikään firma käy katsomassa joka kerta väestörekisteristä, onkohan osoite muuttunut.
Se on sinun velvollisuus huolehtia, että laskut löytää perille. Jos ei tiedä tai muista mitä laskuja on tulossa, niin posti kääntää vaikka viisi vuotta laskut sinulle tosin maksusta.
Ota nyt vastuu mokastasi.Olen itse 3 keraa informoinut sähköyhtiötä uudesta osoitteestani (vanha on edelleen minun mutta tyhjillään), ja aina toimittavat vanhaan ja menee perintään joka perintäkirjekin toimitetaan kerta toisensa jälkeen vanhaan osoitteeseen. Myös perintätoimistoa olen informoinut kolmesti, vaan eipä muutosta
- perintätoimiston ääliöille ...
Tuota, minä maksaisin sen webbihotellin laskun ihan kokonssn viivästyskuluineen.
Jos postiosoitteesi ei ole luovutuskiellossa, niin en maksaisi ilmeisen ammattitaidottomalle perintätoimistolle yhtään mitään. Alalla on kasvavat markkinat ja kaikenmaailmat tunarit alkaa tekeen bisnestä. Mikseivät katso, mihin perintäkirjeitänsä lähettelevät. Heidän tulee kysyä osoite VRK:sta eikä mistään laskusta.- perintätoimiston ääliöille
Perintätoimistolle olet uusi kontakti ja heiltä voi odottaa huolellisuutta.
- voutinen
perintäkulujen on oltava kohtuulliset, eikä niitä voida kasvattaa keinotekoisin järjestelyin.
- on juuri tämä
Postiluukustani tuli edelliselle asukkaalle postia, perintätoimistolta.
Voisivat perintätoimistot tarkistaa että lähettävät laskunsa oikeisiin osoitteisiin, aion seurata juttua, ottaa yhteyttä ent asukkaaseen ja pyytää häntä selvittämään miksi perintätsto lähettää laskut väärään osoitteeseen.
Olisiko syynä se, että perijät saavat enemmän rahaa kun pyörittelevät lakujaan väärissä osoitteissa. - Uhri-----
on juuri tämä kirjoitti:
Postiluukustani tuli edelliselle asukkaalle postia, perintätoimistolta.
Voisivat perintätoimistot tarkistaa että lähettävät laskunsa oikeisiin osoitteisiin, aion seurata juttua, ottaa yhteyttä ent asukkaaseen ja pyytää häntä selvittämään miksi perintätsto lähettää laskut väärään osoitteeseen.
Olisiko syynä se, että perijät saavat enemmän rahaa kun pyörittelevät lakujaan väärissä osoitteissa.Perintätoimistot tekevät sitä tahallaan. Sitten vetävät käräjille ja vaativat jotain höpöhöpö-kuluja vielä päälle. Älkää kukaan vaan maksako laskujanne perintätoimistolle vaan maksakaa lasku sinne mihin se lasku on, niin jää turhat perintäkulut pois. Perintätoimisto ei voi alkaa perimään niitä sen perintäkuluja kun laskua ei ole enää niillä. Yrittäähän ne periä niitä mutta eivät voi viedä asiaa oikeuteen vaikka mitä väittäisivät, eli vain tyhmä maksaa niille perintäkuluja.
JA TÄMÄ ON FAKTA. OLEN TEHNYT NÄIN VUOSIKAUSIA. - tätä, hmm
Uhri----- kirjoitti:
Perintätoimistot tekevät sitä tahallaan. Sitten vetävät käräjille ja vaativat jotain höpöhöpö-kuluja vielä päälle. Älkää kukaan vaan maksako laskujanne perintätoimistolle vaan maksakaa lasku sinne mihin se lasku on, niin jää turhat perintäkulut pois. Perintätoimisto ei voi alkaa perimään niitä sen perintäkuluja kun laskua ei ole enää niillä. Yrittäähän ne periä niitä mutta eivät voi viedä asiaa oikeuteen vaikka mitä väittäisivät, eli vain tyhmä maksaa niille perintäkuluja.
JA TÄMÄ ON FAKTA. OLEN TEHNYT NÄIN VUOSIKAUSIA.Kun tulee perintätoimistolta lasku, ei makseta sitä, vaan alkuperäiselle velkojalle,
luuletko ettei perintätoimisto vaadi niitä "omia" kulujaan myöhemmin,
mitenkähän asia on, taitaa perintätoimiston perintäkulut olla laillisia , vai onko kokemusta. - hmmph...
tätä, hmm kirjoitti:
Kun tulee perintätoimistolta lasku, ei makseta sitä, vaan alkuperäiselle velkojalle,
luuletko ettei perintätoimisto vaadi niitä "omia" kulujaan myöhemmin,
mitenkähän asia on, taitaa perintätoimiston perintäkulut olla laillisia , vai onko kokemusta.Lain mukaan perintätoimistolla on oikeus periä omat kulunsa erikseen vaikka pääoman osuus olisi maksettu toimeksiantajalle suoraan. Laki tuli voimaan viime vuoden keväällä. Perintätoimiston kulut ovat ulosottokelpoisia. Samoin palvelun / tuotteen tilaajan on pidettävä huoli että toimittajalla, samoin kuin laskuttajalla on oikeat osoitetiedot. Eli muistakaa tehdä osoitteenmuutos myös suoraan sille josta laskuja tippuu jotta ette joudu maksamaan turhia kuluja.
- Anonyymi
Kuluttaja-asamiehen mukaan myös laskuttajalla on velvollisuus tarkastaa oikea osoite VRKsta varsinkin jos lasku palautuu ja on syytä olettaa ettei vastaanottajan osoite ole oikea. Toki kukin katsoo että laskuttaja saa oikean osoitteen. Tällä tehdään kiusaa monelle ihmiselle. kusipäitä mahtuu joka kolkkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865