Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kulta- ja platinalevyistä

Ihan perustietoa

Se, että jotain levyä myydään esim. kultalevyn verran ei suinkaan tarkoita sitä, että tietty määrä kuluttajia olisi levyn ostanut vaan sitä, että levykaupat ja muut myyntipisteet ovat niitä tilanneet sen verran. Jos levyt jäävät myymättä, kulta- tai platinalevyä ei artistille / bändille tipahda.

Ja tästähän Arinkin kohdalla on kyse, levyjä on tilattu paljon myyntiin, mutta todellinen myynti ei ole vielä alkanut siinä määrin, että kulta- saatikka platinalevyä olisi vielä voitu kaverille handuun lyödä. Mielenkiintoista onkin nähdä, myyvätkö levyt todella vai jäävät levykauppaan pölyttymään. Alaa hyvin läheltä seuraavana uskon kyllä vahvasti, että ainakin kultaa myy, hyvät mahkut myös platinaan. Meurmanin puolesta en kyllä menisi lyömään vetoa sen paremmin kuin Abreunkaan. Muista Idolseista nyt puhumattakaan. Hyvänä esimerkkinä toimikoon vaikka Agnes, jonka levyt tai keikat eivät myy edes niin paljoa, että omat kulut saataisiin pois.

Surullisen kuuluisia "kultalevymyyntejä" ovat mm. Popstarsin Indexin ja Janen "kultalevyt", kun ko. levyjä todellisuudessa meni vain muutamia satoja. Ilkka Jääskeläinen pyörii samassa sarjassa.

Ja lukutaidottomat ja lukemaansa ymmärtämättömät hei: nyt en mitenkään dissanut Aria. Toivotaan pojalle kovaa levymyyntiä ja kunnon keikkakesää. Ens vuonna nähdään, mikä oli loppusaldo

28

1850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suffeli72

      Kyllä, kulta- ja platinalevyt tulee tosiaan sillä perusteella, että paljonko kaupat niitä tilaavat.

      Mutta Arin levyt nyt tuppaavat olemaan koko ajan joka paikasta loppu ja viikon vanhaa tietoa on jo se, että levyä oli tilattu kauppoihin muistaakseni n. 45000 kpl. Eikä kaupat niitä lisää tilaile, jos eivät kaupaksi mene.

      Virallinen listasijoitus taas kertoo sitten sen todellisen levymyynnin ja siellähän se Ari keikkuu edelleen ykkösenä ilmestymisestään saakka.

      Faktatietoa myös (tosin yli viikon vanhaa tietoa) että levyä on myyty asiakkaille n. 22000 kpl ja mikä se luku lienee tänä päivänä, koska tuolloinhan ne olivat loppu sieltä sun täältä.

      Eli paljon se poika myy ja ansaitsee jokaisen arvometallinsa, minkä saa.

    • täsmensit

      tätä asiaa.
      On varmaan monenlaista luuloa ja mutu-tietoa tästä kulta-/ platinaplätty asiasta.
      Kiitos.

      • Kuten nyt

        tässäkin toi lisuke jännäriin!


    • ajattelenpa vaan

      Yksi virhe tuossa jutussa on, nimittäin se, että Ilkka olisi myynyt niin vähän kuin Jane Indx. Ilkka päihittää ne jo sen perusteella, että oli listalla kärkipäässä korkeammalla ja pidempään.

    • hyvin

      Sitä mietin kun ennen levyn julkistamista puhuttiin huikeista sisäänmyyntiluvuista ja silti levyt on loppuneet monesta paikasta.

      MTV3 Storesta levyt loppuneet jo kahteen kertaan, juuri nyt niitä taas näyttäisi löytyvän. CDON.comista levyt on tällä hetkellä loppu. Kyllä levyä myös ostetaan :)

      Loppuun vielä yksi pieni asiaan liittyvä linkki:

      http://www.lansi-savo.fi/jetspeed/portal/_ns:YUxTX25ld3NGbGFzaGVzTG9jYWxfeDF8YzB8ZDB8Zg__/LS_etu.psml;jsessionid=50574236C1EA06CF42C8322D925D5382.kiara

    • uyuyg

      Nythän sitä varaa ei ole, etteikö levy myy paljon. Tänä päivänä hevi on pop ja kaikki menee läpi, varsinkin kun kyse on vieläpä idolsista. Kolmevuotiaat näyttävät Saatanan merkkiä ja isovanhemmat hymyilevät. Kaikki on fantsua, kunhan se on heviä.
      Noh, tätä kestää aikansa, kunhan löydetään taas "uusi" epäsovinnainen tyyli, joka onkin kaikille taas sallittua. Näinhän tämä homma etenee.

      Onneksi on vielä olemassa musiikin tekiöitä, jotka tekevät ja kehittävät kokoajan jotain uutta meidän iloksemme. Nämä eivät kuitenkaan kerää siitä jättipottia. Sen tekevät perässähiihtäjät sitten myöhemmin.

      • JA taas

        PLÄÄH SULLE !


      • iuhgfv
        JA taas kirjoitti:

        PLÄÄH SULLE !

        Minkä takia?


      • menestyä

        jos on tarpeeksi hyvä niin tulee suosio siinä samassa, esim. Kurt Cobain, joka löi läpi grungen raskaalla lekalla. Ja punk-bändit kuten sex pistols aikanaan.


      • uiygd
        menestyä kirjoitti:

        jos on tarpeeksi hyvä niin tulee suosio siinä samassa, esim. Kurt Cobain, joka löi läpi grungen raskaalla lekalla. Ja punk-bändit kuten sex pistols aikanaan.

        Tuo on kyllä täysin totta ja nuo olivat sitä paitsi erittäin hyviä esimerkkejä. Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin näin yleensä.


      • että ei ole olemassa

        lapsia jotka eivät kuuntelisi heviä. Kaikki pitää nykyisin Arista vaikkei se mitään oikeeta heviä edes ole. Tai on, mutta kevyemmästä päästä.

        Sitäpaitsi se merkki ei ole Saatanan merkki, älä levitä tietoa joka ei ole totta. Ei ole olemassa Saatanaa.

        Se on vain sormimerkki joka on tällä hetkellä tunnettu ja in.


      • asioita
        että ei ole olemassa kirjoitti:

        lapsia jotka eivät kuuntelisi heviä. Kaikki pitää nykyisin Arista vaikkei se mitään oikeeta heviä edes ole. Tai on, mutta kevyemmästä päästä.

        Sitäpaitsi se merkki ei ole Saatanan merkki, älä levitä tietoa joka ei ole totta. Ei ole olemassa Saatanaa.

        Se on vain sormimerkki joka on tällä hetkellä tunnettu ja in.

        kyllä sormimerkit ovat ilmiselvästi pirun sarvia kuvaavia. Itsepetos on pahanlaatuista sairautta.


      • tämän päivän tapakristityille
        asioita kirjoitti:

        kyllä sormimerkit ovat ilmiselvästi pirun sarvia kuvaavia. Itsepetos on pahanlaatuista sairautta.

        Ainoastaan vanhemman sukupolven ihmiset noista meuhkaavat. Suurin osa ei varmaan edes usko saatanaan. Kaiken lisäksi useimmat hevarit ovat myös moraaliltaan ihan kuten muutkin.


      • hdgfi
        tämän päivän tapakristityille kirjoitti:

        Ainoastaan vanhemman sukupolven ihmiset noista meuhkaavat. Suurin osa ei varmaan edes usko saatanaan. Kaiken lisäksi useimmat hevarit ovat myös moraaliltaan ihan kuten muutkin.

        Voi voi.. Sillä saatanan merkillä todellakin on merkitystä. Enkä minä edes ole uskovainen vanha tiukkapipoihminen ihminen. Hyvän ystäväni poika sotkeutui tavallaan vahingossa ja viattomasti saatananpalvontaan ymmärtämättä ensin edes mistä on kysymys. Niin vaan poika kaljahuuruissa sotkeutui entistä syvemmälle asian ytimeen. Tätä jatkui reilut kaksi vuotta kunnes poika päätti lopettaa päivänsä oman käden kautta. Lähti kuulemma kotiin.

        Vittu älä tule lässyttämään ettei tällä asialla ole mitään merkitystä tänä päivänä. Vaikka se viattomalta monesta voi tuntuakin, niin moni herkkä ihminen sotkeutuu näihin ihan vaan mielijohteesta.
        Vaarillasta leikkiä lapsilla ja isovanhemmät hymyilevät.


      • ..............................
        hdgfi kirjoitti:

        Voi voi.. Sillä saatanan merkillä todellakin on merkitystä. Enkä minä edes ole uskovainen vanha tiukkapipoihminen ihminen. Hyvän ystäväni poika sotkeutui tavallaan vahingossa ja viattomasti saatananpalvontaan ymmärtämättä ensin edes mistä on kysymys. Niin vaan poika kaljahuuruissa sotkeutui entistä syvemmälle asian ytimeen. Tätä jatkui reilut kaksi vuotta kunnes poika päätti lopettaa päivänsä oman käden kautta. Lähti kuulemma kotiin.

        Vittu älä tule lässyttämään ettei tällä asialla ole mitään merkitystä tänä päivänä. Vaikka se viattomalta monesta voi tuntuakin, niin moni herkkä ihminen sotkeutuu näihin ihan vaan mielijohteesta.
        Vaarillasta leikkiä lapsilla ja isovanhemmät hymyilevät.

        Tietenkin herkkä ihminen voi ajautua väärille teille. Samoin asian laita on alkoholin, televisioväkivallan ja ties minkä suhteen. Mutta et voi tosissaan väittää että kahden sormen pysyminen pystyssä kun muut ovat taitettunina aiheuttaa mitään. Sadat hartaat kristitytkin muuttuisivat toki saatananpalvojiksi jos erehtyisivät tekemään tämän pahamaineisen merkin... ellet sitten tosissaan tarkoita että saatana usuttaa demoninsa sen kimppuun joka vähän pelkän etusormen sijasta nostaakin myös pikkurillin pystyyn. Tai ellet sitten ole sitä mieltä että heavy on moraalia mädättävää musiikkia. Jos näin on, alan olla samaa mieltä siitä että ehkä olisi ollut parempi jos heavy metal olisi jäänyt vain pienien piirien iloksi...


      • hyvin surullinen
        hdgfi kirjoitti:

        Voi voi.. Sillä saatanan merkillä todellakin on merkitystä. Enkä minä edes ole uskovainen vanha tiukkapipoihminen ihminen. Hyvän ystäväni poika sotkeutui tavallaan vahingossa ja viattomasti saatananpalvontaan ymmärtämättä ensin edes mistä on kysymys. Niin vaan poika kaljahuuruissa sotkeutui entistä syvemmälle asian ytimeen. Tätä jatkui reilut kaksi vuotta kunnes poika päätti lopettaa päivänsä oman käden kautta. Lähti kuulemma kotiin.

        Vittu älä tule lässyttämään ettei tällä asialla ole mitään merkitystä tänä päivänä. Vaikka se viattomalta monesta voi tuntuakin, niin moni herkkä ihminen sotkeutuu näihin ihan vaan mielijohteesta.
        Vaarillasta leikkiä lapsilla ja isovanhemmät hymyilevät.

        ja täysin ymmärrettävästi suhtaudut "pirunsarviin" vahvasti tunteella. Suurimmalle osalle se käsimerkki kuitenkin on vain muoti-ilmiö eikä sitä sen kummemmin ajatella, musiikki on pääasia.


      • iuhx
        hyvin surullinen kirjoitti:

        ja täysin ymmärrettävästi suhtaudut "pirunsarviin" vahvasti tunteella. Suurimmalle osalle se käsimerkki kuitenkin on vain muoti-ilmiö eikä sitä sen kummemmin ajatella, musiikki on pääasia.

        Minulle itselleni nämä "pirunsarvet" on yks ja sama. Ei tee mitään muuta vaikutusta, kuin sellasen säälin tunteen. Itse olen myös muusikko ja tunnen kyllä erittäinkin tunnettuja hevimuusikoita ja aiheesta olemme myös paljon jutelleet. Myös he ovat huolissaan samoista asioista. Hekin ovat nähneet syvälle joutuneita faneja ja kaikki n. 12-18v. nuoria. Osa faneista näyttää näitä pirunmerkkejä tunteella ja raivolla, osa taas heiluttaa samoja merkkejä ilman että ymmärtävät merkin syvimmästä merkityksestä hölkäsen pöläystä. Näistä herkistä nuorista me ja varsinkin minä, jolla on todella vittumaisia kokemuksia, ollaan huolissamme.
        Toisaalta, kuten joku tuossa jo kirjoitti, tämä muoti-ilmiö saattaa kyllä myös kääntyä näitä fanaatikkoja vastaan ja vesittää alanmiesten puuhastelut ainakin osittain.

        Siitä vaan minäkin olen huolissani, että monet vanhemmat pitävät 5-10 v. pikkulasten viattomia saatananmerkkejä ihan luonnollisena ja hyväksyttävänä asiana, ilman että he tietämättään ja ymmärtämättään antavat lapsillensa luvan astua sitten myöhemmin myös pimeille alueille. Jos tämä kaikki on teistä ihan ok, niin selvä juttu, enpä asialle mitään voi. Ehkäpä tulevat murkkulapsenne ajattelevat, että Jumalaa ja Saatanaa ei ole olemassa ja välttyvät kaikelta tältä paskalta.


      • ...---........
        iuhx kirjoitti:

        Minulle itselleni nämä "pirunsarvet" on yks ja sama. Ei tee mitään muuta vaikutusta, kuin sellasen säälin tunteen. Itse olen myös muusikko ja tunnen kyllä erittäinkin tunnettuja hevimuusikoita ja aiheesta olemme myös paljon jutelleet. Myös he ovat huolissaan samoista asioista. Hekin ovat nähneet syvälle joutuneita faneja ja kaikki n. 12-18v. nuoria. Osa faneista näyttää näitä pirunmerkkejä tunteella ja raivolla, osa taas heiluttaa samoja merkkejä ilman että ymmärtävät merkin syvimmästä merkityksestä hölkäsen pöläystä. Näistä herkistä nuorista me ja varsinkin minä, jolla on todella vittumaisia kokemuksia, ollaan huolissamme.
        Toisaalta, kuten joku tuossa jo kirjoitti, tämä muoti-ilmiö saattaa kyllä myös kääntyä näitä fanaatikkoja vastaan ja vesittää alanmiesten puuhastelut ainakin osittain.

        Siitä vaan minäkin olen huolissani, että monet vanhemmat pitävät 5-10 v. pikkulasten viattomia saatananmerkkejä ihan luonnollisena ja hyväksyttävänä asiana, ilman että he tietämättään ja ymmärtämättään antavat lapsillensa luvan astua sitten myöhemmin myös pimeille alueille. Jos tämä kaikki on teistä ihan ok, niin selvä juttu, enpä asialle mitään voi. Ehkäpä tulevat murkkulapsenne ajattelevat, että Jumalaa ja Saatanaa ei ole olemassa ja välttyvät kaikelta tältä paskalta.

        Ei pelkkä pirunmerkki tee mitään vaan kyllä se on ihmiset jotka julmuuksia tekevät. Silloin on yhteiskunnassa. Pirunmerkki on vain ilmiön pinnallinen esiintymismuoto. Mitä tulee siihen että merkkiä pidetään hyväksyttävänä, niin olisin kyllä paljon enemmän huolissani lasten nähden juopottelevista vanhemmista.

        Ääh, siis yritän tässä sanoa sitä että ei yksi sormien muodostelma pelkästään saa mitään aikaan, kyllä sen tajuaa jokainen. Eri asia on jotkut yksilöryhmittymät jotka viihtyvät piireissä joissa merkkiä käytetään. Eri asia on myöskin ihmiset jotka ovat viehtyneitä ns. vasemman käden polkuun.

        Toisin sanoen ei käsien ristiminen tee minusta kristittyä.


      • että kirjoitit
        iuhx kirjoitti:

        Minulle itselleni nämä "pirunsarvet" on yks ja sama. Ei tee mitään muuta vaikutusta, kuin sellasen säälin tunteen. Itse olen myös muusikko ja tunnen kyllä erittäinkin tunnettuja hevimuusikoita ja aiheesta olemme myös paljon jutelleet. Myös he ovat huolissaan samoista asioista. Hekin ovat nähneet syvälle joutuneita faneja ja kaikki n. 12-18v. nuoria. Osa faneista näyttää näitä pirunmerkkejä tunteella ja raivolla, osa taas heiluttaa samoja merkkejä ilman että ymmärtävät merkin syvimmästä merkityksestä hölkäsen pöläystä. Näistä herkistä nuorista me ja varsinkin minä, jolla on todella vittumaisia kokemuksia, ollaan huolissamme.
        Toisaalta, kuten joku tuossa jo kirjoitti, tämä muoti-ilmiö saattaa kyllä myös kääntyä näitä fanaatikkoja vastaan ja vesittää alanmiesten puuhastelut ainakin osittain.

        Siitä vaan minäkin olen huolissani, että monet vanhemmat pitävät 5-10 v. pikkulasten viattomia saatananmerkkejä ihan luonnollisena ja hyväksyttävänä asiana, ilman että he tietämättään ja ymmärtämättään antavat lapsillensa luvan astua sitten myöhemmin myös pimeille alueille. Jos tämä kaikki on teistä ihan ok, niin selvä juttu, enpä asialle mitään voi. Ehkäpä tulevat murkkulapsenne ajattelevat, että Jumalaa ja Saatanaa ei ole olemassa ja välttyvät kaikelta tältä paskalta.

        hyvin. Mieli tekisi alkaa paasata näistä "saatanoista" "jumalista" ja muutenkin henkimaailman asioista mutta tiedän ettei täällä maksa vaivaa...

        Juuri tuo on minua karminut ihan hurjasti miten Lordin jälkeen on ilmestynyt kaikenmaailman melkein pikkuvauvoja jotka räkivät karmeella äänellä HAAROKKII ja näyttelevät mitään ymmärtämättä sormillaan pirunsarvia. Ei niinkään se vaan se kun näiden vanhemmat ylpeinä filmaa näitä ja naureskelevat vieressä. Mä en ole koskaan nähnyt näissä mitään naurettavaa, sen sijaan säälittävää. Kivasti sinne pikkuaivojen alitajuntaan jää viesti; "kun mä oon hurja niin mä oon kiva". Taas saa koulukaverit turpaan ja vastaantulijoita potkitaan päähän... Miten helppoa on sitten siirtyä tosiaan sinne Pimeille alueille, kun aivot viestittää; tääonkivaa.

        nonnih - mä sitten en osaa lopettaa. Mutta kuiteskinnii- älkää hyvänen aika vain pikkulapsille opettako kaikkea mitä aikuiset tekee. Ennen oli lapsille lasten jutut ja aikuisille aikuisten. Nykyään sylilapset tietää enemmän "elämän totuuksia" kuin mammansa ja pappansa yhteensä.


      • :::::::::::::::::::::::::::
        ...---........ kirjoitti:

        Ei pelkkä pirunmerkki tee mitään vaan kyllä se on ihmiset jotka julmuuksia tekevät. Silloin on yhteiskunnassa. Pirunmerkki on vain ilmiön pinnallinen esiintymismuoto. Mitä tulee siihen että merkkiä pidetään hyväksyttävänä, niin olisin kyllä paljon enemmän huolissani lasten nähden juopottelevista vanhemmista.

        Ääh, siis yritän tässä sanoa sitä että ei yksi sormien muodostelma pelkästään saa mitään aikaan, kyllä sen tajuaa jokainen. Eri asia on jotkut yksilöryhmittymät jotka viihtyvät piireissä joissa merkkiä käytetään. Eri asia on myöskin ihmiset jotka ovat viehtyneitä ns. vasemman käden polkuun.

        Toisin sanoen ei käsien ristiminen tee minusta kristittyä.

        Hei, me kyllä puhutaan ihan eri tason ongelmista, jos verrataan juopottelevia vanhempia saatananpalvontaan. Siitähän tässä oli kysymys.


    • Höh...

      Voisivat vähitellen taas päivittää tietojamme myyntiluvuista!

    • Ari

      saa kultalevynsä ja mahdollisen platinalevynsä? Henkilöille, jotka tietävät enemmän tiedustelisinkin, että millaisissa tilaisuuksissa näitä ruukataan jakaa jne. Muutaman kerran telkun välityksellä oon nähnyt kultalevyn antamisen, mutta kummastuttaa kun näinkin kauan kestää vai odotellaanko tässä jotain virallista tietoa/tekoa?

    • Kultakuume...

      Levyn myyntiluvut ja kulta- ja platinalevyt taitavat olla Arin faneille tärkeämpiä kuin Arille.

      • ittelles on

        Siis ilmeisesti sinulle on, koska viisi vuotta vanha ketju piti kaivaa esille. Joopa, joo, sitä se varmaan kesä ja toimettomuus sinulla teettää.


      • So?
        ittelles on kirjoitti:

        Siis ilmeisesti sinulle on, koska viisi vuotta vanha ketju piti kaivaa esille. Joopa, joo, sitä se varmaan kesä ja toimettomuus sinulla teettää.

        Tuli googlettamalla sattumalta vastaan :) Ei kai tässä nyt ole mitään syytä suuttua. Kaikestako te loukkaannutte?


    • mötönen
      • Sitten kun

        vielä tulisit vihdoin tälle vuosikymmenelle. Annan levymyynti menee alaspäin kuin lehmänhäntä ja Ari taas lähtee pikapuoliiin Euroopan kiertueelle Amoralin kanssa, sitten on Raskasta Joulua - kiertue ja varmaan myös duokeikkoja luvassa.
        Ei tietty olisi pitänyt edes vastata trollolloolle, mutta olkoon nyt tän kerran. :D
        Perjantaina Hysteria, maltan tuskin odottaa! :)


      • HannaIlkkaAriKoopMar
        Sitten kun kirjoitti:

        vielä tulisit vihdoin tälle vuosikymmenelle. Annan levymyynti menee alaspäin kuin lehmänhäntä ja Ari taas lähtee pikapuoliiin Euroopan kiertueelle Amoralin kanssa, sitten on Raskasta Joulua - kiertue ja varmaan myös duokeikkoja luvassa.
        Ei tietty olisi pitänyt edes vastata trollolloolle, mutta olkoon nyt tän kerran. :D
        Perjantaina Hysteria, maltan tuskin odottaa! :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hysteria_(Anna_Abreun_kappale) ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe