Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuinka isoja esteitä shettis pomppii?

.~Poksukka~.

Niin, eli olisin ehkä ottamassa päiväleirilleni tosi pienen poniristeytystamman hoitsukseni. Todennäköisesti mkeillä on leirikisoissa ohjelmana jonkinlaisen esteen ylitys, tai ko0ko esterata. Kuinka isoja esteitä shettis voi hyppiä? Tamma on pienen shettiksen kokoinen, ehkä alle, mutta toimii hyvin tuntikäytössä. Poni on kuulemma nettisivujen mukaan hypännyt seurakisoissa 50 cm. Tarviin nopeasti tietoa, leiri on jo maanantaina. Kiitos kaikille, jotka kertovat!

30

5342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EvE 94

      tarkotat varmaan tolla ponilla lilliä vai?

      • .~Poksukka~.

        Niin tarkotan :)


    • hepo1233455

      shettiksillä voi hypätä 50-60 senttisiä. :)

      • shettis43565

        Mä käyn tallilla hoitelemassa jaratsastamassa shettiksellä ja se hyppää ratsastajan kanssa 75cm. ja irtohypytyksessä 1m. se on 103cm ruuna


      • kjjkk
        shettis43565 kirjoitti:

        Mä käyn tallilla hoitelemassa jaratsastamassa shettiksellä ja se hyppää ratsastajan kanssa 75cm. ja irtohypytyksessä 1m. se on 103cm ruuna

        mä hyppään 80cm shettiksel 50 ja 60 cm. ja komeesti nua hyppää.:)


      • novoiuulalaa

        PÖTYÄ!!! voi enemmänkin, monesti ! :DD jopa esim. metrin !!!!!!!!!!!!! re-vi siitä


      • SE SAMA
        novoiuulalaa kirjoitti:

        PÖTYÄ!!! voi enemmänkin, monesti ! :DD jopa esim. metrin !!!!!!!!!!!!! re-vi siitä

        oho siis piti laittaa toho vilkaseppas- nimisen viestin alle !!!!!!! :DDDDDDDDD


      • miemiemie
        novoiuulalaa kirjoitti:

        PÖTYÄ!!! voi enemmänkin, monesti ! :DD jopa esim. metrin !!!!!!!!!!!!! re-vi siitä

        Tuo on aivan totta. Yks shetti tallilla jolla käyn, hyppää 80cm korkeita.


    • määäääälloooooo

      Mun shettis hyppää mun kaa 85cm ja irtona 105cm, säkää ponilla 105cm:) ja ori kyseessä, lihaksikas, ei mikään lihapulla;) sellanen sporttinen veijari

    • Ite oon hypänny kaverin shetukalla melkein metrin. Oli jtn 104cm korkee poni ruuna kysees (: Oma shetukka hyppää irton metrin ja selästä en oo hypänny ku 50cm

    • heiåpå

      Mun ylläpitoshettis (sk. n. 99) hyppää minä seläs metriviiskyt ja irtona 175cm
      oon n. 70kg ja ppn melkee 170 pitkä. mut oonhan sopiva.. ????

      • Shettikset<3

        Sulle "heiåpå": En vaan voi uskoa että shettis edes VOISI hypätä kuskin kanssa 150cm!? Varsinkin, jos poni on metrin korkuinen... Uskoakseni olet erehtynyt joko rodusta tai korkeudesta. Ei siis millään pahalla =)
        Toki shetukat hyppää jotkut niitä metrisii.


    • määäääääääääääää

      Kverin poni hyppii ratana sellasii 100 cm esteitä ja sk. 106 etet komeesti tuo ruuna ainaki hyppää...

    • heiåpå

      niiin oonhan sopiva ?????????????????????????????????????

      • Shettikset<3

        Hei, "heiåpå": Mietin hiukan, saatat olla ehkä hieman iso shettiksille... :( Kannattaisi vaihtaa ehkä isompiin poneihin, niin on parempi molemmille :)


    • petskuli

      poneja on erilaisia jotkut hyppää korkeempia kuin toiset. oma mielipide kuitenkin noille joiden shettikset on hypänny about metriä tai yli, ite en raaskisi pilata ponin jalkoja sillä, vaikka poni sen yli menisi niin ei ylikorkeat esteet ja tollanen rasitus ponin jaloille hyvää tee.

    • Möii<3

      Minä hyppään shettiksillä 60-70cm. Mutta 95-100cm ponin hyppy ennätys ratsastajan kanssa nuorena oli 85cm. Ja pystyyhän shettiksillä hypätä 100cm, mutta silloin ponin pitäisi olla hiukan isompi kun 90-100cm.

      Esim tässä yksi video jossa jonkun shetu hyppää aika korkeaa: http://m.youtube.com/watch?v=IPaTbdnpBak&feature=plpp

    • minäää

      84 cm ponilla 64 oon irtohypyttäny mut en oo korkeempaa kokeillu. Varmaan pääsis enemmänki. Se poni on sellanen 22v tamma.

    • nkerroo

      Mun ylläpitoshettiksellä [jossa luultavasti n. 30% russia] ainakin hyppään yksittäisenä semmosta 90 - 105cm, ja ratana pompitaan semmosta 85 - 90 cm.
      Irtona Milly pääsee jopa 120cm korkeimmillaan, ja korkeutta millyllä on se 115cm.

    • ponipoika98

      me hypättiin mun shetun kaa (105cm) jotai n. 80?cm ( kunnes jalat alko tiputtaan puomeja, ois päässy korkeempiiki ) ennenku kuoli... oli vasta 14 :( ja eikä ollu laihimmasta päästä! :)

    • jiinuskeli

      Tiiän yhen ponin joka hyppää ratsastajan kanssa 90cm :) se on siis ylikokoinen shettis, se on 113cm

    • miä vaa

      Ponin hyppimiskorkeus vaihtelee.Yleensä ne hyppii ratsastajan kanssa noi alle 80cm,mutta poikkeuksia on alkanu löytymään enemmän,sillä useisiin shettiksiin nykyään risteytetään arabisukuisia whels poneja ja näin.Irtona hypyttäessä on totta,että shetu pääsee jopa 110cm.


      Omistan itse shetukan joka pääsi irtona 95cm ja mun kanssa se hyppää 84cm.Eli siis tietyt shettikset hyppää enemmän kun toiset,nehän ovat yksilöitä.Mutta tosiaan kaikista yleisin korkeus on ollut PUHTAALLA (TÄYSIN) shetlanninponilla 50-60cm.

    • Helmi on huippu!

      Entinen hoitoponini on hypännyt nuorena ratsastuksenopettajamme siskon kanssa 105cm! Ja säkä on myös 105cm. Että miettiä sitä :) Varsatki ollu huippuja. Nyt hyppii jotain 80 senttisii ko ikää on jo 23v. Aivan ihana tamma

    • ....

      Se riippuu ihan ponista jotkuu shettikset hyppää ratsastajankaa 105 cm ja jotkuu vaa 50 cm. Esim mun kaverin shettis hyppää yksittäiseen 105cm ratsastajankaa ja ratana 80cm... ja se on just täyskokosten shettiksen mitois.

    • Anonyymi

      Mä hyppään mun shettiksel 90cm
      Irtona se hyppää 110cm
      Se hyppii maastareilla 60cm

    • Anonyymi

      En ymmärrä...
      Shettiksellä pystyy muka hyppäämään 50-60cm
      Itse hyppäsin omalla minishettiksellä 90cm poni on 85cm.
      Irtona hyppäs korkeimmillaan yli 110cm.
      Ennen kuin eläinsuojeluat täällä hermostuu niin poni on kunnossa eikä hypitty kun harvoin kun pääsi kaverin kentälle.
      Nyt poni toimii seura heppana muille, käy kävelyillä,maasta käsitellään yms.
      Kärryt ollaan myös hankkimassa kun en enää voi ratsastaa.

    • Anonyymi

      Itselläni on vuokra shettis. Ratsastajan kanssa sillä voi hypätä 90 cm irto hypytetty on ainakin 1 m

    • Anonyymi

      Riippuu miten korkea on shettis.

    • Anonyymi

      Ite oon hypännyt shettiksel 70 cm (:

    • Anonyymi

      mie oon hypänny mun shettiksel 80 cm, kisoissa 60- 70 cm ja maastareil 50- 60 cm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe