Väärin ymmärretty merkki

kysyjä?

Olenko ainoa, vai tuntuuko muista siltä, että ravut ovat kovin väärin ymmärrettyjä tässä nykypäivän maailmassa?

Monesti rapuna huomaan, että ympärillä olevat ihmiset eivät kertakaikkiaan vain tajua sitä miten syvällisellä tasolla ravut ajatuksineen liikuu. Tuntuu, kuin muut käsittelevät asiat vain pinnallisella järjen tasolla ja tullakseni ymmärretyksi minun pitää tukahduttaa tunteeni ja henkinen älykkyyteni ja väen vängällä selittää asiani vain ja ainoastaan faktoihin ja järkisyihin perustuen, ja samalla latistaa oma ajatusmaailmani kuivalle järkitasolle. Ei järki-ihmisillekään jatkuvasti toitoteta, että "ei, ei, et saa ajatella järjellä, sinun pitää ajatella tunteella!" kuten ravuille sanotaan, että ei saa ajatella tunteella vaan pitää ajatella järjellä. Ja auta armias, jos vahingossa lipsautat, että uskot vaikka henkiolentoihin, niin heti ilkutaan ja saa hullunleiman otsaansa ja aletaan kohdella vähättelevästi ja alistavasti.

Enkä myöskään ymmärrä tätä täälläkin näkyvää "ravut on ilkeitä" -keskustelua. Kissanviikset! Kyllä se joka suustaan päästää sellaista luikuria että "ravut on ilkeitä" on tainnut itse rapua huonosti kohdella ja saanut vain potut pottuina takaisin. Sitten on helppo syytellä rapua, että vika on muka ravussa, koska ravut näyttävät ulospäin sen mitä sisällä liikkuu. Ravut ovat peilejä ja ne reagoivat ympäristöönsä ja siihen miten heitä kohdellaan. Jos kohtelet rapua huonosti, saat takuuvarmasti piikittelyä takaisinkin. Jotkut moukat ei vaan tätä tajua. Mutta jos kohtelet rapua oikeudenmukaisesti ja hellästi, saat hellää kohtelua takaisinkin. Plus vielä potenssiin 10. Jokainen joka rapua täällä mollaa, voisi mennä itseensä ja miettiä miten on rapua itse kohdellut ja voisikohan olla niin että ravun ilkeilyyn on ihan oikea syy. Muukin kuin se, että "ravut on vaan luonnostaan ilkeitä" muka. Lapsellista edes väittää sellaista.

Toivotan rakkautta ja erityisesti suvaitsevaisuutta kaikille osapuolille merkkiin katsomatta.

9

1661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      Eräs tuttavani, joka on syntynyt 28.6. on 30v mies ja katsoo Muumeja! Minun mielestäni se jätkä on aivan pimee. Siis aikuinen mies kattelee telkusta Muumilaakson tarinoita ja väittää sen olevan rentoutuskeino! Vittu mikä luikuri, tekee itsestään naurettavan!

      • Muumipappa50

        Aikuisethan noita Muumilaakson tarinoita - tv-sarjaa tekee, joten.....


    • merkkeihin

      Ravulla ja muilla merkeillä on tietysti paljonkin eroja, mutta yksi ero on se, että rapu ottaa aina itseensä.

      Jos ihmiset ovatkin joskus töykeitä, ja toisinaan huomaamattaan, monilla muilla merkeillä se menee toisesta korvasta sisään
      ja toisesta korvasta ulos.

      Ravulla se jää korvien väliin ja moninkertaistuu siellä ehkä juuri sen vuoksi, että järjen käyttö ei riitä ohjailemaan tunteita.

      Ja kaikkien järkytykseksi rapu sitten todellakin kostaa tämän paisuneen tunteesa kautta. Se, joka on loukannut, ei edes muista välttämättä loukanneensa tai tehneensä mitään ihmeellisen väärää.

      Minä aikoinani tein suuren virheen, kun menin pelastamaan nuoren pojan pulasta. Lähdin epäitsekkäistä syistä hänen kanssaan tanssimaan "nopeita". Se oli ravulle liikaa!

      • sS.V

        Ravuthan nimenomaan ovat tunteellisia.
        Ei niillä ole puuttoa järjenkäytössä, ainakaan jos tunteista on kyse..
        Ravut on vaan erilaisia, taiteellisia ja kyllähän monien mielestä ravut ovatkin mukavia! Eli ei tosiaankaan ole niin että ravut vain saisivat muilta haukkumisia.


    • Nimetön

      Voin olla aika lailla samaa mieltä rapuna olemisesta. Itseäni on loukattu joskus aika pahasti, jonka seurauksena olen sulkenut ko. henkilöt pois elämästäni. Myöhemmin nämä ihmiset, jotka ovat luottamukseni pettäneet, ovat pyytäneet anteeksi, ja halunneet jatkaa ystävyyttä siitä mihin jäätiin. Se on kuitenkin vaikeaa, koska anteeksi on helppo antaa, mutta unohtaminen ei!

      • -- - - - - - - - --

        että rapu muistaa vain itseensä loukkaavat asiat mutta ei muista omia loukkaavia tekosia. Niin itsekeskeisiä kuin olla ja voi!Ja suurin osa taitaa olla narsismiin taipuvaisia.


      • ???????

        Minä olen pyytänyt ravulta anteeksi tuhansia kertoja joitain aivan yksin kertaisia koti asioita,mutta ravusta on mukava muistuttaa kaikista minun erehdyksistä ja vielä vieraitten kuullen.Hän aivan nauttii siitä että saa loukata toista,eikä unohda.Odotappa vain jos rapu mokaa jotain,suuttuu aivan kauheasti että aina häntä syytetään,ei ikinä myönnä vikojansa.Eikö kaikki ihmiset unohda jotain ja tee virheitä joskus mutta ei meidän rapu.Jos ihminen ei voi unohtaa ja antaa anteeksi niin kohta käy niin että ystävät loppuvat.Eikö elämässä ole tarkotus pyrkiä onneen ja tyytyväisyyteen eikä toisen loukkaamiseen ja toisen kanssa riitelyyn.Sitä ei loukkaa jota rakastaa,mutta ravulla ei ole niitä taitoja.


      • ..............................
        ??????? kirjoitti:

        Minä olen pyytänyt ravulta anteeksi tuhansia kertoja joitain aivan yksin kertaisia koti asioita,mutta ravusta on mukava muistuttaa kaikista minun erehdyksistä ja vielä vieraitten kuullen.Hän aivan nauttii siitä että saa loukata toista,eikä unohda.Odotappa vain jos rapu mokaa jotain,suuttuu aivan kauheasti että aina häntä syytetään,ei ikinä myönnä vikojansa.Eikö kaikki ihmiset unohda jotain ja tee virheitä joskus mutta ei meidän rapu.Jos ihminen ei voi unohtaa ja antaa anteeksi niin kohta käy niin että ystävät loppuvat.Eikö elämässä ole tarkotus pyrkiä onneen ja tyytyväisyyteen eikä toisen loukkaamiseen ja toisen kanssa riitelyyn.Sitä ei loukkaa jota rakastaa,mutta ravulla ei ole niitä taitoja.

        Pitävät itseään muita älykkäämpinä,ja jos toinen ihminen ei heti tajua jotain mitä tarkoitetaan, on toinen heti latvasta laho ja nauretaan ilkeästi. Keskikesällä syntyneet ihmiset ovat vaikeita ja usein naimisissa toista ellei kolmatta kertaa. Itseään kyllä rakastavat.

        Kertokaa mikä miestäni vaivaa? Hän on synt. 26.6. ja yrittää kovasti kahlita mua. Häneltä ei ikinä saa mitään kannustusta asioihin joista olen kiinnostunut, päinvastoin hän vähättelelee helposti toisen ihmisen kiinostuksia, ajatuksia, menemisiä ja aina kun mennään ravun ehdoilla silloin elämä hymyilee. Jos taas toinen ihminen haluaisi tehdä jotain, vastaus on ehdoton ei. Kaikki mitä hän tekee on mahtavaa, kehuu omia suorituksiaan ja on korvaamaton kaikessa omasta mielestä, toisten tekemiset ei ole mitään verrattuna hänen omiin ja nauraa vittumaisesti, jos teen jonkun virheen ja osaa nolata toisen. AIna yrittää ohjailla muita ihmisiä, eikä kerro asioita, vaan virheen sattuessa syyttää ja haukkuu toisia ihmisiä, yrittää viedä niiden itsetunnon ja nauttii siitä. Kaiken lisäksi tämä tyyppi osaa olla hyvin juoni ja mustasukkainen. Jos joskus juttelen toisen ystin kanssa mieheni ollessa paikalla, mies on vihaisen näköinen. Ei saisi olla frendejä, mutta hänellä voi olla vaikka kuinka paljon. Täysin huumorintajuton ja tosikko, paitsi tietty ilkeily ja ihmisten loukkaaminen on hauskaa. Mies itse ei kestä pienintäkään arvostelua, vaan vetää herneen nenuun.

        Onko ravun oikea todellinen luonne ilkeä? Kun mieheni jotain sanoo, hän voi tahallaan loukata toista ihmistä hyvinkin pahasti sanoilla. Ei pyydä anteeksi. Jopa nauttii siitä. Onko tämä tyypillistä teille? Takertuu toiseen ihmiseen liikaa, tarkkailee tekemisiä, käyttäytyy hyvin oudosti.


      • sinähän tykkäät minusta!
        .............................. kirjoitti:

        Pitävät itseään muita älykkäämpinä,ja jos toinen ihminen ei heti tajua jotain mitä tarkoitetaan, on toinen heti latvasta laho ja nauretaan ilkeästi. Keskikesällä syntyneet ihmiset ovat vaikeita ja usein naimisissa toista ellei kolmatta kertaa. Itseään kyllä rakastavat.

        Kertokaa mikä miestäni vaivaa? Hän on synt. 26.6. ja yrittää kovasti kahlita mua. Häneltä ei ikinä saa mitään kannustusta asioihin joista olen kiinnostunut, päinvastoin hän vähättelelee helposti toisen ihmisen kiinostuksia, ajatuksia, menemisiä ja aina kun mennään ravun ehdoilla silloin elämä hymyilee. Jos taas toinen ihminen haluaisi tehdä jotain, vastaus on ehdoton ei. Kaikki mitä hän tekee on mahtavaa, kehuu omia suorituksiaan ja on korvaamaton kaikessa omasta mielestä, toisten tekemiset ei ole mitään verrattuna hänen omiin ja nauraa vittumaisesti, jos teen jonkun virheen ja osaa nolata toisen. AIna yrittää ohjailla muita ihmisiä, eikä kerro asioita, vaan virheen sattuessa syyttää ja haukkuu toisia ihmisiä, yrittää viedä niiden itsetunnon ja nauttii siitä. Kaiken lisäksi tämä tyyppi osaa olla hyvin juoni ja mustasukkainen. Jos joskus juttelen toisen ystin kanssa mieheni ollessa paikalla, mies on vihaisen näköinen. Ei saisi olla frendejä, mutta hänellä voi olla vaikka kuinka paljon. Täysin huumorintajuton ja tosikko, paitsi tietty ilkeily ja ihmisten loukkaaminen on hauskaa. Mies itse ei kestä pienintäkään arvostelua, vaan vetää herneen nenuun.

        Onko ravun oikea todellinen luonne ilkeä? Kun mieheni jotain sanoo, hän voi tahallaan loukata toista ihmistä hyvinkin pahasti sanoilla. Ei pyydä anteeksi. Jopa nauttii siitä. Onko tämä tyypillistä teille? Takertuu toiseen ihmiseen liikaa, tarkkailee tekemisiä, käyttäytyy hyvin oudosti.

        Ei rapu ole ilkeä. Ravulla on vaan pitkä muisti. Rapua pitää halata ja helliä, mutta lässytykseen ei saa sortua. Lahjoja saa ostella ja romantiikkaa viljellä arkipäiviin runsaasti. Rapu tykkää flirtistä mutta vaatii uskollisuutta. Mustasukkaisuuden tappaa ylistämällä rapua, kehumalla ja olemalla kiinnostunut hänestä. Rapu haluaa hallita ja omistaa. Jos olet ovelampi, osaat senkin hänelle antaa. Ilkeys ei tule tähtimerkistä. Se on oire jostain muusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe