Stiga ruohonleikkuri

Kyllikki47

Ostin uuden stiga ruohonleikkurin. Eka kertaa nyt leikkasin ruohoa. Bensaa laitoin 98 ja ölyä on poika laittanut. Kesken leikkuuta sammahti, vaikka oli tasamaa. Nyt tulee vain hiukan käynnistysnarua, mutta ei pysty käynnistämään. Aukaisin öljykorkin ja sieltä tuli "savua". Oisko poika laittanut liian vähän öljyä siihen, ja nyt leikkasi kiinni?

44

45734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsintää ?

      Näkyykö öljypinta ?

      • Kyllikki47

        Luin nyt sen ohjeen. Poika oli laittanut 2dl öljyä, kun sitä ois pitänyt olla 6dl. Mutta jututin ex miestä, eli korjuulle menee. Toivottavasti selviän alle 100 euron osan/osien ostamisella, muistaakseni ilmeisesti mäntä pitää ostaa uusi tai puolimoottoria. Oli soittanut paikalliseen konemyyntiin. Purkaa ja katsoo huomenna, mikä on rikkoutunut. Pitää lohduttautua, että vahinko oli vain 250e. Sen tuo leikkuri makso. Harmittaa silti, koska olen pienituloinen. Mutta tekevälle sattuu. Ja oma vika kun ajattelin sen öljyhomman katsoa myöhemmin, eli kun olen leikannut ruohon. Ois pitänyt tarkistaa, ennenkuin aloitin homman. Kiirettä muka taas oli, kun huomenna on noi rippijuhlat.


      • Armas
        Kyllikki47 kirjoitti:

        Luin nyt sen ohjeen. Poika oli laittanut 2dl öljyä, kun sitä ois pitänyt olla 6dl. Mutta jututin ex miestä, eli korjuulle menee. Toivottavasti selviän alle 100 euron osan/osien ostamisella, muistaakseni ilmeisesti mäntä pitää ostaa uusi tai puolimoottoria. Oli soittanut paikalliseen konemyyntiin. Purkaa ja katsoo huomenna, mikä on rikkoutunut. Pitää lohduttautua, että vahinko oli vain 250e. Sen tuo leikkuri makso. Harmittaa silti, koska olen pienituloinen. Mutta tekevälle sattuu. Ja oma vika kun ajattelin sen öljyhomman katsoa myöhemmin, eli kun olen leikannut ruohon. Ois pitänyt tarkistaa, ennenkuin aloitin homman. Kiirettä muka taas oli, kun huomenna on noi rippijuhlat.

        tuo se koneesi minulle minä kyllä lupaan saada männän liikkeelle,pienellä alku veryttelyllä ja öljyllä se kyllä onnistuu!


      • vieras5
        Kyllikki47 kirjoitti:

        Luin nyt sen ohjeen. Poika oli laittanut 2dl öljyä, kun sitä ois pitänyt olla 6dl. Mutta jututin ex miestä, eli korjuulle menee. Toivottavasti selviän alle 100 euron osan/osien ostamisella, muistaakseni ilmeisesti mäntä pitää ostaa uusi tai puolimoottoria. Oli soittanut paikalliseen konemyyntiin. Purkaa ja katsoo huomenna, mikä on rikkoutunut. Pitää lohduttautua, että vahinko oli vain 250e. Sen tuo leikkuri makso. Harmittaa silti, koska olen pienituloinen. Mutta tekevälle sattuu. Ja oma vika kun ajattelin sen öljyhomman katsoa myöhemmin, eli kun olen leikannut ruohon. Ois pitänyt tarkistaa, ennenkuin aloitin homman. Kiirettä muka taas oli, kun huomenna on noi rippijuhlat.

        Meille ostettiin varmaan samanlainen stiga vastikään. Vähän ajan päästä ei käynnistynyt, vietiin ostopaikkaan, ja myyjä korjasi sen. On kuulemma tyyppivika että joku osa startista menee rikki. Vika ilmenee heti uusissa koneissa. Öljyllä ei varmasti ollut mitään tekemistä vian kanssa!


      • ei kehumista
        vieras5 kirjoitti:

        Meille ostettiin varmaan samanlainen stiga vastikään. Vähän ajan päästä ei käynnistynyt, vietiin ostopaikkaan, ja myyjä korjasi sen. On kuulemma tyyppivika että joku osa startista menee rikki. Vika ilmenee heti uusissa koneissa. Öljyllä ei varmasti ollut mitään tekemistä vian kanssa!

        Ostin uuden Stigan ja heti vietävä korjaamolle. Ilmeisesti halpa hinta johtuu huonosta laadusta.


      • kiinalaisia!!!
        ei kehumista kirjoitti:

        Ostin uuden Stigan ja heti vietävä korjaamolle. Ilmeisesti halpa hinta johtuu huonosta laadusta.

        Hyvät ihmiset, älkää ostako puutarhakoneita joissa käytetään Kiinassa valmistettuja moottoreita. Itse en kelpuuta laitteisiini kuin Briggs&Startton tai Honda moottorin. Ikävää vain että useimmat ostajat eivät edes ymmärrä ostavansa kiinan tavaraa ja täydellä hinnalla. No näinhän se on mopoissakin, moni luulee ostavansa länsimaista tavaraa kun hankkii esim Solifer-mopon mutta totuus on toinen.


      • Kyllikki47
        kiinalaisia!!! kirjoitti:

        Hyvät ihmiset, älkää ostako puutarhakoneita joissa käytetään Kiinassa valmistettuja moottoreita. Itse en kelpuuta laitteisiini kuin Briggs&Startton tai Honda moottorin. Ikävää vain että useimmat ostajat eivät edes ymmärrä ostavansa kiinan tavaraa ja täydellä hinnalla. No näinhän se on mopoissakin, moni luulee ostavansa länsimaista tavaraa kun hankkii esim Solifer-mopon mutta totuus on toinen.

        En ostanut enää stigaa. Ostin Hunqvarnan, liike laittoi öljytkin. Pitää alkaa papereita laittamaan vakuutusyhtiöön. Eli ei minun stigassa ollut moottorissa vikaa, käyttäjässä kylläkin. Olisi pitänyt ihan uuden koneen ostaa, koska vanha hajosi.


      • Kyllikki47
        Kyllikki47 kirjoitti:

        En ostanut enää stigaa. Ostin Hunqvarnan, liike laittoi öljytkin. Pitää alkaa papereita laittamaan vakuutusyhtiöön. Eli ei minun stigassa ollut moottorissa vikaa, käyttäjässä kylläkin. Olisi pitänyt ihan uuden koneen ostaa, koska vanha hajosi.

        En kerinnyt laittaa vakuutusyhtiöön papereita, koska olisi mennyt bonukset. Ja nyt kun leikkuri toimii, ei edes tarvi hakea korvauksia.


      • vakuutusyhtiö ?
        Kyllikki47 kirjoitti:

        En kerinnyt laittaa vakuutusyhtiöön papereita, koska olisi mennyt bonukset. Ja nyt kun leikkuri toimii, ei edes tarvi hakea korvauksia.

        minkälainen vakuutus pitää olla, meidän stiga teki stopin,


      • korjaaminen---
        Armas kirjoitti:

        tuo se koneesi minulle minä kyllä lupaan saada männän liikkeelle,pienellä alku veryttelyllä ja öljyllä se kyllä onnistuu!

        Kyllä se korjaaminen maksaa paljon enemmän kuin uusi perusleikkuri nyt on joku syöttänyt pajunköyttä


      • asddfffff
        Kyllikki47 kirjoitti:

        Luin nyt sen ohjeen. Poika oli laittanut 2dl öljyä, kun sitä ois pitänyt olla 6dl. Mutta jututin ex miestä, eli korjuulle menee. Toivottavasti selviän alle 100 euron osan/osien ostamisella, muistaakseni ilmeisesti mäntä pitää ostaa uusi tai puolimoottoria. Oli soittanut paikalliseen konemyyntiin. Purkaa ja katsoo huomenna, mikä on rikkoutunut. Pitää lohduttautua, että vahinko oli vain 250e. Sen tuo leikkuri makso. Harmittaa silti, koska olen pienituloinen. Mutta tekevälle sattuu. Ja oma vika kun ajattelin sen öljyhomman katsoa myöhemmin, eli kun olen leikannut ruohon. Ois pitänyt tarkistaa, ennenkuin aloitin homman. Kiirettä muka taas oli, kun huomenna on noi rippijuhlat.

        Varmaan silitit pojan päätä, kun sen 2 dl öljyä laittoi moottoriin. Esim. Honda EU 20i moottoriin laitetaan 4 dl, ja siinä on turvana myös öljyvahti. Siinä on pieni 100 cm3 moottori. Ruohonleikkureissa öljyä menee usein 6 dl. Hieman isommissa koneissa on 9 dl öljymäärä.


      • Anonyymi
        asddfffff kirjoitti:

        Varmaan silitit pojan päätä, kun sen 2 dl öljyä laittoi moottoriin. Esim. Honda EU 20i moottoriin laitetaan 4 dl, ja siinä on turvana myös öljyvahti. Siinä on pieni 100 cm3 moottori. Ruohonleikkureissa öljyä menee usein 6 dl. Hieman isommissa koneissa on 9 dl öljymäärä.

        Oisko 2.5 heppaisissa 0,4 litraa 4 heppaisissa 0.6 litraa ja 9 heppaisissa 0.9 litraa noin karheasti


    • Kyllikki47

      Tulipa turhaan ostettua uusi ruohonleikkuri. Stigaan laitettiin tulppaan öljyä ja kone lähti käyntiin. Onneksi sain myytyä pois melkein ostohinnalla.

      • tulppaan öljyä ?

        Ja taas mentiin, niinkö ? Voisitko selittää tarkemmin.
        Meille ostettiin Stiga myös ja nyt ei käynnisty, muutaman leikkuukerran jälkeen. Ei tule minkäänlaista kipinää, onko ko merkissä jokin tyyppivika. Kone ostettiin Lielahden Starkista.


      • tarkennus
        tulppaan öljyä ? kirjoitti:

        Ja taas mentiin, niinkö ? Voisitko selittää tarkemmin.
        Meille ostettiin Stiga myös ja nyt ei käynnisty, muutaman leikkuukerran jälkeen. Ei tule minkäänlaista kipinää, onko ko merkissä jokin tyyppivika. Kone ostettiin Lielahden Starkista.

        Mielestäni miesystäväni laittoi tulpan reikään hiukan samaa öljyä kun mitä muutenkin laitettiin öljysäiliöön. Savutti alussa mutta alkoi toimimaan. Meillä pojan kans oli liian vähän öljyä säiliössä, lisättiin sitäkin ja kun uusi kone ja eka kertoja käytössä, ystäväni lisäsi bensaankin hiukan öljyä. Mulla leikatessa sammahti kone ja vetonarua ei tullut kuin 10 senttiä ulos, joten ex mieheni ja hänen tuttunsa sanoivat että leikkasi moottori kiinni.


      • tulpaton ?
        tulppaan öljyä ? kirjoitti:

        Ja taas mentiin, niinkö ? Voisitko selittää tarkemmin.
        Meille ostettiin Stiga myös ja nyt ei käynnisty, muutaman leikkuukerran jälkeen. Ei tule minkäänlaista kipinää, onko ko merkissä jokin tyyppivika. Kone ostettiin Lielahden Starkista.

        vaikuttaa kuin stigoissa olisi samoja ongelmia, olisko ihan tekovika.


      • tarkennus kirjoitti:

        Mielestäni miesystäväni laittoi tulpan reikään hiukan samaa öljyä kun mitä muutenkin laitettiin öljysäiliöön. Savutti alussa mutta alkoi toimimaan. Meillä pojan kans oli liian vähän öljyä säiliössä, lisättiin sitäkin ja kun uusi kone ja eka kertoja käytössä, ystäväni lisäsi bensaankin hiukan öljyä. Mulla leikatessa sammahti kone ja vetonarua ei tullut kuin 10 senttiä ulos, joten ex mieheni ja hänen tuttunsa sanoivat että leikkasi moottori kiinni.

        Meinaakko että rikkesrättöni pelaa ilman moottoriöljyä......


      • hankala_tarkistaa
        cunt-to-way kirjoitti:

        Meinaakko että rikkesrättöni pelaa ilman moottoriöljyä......

        Se näissä ritke-strattoneissa on kyllä suunnitteluvika että tuota öljyntasoa on hankala tarkistaa toisin kuin esim. aggrekaateissa joissa riittää että öljyä alkaa valua ulos siitä täyttöreiästä niin ollaan suht lähellä totuutta sen tarkempaa mittausta ei tarvita


    • Kokemusta 35 vuoden ajalta ...

      Ostin Stiga S 53 Collector itsevetävän ruohonleikkurin 4 vuotta sitten. Olen havainnut, että Stigan pohjarakenne on tasainen ja pyörivä terä painaa ruohon kiinni pohjaan. Kone sammuu jatkuvasti, kun alusta on tukossa. Kun tätä oli jatkunut kolme vuotta, niin terän kevytmetalliseoksinen kanta petti ja siitä lohkesi palanen. Terän pysyminen suorassa on nyt niin ja näin. Stigan B&S kone on sinänsä hyvä, mutta Stiga on poistanut siitä kaasuttimen säädön, muuttanut sen kiinteäksi ja kone ulvoo pienellä ruoholla turhan kovaa ja bensaa menee muihin koneisiin verrattuna kaksin- tai kolminkertaisesti. Vetorattaat ovat kuluneet hampaistaan niin loppuun, että itsevetävästä koneesta voi puhua vain osittain. Aimemmat koneeni Monark ja Wolf Geräte kestivät 15 vuotta, mutta tämä on loppu tämän kesän jälkeen. Paska mikä paska. Kierrä kaukaa kaikki Stiga koneet.

    • blummi

      haahaaa

    • varaosakirous

      Stigan varaosahuolto on hanurista. Osia saat odottaa kuukausitolkulla.
      Muuten Hondan kone kestää huomattavasti Briggs&Strattonia paremmin.

    • Mahalamäen parooni.

      Ostin, kun halvalla sain, melkein uuden ruohonleikkurin. Se on merkkiä Stiga SA 55, ja käynnistyy avainta kääntämällä. Nyt pitäis vaihtaa öljy, mutta poistoroppua ei löydy mistään. Tarviis nyt viisaamman neuvoa kun huoltokirjaa ei tullut kaupan mukana. Kukas osais neuvoa ?

    • Seniori.

      Pojallani on Partneri leikkuri. Hänen koneessaei ei ole öljyn poistoproppua pohjalla.
      Hän imaisee öljyn moottorista, sitävarten myytävällä imupumpulla öljyn täyttöreijän kautta.
      Helppoa kun heinänteko!!!!

      • ouMaiGaad---

        Ja mä kun oon vain kaatanut sen koneen kyljelleen ja tyhjännyt öljyt about 25 vuotta


      • HondaKestääPitkään
        ouMaiGaad--- kirjoitti:

        Ja mä kun oon vain kaatanut sen koneen kyljelleen ja tyhjännyt öljyt about 25 vuotta

        Niinhän sen käyttöohjeessa varmasti neuvotaan. Joskus näissä täyttöaukko ja tyhjennysaykko on sama asia. Näin myös Honda EU20i salkkuaggregaatissa.


    • Isooo

      Tilasin just Stiga tornadon ,kerron myöhemmin miten käy,ehtiikö leikata yhtään ennen kuin pitää viedä takuuhuoltoon,onpahan kuitenkin takuuta 5 vuotta.

    • Seniori

      nimim."kiinalaisia kirjoitti"
      "Hyvät ihmiset, älkää ostako puutarhakoneita joissa käytetään Kiinassa valmistettuja moottoreita. Itse en kelpuuta laitteisiini kuin Briggs&Startton tai Honda moottorin. Ikävää vain että useimmat ostajat eivät edes ymmärrä ostavansa kiinan tavaraa ja täydellä hinnalla. No näinhän se on mopoissakin, moni luulee ostavansa länsimaista tavaraa kun hankkii esim Solifer-mopon mutta totuus on toinen."

      Olen samaa mieltä ,ei moottoreita jotka on valmistettu kiinassa ! Ostin Stiga ruohonleikkurin vm 2006, mutta kuinkas kävikään !
      . Myyjä suositteli Stiga Turbo 50 S Compi, Merkki Stiga RV 65 (OHV) B&S Teho 6,5 kW Itsevetävä takavetoinen! Myyjä suositteli takavetoisesta, vetopyörät pysyy paremmin maassa kun kerääjä on täynnä! ja moottori on parempi koska uusi B&S on kansiventtiilimoottori!
      Tuli syksy ja kun keräsin lehtiä kerääjä kun täyttyi, moottori joutui niin koville että ensinnä tuli savut, sitten kolinat ja lopuksi leikkuri pysähtyi! Lopullisesti
      Soitin myyjälle joka sanoi heti ”venttiilivaurio” vaihdetaan uuteen!
      Katsoin leikkurin valmistajan joka oli ITALIA, moottoriin oli meistetty SUMEC-LINHI SV 200 ( Linhain tehtaalla Kiinassa valmistama B&S tarralla varustettu moottori ).

      Ostin 1.6-07 etuvetoisen ( suosin etuvetoista ) Klippo Copran S 50 valmistettu Upsala Ruotsi, jossa on alkuperäinen Briggs & Stratton Quantum 50, 5 kW moottori Valmistaja B&S Milwaukee, Wisconsin 53201 USA. Nyt on 11 vuosi menossa toivottavasti kestää saman kun ensimmäinen Stiga joka kesti 30 vuotta.

      • Noopi

        Näissä Kiinassa valmistetuissa moottoreissa on sellainen ero, että juurikin bricksit ovat heikkolaatuisia siellä valmistettuina, sensijaan monet kiinalaiset kopiot Hondan moottoreista ovat todella kestäviä ja hyväkäyntisiä.

        B&S ei yleensäkään ole mikään "hyvä" moottori tekniikaltaan. Käy kyllä ja kukkuu usein pitkään, mutta kulutus on iso, vääntö huono ja melu kova. Kansiventtiilimoottorit (OHV) ovat vähän parempia mutta nekin tehty lähinnä vähäistä käyttöä varten.

        Vaativaan käyttöön tai pitkäaikaiseksi työkoneeksi suosittelen vaikkapa juuri Klippoa, mutta Hondan moottorilla.
        Muissa merkeissä on saatavilla myös esim. Kawasakilaisia moottoreita jotka ovat todella hyviä.

        Kiinalaiset Hondan suorat kopiot ovat kestäneet esim. aggregaateissa vuosikausia isollakin tuntimäärällä, tai osa Husqvarnan kopioita moottorisahoista, jotka ovat työstöjäljeltään ja materiaaleiltaan halvempia mutta silti hyvä yksilö voi kestää aktiivikäytössä yllättävän pitkään.

        Ehkä kaikkein huonoimpia jota/laatu suhteeltaan ovat mm. Boschin tai makitan kaikkein halvimmat koneet, jotka eivät siis ole oikeita boscheja vaan myynti on ainoastaan tuolla merkillä.


      • Anonyymi
        Noopi kirjoitti:

        Näissä Kiinassa valmistetuissa moottoreissa on sellainen ero, että juurikin bricksit ovat heikkolaatuisia siellä valmistettuina, sensijaan monet kiinalaiset kopiot Hondan moottoreista ovat todella kestäviä ja hyväkäyntisiä.

        B&S ei yleensäkään ole mikään "hyvä" moottori tekniikaltaan. Käy kyllä ja kukkuu usein pitkään, mutta kulutus on iso, vääntö huono ja melu kova. Kansiventtiilimoottorit (OHV) ovat vähän parempia mutta nekin tehty lähinnä vähäistä käyttöä varten.

        Vaativaan käyttöön tai pitkäaikaiseksi työkoneeksi suosittelen vaikkapa juuri Klippoa, mutta Hondan moottorilla.
        Muissa merkeissä on saatavilla myös esim. Kawasakilaisia moottoreita jotka ovat todella hyviä.

        Kiinalaiset Hondan suorat kopiot ovat kestäneet esim. aggregaateissa vuosikausia isollakin tuntimäärällä, tai osa Husqvarnan kopioita moottorisahoista, jotka ovat työstöjäljeltään ja materiaaleiltaan halvempia mutta silti hyvä yksilö voi kestää aktiivikäytössä yllättävän pitkään.

        Ehkä kaikkein huonoimpia jota/laatu suhteeltaan ovat mm. Boschin tai makitan kaikkein halvimmat koneet, jotka eivät siis ole oikeita boscheja vaan myynti on ainoastaan tuolla merkillä.

        Joo ei varmaan ole montaakaan honda kopio aggregaattia josta itse moottori olisi lauennut mutta sitten niitä sähkö - ym. osia kylläkin laatu ei ole sama kuin hondassa


    • Partner

      Stiga tornado 2098 vm. 17 kanssa menee kesä akkua ladatessa.. älkää sekaantuko moiseen jos haluatte rahalle vastinetta. Hyvää ja halpaa ei ole tässä tapauksessa.

    • Ostin Stiga tornatornado 2098 kuukausi sitten tuli käyttöön 1L öljyä sisään ja ajamaan leikkaa hyvin ja muutenkin hyvän oloinen no siitä 2 viikkoa muutama ajukerta niin 0.5L öljyä lisää ja taas toimi. Siitä mentiin taas pari viikkoa niin moottorista kuulu ilkeä pamaus ja savua pitäjä täysi, kyljessä nyrkin kokoinen reikä. No minä et takuuhan uudella koneella on ja niinpä viestiä stigalle ja sieltä tuli osoite minne kone viedään ja sinnepä se vietiin ja sit korjaaja soitti stigalle et pitäs saada uusi moottori et tästä ei enää kalua tule niin puhelimesta kuulu et purahan se moottori niin kyl sieltä omistajan vika löytyy kun ei meillä ole moottori kun lokakussa vasta. No sit sovittiin et korjaaja rupeaa purkaa sen ja sano et ala laakeri on varmasti särkynyt eli leikannut kiinni tästä ja sen takia tuli kierto kanki läpi (korjaaja arveli silloin) no viikko siitä tuli soitto et joo se laakeri oli leikannut kiinni ja Stiga ilmoitti et takuuseen ei mene käyttäjä virhe ei ole öljyä ollu koneessa. Ja mä olen sit 100% et oli öljyä joten nyt kiistellään kumpi on oikeassa. Mut tän kirjoituksen idea on et elkää hyvät ihmiset ostaako stiigaa missään nimessä jos kone ei kestä 1kk pidempään ja takuu menee jo siinä niin hermo tässä vaan menee ja jospa tää auttaa joitain ihmisiä valitsemaan viisaamin eikä sorru näihin paskoihin ikinä.

      • Ja siis koneesta lenti öljy kun se leikkas kiini eli miten voi öljyn puute olla?


      • Anonyymi
        Arsi89 kirjoitti:

        Ja siis koneesta lenti öljy kun se leikkas kiini eli miten voi öljyn puute olla?

        On se. Litra on liian vähän. Moottorit hajoo ellei ole öljyä tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se. Litra on liian vähän. Moottorit hajoo ellei ole öljyä tarpeeksi.

        Ohjekirjassa luki et litra ja mittatikku oli täynnä voi olla et meni enemmänkin koska vajaasta 4L purkista kaajoin eli mittatikun mukaan täynnä eli täysi paska koko vekotin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se. Litra on liian vähän. Moottorit hajoo ellei ole öljyä tarpeeksi.

        Eikö se litra ole puolet liikaa? Se systeemi lakkaa toimimasta jos on ääriään myöten täynnä öljyä ei se mikää öljypumpulla toimiva systeemi ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se litra ole puolet liikaa? Se systeemi lakkaa toimimasta jos on ääriään myöten täynnä öljyä ei se mikää öljypumpulla toimiva systeemi ole

        Tornado on ajoleikkuri pöhkö. Niissä on isompi kone ja isompi öljytilavuus. Työnnettävässäkin on 0.6 l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tornado on ajoleikkuri pöhkö. Niissä on isompi kone ja isompi öljytilavuus. Työnnettävässäkin on 0.6 l

        Muistelen että esim. bilteman pikkuleikkurissa oli lappu joka käski laittaa 0.6 litraa oikeesti se määrä kuului siihen isompaan keräävään bilteemaan jossa oli isompi moottori siihen pikkumalliin kuului vain se 0.4 litraa


      • Anonyymi

        Tuttua Stigan osalta, minulla vuoden vanha päältäajettava Stiga- ruohonleikkuri, jossa terää pyörittävä hihna ei enää pysy hihna pyörällä vaan putoaa pois. Vein taluukorjaukseen, mutta yllätys yllätys: takuu ei kuulemma kata, puupalanen oli kuluttanut hihnapyörää ( metallia!). Jouduin ottamaan yhteyttä lakimiehen, jotta en joudu maksumieheksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttua Stigan osalta, minulla vuoden vanha päältäajettava Stiga- ruohonleikkuri, jossa terää pyörittävä hihna ei enää pysy hihna pyörällä vaan putoaa pois. Vein taluukorjaukseen, mutta yllätys yllätys: takuu ei kuulemma kata, puupalanen oli kuluttanut hihnapyörää ( metallia!). Jouduin ottamaan yhteyttä lakimiehen, jotta en joudu maksumieheksi.

        Kuinka vähän tiedätkään hihnapyöristä?


    • Anonyymi

      Stiigoissa moottorissa lukee linhai sv150, näyttää briksistä päällepäin

    • Anonyymi

      Kuka helvetti laittaa pikkulapsen kontolle jonkin öljy tarkistamisen/lisäämisen lopputulos on jo etukäteen selvillä

    • Anonyymi

      Meil on ollut tuo Stiga Tornado 98, vuodelta 2009.

      Ja voin sanoa, että oikein maanantaikappale.

      Alusta pitäen kaikkea pikkuvikaa, epäluotettava, magneettikytkin leikkurissa, sammuu! Akku riittämätön.

      Lopulta ei käynnisty.

      Kaikenkaikkiaan heppoinen kertakäyttö vehje.

      • Anonyymi

        Yhtä hyvä tai huono se on kuin muutkin vastaavat. Tuohon hintaan ei saa ammattilaatua.


    • Anonyymi

      Meillä on viikate, kun siihen laittaa aina käytön jälkeen öljyä, niin ei ruostu. Hyväksihän nuo vihreät konetta kehuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe