Eli tähän huonoi ja hyvii puolii kummastaki!
Ja antaako ihotautilääkärit helpommin reseptejä, esim. antibiootteja kuin terveyskeskuksen lääkärit?
Melkeehän niiden ois pakko tehä asiakkaalle jotain, vaikka sillä ei oiskaan kunnon aknea, kun se pelkkä käyntimaksu on jo niin iso. Ja onko täällä porukkaa, jotka ois saanu roaccuttanin tai jonkun niistä vastaavista (isotrean(vai mikä lie XD), yms.) suoraan?
Kun ite haluisin kunnon lääkettä suoraan.
ihotautilääkäri vs. terveyskeskus
14
7000
Vastaukset
- saa suhkoht
helposti jos on oikeasti aknea... paitsi naisilla vhän hankalampaa...
- vielä että
ei "tavallisiin" finneihin kyllä saa.
- ichigo-79
vielä että kirjoitti:
ei "tavallisiin" finneihin kyllä saa.
työterveys lääkärillä ja se laitto heti lähetteen iho tauti lääkärille :)
- kokokojokjojo
ichigo-79 kirjoitti:
työterveys lääkärillä ja se laitto heti lähetteen iho tauti lääkärille :)
mutta saakos niiltä lääkäreiltä kui helposti jotai vaikka antibioottikuurin, eiks aknessa pitäs kuunnella potilastaki?
Mulla ei mikää kauhee akne oo, mutta itsetunto on laskenu 100:stä aivan 0:aan. Osittain siitä syystä ku omilla tutuilla ei oo kellää aknee, tuskin oikestaan ees finnejä taikka mustapäitä. Siinä akne huomataan melko helposti. - ichigo-79
kokokojokjojo kirjoitti:
mutta saakos niiltä lääkäreiltä kui helposti jotai vaikka antibioottikuurin, eiks aknessa pitäs kuunnella potilastaki?
Mulla ei mikää kauhee akne oo, mutta itsetunto on laskenu 100:stä aivan 0:aan. Osittain siitä syystä ku omilla tutuilla ei oo kellää aknee, tuskin oikestaan ees finnejä taikka mustapäitä. Siinä akne huomataan melko helposti.ihotauti lääkäri alopttaa mielellään just antibiooteilla, mä söin tetralysal antibiootteja n. puoli vuotta, hillitsi hieman muttei auttanut (tosin mulla on vaikea akne) joten sä voisit antibiooteista avun nsaadakin:)
kannattaa ainakin käydä lääkärissä, melko varmasti saat antibiootteja (riippuu tietenkin lääkäristäkin)
mutta kannattaa ilmaista aknen aiheuttaman ahdinko, niin varmaan määräävät helpommin :)
- Lissukka79
HEI!
Itse olen aknesta kärsinyt nelisen vuotta ja nyt iho alkaa näyttää hyvältä. Kaksi kertaa olen roaccutan kuurin syönyt ( ensimmäinen jakso 7kk ja seuraava 11kk ). Vaikka lääkettä mainostetaankin rankaksi, niin annostus määrätään ihon kunnon ja oman painon mukaan. Itse on kokenut lääkettä mitenkään elämää rajoitavaksi. Suosittelen lämpimästi ihotautilääkäriä, hänellä on koulutus ja kokemus juuri alansa ongelmista, joten apua saa varmasti!- itelläni
Itselläni ei ole paha akne. Isoja paiseita oli aluksi vain molemmissa poskissa, mutta nyt on alkanyt levitä otsaankin.:/ Muuten on pieniä finnejä ja mustapäitä naamassa, mutta ei niitä huomaa kun kaikki huomio kiinnittyy isoihin patteihin.
selässä finnejä ja paiseita
Mitenkä muuten oletteko saaneet jotku esim vaikka pelkän otsa-alueen finneihin suun kautta otettavia lääkkeitä, eikös sellasiin tuu yleensä paikallishoito.
Ihotautilääkärille en missään nimessä menisi, jos terveyskeskuksen lääkäri määräisi vaikka jotain antibioottia. - +++lisää++
itelläni kirjoitti:
Itselläni ei ole paha akne. Isoja paiseita oli aluksi vain molemmissa poskissa, mutta nyt on alkanyt levitä otsaankin.:/ Muuten on pieniä finnejä ja mustapäitä naamassa, mutta ei niitä huomaa kun kaikki huomio kiinnittyy isoihin patteihin.
selässä finnejä ja paiseita
Mitenkä muuten oletteko saaneet jotku esim vaikka pelkän otsa-alueen finneihin suun kautta otettavia lääkkeitä, eikös sellasiin tuu yleensä paikallishoito.
Ihotautilääkärille en missään nimessä menisi, jos terveyskeskuksen lääkäri määräisi vaikka jotain antibioottia.lääkärissä käyntihän on opiskelijalle ilmaista, mutta eikös ihotautilääkärillä käynti maksa maltaita?
- lissää?=D?S
+++lisää++ kirjoitti:
lääkärissä käyntihän on opiskelijalle ilmaista, mutta eikös ihotautilääkärillä käynti maksa maltaita?
Entäs määrääkö lääkärit lääkkeitä, jos tällä hetkellä ei ole kuin pääasiassa arpia. Saan finnit hoidettuu näillä reseptittömilläkin tuotteilla, mutta ne jättää kuukausia kestävät arwet. Eli toisin sanoen jos jatkan tätä menoa, vuoden päästä olen täynnä arpia. Arvet ovat mielestäni aivan yhtä ikäviä kuin finnit, ainoa ero vaan että arwet ovat tasaiset, ---> ei paljon lohtua.
- sad =(
+++lisää++ kirjoitti:
lääkärissä käyntihän on opiskelijalle ilmaista, mutta eikös ihotautilääkärillä käynti maksa maltaita?
moi,
mulle on alkanyt puhjeta aknea, vaikka olen jo yli 20-vuotias enkä nuorempana kärsinyt siitä lainkaan.. Kävin lääkärissä ja määräsi mulle clindoxyl rasvaa.Se ei tunnu auttavan lainkaa, päinvastoin! ja finnit muuttuivat isoiksi ihon alisiksi paiseiksi, jotka ei puhkea lainkaa vaan kasvaa vain isommiksi kipeiksi pateiksi, sekä naamani muutui punaiseksi ja kutittaa sairaasti!
Onko kokemuksia? - kokokokokoko
sad =( kirjoitti:
moi,
mulle on alkanyt puhjeta aknea, vaikka olen jo yli 20-vuotias enkä nuorempana kärsinyt siitä lainkaan.. Kävin lääkärissä ja määräsi mulle clindoxyl rasvaa.Se ei tunnu auttavan lainkaa, päinvastoin! ja finnit muuttuivat isoiksi ihon alisiksi paiseiksi, jotka ei puhkea lainkaa vaan kasvaa vain isommiksi kipeiksi pateiksi, sekä naamani muutui punaiseksi ja kutittaa sairaasti!
Onko kokemuksia?mullakin on just tollasia paiseita , miten niistä eroon ? antibiooteilla, vai millä. Me kaivataan kokemuksia.
- roan aloittanut
kokokokokoko kirjoitti:
mullakin on just tollasia paiseita , miten niistä eroon ? antibiooteilla, vai millä. Me kaivataan kokemuksia.
omien kokemusten perusteella ei paiseisiin auta muu kuin sisäinen lääkitys, sehän on itse asiassa päivän selvää, paiseet on ihon sisällä, joten pintahoito ei auta, mulla antibiootit, e-pillerit ja roaccutan on auttanut näihin, 2 ekaa vain kuurin aikana, katotaan nyt miten tän roan kanssa käy, 2kk kuuria jäljellä, paiseita ei tullut aikoihin.
- asdasdassda
roan aloittanut kirjoitti:
omien kokemusten perusteella ei paiseisiin auta muu kuin sisäinen lääkitys, sehän on itse asiassa päivän selvää, paiseet on ihon sisällä, joten pintahoito ei auta, mulla antibiootit, e-pillerit ja roaccutan on auttanut näihin, 2 ekaa vain kuurin aikana, katotaan nyt miten tän roan kanssa käy, 2kk kuuria jäljellä, paiseita ei tullut aikoihin.
kkuulostaa hyvältä, ku mulla on oikeastaan vaan sellasia isoja paiseita, pahasti tulehtuneita, ei muita paljoo, nii mulla on hyvät mahikset saaha joku sisäinen lääkitys. Mites muuten kävitkö iha tavan lääkärillä?, itellä on aika varattu tavalliselle.
- roan aloittanut
asdasdassda kirjoitti:
kkuulostaa hyvältä, ku mulla on oikeastaan vaan sellasia isoja paiseita, pahasti tulehtuneita, ei muita paljoo, nii mulla on hyvät mahikset saaha joku sisäinen lääkitys. Mites muuten kävitkö iha tavan lääkärillä?, itellä on aika varattu tavalliselle.
ei mullakaan ollu muuta ku noita paiseita, siis tavallisia pikku finnejä tullu noiden lisäksi tooooodella harvoin. Kävin pari vuotta sitten yleislääkärillä, se ei määränny muuta ku avitcid voidetta :/ Et en tiiä kannattaako sun käydä siel, mut voihan koittaa pyytää vaiks antibiootteja. Sit menin heti yksityiseen ihotautilääkäriin joka määräsi eti antibiootit, sitten söin siinä välissä e-pillereitä kun ei nuo auttanu ku kuurin aikana, samoin pillerit, sit niiden lopettamisen jälkeen naama taas räjähti ja aloitin antibiootit uudestaan ja nyt roan. Et en oikein usko muuhun ku roaan. Toivottavasti tää sit auttaa pysyvästi, edes noihin paiseisiin!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723