Autotrailerista katettu?

rallimiess

Aikomuksena olisi siis tehdä itse avo teli autotrailerista katettu kärri... Eli onko tiedossa ongelmia katsastuksen suhteen, vai pitääkö edes muutoskatsastaa ko. operaation jälkeen? Ajatuksissa olisi hitsata kehikko raudasta, tehdä seinät ja ovet perävaunutehtaasta ostetusta muovista (mistä tehdään myös tehdas kärrit siis)ja alumiini profiililla kiinnittää levyt runkoon... Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty? =) Painoa materiaaleille ei kauheasti kerry, joten kantavuus ei ongelma!

9

4011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja hitosti ammattitaitoa...!

      Muutoskatsastus on yksinkertainen juttu.

      Hyvän umpikorin tekeminen ei ole yksinkertainen juttu.

      Kunnolliset tarpeet laillisesti ostettuina n 2 x 4 metrin kärryyn maksavat about 4500 euroa vero.

      Hiukan kannattaa jopa rallimiähen fundeerata sitä pohjaakin, siis että minkä kärryn päälle rahojaan laittaa.

      Sitten vaan töihin!

      Tossa hommassa pettää helposti itteänsä; se on kuin omakotitalon teko. Äkkiähän runko pystyssä on ja katto päällä, mutta kun se ei ole siinä kaikki.

      Vaan jos tykkä askarrella niin siitä vaan, ja onnea matkaan!

      • rallimiess

        No johan pomppas... Melkoisen kallista, no elämä on.... Mulla on tässä edessä kaverin projektin jäljiltä lasku "lasikuitumatosta" mistä seinät tehdään, ja hänelle oli maksanut vuonna 2001 ko. matriaalit 3300mk eli kutakuinkin 550€, teräs ei maksa kauheasti tuohon, olisko 200€, alumiiniprofiilit käytettynä satasenverran ja loput pikkujutut kuten saranat, lukot jne. 200€ eli tonnin juttu noin karkeasti Tosin vielä vähän auki tuon laskuidun hinta tänäpäivänä, mutta suhteita hieman löytyy joten en usko että kauheasti kalliimpaa on minulle ko. tavara... Tuo materiaali on siis n.2.5 metriä korkeassa rullassa josta sopivat palat leikataan, pinnoite celcoat tyyppistä, kuitenkin vastaa maalattua pintaa,paksuus 3mm. Viimeksi viimeviikonloppuna vedin kaverin kärriä keravalla joka siis tehty 2001 ja uuden veroinen on kunnoltaan!


      • Käsitin juttsu väärin....!
        rallimiess kirjoitti:

        No johan pomppas... Melkoisen kallista, no elämä on.... Mulla on tässä edessä kaverin projektin jäljiltä lasku "lasikuitumatosta" mistä seinät tehdään, ja hänelle oli maksanut vuonna 2001 ko. matriaalit 3300mk eli kutakuinkin 550€, teräs ei maksa kauheasti tuohon, olisko 200€, alumiiniprofiilit käytettynä satasenverran ja loput pikkujutut kuten saranat, lukot jne. 200€ eli tonnin juttu noin karkeasti Tosin vielä vähän auki tuon laskuidun hinta tänäpäivänä, mutta suhteita hieman löytyy joten en usko että kauheasti kalliimpaa on minulle ko. tavara... Tuo materiaali on siis n.2.5 metriä korkeassa rullassa josta sopivat palat leikataan, pinnoite celcoat tyyppistä, kuitenkin vastaa maalattua pintaa,paksuus 3mm. Viimeksi viimeviikonloppuna vedin kaverin kärriä keravalla joka siis tehty 2001 ja uuden veroinen on kunnoltaan!

        Sori, käsitin alkuperäisestä viestistäsi että käytät samaa levyä kuin koritehtaatkin ( siitä samasta levystä nääs kunnolliset umpikorit kärreihinkin tehdään) mutta sulla on joku oma idea jostain rullatavarasta.

        Ostin vuonna 2001 umpikorillisen perävaunun, ja se maksoi 4000 euroa, sama kajuutta maksaa nyt 8000 euroa.

        Tuo minun arvioni (tietoni) koritarpeiden hinnasta on tukkuliikkeen hinta korifirmalle ja nimenomaan kärrin päälle, siis että pohja on valmis.

        Mutta kyllä sitä kaikenlaista kamaa halvemmallakin varmasti saa. Puhut 3 mm paksuudesta. Levy on 20 - 30 mm paksua. Puhutaan vissiin eri tarpeista kokonaan.

        Eikös tulisi jo halvemmaksi ja fiksummaksi suosiolla valita pressukapelli, jotain 600 - 700 grammasta laatupressua?

        Oli miten oli niin onnea hankkeelle! Hyvä siitä varmasti tulee!


      • Rallimiess
        Käsitin juttsu väärin....! kirjoitti:

        Sori, käsitin alkuperäisestä viestistäsi että käytät samaa levyä kuin koritehtaatkin ( siitä samasta levystä nääs kunnolliset umpikorit kärreihinkin tehdään) mutta sulla on joku oma idea jostain rullatavarasta.

        Ostin vuonna 2001 umpikorillisen perävaunun, ja se maksoi 4000 euroa, sama kajuutta maksaa nyt 8000 euroa.

        Tuo minun arvioni (tietoni) koritarpeiden hinnasta on tukkuliikkeen hinta korifirmalle ja nimenomaan kärrin päälle, siis että pohja on valmis.

        Mutta kyllä sitä kaikenlaista kamaa halvemmallakin varmasti saa. Puhut 3 mm paksuudesta. Levy on 20 - 30 mm paksua. Puhutaan vissiin eri tarpeista kokonaan.

        Eikös tulisi jo halvemmaksi ja fiksummaksi suosiolla valita pressukapelli, jotain 600 - 700 grammasta laatupressua?

        Oli miten oli niin onnea hankkeelle! Hyvä siitä varmasti tulee!

        Kyllä me varmaan puhutaan samasta tavarasta... Eli sulla vaan on molemmin puolin tuo levy ja uretaani/styrox välissä! Ja nimenomaan rullalla tuo on siellä koritehtaassakin, siellä vaan sitten leikataan sopivat palat ja laitetaan eristeet väliin... Aika isot tilat vaatisi jos pitäisi kokonaisia levyjä säilytellä... ;)
        En tarvitse lämmintä kärriä, vaan riittää että pitää kuran ja muun paskan ulkona, Laitan tänne hinan ko. matskulle kunhan tarjous alkuviikosta saapuu... Pressuvirityksiin en lähde, ovat tolkuttoman rumia mielestäni, eikä teippaus onnistu pressuun niin hyvin...


      • valmiina 3 millisenä
        Rallimiess kirjoitti:

        Kyllä me varmaan puhutaan samasta tavarasta... Eli sulla vaan on molemmin puolin tuo levy ja uretaani/styrox välissä! Ja nimenomaan rullalla tuo on siellä koritehtaassakin, siellä vaan sitten leikataan sopivat palat ja laitetaan eristeet väliin... Aika isot tilat vaatisi jos pitäisi kokonaisia levyjä säilytellä... ;)
        En tarvitse lämmintä kärriä, vaan riittää että pitää kuran ja muun paskan ulkona, Laitan tänne hinan ko. matskulle kunhan tarjous alkuviikosta saapuu... Pressuvirityksiin en lähde, ovat tolkuttoman rumia mielestäni, eikä teippaus onnistu pressuun niin hyvin...

        Onko niin, että kolmen millin levyä on rullatavarana?. Eikä tarvii laminoida itse. Mistä saa ostaa?. Itse olen tehnyt joskus kopin laminoimalla havuvanerin 6 mm päälle pari kerrosta mattoa, mutta sileän pinnan tekeminen, on silloin työläämpää.


      • Janne65
        valmiina 3 millisenä kirjoitti:

        Onko niin, että kolmen millin levyä on rullatavarana?. Eikä tarvii laminoida itse. Mistä saa ostaa?. Itse olen tehnyt joskus kopin laminoimalla havuvanerin 6 mm päälle pari kerrosta mattoa, mutta sileän pinnan tekeminen, on silloin työläämpää.

        Kukas tota valmista rullatavaraa myy ?
        Ja mikä sen oikeanimike on ?


      • ainakin
        Janne65 kirjoitti:

        Kukas tota valmista rullatavaraa myy ?
        Ja mikä sen oikeanimike on ?

        parempaa, ja väri vapaa, 25€m2


    • Pasi

      Terve

      Mulla olis myydä sulle kärry auton kuljetusta varten, se on just kunnostettukkin. Se on ollut meidän bändin käytössä, mutta on vähän turhan iso meidän tarpeisiin

      Soittele jos kiinnostaa 040-7055 419 laitan kuvia tulemaan kun laitat sähköpostin

    • Onni-M

      Olen jonkin verran seurannut ralli-tiimien toimintaa ja näyttäisi olevan aikalailla puuhaa homman pyörittämisessä. Mietin vaan, että monenko kannattaa väsätä itse katettuja trailereita kun niitä saa sopivasti vuokrattuakin. Tietty jos tarviit sitä joka viikko niin, silloin on oma paikallaan. Tietty niitä saa valmiinakin.
      Katettuja autonkuljetustrailereita näyttäisi vuokraavan ja myyvän ainakin Racegear - niminen firma. www.racegear.fi ... oli sponssina Neste Oil Rally Finlandissa Toni Harsialla.

      Luonto ja perhe kiittää kun et tee omaa vaan vuokraat :)

      t. rallifani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe