Autotrailerista katettu?

rallimiess

Aikomuksena olisi siis tehdä itse avo teli autotrailerista katettu kärri... Eli onko tiedossa ongelmia katsastuksen suhteen, vai pitääkö edes muutoskatsastaa ko. operaation jälkeen? Ajatuksissa olisi hitsata kehikko raudasta, tehdä seinät ja ovet perävaunutehtaasta ostetusta muovista (mistä tehdään myös tehdas kärrit siis)ja alumiini profiililla kiinnittää levyt runkoon... Olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty? =) Painoa materiaaleille ei kauheasti kerry, joten kantavuus ei ongelma!

9

4607

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja hitosti ammattitaitoa...!

Muutoskatsastus on yksinkertainen juttu.

Hyvän umpikorin tekeminen ei ole yksinkertainen juttu.

Kunnolliset tarpeet laillisesti ostettuina n 2 x 4 metrin kärryyn maksavat about 4500 euroa vero.

Hiukan kannattaa jopa rallimiähen fundeerata sitä pohjaakin, siis että minkä kärryn päälle rahojaan laittaa.

Sitten vaan töihin!

Tossa hommassa pettää helposti itteänsä; se on kuin omakotitalon teko. Äkkiähän runko pystyssä on ja katto päällä, mutta kun se ei ole siinä kaikki.

Vaan jos tykkä askarrella niin siitä vaan, ja onnea matkaan!

• rallimiess

No johan pomppas... Melkoisen kallista, no elämä on.... Mulla on tässä edessä kaverin projektin jäljiltä lasku "lasikuitumatosta" mistä seinät tehdään, ja hänelle oli maksanut vuonna 2001 ko. matriaalit 3300mk eli kutakuinkin 550€, teräs ei maksa kauheasti tuohon, olisko 200€, alumiiniprofiilit käytettynä satasenverran ja loput pikkujutut kuten saranat, lukot jne. 200€ eli tonnin juttu noin karkeasti Tosin vielä vähän auki tuon laskuidun hinta tänäpäivänä, mutta suhteita hieman löytyy joten en usko että kauheasti kalliimpaa on minulle ko. tavara... Tuo materiaali on siis n.2.5 metriä korkeassa rullassa josta sopivat palat leikataan, pinnoite celcoat tyyppistä, kuitenkin vastaa maalattua pintaa,paksuus 3mm. Viimeksi viimeviikonloppuna vedin kaverin kärriä keravalla joka siis tehty 2001 ja uuden veroinen on kunnoltaan!

• Käsitin juttsu väärin....!
        rallimiess kirjoitti:

No johan pomppas... Melkoisen kallista, no elämä on.... Mulla on tässä edessä kaverin projektin jäljiltä lasku "lasikuitumatosta" mistä seinät tehdään, ja hänelle oli maksanut vuonna 2001 ko. matriaalit 3300mk eli kutakuinkin 550€, teräs ei maksa kauheasti tuohon, olisko 200€, alumiiniprofiilit käytettynä satasenverran ja loput pikkujutut kuten saranat, lukot jne. 200€ eli tonnin juttu noin karkeasti Tosin vielä vähän auki tuon laskuidun hinta tänäpäivänä, mutta suhteita hieman löytyy joten en usko että kauheasti kalliimpaa on minulle ko. tavara... Tuo materiaali on siis n.2.5 metriä korkeassa rullassa josta sopivat palat leikataan, pinnoite celcoat tyyppistä, kuitenkin vastaa maalattua pintaa,paksuus 3mm. Viimeksi viimeviikonloppuna vedin kaverin kärriä keravalla joka siis tehty 2001 ja uuden veroinen on kunnoltaan!

Sori, käsitin alkuperäisestä viestistäsi että käytät samaa levyä kuin koritehtaatkin ( siitä samasta levystä nääs kunnolliset umpikorit kärreihinkin tehdään) mutta sulla on joku oma idea jostain rullatavarasta.

Ostin vuonna 2001 umpikorillisen perävaunun, ja se maksoi 4000 euroa, sama kajuutta maksaa nyt 8000 euroa.

Tuo minun arvioni (tietoni) koritarpeiden hinnasta on tukkuliikkeen hinta korifirmalle ja nimenomaan kärrin päälle, siis että pohja on valmis.

Mutta kyllä sitä kaikenlaista kamaa halvemmallakin varmasti saa. Puhut 3 mm paksuudesta. Levy on 20 - 30 mm paksua. Puhutaan vissiin eri tarpeista kokonaan.

Eikös tulisi jo halvemmaksi ja fiksummaksi suosiolla valita pressukapelli, jotain 600 - 700 grammasta laatupressua?

Oli miten oli niin onnea hankkeelle! Hyvä siitä varmasti tulee!

• Rallimiess
        Käsitin juttsu väärin....! kirjoitti:

Sori, käsitin alkuperäisestä viestistäsi että käytät samaa levyä kuin koritehtaatkin ( siitä samasta levystä nääs kunnolliset umpikorit kärreihinkin tehdään) mutta sulla on joku oma idea jostain rullatavarasta.

Ostin vuonna 2001 umpikorillisen perävaunun, ja se maksoi 4000 euroa, sama kajuutta maksaa nyt 8000 euroa.

Tuo minun arvioni (tietoni) koritarpeiden hinnasta on tukkuliikkeen hinta korifirmalle ja nimenomaan kärrin päälle, siis että pohja on valmis.

Mutta kyllä sitä kaikenlaista kamaa halvemmallakin varmasti saa. Puhut 3 mm paksuudesta. Levy on 20 - 30 mm paksua. Puhutaan vissiin eri tarpeista kokonaan.

Eikös tulisi jo halvemmaksi ja fiksummaksi suosiolla valita pressukapelli, jotain 600 - 700 grammasta laatupressua?

Oli miten oli niin onnea hankkeelle! Hyvä siitä varmasti tulee!

Kyllä me varmaan puhutaan samasta tavarasta... Eli sulla vaan on molemmin puolin tuo levy ja uretaani/styrox välissä! Ja nimenomaan rullalla tuo on siellä koritehtaassakin, siellä vaan sitten leikataan sopivat palat ja laitetaan eristeet väliin... Aika isot tilat vaatisi jos pitäisi kokonaisia levyjä säilytellä... ;)
        En tarvitse lämmintä kärriä, vaan riittää että pitää kuran ja muun paskan ulkona, Laitan tänne hinan ko. matskulle kunhan tarjous alkuviikosta saapuu... Pressuvirityksiin en lähde, ovat tolkuttoman rumia mielestäni, eikä teippaus onnistu pressuun niin hyvin...

• valmiina 3 millisenä
        Rallimiess kirjoitti:

Kyllä me varmaan puhutaan samasta tavarasta... Eli sulla vaan on molemmin puolin tuo levy ja uretaani/styrox välissä! Ja nimenomaan rullalla tuo on siellä koritehtaassakin, siellä vaan sitten leikataan sopivat palat ja laitetaan eristeet väliin... Aika isot tilat vaatisi jos pitäisi kokonaisia levyjä säilytellä... ;)
        En tarvitse lämmintä kärriä, vaan riittää että pitää kuran ja muun paskan ulkona, Laitan tänne hinan ko. matskulle kunhan tarjous alkuviikosta saapuu... Pressuvirityksiin en lähde, ovat tolkuttoman rumia mielestäni, eikä teippaus onnistu pressuun niin hyvin...

Onko niin, että kolmen millin levyä on rullatavarana?. Eikä tarvii laminoida itse. Mistä saa ostaa?. Itse olen tehnyt joskus kopin laminoimalla havuvanerin 6 mm päälle pari kerrosta mattoa, mutta sileän pinnan tekeminen, on silloin työläämpää.

• Janne65
        valmiina 3 millisenä kirjoitti:

Onko niin, että kolmen millin levyä on rullatavarana?. Eikä tarvii laminoida itse. Mistä saa ostaa?. Itse olen tehnyt joskus kopin laminoimalla havuvanerin 6 mm päälle pari kerrosta mattoa, mutta sileän pinnan tekeminen, on silloin työläämpää.

Kukas tota valmista rullatavaraa myy ?
        Ja mikä sen oikeanimike on ?

• ainakin
        Janne65 kirjoitti:

Kukas tota valmista rullatavaraa myy ?
        Ja mikä sen oikeanimike on ?

parempaa, ja väri vapaa, 25€m2

• Pasi

Terve

Mulla olis myydä sulle kärry auton kuljetusta varten, se on just kunnostettukkin. Se on ollut meidän bändin käytössä, mutta on vähän turhan iso meidän tarpeisiin

Soittele jos kiinnostaa 040-7055 419 laitan kuvia tulemaan kun laitat sähköpostin

• Onni-M

Olen jonkin verran seurannut ralli-tiimien toimintaa ja näyttäisi olevan aikalailla puuhaa homman pyörittämisessä. Mietin vaan, että monenko kannattaa väsätä itse katettuja trailereita kun niitä saa sopivasti vuokrattuakin. Tietty jos tarviit sitä joka viikko niin, silloin on oma paikallaan. Tietty niitä saa valmiinakin.
      Katettuja autonkuljetustrailereita näyttäisi vuokraavan ja myyvän ainakin Racegear - niminen firma. www.racegear.fi ... oli sponssina Neste Oil Rally Finlandissa Toni Harsialla.

Luonto ja perhe kiittää kun et tee omaa vaan vuokraat :)

t. rallifani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      25
      1935
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      128
      875
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      126
      665
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      598
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      575
    6. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      541
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    8. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    9. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      64
      520
    10. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      299
      512
    11. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      497
    12. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      9
      483
    13. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    14. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      36
      472
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      32
      451
    16. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      425
    17. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    18. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      416
    19. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      9
      407
    20. Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.

Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as
      Ikävä
      27
      406
    Aihe