Eli olen katsellut itselleni telttaa hintaluokassa 50-150e. Teltta tulisi 2-3 hengen käyttöön, leirintäaluemeiningistä tunturilla yöpymiseen sateessa. Ei kuitenkaan talvikäyttöön.
Itse olen katsellut mm seuraavia:
-jotos isis3 anttilasta 49.95e
-retki 2000 paikallisesta urheiluliikkestä 79e
-halti vaelluskupoli II n.140e
-halti spirit n.90
-mckinley tms..
Mikä on esim tuon anttilan teltan kestävyys ja vedenpitävyys? Kannattaako mieluummin uhrata vähän rahaa ja laittaa tuollainen halti tms kalliimpi teltta. Onko muita varteenotettavia telttoja kun nuo edellämainitsemani? Suositelkaa ja haukkukaa kiitos!
teltta hintaluokassa
2
7762
Vastaukset
- Eki etelästä
Tulin juuri lapista 2 vkoa ja nyt mukana oli Haltin XPD alfa II. Kätevä paketti, koska sisä-telttaakaan ei tarvitse poistaa siirtymien välillä.
Teltta kestää veden 6000mm (marketin halppis teltat 1000mm)halpis-teltoissa muovinen pohja joka erittäin epävarma sekä vaatii kookkaaman paketin siirtymien välillä.
No sitten asiaan....olen ollut lapissa ties millaisilla teltoilla yli 10 vuotta ja ties millaisilla keleillä.
Paras varautua korvessa, että saa olla telttatilassa kuivana muuten ei ole kellään kivaa....
Leirintä-aluilla telttaillessa huolto tuntumassa mutta tuskinpa kivaa märkänä olla yleisissä tiloissa luppoilemassa...heh
Hyvä teltta kestää myös useita vuosia hyvänä.
Suosittelen tunnelitelttaa koska siinä eteinen jossa voi huonolla ilmalla valmistaa ruokaakin ja toimii aina hyvänä varustesuojana jotta rinkaa ei tarvitse ottaa kainaloon nukkuessa...heh.
Suosittelen Haltin alfa XPD III, sekä Akka-tunnelitelttaa jossa kolmen kaaren mitta sama.
Huom. esim. 4 hlön teltta on "liian" suuri 2:delle lapin korvessa ja vain hieman luxusta leirintä-alueilla.
Vertaile hintoja urheilukauppa.com sivuilla tietoakin materiaalien ominaisuuksista.
Muista myös, että hinta on suhteellista jos alatkin maksamaan reissun maijoituksesta mökissä "huonon teltan vuoksi"....pelkästään 3 yötä voi maksaa mökissä helposti 150€.- 50-150e
vaikuttaa muuten aivan loistavalta, mutta hinta on minulle liikaa.. entä olisiko haltin Hike & Bike Twin 3 teltta hyvä.. vois juuri ja juuri mahtua budjettiin, jos jostain löytyis halvalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274