Oli muuten kova rauta. Posti jopa uudelleenkoritti niitä. Ne olivat varustetut jopa puoliautomaattilootalla.
Leyland Leopard
17
2955
Vastaukset
- b-kuski
Kyllä lopsu oli omaa luokkaansa. Lähtikin pysäkiltä oli mikä vaihde hyvänsä päällä.
70 luvulla niitä oli melkein firmassa kuin firmassa.
Mutta en kaipaa niitä enää. Menneen talven lumia.- muistan
Olikos se se vehjes, jossa vaihdekeppi oli lähinnä kuin nykyajan peliohjain, jota kuski sitten liikutteli "ferrarimaisessa kulississa"?
- Wilson p.automaatti
muistan kirjoitti:
Olikos se se vehjes, jossa vaihdekeppi oli lähinnä kuin nykyajan peliohjain, jota kuski sitten liikutteli "ferrarimaisessa kulississa"?
Sepä se juuri on, Wilsonin puoliautomaatin ohjausvipu.
- Anonyymi
Wilson p.automaatti kirjoitti:
Sepä se juuri on, Wilsonin puoliautomaatin ohjausvipu.
Ei se ole mikään Wilson. Toimintaperiaate on Wilsonin. Puoliautomaatti on PNEUMO-CYCLIC. SCG:n =self changing gearsin valmistama (em. oli jo tuolloin Leylandin omistuksessa.
- BilMan
, että pitkällä kepillä manuaalisesti myös vaihtaminen kävi . Manuaalinen laatikko vain oli peilikuva normaalille h-vaiheistolle.
Ykkönen (jota ei tarvittu) sijaitsi oikealla ylhäällä. - arewo
Sisu eli 70-luvulla pysähtyneisyyden aikaa. Malliston kehittäminen jäi lähes täysin unholaan. Omistusjärjestelyihin takelluttiin. Kuorma-autot säilyttivät kuitenkin kilpailukykynsä yksityiselläkin sektorilla. Mutta linja-autopuoli kelpasi vain lähinnä julkiselle sektorille kuten kunnille ja postilaitokselle. Vanajan lopettaminen vei lisäksi kilpailijan pois Sisulta, joten markkinoita riitti. Moottoriseikkailut ja suunnitteluvirheet veivät Sisun pois vakavasti otettavista kuvioista. Ilmeisesti Sisu ymmärsi tämän ja osti Englannista suuren erän Leyland Leopard alustoja, joita sitten kaupiteltiin useamman vuoden ajan vakavasti otettavana alustamerkkinä yksityisille bussifirmoille. 80-luvulla Sisu ryhdistäytyi ja Sisun bussitkin alkoivat olla toista maata.
- Anonyymi
Sisut olivat hyviä busseja silloin kun niissä olivat Daf ja Cummins moottorit. Moni oli sitä mieltä että Volvo ja Scania jäivät toiseksi siihen aikaan. Vahinko vain että Sisu lopetti kun sillä oli kilpailukykyinen moottori sekä mahuri/perätuuppari alustoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisut olivat hyviä busseja silloin kun niissä olivat Daf ja Cummins moottorit. Moni oli sitä mieltä että Volvo ja Scania jäivät toiseksi siihen aikaan. Vahinko vain että Sisu lopetti kun sillä oli kilpailukykyinen moottori sekä mahuri/perätuuppari alustoilla.
Oli se AEC:n 12 litrainen makaavasylinterinenkin hyvä kone.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli se AEC:n 12 litrainen makaavasylinterinenkin hyvä kone.
Ja rolls royce moottori oli kanssa hyvä, isoin ongelma siinä oli se, että oli bensa... Kulutus oli aikamoinen.
- se bussi
jossa oli ne surullisen näköset etulamput?
http://www.showbus.co.uk/B/Bbtl1246.JPG - Anonyymi
Leyland leopard oli 60-70 luvulla melko yleinen alusta. Helsigissä HKL ja suuri käyttäjä oli myös Someron linja oy/Auto Arvela oy. Autot olivat Wilson puoliautomaatti laatikoilla. Kestäviä ja vahvoja alustoja.
- Anonyymi
Oli kyllä aivan paska auto. Onneksi nuo puoliautomaatit sun muut härvelit ovat historiaa. En ymmärrä kuka täysjärkinen noitakin muistelee lämmöllä. Scania Suburbania parempaa linja-autoa ei olekaan
- Anonyymi
Scania br 110 mallista ja siitä eteenpäin olivat tehtaan moottorit kelvottomia tekeleitä. Toisaalta myös automaattilaatikot olivat surkeita kapistuksia. Jos tehdas halusi "tasonlaskun samaan aikaan molempien osalta niin siinä se onnistui :100 % sti.
- Anonyymi
Sisu oli mainettaan parempi kaupunkibussi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisu oli mainettaan parempi kaupunkibussi.
Daf ja Cummins -moottoreilla tehdyt viimeiset olivat hyviä. Mutta tehtiin niin pieninä sarjoina, ettei ollut kannattavaa.
- Anonyymi
Kolme brittiläisen autonrakennustaidon parasta tuotetta:
-Rolls-Royce
-Land-Rover
-Leyland Leopard - Anonyymi
Olikohan Valkeakosken Liikenteellä näitä Leylandeja?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop751286- 681185
Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?138896huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.51852Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.73753Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi29742Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma157734- 60730
Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan58727- 76665