Sädehoito

väsyttää ja

välillä jo mietin, että kykenenkö tätä loppuun.
Olenko vain niin huonossa kunnossa, vai väsyttääkö tämä oikeasti näin paljon..? Miten teillä?
Minulla on matkaa edestakaisin 300 km joka päivä.
Nyt on myös flunssan poikasta tulossa, vaikuttaako se sädehoitoon? Siis annetaankokaan sitä, jos on flunssanen?
Aamulla taas pitäis lähtee.

26

11084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsytti

      oikeastaan vain just tuo matkustaminen. Menin kyllä joka kerta ( 6 x 5 ) omalla autolla ja enimmäkseen ajoinkin itse ( n. 300 km yhteensä ).
      Mitä hoitoja sinulla on takana? Minulla oli "vain" osapoisto ennen sädehoitoja.

      • ei voi leikata

        lainkaan kasvaimen sijainnin vuoksi, joten hoitona on sädehoito(pään alueelle). En tiedä, johtuuko tuosta paikasta vai mistä, että niin väsyttää ja päätä särkee nyt enemmän vielä, mitä ennen.
        Sinulla on tainnut olla rintasyöpä.. Kaikkea hyvää sinulle.


      • "väsytti"
        ei voi leikata kirjoitti:

        lainkaan kasvaimen sijainnin vuoksi, joten hoitona on sädehoito(pään alueelle). En tiedä, johtuuko tuosta paikasta vai mistä, että niin väsyttää ja päätä särkee nyt enemmän vielä, mitä ennen.
        Sinulla on tainnut olla rintasyöpä.. Kaikkea hyvää sinulle.

        Minulla oli rintasyöpä. Varmaankin tuo päänalueelle annettu sädehoito väsyttää!
        Jaksamista Sinulle.


      • Anonyymi
        ei voi leikata kirjoitti:

        lainkaan kasvaimen sijainnin vuoksi, joten hoitona on sädehoito(pään alueelle). En tiedä, johtuuko tuosta paikasta vai mistä, että niin väsyttää ja päätä särkee nyt enemmän vielä, mitä ennen.
        Sinulla on tainnut olla rintasyöpä.. Kaikkea hyvää sinulle.

        Kuinka selvisit hoidosta?


    • ainakaan saisi olla

      sädehoidon aikana. Tuli mieleen kysymys, että onkos flunssa tulehdus? En muuten tiedä.
      Voimia kaikille hoitoihin.

    • Ex-säderölli

      Väsymys on hyvin tavallinen sädehoidon sivuvaikutus. Se onkin ainoita yleisiä sivuvaikutuksia muiden riippuessa sädetettävästä paikasta. Esimerkiksi hiustenlähtöä on vain pään aluetta hoidettaessa ja pahoinvointia mahaa sädetettäessä. Nuo kaksi sivuvaikutusta liitetään erheellisesti kaikkiin sädehoitoihin, luultavasti siksi, että ne ovat tavallisia sytostaattien sivuvaikutuksia ja hoitomuodot sekoittuvat ihmisten puheissa.

      Ylimääräisiä hoitotaukoja ei kannata pitää. Ainoastaan syöpäsolut ilahtuisivat niistä: ne pyyhkisivät hikeä otsaltaan ja toteaisivat, että niiden kuolema oli lähellä. Flunssa ei ole kontraindikaatio eli este sädehoidolle. Kuumeraja vähän vaihtelee yksiköstä toiseen sen mukaan, mikä onkologien mielestä on oikea. Se saattaa olla vaikka 38,5 astetta. Oman voinnin mukaan tietysti on elettävä. Jollei pysty lähtemään sädehoitoon, niin sitten ei pysty. Silloin voi harkita vuodeosastollekin jäämistä. Osastoilla on kaikenkuntoisia potilaita siirrettävistä vuodepotilaista saattamattomina käveleviin. Usein heillä ei ole omaa sädehoitoaikaa vaan heidät kutsutaan hoitoon kun polikliinisiltä (=kotoa käyviltä) ehditään. Se merkitsee turhauttavaa odottelua osastolla, koska useinkaan hoitoaika ei satu samaan saumaan joka päivä. Hoitohenkilökunnan kanssa voi toki yrittää sopia kiinteästä ajasta.

      • huolestuttaa...

        kun nytkin juhannuksen vuoksi tulee pe - su sädettömiä päiviä ja seuraavalla viikolla jälleen vain 4 sädetyspäivää, kun konetta huolletaan... Jotenkin vaan mietityttää, että onko tuo 4 sädetyspäivää/viikko riittävä, vai huokaavatko nuo syöpäsolut juuri nyt helpotuksesta, kun katkoja on näin ja eivät nujerrukaan..?


      • Ex-säderölli
        huolestuttaa... kirjoitti:

        kun nytkin juhannuksen vuoksi tulee pe - su sädettömiä päiviä ja seuraavalla viikolla jälleen vain 4 sädetyspäivää, kun konetta huolletaan... Jotenkin vaan mietityttää, että onko tuo 4 sädetyspäivää/viikko riittävä, vai huokaavatko nuo syöpäsolut juuri nyt helpotuksesta, kun katkoja on näin ja eivät nujerrukaan..?

        Jos katkoista olisi merkittävää haittaa, onkologi määräisi yksi tai kaksi kertaa lisää sädehoitoa, jolla ne saataisiin kompensoitua. Pitempien taukojen uhatessa hoidot pyritään saamaan loppuun juuri ennen taukoa, jos tauon jälkeen olisi vain pari hoitokertaa jäljellä. Onkologithan tykkäisivät, että viikonloppuisinkin hoidettaisiin kaikki potilaat, mutta resurssien vuoksi se ei ole mahdollista. Ehkä sitten kohta perustettavassa yksityisessä yksikössä. Siellä ei eturauhasen sädehoito kestäisikään 7x5 päivää vaan 5x7 päivää, paitsi jos kerta-annosta pienennettäisiin sivuvaikutusten vähentämiseksi. Vaan tämä on turhaa spekulointia.

        Pähkinänkuoressa: luota syöpälääkäriin. Jos hän arvioi hoidon tuloksen huonontuvan taukojen vuoksi, kokonaisannosta kasvatetaan.


      • huojentavaa tietää.
        Ex-säderölli kirjoitti:

        Jos katkoista olisi merkittävää haittaa, onkologi määräisi yksi tai kaksi kertaa lisää sädehoitoa, jolla ne saataisiin kompensoitua. Pitempien taukojen uhatessa hoidot pyritään saamaan loppuun juuri ennen taukoa, jos tauon jälkeen olisi vain pari hoitokertaa jäljellä. Onkologithan tykkäisivät, että viikonloppuisinkin hoidettaisiin kaikki potilaat, mutta resurssien vuoksi se ei ole mahdollista. Ehkä sitten kohta perustettavassa yksityisessä yksikössä. Siellä ei eturauhasen sädehoito kestäisikään 7x5 päivää vaan 5x7 päivää, paitsi jos kerta-annosta pienennettäisiin sivuvaikutusten vähentämiseksi. Vaan tämä on turhaa spekulointia.

        Pähkinänkuoressa: luota syöpälääkäriin. Jos hän arvioi hoidon tuloksen huonontuvan taukojen vuoksi, kokonaisannosta kasvatetaan.

        Kiitos Ex-säderölli, taas kerran.
        On vain niin epävarma olo, että huolestuu kaikesta mahdollisesta.. ja mahdottomasta. Ja olen pitänyt itseäni sentään järki päässä olevana, mutta nyt päässä vain kiertää ajatukset ja pelko, ym. yhä vain, vaikka helpompaa on nyt kuin muutama viikko sitten. Eli kaipa tämä tästä..


      • Ex-säderölli
        huojentavaa tietää. kirjoitti:

        Kiitos Ex-säderölli, taas kerran.
        On vain niin epävarma olo, että huolestuu kaikesta mahdollisesta.. ja mahdottomasta. Ja olen pitänyt itseäni sentään järki päässä olevana, mutta nyt päässä vain kiertää ajatukset ja pelko, ym. yhä vain, vaikka helpompaa on nyt kuin muutama viikko sitten. Eli kaipa tämä tästä..

        Juu, päähän syöpä eniten vaikuttaa eli siihen sairastuminen on järkytys. Siinä asiassa auttaminen ei minulta oikein luonnistu, keskityn mieluummin teknisiin kysymyksiin vastaamiseen. Kyyninen elämänasenne yhdistettynä mustaan huumoriin ei ole hyvä lähtökohta henkiselle tukemiselle. Ammattiapuun kannattaa turvautua häpeilemättä ja syöpäyhdistysten vertaistukeen. Saman myllyn läpikäynyt ei ainakaan valehtele väittäessään tietävänsä miltä toisesta tuntuu, vaikka yksilöllisiä eroja tietysti on.

        Sädehoitoon liittyviin teknisiin kysymyksiin vastaamiseen rahkeeni riittävät ja sitä teen mielelläni. Olen pitänyt sädehoitoa omana alanani viimeistään siitä lähtien kun äitini kuoli syöpään.


      • ansikki
        Ex-säderölli kirjoitti:

        Juu, päähän syöpä eniten vaikuttaa eli siihen sairastuminen on järkytys. Siinä asiassa auttaminen ei minulta oikein luonnistu, keskityn mieluummin teknisiin kysymyksiin vastaamiseen. Kyyninen elämänasenne yhdistettynä mustaan huumoriin ei ole hyvä lähtökohta henkiselle tukemiselle. Ammattiapuun kannattaa turvautua häpeilemättä ja syöpäyhdistysten vertaistukeen. Saman myllyn läpikäynyt ei ainakaan valehtele väittäessään tietävänsä miltä toisesta tuntuu, vaikka yksilöllisiä eroja tietysti on.

        Sädehoitoon liittyviin teknisiin kysymyksiin vastaamiseen rahkeeni riittävät ja sitä teen mielelläni. Olen pitänyt sädehoitoa omana alanani viimeistään siitä lähtien kun äitini kuoli syöpään.

        että joku voi sisäistää hoitojen tekniset asiat noin hyvin.
        Sisareni on sairastanut syövän kaksi kertaa, minä kerran, mutta jos joku kysyy millaisella laitteella sädehoitoa annetaan, en osaisi vastata
        ( itselleni annettiin kahdella erilaisella laitteella).
        Osaisin vastata omakohtaisiin kokemuksiin ( ihon palaminen, hoito jne. ) mutta kysymykseen, mitä sädehoidossa tapahtuu ...voisin vastata vain " siinä maataan muutama minuutti sellaisen laitteen alla".
        Onneksi meitä on täällä vastaamassa kaikenlaisia ihmisiä.


    • SULPJOK

      Hei!
      Minulle tehtiin viime vuonna vasemman rinnan kokopoistoleikkaus ja lokakuussa sain sädehoitoa yht. 32 krt ja väsytti todella paljon. Lisäksi viimeisellä viikolla leikatun rinnan alue paloi II asteen palovammoille. Matkaa minulle kertyi 200 km, jonka kuljin taksilla.

      Nyt, kun luuston ja maksan etäpesäkkeet todettiin sain yht. 15 krt sädehoitoa. Samalla suoritettiin munasarjojen kastraatio. Ei väsyttänyt ihan yhtä paljon.

      Ensimmäisellä reissulla sain sytot ennen sädehtoia. Nyt homma menee toisinpäin eli sytoputki on heinäkuussa edessä. T. Mervi

      • syto-hoitojen

        vaikuttavan väsymykseen. Jos takana on rankat hoidot ennen sädehoitoja, voi väsymys olla suurempi kuin niillä jotka menevät leikkauksen jälkeen suoraan sädehoitoihin.
        Itse olen näitä viimeisiä ja sädehoitokin oli vasta 3 kk kuluttua leikkauksesta. Ei väsyttänyt lainkaan!


      • Ex-säderölli

        Säteilyn aiheuttamat ihovauriot eivät kyllä ole palovammoja. Säteily kuumentaa elimiä todella vähän, vaikka Helsingin Sädettä kutsutaankin Meikun Grilliksi. Se sädeannos, joka yhdellä kerralla annettuna surmaa puolet ihmisistä 30 päivän sisällä, lämmittää kehoa saman verran kuin yksi kahvikulaus. Rakkulat ja muut oireet voivat vaikuttaa palovammoilta, mutta ihan samasta ihovauriosta ei ole kyse.


      • sädehoidossa
        Ex-säderölli kirjoitti:

        Säteilyn aiheuttamat ihovauriot eivät kyllä ole palovammoja. Säteily kuumentaa elimiä todella vähän, vaikka Helsingin Sädettä kutsutaankin Meikun Grilliksi. Se sädeannos, joka yhdellä kerralla annettuna surmaa puolet ihmisistä 30 päivän sisällä, lämmittää kehoa saman verran kuin yksi kahvikulaus. Rakkulat ja muut oireet voivat vaikuttaa palovammoilta, mutta ihan samasta ihovauriosta ei ole kyse.

        on tietty aika subjektiivinen, mutta tuo "grillaus" termi on hyvä ja on itsellenikin tullut mieleen, kun olen siinä maski kasvoillani maannut ja säteitä päähäni saanut. Olo on ollut se jopa siinä määrin, että huomasin haistelvani, jos haistaisin "palaneen käryä". No, ei haissut, onneksi. -Olisivat ehkä vieneet muualle hoitoon.
        Mutta muuten erikoisia tuntemuksia on mennyt; tai sitten mielikuvitus vain lentää. Eikä muuten yhtään naurata, vaikka niiden täytyy aika oudoilta ja hullunkurisilta kuulostaakin. Olen muka tuntenut siis tuon lämmön lisäksi kuin jokin pääni sisällä rutisisi ja siirtyisi(!?).. samoin olen tuntenut kuin olisin veneessä ja päässä heijaisi(!). Joskus tuntuu kuin päässä jokin kuplisi(!). Usein silmät tuntuvat "sädehtivän" kuin tuikkivan..(!?) -Ym. vastaavaa.
        Joku kai ehdottaa, että pitäisi hoitaa lääkitys kohdilleen, mutta oikeasti tuolta tuntuu, vaikka järki sanookin, että enemmän kai se on mielikuvitus ja jännitys, jotka saavat aikaan nämä tuntemukset. Saa nähdä, mitä vielä tulee, kun hoito jatkuu ja päättyy.
        Huomenna taas..


      • Ex-säderölli
        sädehoidossa kirjoitti:

        on tietty aika subjektiivinen, mutta tuo "grillaus" termi on hyvä ja on itsellenikin tullut mieleen, kun olen siinä maski kasvoillani maannut ja säteitä päähäni saanut. Olo on ollut se jopa siinä määrin, että huomasin haistelvani, jos haistaisin "palaneen käryä". No, ei haissut, onneksi. -Olisivat ehkä vieneet muualle hoitoon.
        Mutta muuten erikoisia tuntemuksia on mennyt; tai sitten mielikuvitus vain lentää. Eikä muuten yhtään naurata, vaikka niiden täytyy aika oudoilta ja hullunkurisilta kuulostaakin. Olen muka tuntenut siis tuon lämmön lisäksi kuin jokin pääni sisällä rutisisi ja siirtyisi(!?).. samoin olen tuntenut kuin olisin veneessä ja päässä heijaisi(!). Joskus tuntuu kuin päässä jokin kuplisi(!). Usein silmät tuntuvat "sädehtivän" kuin tuikkivan..(!?) -Ym. vastaavaa.
        Joku kai ehdottaa, että pitäisi hoitaa lääkitys kohdilleen, mutta oikeasti tuolta tuntuu, vaikka järki sanookin, että enemmän kai se on mielikuvitus ja jännitys, jotka saavat aikaan nämä tuntemukset. Saa nähdä, mitä vielä tulee, kun hoito jatkuu ja päättyy.
        Huomenna taas..

        Juu eivät nuo oudot tuntemukset mitenkään ainutlaatuisia ole. Muutkin potilaat ovat niistä minulle kertoneet. Jos asiasta pitäisi selko saada, niin pitäisi järjestää testi, jossa olosuhteet olisivat muuten täsmälleen samanlaiset mutta toisessa tilanteessa säteitä tulisi ja toisessa ei. Mutta ketä tällainen kiinnostaisi? Se olisi tyypillinen nollatutkimus niin kuin sekin tutkimus jonka tuloksena todettiin, että sisäpihanpuoleisissa asunnoissa on vähemmän liikenteestä johtuvaa melua kuin kadunpuoleisissa.

        Säteet vaikuttavat molekyylitasolla DNA-ketjuja pilkkoen ja solukalvoja vaurioittaen ja sen ei pitäisi tuntua miltään. Ihan oikeaa lämpöä voi tuntea, sillä sädehoitokone tuottaa vain noin prosentin verran toivottua säteilyä ja loput 99%hukkalämpöä ja lämpiävä kohtio voi olla hyvinkin lähellä kehoa. Mutta muut tuntemukset... noh, en ala tapella subjektiivisuutta vastaan. Kukin tuntekoon mitä tykkää.


    • minun puolesta kaikille

      kun vastasitte... :)
      Väsyttää, mutta tänään jälleen yksi sädetys takana... kai pitää ajatella vain, että päivä kerrallaan.
      Voiko sädehoito muuten aiheuttaa aivopaineen nousua saa säteitä sitten mihin tahansa? Ja mitä oireita muuta kuin päänsärky?

      • Ex-säderölli

        Ei, ainoastaan aivoihin suunnattu sädehoito aiheuttaa aivopaineen nousua, mitä vähennetään kortisonilla. Se puolestaan tahtoo turvottaa muuta kroppaa. Päänsäryn lisäksi voinee tulla kaksoiskuvia ja muita oireita, mitkä liitetään aivokasvaimiin. Onhan kyse samasta asiasta eli terveiden aivolohkojen puristumisesta. Niinpä myös hyvänlaatuiset aivokasvaimet luokitellaan pahanlaatuisiksi: hyvänlaatuisetkin kasvattavat aivopainetta ja terveet aivot kärsivät siitä.


      • sädehoidon
        Ex-säderölli kirjoitti:

        Ei, ainoastaan aivoihin suunnattu sädehoito aiheuttaa aivopaineen nousua, mitä vähennetään kortisonilla. Se puolestaan tahtoo turvottaa muuta kroppaa. Päänsäryn lisäksi voinee tulla kaksoiskuvia ja muita oireita, mitkä liitetään aivokasvaimiin. Onhan kyse samasta asiasta eli terveiden aivolohkojen puristumisesta. Niinpä myös hyvänlaatuiset aivokasvaimet luokitellaan pahanlaatuisiksi: hyvänlaatuisetkin kasvattavat aivopainetta ja terveet aivot kärsivät siitä.

        edetessä ja vihlovat tunnut päässä. Sain jo kortisoni reseptin ja kehoituksen käyttää, kun koen sen tarpeelliseksi.
        -En vain oikein tiedä, että milloin on se tarpeellinen vaihe. Silloinko kun en enää kestä kipua? Entä jos se kipu menee pois särkylääkkeellä? Käytänkö silloin särkylääkettä vai alanko kortisonin ottamisen? Ajattelen vain, kun kortisonilla kuitenkin on tai voi olla noita sivuvaikutuksia.. Jos se esim. turvottaa kasvoja, miten se maski enää millään mahtuu päähän?! Kun jo nyt sen pitäminen on tukalaa ja ahdasta, kuten moni varmaan tietää.
        -Mietin toisaalta, että jos kortisoni on oikeasti tarpeellinen ja jos saan sen kivun pois särkylääkkeillä, mutta jos se aivopaine tekeekin päässä jotakin "tuhoa"..?!
        Ymmärsiköhän kukaan, mitä tarkoitan? En vain oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä ja lääkäri tosiaan sanoi, että saan itse päättää, milloin aloitan, jos aloitan. Hän kyllä piti varmana, että joudun sen aloittamaan.


      • I.Sopa
        sädehoidon kirjoitti:

        edetessä ja vihlovat tunnut päässä. Sain jo kortisoni reseptin ja kehoituksen käyttää, kun koen sen tarpeelliseksi.
        -En vain oikein tiedä, että milloin on se tarpeellinen vaihe. Silloinko kun en enää kestä kipua? Entä jos se kipu menee pois särkylääkkeellä? Käytänkö silloin särkylääkettä vai alanko kortisonin ottamisen? Ajattelen vain, kun kortisonilla kuitenkin on tai voi olla noita sivuvaikutuksia.. Jos se esim. turvottaa kasvoja, miten se maski enää millään mahtuu päähän?! Kun jo nyt sen pitäminen on tukalaa ja ahdasta, kuten moni varmaan tietää.
        -Mietin toisaalta, että jos kortisoni on oikeasti tarpeellinen ja jos saan sen kivun pois särkylääkkeillä, mutta jos se aivopaine tekeekin päässä jotakin "tuhoa"..?!
        Ymmärsiköhän kukaan, mitä tarkoitan? En vain oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä ja lääkäri tosiaan sanoi, että saan itse päättää, milloin aloitan, jos aloitan. Hän kyllä piti varmana, että joudun sen aloittamaan.

        kortisonia. Sitten tiedät paremmin. Jaksamista! :)


      • Siis voiko sitä
        I.Sopa kirjoitti:

        kortisonia. Sitten tiedät paremmin. Jaksamista! :)

        vain kokeilla; siis kuinka nopeasti kortisoni vaikuttaa? Eka tabletista vai pitääkö kokeilla viikon?
        Pelkäänköhän minä liikaa tuota kortisonia ja sen vaikutusta..?
        -Jaksamista sinullekin!


      • kysyisin sinulta
        Siis voiko sitä kirjoitti:

        vain kokeilla; siis kuinka nopeasti kortisoni vaikuttaa? Eka tabletista vai pitääkö kokeilla viikon?
        Pelkäänköhän minä liikaa tuota kortisonia ja sen vaikutusta..?
        -Jaksamista sinullekin!

        voiko sädehoitoa antaa,kun rinnassa on lymfanestettä,eikä sitä saa pois ?


      • Ex-säderölli
        kysyisin sinulta kirjoitti:

        voiko sädehoitoa antaa,kun rinnassa on lymfanestettä,eikä sitä saa pois ?

        No se riippuu vähän siitä, milloin neste on rintaan tullut: ennen vai jälkeen sädehoidon suunnittelun. Jos neste on otettu annossuunnitelmassa huomioon, se ei ole hoidon este. Mutta jos nestettä on tullut suuressa määrin annos-tt-kuvauksen jälkeen, niin annossuunnitelma ei enää päde. Silloin joko imetään neste pois tai tehdään annossuunnitelma uusiksi. Käytännössä fyysikko ja onkologi arvioivat, mikä määrä nestettä muuttaa ratkaisevasti annosjakaumaa. Pienistä määristä ei ole haittaa.


      • suunnitelma on
        Ex-säderölli kirjoitti:

        No se riippuu vähän siitä, milloin neste on rintaan tullut: ennen vai jälkeen sädehoidon suunnittelun. Jos neste on otettu annossuunnitelmassa huomioon, se ei ole hoidon este. Mutta jos nestettä on tullut suuressa määrin annos-tt-kuvauksen jälkeen, niin annossuunnitelma ei enää päde. Silloin joko imetään neste pois tai tehdään annossuunnitelma uusiksi. Käytännössä fyysikko ja onkologi arvioivat, mikä määrä nestettä muuttaa ratkaisevasti annosjakaumaa. Pienistä määristä ei ole haittaa.

        2 viikon päästä.Neste on kertynyt 2 viikkoa sitten,


      • Ex-säderölli
        suunnitelma on kirjoitti:

        2 viikon päästä.Neste on kertynyt 2 viikkoa sitten,

        No ei siitä ylimääräisestä nesteestä sitten mitään haittaa ole. Fyysikot ovat laskeneet syväannoskäyrät sädettämällä vesitankkia, koska ihmisestä suurin osa on vettä. Annos-tt-kuvaus antaa vielä tarkempaa informaatiota, jonka perusteella tehtävän annossuunnitelman ansiosta saadaan varmasti oikea sädeannos oikealla tavalla oikeaan paikkaan terveitä elimiä säästäen. Jos lymfanestettä vielä kertyy paljon, niin kerro siitä hoitajille ja he ottavat yhteyttä onkologiin ja tarvittaessa fyysikkoon.


      • kiitos sinulle.
        Ex-säderölli kirjoitti:

        No ei siitä ylimääräisestä nesteestä sitten mitään haittaa ole. Fyysikot ovat laskeneet syväannoskäyrät sädettämällä vesitankkia, koska ihmisestä suurin osa on vettä. Annos-tt-kuvaus antaa vielä tarkempaa informaatiota, jonka perusteella tehtävän annossuunnitelman ansiosta saadaan varmasti oikea sädeannos oikealla tavalla oikeaan paikkaan terveitä elimiä säästäen. Jos lymfanestettä vielä kertyy paljon, niin kerro siitä hoitajille ja he ottavat yhteyttä onkologiin ja tarvittaessa fyysikkoon.

        Helpottavaa kuulla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe