Sain juuri tietää olevani raskaana :D Mutta pohdiskelu alkoikin saman tien. En käynyt vielä neuvolassa, joten pitää kysyä jo tässä. Saisiko raskaana oleva syödä näitä:
vuohenjuustoa
tulista ruokaa
tacokastiketta?
raskaana olevan ruokavalio?
13
1882
Vastaukset
- Sivusta seurailija
Ja se sama hullu jatkaa kaikilla sivuilla...
Etkö sä jo kyllästy? Kuka noita uskoo??????
Teet raskaana olevat naiset hulluiksi huolesta. - pohdiskelija
Sivusta seurailija kirjoitti:
Teet raskaana olevat naiset hulluiksi huolesta.En mennyt lukemaan tarkemmin sieltä, kun tuntui linkin olevan vähän sekava. Joten odotan tässä rehellisiä vastauksia.
- Toisten kokemuksia!!!
pohdiskelija kirjoitti:
En mennyt lukemaan tarkemmin sieltä, kun tuntui linkin olevan vähän sekava. Joten odotan tässä rehellisiä vastauksia.
- JOS ei voi syödä mitään?
Teet raskaana olevat naiset hulluiksi huolesta. - mahakivut ei kuulu raskauteen!
Teet raskaana olevat naiset hulluiksi huolesta. - satu k
jumaliste neljä lasta olen saanut ja normaalisti olen syönyt ja karkkia ja makeita olen vedellyt ja hyvin olen raskaaksi tullut ja lapset normaaleita.
nyt viidettä odotan ja aijon jatkaa entiseen malliin joten kyllä on höpö höpö juttuja.
sanotaanko näin että jos noihin itse uskot tulet kuolemaan hammastahnaan.
vittu et joku on ääliö suoraan sanottua mutta näitä hulluja tuntuu olevan joka junaan.
hih hih hih....
- ...linkki..
.. vältettäviin ruokiin:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190
Itse olen syönyt ainakin tacokastiketta ja tulista ruokaa... Ainut että maha on vähän ehkä herkempi, niin se ei kauheesti tykkää niistä..
Vuohenjuustoa enoo ikuna maistanut vielä :) .. Mutta esim tuorejuustosta ja homejuustoista on mulle neuvolassa sanottu, että voi ainakin lämmitettynä syödä. Ja suomalaiset ja ruotsalaiset juustot on kaikki pastöroidusta maidosta... kun niitä pastöroimattomia tuotteita tulisi välttää.. - ................
Vuohejuustosta en osaa sanoa, mielessäni pyörii, että se olisi kiellettyjen listalla ihankuin homejuustotkin, mutta en mene vannomaan.
Olen itse ainakin syöny tulista ruokaa kastikkeita, mutta se ei välttämättä hyvää tee närästyksen ja ruuan raskauden osalta. Itselläni ainakin tuli tulista ruokaa syödessä mahanpuruja ja paha olo alkuraskauden aikana, mutta meinaan silti jatkossa tulisiakin ruokia syödä kun nyt ei niistä enää mitään pahaa oloa tule (nyt rv 28).
Kannattaa vaikka kirjoittaa lista ennen neuvolaan menoa ja kysyä kaikki mikä mieltä askarruttaa, sieltä saa varmasti paremmat vastaukset kuin täältä =)
Onnea odotukseen! - powdersnowlady
Hei,
Ja onneksi olkoon. Kysyessäsi ruokavaliosta kannattaa vaihtaa vaihdetta ja katsoa, mitä vaikkapa Espoon kaupungin http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
sivuilla sanotaan. Lisäyksenä homejuustoihin sen verran, että Aura kypsytetään "sisältäpäin" mikä pienentää listeriabakteeriskiä, mutta EI POISTA SITÄ. Siksi Valio itse ei suosittele näiden
pehmeiden juustojen käyttöä raskausaikana, ettei heitä vedetä vastuuseen.
Tulinen ruoka ja kahvi voi lisätä närästystä ja juustosta sen verran, että nyrkkisääntönä on että suomalaiset juustot ovat aina pastöroituja (Aurankin maito on siis pastöroitu), samoin myös suurin osa (ei kaikki) ulkomaiset Kovat juustot.
Vuohenjuusto-osioon vastauksena että jos juusto kuumennetaan kunnolla, tämä käsittely vastaa pastörointia ja silloin sen juuston ei tarvitse olla etukäteen pastöroitua. Mutta pehmeiden juustojen pastörointi ilman kuumennusta ei välttämättä riitä bakteerikannan pitämiseen alhaisena juustossa, vaikka se heti pastöroinnin jälkeen sitä onkin. Eli saattaa olla hyödyllistä kuumentaa (yli 72 C) tuorejuusto-tyyppiset myös vuohenjuusto.
Noi karppauskeskustelut kannattaa lukea isolla varauksella.
Iloista odotusta :)- vuohinen
eikä YHTÄÄN vihreetä niissä kirjoitti:
Maitoa ei kyllä täydy kuumentaa 30 astetta kuumemmeksi tehdäkseen juustoa.
Ei taida oikein riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632142Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21865Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689