Vanha videokameran kasetti (vhs) DVD:lle

nimett

Minulla on häävideomme tallennettu vanhanmallisen
videokameran kasetille. Jotta kasetin voisi katsoa, tarvitsisi adapterikasetin ja vhs-nauhurin. Toivoisin saavani kasetin nauhoitettua dvd:lle, mutta adapteri ja nauhuri sekä tietotaito ja aika puuttuvat. Mistä ihmeestä voisin kysellä,kuka tällaisen toimenpiteen voisi suorittaa ja millä hintaa? Kiitos tiedoista!

13

5575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slödjibfo+

      Useat valokuva liikeet tekee sitä...mut minusta se on helvatun kallista...tietysti jos vain yhden nauhan siirtää niin silloin ei niin paha...kyselin 8 mm kasetin siirtoa dvd:lle...niin se oli täs ainakin 35 ekee alkava tunti ja seuraava 25 ekee...Itse hommaisin adapterin ja tuttavan kautta jos löytys polttava dvd vekotin niin ne yhteen ja ei homma enää helpotu...voit myös silloin itse editoida sen nauhan...anopin möläytykset nauhalta pois...

      • nimim.

        Kiitos tiedosta, mutta tosiaan kun on vain yksi nauha eikä minua ole siunattu hyvillä hermoilla saati tekniikan ihmejutuilla, maksan mielelläni jollekulle vaivan.

        :)


      • Timppa.
        nimim. kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, mutta tosiaan kun on vain yksi nauha eikä minua ole siunattu hyvillä hermoilla saati tekniikan ihmejutuilla, maksan mielelläni jollekulle vaivan.

        :)

        Jätä tänne yhteystietosi ja paikkakunta missä asut, niin otan yhteyttä ja autan asiassa..


      • "muistot lähellä, mutt...

        Onko 8mm:n videokameran vhs adaptereita vielä jossain myynnissä? Katselin niitä aikoinaan videokameran kautta, mutta kamera on nyt rikki, sen korjaus tulisi aivan liian arvokkaaksi. Kodinkoneliikkeen mies ei tiennyt millä muinaismuistojani nyt voisin katsella, sanoi, ettei adaptereita ehkä ole myynnissä.


      • nimimimim
        nimim. kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, mutta tosiaan kun on vain yksi nauha eikä minua ole siunattu hyvillä hermoilla saati tekniikan ihmejutuilla, maksan mielelläni jollekulle vaivan.

        :)

        Kiitos tarjouksesta, mutta video on jo dvd:llä :)


    • mulle

      Hei .soitas mulle .Katsotaan mitä voidaan tehdä.
      Saimaanvideotallenne puh 0504005262

    • toimivat välineet

      Olemme yrittäneet miniD kasettien purkua onnistumatta nyky välineillä ( digiTV skatilla tallentavaan video DVD tallentimeen AV liittimillä, eikä tallennus onnistu millään tavallisella keinolla eikä kannata yrittää koska nauhat kuluvat toistossa) ja isomman VHSC videokamerakasetin purkua ja tallennusta onnistumatta. Kuvan saa näkyviin TV:ssä mutta tallennus ei onnistu tavallisesti millään tavalla. Kameraliikkeeseen on nyt jätetty näitä nauhoja jossa luvattu siirron onnistuvan tietyllä varauksella. Odottelemme tuloksia peläten että millään digitaalisellakaan kameralla tehtyjä nauhoitteita ei voida digiaikana enää tavallisilla välineillä entiseen tapaan purkaa ja tallentaa, muttta ne saadaan AV piuhoilla näkyviin toistona TV-ruudussa.

      • Kyllähän kaikki digitaalisena nauhalle tallennetut saa helposti siirrettyä koneelle, ja sitä myöten dvd:lle. Käytännössähän kuluttajapuolella ei ole ollut kuin kaksi eri digiformaattia: miniDV ja digital8. MiniDV-kameroita on vieläkin käytössä pilvin pimein ja käytettynäkin saa edullisesti, digital8 ei ole aivan yhtä yleinen, mutta paljon niitäkin vielä on. Näistä kummastakin kannattaa materiaali siirtää tietenkin digimuodossa koneelle (firewire-johdolla) ja siitä dvd:lle, ja jollei kameraliike sitä varmana osaa tehdä, niin sitten vaihdat hyvin nopeasti seuraavaan liikkeeseen.

        Myöskään analogisten digitointi ei vieläkään ole mitenkään vaikeaa: vhs-c -adaptereita myydään edelleen ainakin clas olssonilla ja vhs-nauhureitahan on vielä monellakin käytössä. Näihinhän nämä pikkuVHS-kasetit menevät aivan suoraan. Hi8-nauhureita taas ei liene enää missään (liekö koskaan ollutkaan), mutta digital8-kamerat toistavat näitä, ja näistä saa materiaalin myös hyvin helposti koneelle firewire -johdolla samoin kuin digitaalitallenteistakin.

        Ymmärrän, ettei parin nauhan takia jaksa itse selvitellä omatoimista siirtoa, mutta kyllä jokainen asiansa osaava kameraliike tällaiset hommat hoitaa. Ja jollei hoida tai osaa neuvoa tahoa joka hoitaa, en asioisi muissakaan merkeissä niin asiantuntemattomassa liikkeessä.



    • käytössä2
    • tai näin

      laitat googleen "vhs digitointi" tai "8mm digitointi" tms. ja heität kasetit postiin. Viikon päästä sulla on levyt laukussa ja ei tarvitse istua kirjastossa viikkoa.

    • tuolta kätevästi
    • jkhgjhfhjf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe