Minulla on häävideomme tallennettu vanhanmallisen
videokameran kasetille. Jotta kasetin voisi katsoa, tarvitsisi adapterikasetin ja vhs-nauhurin. Toivoisin saavani kasetin nauhoitettua dvd:lle, mutta adapteri ja nauhuri sekä tietotaito ja aika puuttuvat. Mistä ihmeestä voisin kysellä,kuka tällaisen toimenpiteen voisi suorittaa ja millä hintaa? Kiitos tiedoista!
Vanha videokameran kasetti (vhs) DVD:lle
13
5751
Vastaukset
- slödjibfo+
Useat valokuva liikeet tekee sitä...mut minusta se on helvatun kallista...tietysti jos vain yhden nauhan siirtää niin silloin ei niin paha...kyselin 8 mm kasetin siirtoa dvd:lle...niin se oli täs ainakin 35 ekee alkava tunti ja seuraava 25 ekee...Itse hommaisin adapterin ja tuttavan kautta jos löytys polttava dvd vekotin niin ne yhteen ja ei homma enää helpotu...voit myös silloin itse editoida sen nauhan...anopin möläytykset nauhalta pois...
- nimim.
Kiitos tiedosta, mutta tosiaan kun on vain yksi nauha eikä minua ole siunattu hyvillä hermoilla saati tekniikan ihmejutuilla, maksan mielelläni jollekulle vaivan.
:) - Timppa.
nimim. kirjoitti:
Kiitos tiedosta, mutta tosiaan kun on vain yksi nauha eikä minua ole siunattu hyvillä hermoilla saati tekniikan ihmejutuilla, maksan mielelläni jollekulle vaivan.
:)Jätä tänne yhteystietosi ja paikkakunta missä asut, niin otan yhteyttä ja autan asiassa..
- "muistot lähellä, mutt...
Onko 8mm:n videokameran vhs adaptereita vielä jossain myynnissä? Katselin niitä aikoinaan videokameran kautta, mutta kamera on nyt rikki, sen korjaus tulisi aivan liian arvokkaaksi. Kodinkoneliikkeen mies ei tiennyt millä muinaismuistojani nyt voisin katsella, sanoi, ettei adaptereita ehkä ole myynnissä.
- nimimimim
nimim. kirjoitti:
:)Kiitos tarjouksesta, mutta video on jo dvd:llä :)
- mulle
Hei .soitas mulle .Katsotaan mitä voidaan tehdä.
Saimaanvideotallenne puh 0504005262 - toimivat välineet
Olemme yrittäneet miniD kasettien purkua onnistumatta nyky välineillä ( digiTV skatilla tallentavaan video DVD tallentimeen AV liittimillä, eikä tallennus onnistu millään tavallisella keinolla eikä kannata yrittää koska nauhat kuluvat toistossa) ja isomman VHSC videokamerakasetin purkua ja tallennusta onnistumatta. Kuvan saa näkyviin TV:ssä mutta tallennus ei onnistu tavallisesti millään tavalla. Kameraliikkeeseen on nyt jätetty näitä nauhoja jossa luvattu siirron onnistuvan tietyllä varauksella. Odottelemme tuloksia peläten että millään digitaalisellakaan kameralla tehtyjä nauhoitteita ei voida digiaikana enää tavallisilla välineillä entiseen tapaan purkaa ja tallentaa, muttta ne saadaan AV piuhoilla näkyviin toistona TV-ruudussa.
Kyllähän kaikki digitaalisena nauhalle tallennetut saa helposti siirrettyä koneelle, ja sitä myöten dvd:lle. Käytännössähän kuluttajapuolella ei ole ollut kuin kaksi eri digiformaattia: miniDV ja digital8. MiniDV-kameroita on vieläkin käytössä pilvin pimein ja käytettynäkin saa edullisesti, digital8 ei ole aivan yhtä yleinen, mutta paljon niitäkin vielä on. Näistä kummastakin kannattaa materiaali siirtää tietenkin digimuodossa koneelle (firewire-johdolla) ja siitä dvd:lle, ja jollei kameraliike sitä varmana osaa tehdä, niin sitten vaihdat hyvin nopeasti seuraavaan liikkeeseen.
Myöskään analogisten digitointi ei vieläkään ole mitenkään vaikeaa: vhs-c -adaptereita myydään edelleen ainakin clas olssonilla ja vhs-nauhureitahan on vielä monellakin käytössä. Näihinhän nämä pikkuVHS-kasetit menevät aivan suoraan. Hi8-nauhureita taas ei liene enää missään (liekö koskaan ollutkaan), mutta digital8-kamerat toistavat näitä, ja näistä saa materiaalin myös hyvin helposti koneelle firewire -johdolla samoin kuin digitaalitallenteistakin.
Ymmärrän, ettei parin nauhan takia jaksa itse selvitellä omatoimista siirtoa, mutta kyllä jokainen asiansa osaava kameraliike tällaiset hommat hoitaa. Ja jollei hoida tai osaa neuvoa tahoa joka hoitaa, en asioisi muissakaan merkeissä niin asiantuntemattomassa liikkeessä.http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=358420&highlight=
Ei mielestäni pahan hintaista. Parin nauhan siirtämiseen ei juuri kannata alkaa omia vehkeitä ostelemaan ja kasailemaan.
- käytössä2
Mee kirjastoon tekeen homman.
(Esim Raisio, varaa aika etukäteen)
http://musasto.wordpress.com/2011/01/28/mahdollisuus-digitointiin-kolmessa-eri-turun-kirjastossa/ - tai näin
laitat googleen "vhs digitointi" tai "8mm digitointi" tms. ja heität kasetit postiin. Viikon päästä sulla on levyt laukussa ja ei tarvitse istua kirjastossa viikkoa.
- tuolta kätevästi
- jkhgjhfhjf
huuto.net hakuun: vhs-c kasettien digitointi
tai [email protected]
10€/kasetti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627