Sellainen juttu että:
odottaessani minua, äiti söi kaksin käsin Hota pulveria - sen koostumuksesta ollaan monta mieltä, mutta tutkimuksissa on paljastunut että se sisälsi amfetamiinia.
Lopputulos:
olen ikäni ollut vähän toistaitoinen, kömpelö lapsena, en koskaan oppinut kunnolla laskemaan, kirjoittaminen ja lukuaineet onnistuivat hyvin.
On ollut pahoja hahmotushäiriöitä - en pysty hahmottamaan, tuleeko auto/ ihminen / minua kohden vai meneekö poispäin.
En ole koskaan sietänyt kanssaihmisten koskettelua - kampaajalla itkin kun väkisin leikattiin hiuksia.
Olin lapsena hyvin ujo ja arka.
Oireet saattaisivat muuten sopia vaikka aspergeriin mutta eivät kaikilta osin.
En nipellä yhtä asiaa ja pystyn katsomaan ihmistä silmiin kun puhun jollekin.
En myöskään ole kovin syrjäänvetäytyvä.
Mutta:
oireet ovat ja pysyvät.
En edelleenkään - liki kuusikymppisenä -
pidä siitä, että joudun bussissa istumaan jonkun vieraan lähellä - en halua että minuun kosketaan.
Omia lapsiani olen pystynyt rakastamaan ja hellimään, päätin nuorena, että jos joskus saan lapsia, olen heille toisenlainen äiti.
Eli minua ei koskaan pidetty sylissä, minua siedettiin vain, koska vaihtoehtoja ei oikein ollut.
Vanha Hota pulveri
6
2328
Vastaukset
- Psykopatologia
.
http://www.tampere-seura.fi/tampere/Santen.html
Tuskin amfetamiinia.
.- aatu beetakaroteeni
Juu ei - sähän kaiken tiedät.
- Psykopatologia
aatu beetakaroteeni kirjoitti:
Juu ei - sähän kaiken tiedät.
.
Pharmaca Fennica 1997 II (s. 392):
HOTA annosjauhe
Coffein 50 mg, Acid.ascorb. 3mg, Acid.acetylsalic. 300 mg, Salicylamid. 300 mg, Colae sem. 60 mg, Lactos. 287 mg ad 1 g
Aikuisille 1 annosjahe 1-3 kertaa päivässä.
. - löytyy...
Psykopatologia kirjoitti:
.
HOTA annosjauhe
Coffein 50 mg, Acid.ascorb. 3mg, Acid.acetylsalic. 300 mg, Salicylamid. 300 mg, Colae sem. 60 mg, Lactos. 287 mg ad 1 g
.nykyisinkin. Jotenkin tuli heti mieleen nykylääkkeistä Panacod, jota minullekin syötettiin ison leikkauksen jälkeen.
Isäni veteli aikoinaan myös urakalla Hota-pulveria vatsavaivoihinsa ja ihmetteli kun vaivat aina vaan paheni vaikka otti enemmän. Onneksi Hotapulveri vedettiin pois markkinoilta ja hän "joutui" siirtymään vatsaa vähemmän ärsyttäviin pillereihin. Vatsavaivatkin hävisi melkein kokonaan.
Luulisin että alkuperäisen kysyjän vaivat johtuvat ihan muusta kuin äidin syömästä Hota-pulverista. Kyllähän moni juo kahvia odotusaikana paljonkin, enkä usko ison aspiriiniannoksen sentään vaikuttaneen sikiöön. Mutta ehkäpä joku lääketiedettä paremmin tunteva selittää tarkemmin. - Psykopatologia
löytyy... kirjoitti:
nykyisinkin. Jotenkin tuli heti mieleen nykylääkkeistä Panacod, jota minullekin syötettiin ison leikkauksen jälkeen.
Isäni veteli aikoinaan myös urakalla Hota-pulveria vatsavaivoihinsa ja ihmetteli kun vaivat aina vaan paheni vaikka otti enemmän. Onneksi Hotapulveri vedettiin pois markkinoilta ja hän "joutui" siirtymään vatsaa vähemmän ärsyttäviin pillereihin. Vatsavaivatkin hävisi melkein kokonaan.
Luulisin että alkuperäisen kysyjän vaivat johtuvat ihan muusta kuin äidin syömästä Hota-pulverista. Kyllähän moni juo kahvia odotusaikana paljonkin, enkä usko ison aspiriiniannoksen sentään vaikuttaneen sikiöön. Mutta ehkäpä joku lääketiedettä paremmin tunteva selittää tarkemmin..
ei ole "vastaava".
. - Anonyymi
Psykopatologia kirjoitti:
.
HOTA annosjauhe
.Wikipedia: 1950-luvulla sisälsi amfetamiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517133Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414904HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002758- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321617- 171567
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki251514Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111273