Onko muilla kokemuksia GE vakuutuksen asuntolainan takaisinmaksuturvasta. Mulle kävi just niikun pahimmassa painajaisessa elikkä jäin viime vuonna pakkolomalle ja pankissakin sanoivat että onhan sulla se GE vakuutus josta maksoin sopimushetkellä kertakorvauksen 10000mk. No asia tutkittiin ja todettiin ettei vakuutus korvaa pakkolomalla oloa. Että rupes vituttaan.
No tuli sit kutsu takaisin töihin ja samantien irtisanottiinkin ja irtisanomisajan jälkeen tutkittiin taas pankissa GE vakuutuspaperit ja toimihenkilö kirjoitti tiedot lainoistani vakuutusyhtiön anomukseen. Lainoja minulla on kaksi joista toinen tulee maksetuksi nyt toukokuussa 1.5.03 Tiedot piti olla työvoimatoimistosta,Työnantajalta,Pankista ja Liitolta. Senhän nyt tietää että liitolta saakin odottaa kauan ensimmäistä suoritusta ja maksuselvitystä joten miksei työkkärin lausunto riitä?
Käytännössähän kokonaisodotusajaksi tuli 2kk ja 14pv. Työttömäksi jäin 10.2.03 ja tieto vakuutusyhtiöltä tuli 24.4.03 .
On tää nopee tietoyhteiskunta. No ajattelin että odotus palkitaan ja pääsee nauttimaan vakuutuksen tuomaa turvaa mutta kuinkas ollakkaan teksti paperissa oli tyrmäävän lyhyt eli vakuutus ei korvaa lainanlyhennystä.
Katselin paperia ja räpyttelin silmiä että onko tämä totta. No luki siellä sitten kuitenkin että toinen laina turvataan mutta just se mikä muutenkin päättyy toukokuussa mutta ennekuin sekään on korvattu pitää taas odottaa liitolta huhtikuun maksutositetta ennekuin vakuutus korvaa jäljellä olevan vaivaset 220€. Vaikuttaa suorastaan vittuilulta kun taas pitää lähettää samasta asiasta samaa tietoa kun kerran ovat jo tuon pienen summan luvanneet turvata. Haiskahtaa vähän siltä että pelaavat aikaa ja keksivät siihenkin jonkun konstin etteivät maksa sitäkään.
Tutkin vakuutusehtoja ja syitä miksei toista lainaani maksettais ja löytyikin pitkä rivi erilaisia pykäliä milloin korvauksia ei makseta. Minun tapaukseen sopiva ansa löytyi tekstimuotona näin. Sopimuksen allekirjoittamispäivästä 5vuotta eteenpäin vakuutus korvaa työttömyydestä johtuvan tulonalenemisen asuntolainasta. 5vuotta tuli täyteen 2001 mutta lainan viimeinen maksuerä on 2008.
Lainalla on hieno ja paljon lupaava nimi "PITKÄAIKAISEN LUOTON TAKAISINMAKSUTURVA"
No vakuutuksen myyntihetkellä sanottiin että se on voimassa niin kauan kuin lainakin on olemassa ja tutkin mitä siihen sanotaan ja lähinnä koominen ehto sieltä löytyikin elikkä vakuutus korvaa vain kuolemani tai tapaturman vuoksi tapahtuvan ansionmenetyksen.
Ihmettelinkin vakuutuksentekohetkellä sitä minkä takia vakuutus pitää maksaa heti eikä vuosittain niinkun normaalisti. No jos vakuutusehdot olis samat niin ihmisethä lopettais tämmöiset vakuutukset huomattuaan huijauksen ja näin yhtiö ei saisikaan noin mukavia potteja.
Kuolleenahan minä en vakuutuskorvauksestani pääse nauttimaan ja jos joku tekis vastaavassa tilanteessa itsarin niin vakuutusyhtiö on siinäkin tehnyt itselleen takaportin eli itsemurhatapauksessakaan ei lainoja korvata.
Tästä eteenpäin en enään ota mitään vakuutuksia vaan haistatan sitä ehdottavalle myyjälle paskat.
Paskat haistatin kyllä itsellänikin kun en lukenu ehtoja paremmin tekohetkellä.
Otin lisää selvää kyseisestä yhtiöstä ja sepäs onkin Englantilaista alkuperää.
GE vakuutus on syvältä.
Kusetusta GE takaisinmaksuturva
24
6776
Vastaukset
- nii i
Kusetusta nuo on kaikki
samoin vapaaehtoinen eläketurva
halvan auton lisävakuutukset
jne.- Sagittarius
Oma vikahan tuo kun halpaan menin tosin jäi kaiveleen pankin osuus asiaan kun pankkini on asiallisesti toiminu niin kauan kuin olen sen asiakas ollu. Mutta nyt kun menin asiasta kysymään niin siihen suhtauduttiin aika nuivasti ja todeten että asiahan on niinkuin ehdoissa lukee.
Mutta ihmetyttää sekin kun menin kysymään että jokohan nyt sitten korvataan kun olen kokonaan työtön niin virkailijan tutkittua paperit totesi että kyllä nyt on asiat kunnossa ja tiedot voidaan lähettää vakuutusyhtiöön. Eli pankkikaan ei tätä ansaa huomannu vaan ovat nyt noloja hekin ja sen näki pankinjohtajan naamastakin.
Tulee vaan mieleen kuinka suuren provikan pankki saa myymästään vakuutuksesta. - kerttu
Sagittarius kirjoitti:
Oma vikahan tuo kun halpaan menin tosin jäi kaiveleen pankin osuus asiaan kun pankkini on asiallisesti toiminu niin kauan kuin olen sen asiakas ollu. Mutta nyt kun menin asiasta kysymään niin siihen suhtauduttiin aika nuivasti ja todeten että asiahan on niinkuin ehdoissa lukee.
Mutta ihmetyttää sekin kun menin kysymään että jokohan nyt sitten korvataan kun olen kokonaan työtön niin virkailijan tutkittua paperit totesi että kyllä nyt on asiat kunnossa ja tiedot voidaan lähettää vakuutusyhtiöön. Eli pankkikaan ei tätä ansaa huomannu vaan ovat nyt noloja hekin ja sen näki pankinjohtajan naamastakin.
Tulee vaan mieleen kuinka suuren provikan pankki saa myymästään vakuutuksesta.Ota yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan tai Kuluttajien vakuutustoimistoon ja pyydä heiltä apua sen selvittämisessä onko vakuutusyhtiö toiminut oikein.
- Sagittarius
kerttu kirjoitti:
Ota yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan tai Kuluttajien vakuutustoimistoon ja pyydä heiltä apua sen selvittämisessä onko vakuutusyhtiö toiminut oikein.
Laitoin Kuningaskuluttaja ohjelmalle vihjeen asiasta jos olisivat kiinnostuneita mutta otan myös kuluttajasuojaankin yhteyttä.
- Jousimies
Sagittarius kirjoitti:
Laitoin Kuningaskuluttaja ohjelmalle vihjeen asiasta jos olisivat kiinnostuneita mutta otan myös kuluttajasuojaankin yhteyttä.
... meillä nimittäin tilanne se, että samainen vakuutus otettu muutama vuosi sitten (siis alle 5 vuotta, onneksi!) ja mies irtisanottiin eli jäi työttömäksi puolisen vuotta sitten. Tällä viikolla parin tiedustelun jälkeen sai vihdoin puhelun GE-vakuutukselta, josta kerrottiin, että ei olisi saamassa korvauksia. Nyt vedottiin siihen, että mies ollut aika-ajoin lomautettuna (silti pitkäaikaisessa työsuhteessa ent. työnantajaan, ei siis työtön). Lupasivat vielä selvittää asiaa tarkemmin, mutta jos eväävät korvauksen, niin meilläkään tämä ei jää tähän!
- Elchubagabra
Kerrotko minulle, miksi vapaaehtoinen eläketurva on kusetusta? Itse säästän omaeläkettä, ja kaverini, joka on vakuutusyhtiössä töissä, on kuulemma myynyt niitä erittäin paljon, ja tarve niille kasvaa entisestään.
- Matti
Elchubagabra kirjoitti:
Kerrotko minulle, miksi vapaaehtoinen eläketurva on kusetusta? Itse säästän omaeläkettä, ja kaverini, joka on vakuutusyhtiössä töissä, on kuulemma myynyt niitä erittäin paljon, ja tarve niille kasvaa entisestään.
Alkuperäisessä viestissä puhutaan lainan takaisinmaksuturvasta. Tämä vakuutus on aivan eri asia kuin vapaaehtoinen eläkevakuutus. Niitä ei voi rinnastaa toisiinsa lainkaan. Joten "kusetuksesta" ei kannata vetää johtopäätöksiä muuhun vakuutukseen.
- Karin
Elchubagabra kirjoitti:
Todellisuudessa eläkkeiden maksukyky on sidoksissa siihen kuinka suuri on työssäkäyvän väestön osuus eläkkellä oleviin verrattuna, koska hehän viime kädessä rahoittavat tällä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet. Jos kehitys jatkuu tätä rataa eli että työn tuottavuuden kasvusta saatava hyöty karkaa yksinomaan kansainvälisille pääomamarkkinoille ja työssäkäyvä väestö ajetaan loppuun (uupumus) tai muutoin voittojen nostamiseksi saneerataan pois töistä, niin kohta loppuu ostovoima, kulutuskysyntä ja siitä seuraa osakkeiden arvon lasku....
Kansainvälinen pääoma karkaa sinne mistä se arvioi saavansa suurimman hyödyn...firmat siirtävät tuotantoaan kilvan halvan työvoiman maihin ja kansainvälisten yritysten pääkonttorit siirtyvät sinne missä yhteisöverorasitus on alhaisin.
Itse en ainakaan investoisi sen kummemmin vakuutuksiin kuin arvopapereihinkaan...niin hölmöläismäiseltä vaikuttaa kansainvälisen talouden lyhytnäköinen hyödyntavoittelu.
Jos olen väärässä tämän logiikan suhteen, niin please, ojentakoon joku minua!
Huolestunut! - Sagittarius
Jousimies kirjoitti:
... meillä nimittäin tilanne se, että samainen vakuutus otettu muutama vuosi sitten (siis alle 5 vuotta, onneksi!) ja mies irtisanottiin eli jäi työttömäksi puolisen vuotta sitten. Tällä viikolla parin tiedustelun jälkeen sai vihdoin puhelun GE-vakuutukselta, josta kerrottiin, että ei olisi saamassa korvauksia. Nyt vedottiin siihen, että mies ollut aika-ajoin lomautettuna (silti pitkäaikaisessa työsuhteessa ent. työnantajaan, ei siis työtön). Lupasivat vielä selvittää asiaa tarkemmin, mutta jos eväävät korvauksen, niin meilläkään tämä ei jää tähän!
Toisen lainan turvaamisesta ei ole kuulunu mitään vakuutusyhtiöltä vaikka lupasivat maksaa loppusumman.
Kuningaskuluttajakaan ei tunnu olevan kiinnostunu kun ei ole tullu mitään ei edes sähköpostia. Viimesimmässä ohjelmassa tuntu olevan kakkuohjeen ja kakun tekeminen kiinnostavampi aihe kuin itse kuluttaja-aihe.
Ruokaohjelmia lykätäänn joka päivä joltain kanavalta ja nyt tuhlataan lyhyttä ohjelmaaikaa kaikenlaiseen lässytykseen. - Harri
Sagittarius kirjoitti:
Toisen lainan turvaamisesta ei ole kuulunu mitään vakuutusyhtiöltä vaikka lupasivat maksaa loppusumman.
Kuningaskuluttajakaan ei tunnu olevan kiinnostunu kun ei ole tullu mitään ei edes sähköpostia. Viimesimmässä ohjelmassa tuntu olevan kakkuohjeen ja kakun tekeminen kiinnostavampi aihe kuin itse kuluttaja-aihe.
Ruokaohjelmia lykätäänn joka päivä joltain kanavalta ja nyt tuhlataan lyhyttä ohjelmaaikaa kaikenlaiseen lässytykseen.Sanoin vakuutuksen irti parin vuoden päästä lainan otosta ja sain palautuksena jäljellä olevan summan lainaturvasta mikä mielestäni oli kyllä aika pieni suhteessa lainan jäljellä olevaan määrään ->seuraavalla kerralla fiksumpi.
Ja auta armias sitä pankkivirkailijaa joka edes uskaltaa ehdottaa lainavakuutusta...
Vakuutus oli todella kallis ja olin kuullut monelta taholta ettei korvauksia juurikaan heru.
Kysessä on pankin ja vakuutusyhtiön rahankeräysoperaatio ja kuluttaja on heidän armoillaan.
Älkää hyvät ihmiset rahoittako huijareita!
- Vakuutushuijari evp.
Ihmettelin itse vakuutusalalla ollessa, kuinka hävyttömästä pankki toimii GE:n kanssa. Pankinjohtaja voi melkein pakottaa ottamaan vakluutuksen (tai et saa lainaa) ja hinta on todella kohtuuton, verrattuna jos ottaa vaikkapa lähes saman turvan antavan henkivakuutuksen. Eikä siinä tilanteessa tule ehtoja luettua, kun pitää hattu kourassa ruikuttaa lainaa. Yhden entisen työnantajan yhteistyö pankin konttorijohtaja kerran kehuskeli lounalla, että hän voisi myydä vaikka kaikki kodin vakuutukset lainaa antaessaan.
Samoin he saavat vielä korkoa sille vakuutusmaksulle, kun maksun verran nostetaan laina summaa, mutta asiakas käsittää, että hän saa mukamas vakuutusmaksunkin verotuksessa vähennettyä.
Todellakin täyttä huijausta, mutta laillista, koska asiakas allekirjoittaa ymmärtäneensä ehdot.
Ja mitä tulee pankin hyötyyn; kyseistä vakuutuksesta pankki saa provikkaa luokkaa 25-35%
Eli itse ottaisin vain omaisia ajatellen henkivakuutuksen, jolla kuoleman tapauksessa omaiset voisivat maksaa lainat pois. Ja vielä vakuutusyhtiöstä, en pankista. - Pankit rocks
Kiinnostamaan jäi että mitkä pankit suosittelevat GE:n lainoja ?
Esim. Nordealla on oma lainaturvansa, joka sekin on tasan puolet kalliimpi vakuutusyhtiöiden vastaavaa. - Sagittarius
No nyt tuli 27.5 soittokin vallan kyseisetä puljusta ja tällä kertaa sanottiin ettei heillä ole 10.3-6.4 ajalta maksutositetta liitoltani vaikka olin sen jo kerran lähettäny.
Semmosta nyt sitten näköjään kokeilevat että jos ei mulla olis kuittia niin ei heidän tarvitsisi maksaa sitä pientäkään summaa. Osasin odottaa ettei vetkuttelu tähän lopu heidän osaltaan ja olinkin lähettäny kopion siitä kuitista ja nyt lähetin uuden kopion joten katotaan mitä seuraavaksi he keksiivät.
Seuraavaksi täytyy sitten lähettää kirjattuna jos kirje on "hävinny".
Jäähän tässä yksi asia kummastuttaan kun vallan soittivat nimittäin kirjeen lähettämisellä olisivat pelanneet taas aikaa. Voivoi tais tulla virkavirhe.
Selvennykseksi vielä että nythän on kyse minun pikkulainasta joka mahtui siihen 5 vuoden aikarajaan ja se toinen isompi varsinainen talolainan takaisinmaksuturva hylättiin kun oli sopimuksen allekirjoittamisesta kulunut 5 vuotta.
Kotarillani on yhteenveto koko jutusta ja täs linkki jos ei ole käyny.
http://koti.mbnet.fi/rauno2/- Loco
Varmaan kyl vituttaa. ottaa itteeki päähän aina ku tälläsist jutuist kuulee.
Kävin muuten kattoo saitilta pari fotoo. Pöllö oli helvetin makee, mä en oo nähny koskaan livenä pöllöö. ei tääl niit lentele.
- J-P
Joo,ite ainakin asuntolainaa hakiessani huomasin eroja tässä GE turvassa. OP:ssa oli tuo 5:n vuoden ehto täydelle turvalle (korvaa työttömyydestä) ja olisi pitänyt nostaa kerralla lisää lainaa jolla maksaa tuo turva koko lainajalle. Siinä sitten korkojen kanssa saa köyhä maksaa turvastaan.. Toisesta pankista (SP) sain GE vakuutuksen koko laina-ajalle ja pienellä kk:si maksulla = ei korkoja,asuntoa myydessä tarvitsee huolehtia että saapi rahansa maksetusta turvasta takaisin - ei koko ajalle etukäteen maksetusta turvasta. Reklamoin tästä OP:iin ja meni pari päivää ja sieltä olisin saanut samoilla ehdoilla lainaturvan. Eli ei paljon herätä asiakkaassa luottamusta pankkia kohtaan tuollainen kun rahastetaan asiakasta tällätavoin.
- Sagittarius
Olen yrittäny soittaa yhtiöön muttei vastattu mutta nyt soittivat takasin päin. Nyt väittäävät ettei koko lainaa edes ole enää vaan se olis maksettu pois viime vuoden puolella tai sitten mukamas olen lopettanu vakuutuksen kun heillä ei ole mitään merkintöjä että laina olis enään voimassa.
Ensin katosi liiton korvaustosite ja nyt koko laina on hävinny. Voi perkele
Sanoin että pankistahan tuo tieto löytyy että kysykää sieltä. Pankki on sitten varmaan seuraavaksi kadoksissa.- Kysyy
Hei
Mita varten lainan takaisinmaksuturva otetaan?
Oliko sinun pakko ottaa se?
Kuinka se myyytin sulle?
ihmetteleva - Sagittarius
Kysyy kirjoitti:
Hei
Mita varten lainan takaisinmaksuturva otetaan?
Oliko sinun pakko ottaa se?
Kuinka se myyytin sulle?
ihmettelevaNo yksi suuri syy on tietysti jos työttömäksi jää niin vakuutuksen pitäisi maksaa kuukausilyhennykset pankille.
Ei ollu pakko ottaa ainakaan silloin.
Lisälainan otto vaiheessa kerrottiin että olisi nyt vakuutus joka antaa turvan jos työttömyys tai sairaus yllättää.
Tässä linkki GE sivulle missä lyhyt selitys tai pitäiskö sanoa kusetus. http://www.gevakuutus.fi/products/ppi.html
- Näin meillä
Meille tuli 5 vuotta lainanotosta kotiin GE vakuutukselta ilmoitus että tämä osa (siis työttömyysturva) vakuutuksesta päättyy ja että jos haluamme jatkaa meidän olisi joku summa sitten pitänyt maksaa lisää. En muista summaa, kun emme sitä ottaneet. Vuosi oli 1999.
- Jude
Omasta kokemuksesta voin sanoa,että on se vaikeaa irtisanominenkin lainaturvansa. Keväällä möin asuntoni ja lainaturva irtisanottiin. Sen jälkeen ovat lähettäneet GE-vakuutukselta kaksi karhukirjettä ja viimeisin tempaus oli suoraveloitus jolla nyt puolentoista kuukauden jälkeen tulivat rokottamaan tiliäni. Selvitysten jälkeen eivät ole kuulemma saaneet koskaan irtisanomisilmoitusta pankista (nyt tehty jo kolme kertaa) ja saavat olla palauttamatta kaikkia rahojani koska irtisanomisaika on 2 viikkoa. Eli joudun maksamaan 2n viikon ajalta lainaturvaa vaikka ei ole edes lainaa olemassa mitä pitää turvata - näin sitä saa laillisesti rosvota,prkl.
- Sagittarius
Hienosti kieroilivat loppujenlopuksi koko korvausvastuustaan joten ei pienintäkään korvausta tullu vaikka lainoja oli kaksi.
Toisen pienemmän lainan sain nyt maksettua ja keskityn asuntolainan lyhentämiseen.
Noin 2000€ meni siis kankkulan kaivoon. Ja lisäksi vielä laskettava tuon vakuutusmaksun osuuden lainan korot ja kulut päälle. Jääköön tekemättä kun vituttaa jo muutenkin tarpeeksi. - Sagittarius
Iltalehdessä on samasta asiasta juttu Kuluttajapalstalla 9.9
Vaatii rekisteröitymisen mutta ei maksa mitään.
http://www.iltalehti.fi/2003/09/09/kuluttaja/1030878_ku.shtml - Sagittarius
Tänään 28.11-03 Kävin pankissa ja irtisanoin vakuutuksen loppuajalta. Kyselyn mukaan rahaa pitäisi olla jäljellä
128€ mutta nähtäväksi jää kuinka paljon keplottelevat siitä vielä omiin "kuluihinsa".
Pankkivirkailijan mukaan näitä vakuutuksia on muutkin lopetettanu kesken kauden.
Kotisivuni
http://koti.mbnet.fi/rauno2/- Sagittarius
Rahat tuli yllättävän äkkiä tilille 17.12.03 mutta rokottivat "käsittelykuluja" 17€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6142803- 1071472
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671456Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381256
- 1141254
- 1011058
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351033- 48940
- 47881