Minne muutta oulussa?

wattu689

Heippa!

18-vuotias opiskelija tyttö haluaisi muuttaa Ouluun asumaan, täältä maalta, opiskeluiden ja työharjoittelu paikan takia. Muutto olis jouluna. Ja tämä olisi ensimmäine kerta kun muuttaisin yksin vuokra-asuntoon.

Minne oulussa kannattaisi muuttaa tälläisen "kokemattoman"? Hyvät/huonot alueet?

Haluaisin kuitenkin muuttaa lähelle keskustaa, sillä työharjoittelupaikkana olisi keskustassa, mutta viihtyisin oulussa varmasti kauemminki kuin puoli vuotta, ja olen ajatellut hakea merikoskelle kouluun. Mihin siis olisi järkevintä muuttaa?

Milloin kannattaa alkaa etsimmään kämppää, kun jouluna olisi siis se muutto? olisiko hyvä joskus lokakuussa....

14

3405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alempaa

siellä on kyselty samaa.

• Samuli77

Keskustaan kannattaa muuttaa. Palvelut lähellä ja vuokratasokaan yksityisillä ei ole karmean korkea. Toisaalta julkinen ilmainen panoulu-nettiverkko on mahdollinen täällä keskustassa, katso vain tukiasemien sijainti panoulu.net sivustolta.

Arvioisin että keskusta turvallisin paikka asua, jos arka on.

Asunto kyllä löytyy jos vara maksaa 350-400e kk.

• Noup

No keskusta ei kyllä turvallisin paikka ole asua! Ei todellakaan! Aloittajan kannattaa välttää Meri-Toppilaa, Rajakylää, Kaijonharjua ja Kaukovainiota.

• Keskustan pimu

Olen ehdottomasti samaa mieltä!
        Asuin ennen "maalla" ja täällä
        keskustassa olen asunut nyt yli 10
        vuotta. Valitsemalla rauhallinen
        talo (yleensä matalammat kerrostalot)
        ja sijainti, etkä huomaa mitään
        häiriötekijöitä ympärilläsi.
        Kaikki palvelut on ihanan lähellä.
        Tuuhan tänne! ;O)

• wattu689
        Keskustan pimu kirjoitti:

Olen ehdottomasti samaa mieltä!
        Asuin ennen "maalla" ja täällä
        keskustassa olen asunut nyt yli 10
        vuotta. Valitsemalla rauhallinen
        talo (yleensä matalammat kerrostalot)
        ja sijainti, etkä huomaa mitään
        häiriötekijöitä ympärilläsi.
        Kaikki palvelut on ihanan lähellä.
        Tuuhan tänne! ;O)

kiva, että joku tämänkin kannalta ja on tykännyt asua. Ja olen todellakin tulossa ensi jouluna sinne päin, törmäillään :D

• wattu689

mitä kaupungin osia olisi keskustan lähellä,jotka olisi kuitenki aika turvallisia asua?

• keskustan lähellä...

... Heinäpää, Intiö, Peltola, Raksila, Myllytulli, Karjasilta, Tuira (tästä tosin ollaan montaa mieltä, kts. keskustelu alempaa...). Hieman kauempana keskustasta (2-4 km) mukavia alueita esim. Nokela, Lintula, Höyhtyä, Laanila, Värttö...

• Merikoskea lähimpinä...
        keskustan lähellä... kirjoitti:

... Heinäpää, Intiö, Peltola, Raksila, Myllytulli, Karjasilta, Tuira (tästä tosin ollaan montaa mieltä, kts. keskustelu alempaa...). Hieman kauempana keskustasta (2-4 km) mukavia alueita esim. Nokela, Lintula, Höyhtyä, Laanila, Värttö...

...Myllytulli (oikeastaan sillä samalla alueella), Intiö, Tuira, Värttö ja Laanila.

• wattu689
        Merikoskea lähimpinä... kirjoitti:

...Myllytulli (oikeastaan sillä samalla alueella), Intiö, Tuira, Värttö ja Laanila.

kiitoksia paljon vastauksesta! :) ja tiedoista, kuinka aikaisin pitäisi alkaa siis sitä kämppää etsimään??? kummasta parempi ottaa kiinteistön välittäjältä vai yksityiseltä?

• hakemaan asuntoa
        wattu689 kirjoitti:

kiitoksia paljon vastauksesta! :) ja tiedoista, kuinka aikaisin pitäisi alkaa siis sitä kämppää etsimään??? kummasta parempi ottaa kiinteistön välittäjältä vai yksityiseltä?

nk. yleishyödyllisiltä yhteisöiltä. Oulun alueella tällaisia ovat esim. Oulun Sivakka, VVO, Sato, Ta-asunnot, Osna (tarkoitettu juuri nuorille), Walo-asunnot, Kruunuasunnot (jonka asuntoja välittää Ovenia), sekä opiskelijoille Psoas. Nämä löytyvät googlaamalla, ja netissä voi laittaa myös hakemuksia asuntoihin. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ja alkaa katsella asuntoa heti kun omat suunnitelmat ovat selvillä. Netissä laitettavat hakemukset ovat yleensä voimassa useamman kuukauden ja niihin voi laittaa päivämäärän jolloin asunnon tarve alkaa, voi vaikka syyskuussa laittaa että muutto 1.12. tms.. Yksityisiltäkin voi tietenkin löytää asunnon, joko vaikka lehti-ilmoituksista tai sitten välittäjän avulla (vuokralaisen ei yleensä tarvi maksaa palkkiota). Esim. OVV:lla ja Tahkolalla on aika paljon vuokra-asuntoja Oulussa tarjolla. Tässä vielä ehkä sinulle hyödyllisiä linkkejä: http://www.nettinappi.fi/asuminen/linkkeja_asumiseen.html
        http://www.nettinappi.fi/asuminen/

• Nordic-man

Oletko sä todella muuttamassa tänne "kokematon" jotenkin musta tuntuu, että et kunhan kyselet vain. Olisiko tämä "kokematon" merkki siitä, että haluaisit "kokeakkin" jotain. Mikäli turvallisuus on sinulle tärkeä niin pysy siellä kotonasi. Asuntoja ei nimittäin ole hirveästi täällä tarjolla, ainakaan halpoja.

• wattu689

kyllä olen tosissani muuttamassa sinne. sillä siellä on sellainen koulu, minne todellakin haluan! ja kyllä sitä saa asumistukia yms..

• höhhhöh
        wattu689 kirjoitti:

kyllä olen tosissani muuttamassa sinne. sillä siellä on sellainen koulu, minne todellakin haluan! ja kyllä sitä saa asumistukia yms..

se on hyvä lähiö.

oulussakin oon asunut. ei niillä kaupunginosilla oikeasti eroa ole.

kaijonharju: ok.
        puokkari: ok.
        keskusta: ok.

vuokratalot tietysti on syvältä. omistusasunnot: no, tuuripeliä. rauhallista tai sitten ei. kyyliä löytyy aina. paskat niistä. elä. oulu on ihan ok-paikka.

• jussipussinen

Noh, opiskelijat asuu Kaijonharjussa. Pahin vaihtoehto olisi joku Toppilan vuokrakasarmi, tosin samoja sosiaalihäirikköjä on jo Kaakkurissakin. Keskikaupungille, jos lompakko vain kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe