Hoitajien palkat

pöllämystynyt

Kuulemma ihmisten enemmistö haluaa maksaa enemmän palkkaa hoitajille. Kun on tälläinen kova halua kansalla, niin voisikohan heille alkaa antaa juomarahaa, ettei tämä vuodesta toiseen tahtominen mene ihan turhauttavaksi?

:DD

Voivathan hoitajat alkaa toimia yritysmuodossa ja laskuttaa niin paljon kun asiakkaat haluaa maksaa.

Kuten huomaatte, en tajua koko hommaa ollenkaan.

38

1604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UKK.

-jep,ja olemme huomanneet,et ei poliitikotkaan tajua
      muuta,kuin oman edun..

• henri.2

se maksaa joka tilaa.Nillä jolla ei ole varaa,saa olla ilman hoitoa.

• palkankorotus

.. asiaan, mitäs luulet?

Kysyntä ja tarjonta toimii, mutta jos hoitoala menee pörssiyhtiöiksi. Eeei sentään se voi. Ellei sitten jostain pelmahda oikein suuria hoitajamääriä.

Minä tässä puhun samalla kun ajattelen..

Miten ihmiset ennen elivät? Ei siellä agraariseuduilla ollut hoitajia eikä lääkäreitä. Talossa elettiin ja kuoltiin ruumislaudalle.

Minä en halua mitään hoitoa, aion pärjätä itse.

• uhojaa
        palkankorotus kirjoitti:

.. asiaan, mitäs luulet?

Kysyntä ja tarjonta toimii, mutta jos hoitoala menee pörssiyhtiöiksi. Eeei sentään se voi. Ellei sitten jostain pelmahda oikein suuria hoitajamääriä.

Miten ihmiset ennen elivät? Ei siellä agraariseuduilla ollut hoitajia eikä lääkäreitä. Talossa elettiin ja kuoltiin ruumislaudalle.

silloin kun noutaja ja sairaus alkaa tavoitella sinua.
        Uho väistyy ja hätä,pelkoja avuttomuus astuu tilalle.
        terveenä on helppo rienata,palataan asiaan kun olet ensi kerran katsonut kuolemaa silmiin.

• vanheneva henkilö
        uhojaa kirjoitti:

silloin kun noutaja ja sairaus alkaa tavoitella sinua.
        Uho väistyy ja hätä,pelkoja avuttomuus astuu tilalle.
        terveenä on helppo rienata,palataan asiaan kun olet ensi kerran katsonut kuolemaa silmiin.

En ollenkaan uhoa, moni kaatuu saappaat jalassa. Kyllä näen itseni vanhana ja heikkona, mutta tuntuu, että vetäisen viimeisen henkäykseni omassa sängyssäni.

• henri,2
        palkankorotus kirjoitti:

.. asiaan, mitäs luulet?

ei ole,ja verojakin pitäis keventää,niin hoitomaksujen korotus taitaa olla yksi vaihtoehto.

• suonut
        palkankorotus kirjoitti:

.. asiaan, mitäs luulet?

katsoneen juuri näkyneen Silminnäkijän TV 2:ssa.

• vanheneva henkilö kirjoitti:

En ollenkaan uhoa, moni kaatuu saappaat jalassa. Kyllä näen itseni vanhana ja heikkona, mutta tuntuu, että vetäisen viimeisen henkäykseni omassa sängyssäni.

Ai, katsoitko kristallipallosta vai ennustitko korteista?

• vanheneva henkilö
        miljoona kirjoitti:

Ai, katsoitko kristallipallosta vai ennustitko korteista?

Ei minulla ole rahaa maksaa sen enempää korkeita veroja kuin hoitomaksujakaan.

Yritän kieli keskellä suuta mennä omilla konsteillani.

• lasketaan
        vanheneva henkilö kirjoitti:

eläkkeestä. Aina jää vielä käyttörahakin.

• vanheneva henkilö
        suonut kirjoitti:

katsoneen juuri näkyneen Silminnäkijän TV 2:ssa.

Netissä on joskus noita ohjelmia.

Mutta mitä tarkoitat? Ettäkö hoito pitäisi taata kaikille.

Sehän olisi ideaalista, mutta mikä ideaalinen tässä maailmassa on toteutunut? Sairaat eivät rikastu eivätkä rikkaat niinkään sairastu.

Niin se on ja työstä saadulla palkallakaan ei tahdo tulla toimeen. Saati sitten maksaisi hoitomaksuja ja kalliita lääkkeitä.

Luonnon menetelmillä minäkin hoidan itseäni, lähinnä meditaatiota ja joogalla.

Ai, niin ja viina unohtui mainita niistä luonnonmenetelmistä. Sillä siis kans sillointällöin hoitelen.

• siinä puhuttiin

Netissä on joskus noita ohjelmia.

Mutta mitä tarkoitat? Ettäkö hoito pitäisi taata kaikille.

Sehän olisi ideaalista, mutta mikä ideaalinen tässä maailmassa on toteutunut? Sairaat eivät rikastu eivätkä rikkaat niinkään sairastu.

kuinka huonosti nykyiset vanhukset ja sairaat saavat apua.
        Sitä löytyy, jos on rahaa.

Asiainhoidon taso sillä saralla on muutamassa vuosikymmenessä laskenut valtavasti. Ja huonompaan ollaan menossa.

• vanheneva henkilö
        miljoona kirjoitti:

Niin se on ja työstä saadulla palkallakaan ei tahdo tulla toimeen. Saati sitten maksaisi hoitomaksuja ja kalliita lääkkeitä.

Luonnon menetelmillä minäkin hoidan itseäni, lähinnä meditaatiota ja joogalla.

on tullut kallis. Tutkineeko kukaan, mikä elämisessä maksaa verrattuna halpamaihin?

Palkkaa pitäisi saada matematiikan lakeja noudattaen niin, että se riittäisi kustannuksiin ja säästöihin.

Ei palkansaajakaan voi tehdä työtä alle omakustannusten. Mikä on normi tällä hetkellä.

Autokin on tullut välttämättömäksi ja kuka voi sanoa hankkivansa auton jo ansaituilla tuloilla. Kaikki menee velaksi vaan ja rikki ennenkuin on maksettu.

• vanheneva henkilö
        henri,2 kirjoitti:

ei ole,ja verojakin pitäis keventää,niin hoitomaksujen korotus taitaa olla yksi vaihtoehto.

Veroja keventämällä tietysti jokainen voi laittaa rahansa siihen, mihin kipeimmin tarvitsee. Jos sitten tasapaino löytyy..

• henri.2

Veroja keventämällä tietysti jokainen voi laittaa rahansa siihen, mihin kipeimmin tarvitsee. Jos sitten tasapaino löytyy..

pienipalkkaisia nämä veronkevenykset paljon hetkuta,
        kun vastaavati jotain toista maksua nostetaan.
        Hoitopaikkojen taso varmaan rikkaat saavat laadukkaapa hoitoa,köyhille sitten varmaan joku vaivaistalo veikkaan.

• vanheneva henkilö
        henri.2 kirjoitti:

pienipalkkaisia nämä veronkevenykset paljon hetkuta,
        kun vastaavati jotain toista maksua nostetaan.
        Hoitopaikkojen taso varmaan rikkaat saavat laadukkaapa hoitoa,köyhille sitten varmaan joku vaivaistalo veikkaan.

Niin, eihän ne veronkevennykset hetkauta, jos on jo kovin alhaisessa veroluokassa.

Periaate kuitenkin auttaa käyttämään rahansa siihen mihin itse sen tarvitsee.

• rahat pois.
        siinä puhuttiin kirjoitti:

kuinka huonosti nykyiset vanhukset ja sairaat saavat apua.
        Sitä löytyy, jos on rahaa.

Asiainhoidon taso sillä saralla on muutamassa vuosikymmenessä laskenut valtavasti. Ja huonompaan ollaan menossa.

Aivan, jokainen sairastakoon omillaan. Ainoastaan lasten ja heidän äitiensä hoito taattava. Mutta eläkeläiset maksakoon hoitonsa kokonaan itse. Tietysti, jos eläkkeet poistetaan, niin sen vastineeksi perushoito yhteiskunnan kustantamana,mutta vain terveydenhoito,ei vanhusten hoitolaitoksia verovaroin.Työstä palkkaa saavat pystynevät kyllä maksamaan itse hoitonsa aivan ilman kipuja.

• keskustelija234
        rahat pois. kirjoitti:

Aivan, jokainen sairastakoon omillaan. Ainoastaan lasten ja heidän äitiensä hoito taattava. Mutta eläkeläiset maksakoon hoitonsa kokonaan itse. Tietysti, jos eläkkeet poistetaan, niin sen vastineeksi perushoito yhteiskunnan kustantamana,mutta vain terveydenhoito,ei vanhusten hoitolaitoksia verovaroin.Työstä palkkaa saavat pystynevät kyllä maksamaan itse hoitonsa aivan ilman kipuja.

Kuntien palvelujen pitää kilpailla yksityisten kanssa.

Ja lääkäreille kovemmat verot, jos menevät yksityisille töihin, koulutuksesta maksuksi.

• rahat pois. kirjoitti:

Mihin sinä työttömät sitten laitat? Eläkeläisten kanssa samaan vai onko ne ihan ylimääräisiä kuluja.

• hyvinvointi?
        miljoona kirjoitti:

Mihin sinä työttömät sitten laitat? Eläkeläisten kanssa samaan vai onko ne ihan ylimääräisiä kuluja.

Sosiaalidemokratian hedelmät on syöty.

• hyvinvointi? kirjoitti:

Sosiaalidemokratian hedelmät on syöty.

Niin tekee. Me olemme jo lähes kaikki tässä iässä pikkuhiljaa sitä kansantaloudellista tappiota.

• keskustelija234
        miljoona kirjoitti:

Niin tekee. Me olemme jo lähes kaikki tässä iässä pikkuhiljaa sitä kansantaloudellista tappiota.

No, markkinataloudellisesti ollaan kova sana. Nyt tulee niin kova kysyntä hoidosta, että hinnat nousee huippuun. Luultavasti hoidon tasoakin joudutaan madaltamaan. Kunhan vaan on joku ihminen, kuka vaihtaa ja kääntää.

• keskustelija234 kirjoitti:

No, markkinataloudellisesti ollaan kova sana. Nyt tulee niin kova kysyntä hoidosta, että hinnat nousee huippuun. Luultavasti hoidon tasoakin joudutaan madaltamaan. Kunhan vaan on joku ihminen, kuka vaihtaa ja kääntää.

Valta pois nuorisolta. Vanhenevien ihmisten nöyrä asennoituminen on muututtava ja meidän on tultava näkyviksi ja kuultaviksi.

Mutta minkäs teet yksin, kun niin paljon on nynnyjä vanhuksia jotka vain väistävät ja luovuttavat paikkansa välinpitämättömille ja itsekkäille nuorille.

• meneekään ...
        miljoona kirjoitti:

Valta pois nuorisolta. Vanhenevien ihmisten nöyrä asennoituminen on muututtava ja meidän on tultava näkyviksi ja kuultaviksi.

Mutta minkäs teet yksin, kun niin paljon on nynnyjä vanhuksia jotka vain väistävät ja luovuttavat paikkansa välinpitämättömille ja itsekkäille nuorille.

Ei tuu mieleen vaikka kuinka yritän. Siinä sanotaan, että nuorten vuoro on nyt ottaa vastuu sekä vanhemmista että nuorista.

Mutta onkohan eläköityvällä väellä paljonkin omaisuutta, kun on ollut hyvät ajat niin pitkään.

Niin, sosiaalidemokratian pohjalle se on rakentunut. Ja siihen se tulee vielä palaamaan. Kunhan tämä markkinatalouden kovuus alkaa tympiä väkeä.

• meneekään ... kirjoitti:

Ei tuu mieleen vaikka kuinka yritän. Siinä sanotaan, että nuorten vuoro on nyt ottaa vastuu sekä vanhemmista että nuorista.

Mutta onkohan eläköityvällä väellä paljonkin omaisuutta, kun on ollut hyvät ajat niin pitkään.

Niin, sosiaalidemokratian pohjalle se on rakentunut. Ja siihen se tulee vielä palaamaan. Kunhan tämä markkinatalouden kovuus alkaa tympiä väkeä.

Joo pidetään piukasti kiinni omaisuudestamme ja oikeuksistamme. Ja työpaikkoja ei luovuteta nuoremmille röyhkimyksille vaikka kuinka yrittäisivät syrjäyttää.

• keskustelija234
        miljoona kirjoitti:

Joo pidetään piukasti kiinni omaisuudestamme ja oikeuksistamme. Ja työpaikkoja ei luovuteta nuoremmille röyhkimyksille vaikka kuinka yrittäisivät syrjäyttää.

Niin, kyllä asia oikeastaan on niin, ettei järjestelmää ole oikeutta muuttaa. Me ollaan koko ikämme siitä maksettu. Minkäslaista oikeutta se olisi, jos jäätäisiin ilman nyt, kun on koittanut aika saada korvausta?

Sama, jos vakuutusyhtiö muuttaisi vakuutussopimusta, kun on tullut maksun aika ja vahinko on tapahtunut.

• keskustelija234 kirjoitti:

Niin, kyllä asia oikeastaan on niin, ettei järjestelmää ole oikeutta muuttaa. Me ollaan koko ikämme siitä maksettu. Minkäslaista oikeutta se olisi, jos jäätäisiin ilman nyt, kun on koittanut aika saada korvausta?

Sama, jos vakuutusyhtiö muuttaisi vakuutussopimusta, kun on tullut maksun aika ja vahinko on tapahtunut.

Mukava politikoida kanssanne, mutta nyt on pakko mennä valitettavasti nukkumaan, kun huomenna on tärkeä meno aamulla.

• keskustelija234
        miljoona kirjoitti:

Mukava politikoida kanssanne, mutta nyt on pakko mennä valitettavasti nukkumaan, kun huomenna on tärkeä meno aamulla.

Täällä aika mennä humpsahtaa, netissä. On aika lopetella itselläkin.

• laitan ?
        miljoona kirjoitti:

En minä työttömiä mihinkään laita. Alun perin kysymys oli hoitajien älyttömästä palkka vaatimuksesta. Juuri
        tuommoisilla vaatimuksilla työttömänkin leipää ollaan syömässä. Toki en kiellä etteikö palkat hoitoalalla olisi pienet, mutta niin ne ovat kaupan, teollisuuden ja rakennusalallakin kovin pienet. Myös
        sosiaalialan palkkaus on aika heikkoa. Mutta kun puhutaan verovaroin kustannettavasta alasta, on kohtuus hyvä pitää mielessä. Minä sanon ehdottomasti hoitajien ylisuurelle palkka vaatimukselle ei.
        Jos kansa haluaa tuota vaatimusta tukea, niin myös varmaan maksavat omilla euroillaan tuon korotuksen.

• laitan ? kirjoitti:

En minä työttömiä mihinkään laita. Alun perin kysymys oli hoitajien älyttömästä palkka vaatimuksesta. Juuri
        tuommoisilla vaatimuksilla työttömänkin leipää ollaan syömässä. Toki en kiellä etteikö palkat hoitoalalla olisi pienet, mutta niin ne ovat kaupan, teollisuuden ja rakennusalallakin kovin pienet. Myös
        sosiaalialan palkkaus on aika heikkoa. Mutta kun puhutaan verovaroin kustannettavasta alasta, on kohtuus hyvä pitää mielessä. Minä sanon ehdottomasti hoitajien ylisuurelle palkka vaatimukselle ei.
        Jos kansa haluaa tuota vaatimusta tukea, niin myös varmaan maksavat omilla euroillaan tuon korotuksen.

Eilen ajattelin tuossa kohtaa vaan sellaista että, jos työstä käteen jäävä palkka on sama kuin työttömänä, en minä ainakaan viitsisi tehdä työtä.

• pysyvää
        miljoona kirjoitti:

Eilen ajattelin tuossa kohtaa vaan sellaista että, jos työstä käteen jäävä palkka on sama kuin työttömänä, en minä ainakaan viitsisi tehdä työtä.

Tämä nyt kyllä menee reippaasti ohi tuon alkuperäisen asian.
        Mutta anteeksi vain,sinulla ei taida olla kokemusta palkkatyöstä, eikä työttömyydestä.Työttömän peruspäiväraha muistelisin noin 23,60 euroa päivä. Kerrotaan se 21,5 saadaan kuukausi tulot.Tietysti tästä vähennetään veron osuus pois, tällä hetkellä 20%. Minä kyllä en tiedä yhtään työpaikkaa jossa palkat tuota tasoa olisivat. Tämä tietysti koskee noita pitkään työttöminä olleita henkilöitä, jotka ovat pudonneet liiton ansiosidonnaisen päivärahan ulkopuolelle.Ansiosidonnainen päiväraha kestää 500 pv:ä. Jos verovaroin kustannettavan sektorin palkkavaatimukset ovat ylimitoitettuja,niin kyllä varmaankin se näkyy noissa muissa sosiaalipuolen tärkeissä kustannuserissä. Asiallista on huolehtia
        lasten ja nuorten hyvinvoinnista, myös työttömällä saattaa olla lapsia. Minä itse rupean olemaan jo eläkeiässä, mutta todellakaan en ymmärrä,miksi eläkeläiset ja omillaan toimeen tulevat pitäisi hoitaa verovaroin.Laitetaan verokertymät sinne mistä niille saadaan paras hyöty.Laitetaan ne nuoriin perheisiin, äitien hyvinvointiin,lapsiin ja nuoriin yleensäkin. Varsinkin nuo nuorten mielenterveydelliset ongelmat sattuu minua.

• pysyvää kirjoitti:

Tämä nyt kyllä menee reippaasti ohi tuon alkuperäisen asian.
        Mutta anteeksi vain,sinulla ei taida olla kokemusta palkkatyöstä, eikä työttömyydestä.Työttömän peruspäiväraha muistelisin noin 23,60 euroa päivä. Kerrotaan se 21,5 saadaan kuukausi tulot.Tietysti tästä vähennetään veron osuus pois, tällä hetkellä 20%. Minä kyllä en tiedä yhtään työpaikkaa jossa palkat tuota tasoa olisivat. Tämä tietysti koskee noita pitkään työttöminä olleita henkilöitä, jotka ovat pudonneet liiton ansiosidonnaisen päivärahan ulkopuolelle.Ansiosidonnainen päiväraha kestää 500 pv:ä. Jos verovaroin kustannettavan sektorin palkkavaatimukset ovat ylimitoitettuja,niin kyllä varmaankin se näkyy noissa muissa sosiaalipuolen tärkeissä kustannuserissä. Asiallista on huolehtia
        lasten ja nuorten hyvinvoinnista, myös työttömällä saattaa olla lapsia. Minä itse rupean olemaan jo eläkeiässä, mutta todellakaan en ymmärrä,miksi eläkeläiset ja omillaan toimeen tulevat pitäisi hoitaa verovaroin.Laitetaan verokertymät sinne mistä niille saadaan paras hyöty.Laitetaan ne nuoriin perheisiin, äitien hyvinvointiin,lapsiin ja nuoriin yleensäkin. Varsinkin nuo nuorten mielenterveydelliset ongelmat sattuu minua.

Työtön saa asumistukea ja se on tuloa. Minä siis arvioin sitä, kannattaako käydä työssä vai ei siten, että lasken sen mitä jää kaiken normaalin kustannusten jälkeen käteen.

• Tosissamme.
        miljoona kirjoitti:

Työtön saa asumistukea ja se on tuloa. Minä siis arvioin sitä, kannattaako käydä työssä vai ei siten, että lasken sen mitä jää kaiken normaalin kustannusten jälkeen käteen.

Tuosta asumistuesta olen tietoinen kyllä.
        Kysymys oli alun perin hoitohenkilökunnan vaatimuksesta yli mitoitettuun palkan korotus vaateeseen suhtautumisesta. Tuolle asialle edelleen jyrkkä EI. En minä väheksy heidän työtään, päinvastoin, arvostan sitä suuresti. Mutta jos vaatimus menisi läpi, niin eikö se ole pois jostakin muualta sosiaalisen toimen rahoista, vaikkapa sitten työttömän asumistuesta. Eli edelleen, kyllä työlliset sekä eläkeläisetkin saisivat maksaa oman terveyden huollon kulut itse. Nythän kela korvaa osan silloinkin kun ihminen käy yksityisellä vastaanotolla. Myös tämä on aivan turhaa verovarojen tuhlausta. Mikäli sitten todella on niin huonoissa varoissa,että ei pysty lääkärin laskuista selviämään itse,niin silloin yhteiskunta vastaisi hoidon kustannuksista. Tämä nyt saattaa vaikuttaa jonkinlaiselta fasismilta, mutta jotainhan sitä olisi tehtävä. Kun suunnilleen näin menisi olisi sitten varaa maksaa hoitoalallekin kunnon palkat. Sulle Miljoona sanoisin, että pidä vaan työpaikkasi ainakin toistaiseksi. Työttömillä asumistuesta huolimatta ei kovin ruusuista elämä ole.

• Tosissamme. kirjoitti:

Tuosta asumistuesta olen tietoinen kyllä.
        Kysymys oli alun perin hoitohenkilökunnan vaatimuksesta yli mitoitettuun palkan korotus vaateeseen suhtautumisesta. Tuolle asialle edelleen jyrkkä EI. En minä väheksy heidän työtään, päinvastoin, arvostan sitä suuresti. Mutta jos vaatimus menisi läpi, niin eikö se ole pois jostakin muualta sosiaalisen toimen rahoista, vaikkapa sitten työttömän asumistuesta. Eli edelleen, kyllä työlliset sekä eläkeläisetkin saisivat maksaa oman terveyden huollon kulut itse. Nythän kela korvaa osan silloinkin kun ihminen käy yksityisellä vastaanotolla. Myös tämä on aivan turhaa verovarojen tuhlausta. Mikäli sitten todella on niin huonoissa varoissa,että ei pysty lääkärin laskuista selviämään itse,niin silloin yhteiskunta vastaisi hoidon kustannuksista. Tämä nyt saattaa vaikuttaa jonkinlaiselta fasismilta, mutta jotainhan sitä olisi tehtävä. Kun suunnilleen näin menisi olisi sitten varaa maksaa hoitoalallekin kunnon palkat. Sulle Miljoona sanoisin, että pidä vaan työpaikkasi ainakin toistaiseksi. Työttömillä asumistuesta huolimatta ei kovin ruusuista elämä ole.

Olen osa-aikainen pätkätyöläinen. Ja tiedän mistä puhun. Huonolla palkalla ei minun kannata tehdä edes kahdeksaakaan tuntia, saati sitten kuutta mitä nyt teen. Ja voin sen tunnustaakkiin, olen vaihtanut kunnaliselta hoitoalalta muihin hommiin, sen huonon palkan vuoksi.

Nyt en ehdi keskustella taaskaan enenpää, mua pyydettiin karaokebaariin ja nyt tuli kiire! Heps.

• Juniperus
        keskustelija234 kirjoitti:

Kuntien palvelujen pitää kilpailla yksityisten kanssa.

Ja lääkäreille kovemmat verot, jos menevät yksityisille töihin, koulutuksesta maksuksi.

Kunnilla on kokonaisvastuu palvelujen tuottamisesta. Kun kannattavat hommat menevät yksityisille, kannattamattomiin on saatava rahaa jostakin, tai niitä on karsittava. Kumminkohan nyky-Suomessa käy?

• vierestä katselija

Hirveesti ne käy kouluja. Eiköhän vähempikin riittäisi pissan kantoon ja kääntämiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3877
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1629
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1501
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      75
      1152
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1121
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      60
      1084
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      1017
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      991
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      28
      929
    Aihe