Eli olen vasta harkitsemassa kotipalvelualan yrityksen perustamista.
Olen käynyt hoitoalan koulutuksen ja kokemusta on.
Yritys tarjoaisi siivous-, lastenhoito, kylvetys-, pihanhoito ynms. apua.
Perustajana olisin minä ja mieheni.
MIkä olisi silloin yritysmuoto? Kuuluisiko yritys sosiaalialan yritykseksi?
Ihan tarvisin vinkkejä aloittamiseen.
Sen verran kiehuttaa, kun yrityksenperustamisnettisivuja lukiessani neuvottiin ottamaan yhteyttä esim. kaupungin yritysneuvojaan, no otin ei tiennyt asiasta, käski ottaa yhteyttä työkkäriin, eivät tienneet asiasta ja käskivät TE-keskukseen, no menin sinne ja heillä oli antaa tietovihkonen, kysymyksiini eivät osanneet vastata. Ovessa kyllä luki yritysneuvoja;) Tarkempia neuvoja saisin 100ekellä kun ostaisin konsultin palveluja....
No pieni summa, mahdolliseen tulevaan hyötyyn.
Kun tietäisi yhtiömuodon osaisi täyttää oikeat lomakkeet ja lähettää, ottaa yhteys verotoimistoon, vakuutusyhtiöön jne.
Olisiko paras vaihto ehto oy vai? KUn niitä vaihtoehtoja on...
Investointeja mahdollinen yritys ei juuri tarvitsisi. Siivousvälineet ja muuta pientä.
Tietty pitäisi varautua siihen ettei töitä tulisi.
Ja sen millä elättää itsensä sen ajan että saisi kattavan aisiakaskunnan
Mutta yhtä kysymysmerkkiä olen ja toivon saavani asiallisia kommentteja ja neuvoja.
kiitos
kotipalveluyritys?
10
6870
Vastaukset
- asiakkaat?
Yksi tai kaksi tuskin riittää eli sun on saatava kyllä sopimus jonnekkin josta tulee asiakkaita. Lehtimainokset sun muut on rahan tuhlausta.
Ei kai yhtimuodolla ole niin suurta merkitystä alkuun, senhän voi aina muuttaa. Eikö toiminimi ole ihan hyvä.
Itse taas jonkun täysin älyttömän yrittäjyys kurssin pakotettuna käyneenä neuvon että mene siivoomaan jonnekkin firmaan niin pääsee vähemmällä ja saa palkkaakin.- untuvikko27
Joo neuvo se on tuokin ja siinä on järkeä, mutta jos nyt kuitenkin olisi yritystä perustamassa....
Ideana olisi se että saisimme joskus sitte omilla ehdoilla tehdä töitä(tiedän että alussa tehtävä töiden eteen hurumycket hommia) Sillä suoraan entiseen ammattiini ja työympäristöön en aio palata, no koskaa ei pidä vannoa :)
Tottakai markkinointi on ollut mielessä ja yrittäminen olisi alussa sivutoimista ja jos ja kun asiakkaista löytyy lopettaisimme nykyiset ansiotyöt. Eli ei tyhjän päältä....
Eli edelleen ihan perustamiseen ja noihin mun ensimmäisen viestin kysymyksiin toivoisin neuvoja.
kiitos - ihm.
Toiminimi todennäköisesti paras aloitukseen, helpompi pysäyttää jos ei ota lähteäkseen liikkeelle, ja yhtä lailla muutettavissa ky/Oy ksi. tai muuksi.
Itse laitoin sellaisen, vaikkakaan ei tuota siivouspalvelua ole sellaisenaan,Kiinteistön hoito/kotitalonmiespalvelut. Starttirahaa ei myönnetty alkuaan kuin 3kk.
Mutta harkinnan jälkeen hyväksyin tuon ja jatkoa saa jos saa, sinänsä kohtuullisesti lisääntyvät tilaukset, ja jonku ajan päästä toiveita saada jopa leipäkin tuosta. Koneita tullut hankittua melkein sitä mukaa kuin tarvetta ja tilauksia,
Eikä ole tullut toimittua vasta kuin 1,5kk.
itselläni auttoi vähän eteenpäin kun onnistuin saamaan pari yritystä alle, jotka tuovat hieman varmuutta toimintaan, sekä aloitus melko velattomana.
Ja tuohon edellisen lehtimainos väitteeseen kyllä olen toista mieltä, mainosten kulut tulleet jo useampaan kertaan takaisin,ja ihan mainosten kautta tulleilta asiakkailta.
Toki niitä lehtiäkin kannattaa valikoida mikä on suht. seurattua, siihen startti päättäjä ja lausunnon antaja antoivat aika hyvän mielipiteensä.
Ei muutakuin Onnea yritykselle. - ............................
ihm. kirjoitti:
Toiminimi todennäköisesti paras aloitukseen, helpompi pysäyttää jos ei ota lähteäkseen liikkeelle, ja yhtä lailla muutettavissa ky/Oy ksi. tai muuksi.
Itse laitoin sellaisen, vaikkakaan ei tuota siivouspalvelua ole sellaisenaan,Kiinteistön hoito/kotitalonmiespalvelut. Starttirahaa ei myönnetty alkuaan kuin 3kk.
Mutta harkinnan jälkeen hyväksyin tuon ja jatkoa saa jos saa, sinänsä kohtuullisesti lisääntyvät tilaukset, ja jonku ajan päästä toiveita saada jopa leipäkin tuosta. Koneita tullut hankittua melkein sitä mukaa kuin tarvetta ja tilauksia,
Eikä ole tullut toimittua vasta kuin 1,5kk.
itselläni auttoi vähän eteenpäin kun onnistuin saamaan pari yritystä alle, jotka tuovat hieman varmuutta toimintaan, sekä aloitus melko velattomana.
Ja tuohon edellisen lehtimainos väitteeseen kyllä olen toista mieltä, mainosten kulut tulleet jo useampaan kertaan takaisin,ja ihan mainosten kautta tulleilta asiakkailta.
Toki niitä lehtiäkin kannattaa valikoida mikä on suht. seurattua, siihen startti päättäjä ja lausunnon antaja antoivat aika hyvän mielipiteensä.
Ei muutakuin Onnea yritykselle.Jokainen tekee omat ratkaisunsa mutta itse aloittelisin ihan toiminimellä ja siitä sitten muita yhtiömuotoja jos homma lähtee pyörimään.
Kun tarjoat palveluja joista kuluttaja saa kotitalousvähennuksen on ensimmäinen asia hakeutua ennakonperintärekisteriin, ei vasta sitten kun tilauksia tulee. Se on kuitenkin kuluttajalle selkeä valintaperuste.
Mieti tarkkaan markkinointikanava, peruskanavia on internetmainonta (esim. Google Adwords) ja keskustelupalstat (vaikka se ei taida olla sallittua). Paikallislehdet ovat tavoittavuudeltaan hyvä ja edullinen tapa tavoittaa eläkeläisiä, lukevat kun saa ilmaiseksi. Jos ehdit niin käy laittamassa mainoksia kerrostalojen ilmoitustauluille sellaisissa lähiöissä joissa asuu paljon joko eläkeläisiä tai ylempiä toimihenkilöitä. Kotiäidit tai työttämät tuskin palvelujasi käyttävät. Yritä etsiä senioritaloja joissa ei ole omaa palvelutarjontaa tai taloyhtiöitä joissa asuu paljon ikääntyneitä, hankkiudu vaikka karkkilaatikon kanssa yhtiökokoukseen tai asukasiltaan kertomaan palveluistasi. Kun saat yhden asukkaan asiakkaaksi soi puhelin kohta taukoamatta.
Tee itse tai teetä jollain firmalla markkinointimateriaali, käyntikortit ja vähintään A4-esite antaa asiakkaalle kuvan että olet tosissasi. Nettisivut on hyvä olla mutta asiakaskuntasi tuskin niitä käyttävät. Pienet painotalot suunnittelevat materiaalin edullisesti tai ilmaiseksi.
Alalta tuskin työt loppuu kun väestö, joka on tottunut palveluihin ja joilla on varaa niitä ostaa ikääntyy. Mieti olisiko franshising-yrittäjyys sinun juttusi? Moni on aloittanut sillä ja siirtynyt myöhemmin yrittämään omissa nimissä (jollei sitä sopimus kiellä).
Kun menet toisen kotiin töihin on vakuutus oltava, aina voi sattua jotain. Aloittava yrittäjä saa vakuutuksen edullisesti. - nettisivut!!
............................ kirjoitti:
Jokainen tekee omat ratkaisunsa mutta itse aloittelisin ihan toiminimellä ja siitä sitten muita yhtiömuotoja jos homma lähtee pyörimään.
Kun tarjoat palveluja joista kuluttaja saa kotitalousvähennuksen on ensimmäinen asia hakeutua ennakonperintärekisteriin, ei vasta sitten kun tilauksia tulee. Se on kuitenkin kuluttajalle selkeä valintaperuste.
Mieti tarkkaan markkinointikanava, peruskanavia on internetmainonta (esim. Google Adwords) ja keskustelupalstat (vaikka se ei taida olla sallittua). Paikallislehdet ovat tavoittavuudeltaan hyvä ja edullinen tapa tavoittaa eläkeläisiä, lukevat kun saa ilmaiseksi. Jos ehdit niin käy laittamassa mainoksia kerrostalojen ilmoitustauluille sellaisissa lähiöissä joissa asuu paljon joko eläkeläisiä tai ylempiä toimihenkilöitä. Kotiäidit tai työttämät tuskin palvelujasi käyttävät. Yritä etsiä senioritaloja joissa ei ole omaa palvelutarjontaa tai taloyhtiöitä joissa asuu paljon ikääntyneitä, hankkiudu vaikka karkkilaatikon kanssa yhtiökokoukseen tai asukasiltaan kertomaan palveluistasi. Kun saat yhden asukkaan asiakkaaksi soi puhelin kohta taukoamatta.
Tee itse tai teetä jollain firmalla markkinointimateriaali, käyntikortit ja vähintään A4-esite antaa asiakkaalle kuvan että olet tosissasi. Nettisivut on hyvä olla mutta asiakaskuntasi tuskin niitä käyttävät. Pienet painotalot suunnittelevat materiaalin edullisesti tai ilmaiseksi.
Alalta tuskin työt loppuu kun väestö, joka on tottunut palveluihin ja joilla on varaa niitä ostaa ikääntyy. Mieti olisiko franshising-yrittäjyys sinun juttusi? Moni on aloittanut sillä ja siirtynyt myöhemmin yrittämään omissa nimissä (jollei sitä sopimus kiellä).
Kun menet toisen kotiin töihin on vakuutus oltava, aina voi sattua jotain. Aloittava yrittäjä saa vakuutuksen edullisesti.Itse jo vuosia kotipalvelualan yritystä pitäneenä olen huomannut, että kotisivut ovat se paras markkinointikeino.
Lähes 100% uusista asiakkaista löytää meidät netin kautta - alkuun kokeilimme lehtimainontaa ( täysin hukkaan heitettyä kallista rahaa), jakelimme mainoslehtisiä ympäristöön ( tuhannesta noin yksi asiakas..mutta kuntoa tuli), markkinointikirjeitä tuli lähtettyä isot kasat. Toki alkuun pääsi muutamalla asiakkaalla, mutta nyt puhumme jo useista kymmenistä, joista valtaosa on todellakin ottanut yhteyttä nettisivujen kautta.
Mielestäni ihan ensimmäisiä markkinointikeinoja.
Muuten toiminimi ( verotuksellisestikin parempi kun olette avioparina mukana)
Ennakkoverovelvollisuus tietenkin vähennysten vuoksi - ja ei ´se alv-verovelvollisuuskaan paha ole - saatte vähentää omat ostoalvinne pois ja asiakashan se muuten ne alvit maksaa. - aiemmin
nettisivut!! kirjoitti:
Itse jo vuosia kotipalvelualan yritystä pitäneenä olen huomannut, että kotisivut ovat se paras markkinointikeino.
Lähes 100% uusista asiakkaista löytää meidät netin kautta - alkuun kokeilimme lehtimainontaa ( täysin hukkaan heitettyä kallista rahaa), jakelimme mainoslehtisiä ympäristöön ( tuhannesta noin yksi asiakas..mutta kuntoa tuli), markkinointikirjeitä tuli lähtettyä isot kasat. Toki alkuun pääsi muutamalla asiakkaalla, mutta nyt puhumme jo useista kymmenistä, joista valtaosa on todellakin ottanut yhteyttä nettisivujen kautta.
Mielestäni ihan ensimmäisiä markkinointikeinoja.
Muuten toiminimi ( verotuksellisestikin parempi kun olette avioparina mukana)
Ennakkoverovelvollisuus tietenkin vähennysten vuoksi - ja ei ´se alv-verovelvollisuuskaan paha ole - saatte vähentää omat ostoalvinne pois ja asiakashan se muuten ne alvit maksaa.nettisivujen tärkeyttä mutta asiakaskunnasta riippuen lehtimainonta saattaa tuottaa paremman hyödyn. Jos palvelua tilaa vaikka omaiset niin he saattavat tietoa hakea netin kautta.
Tärkeintä niissä sivuissa on että sieltä saa riittävästi tietoa, kynnys ottaa luuri käteen on monelle aika suuri. Toinen tärkeä asia on lukea sähköpostia jos osoite on ilmoitettu. - untuvikko27
aiemmin kirjoitti:
nettisivujen tärkeyttä mutta asiakaskunnasta riippuen lehtimainonta saattaa tuottaa paremman hyödyn. Jos palvelua tilaa vaikka omaiset niin he saattavat tietoa hakea netin kautta.
Tärkeintä niissä sivuissa on että sieltä saa riittävästi tietoa, kynnys ottaa luuri käteen on monelle aika suuri. Toinen tärkeä asia on lukea sähköpostia jos osoite on ilmoitettu.Onpas mukava kun vastauksia on tullut.
Eli toiminimi olisi se juttu ja toiminimen mukaan kaavakkeen täyttö sitten joskus.
Vielä onko yritys terveys/sosiaalialan yritys?
Tarvitaanko sitä myöten lupa ilmoitus?
Ja paljonko saa tehdä vai saako ollenkaan hoidollisia toimenpiteitä(haavanhoito, rr-mittaus, ynms. pikkujutut)
Koska mieheni tulee aluksi pysymään vakipaikassaan vaikka yritys olisikin pystyssä niin miten verotus hänen kohdallaan menee, kun yritys ja työpaikka?
Mistä te olette saaneet ne parhaimmat neuvot kun alussa näihin paperisotiin?
Pelottaa kyllä kovasti miten asiakkaita tulee sitten jatkossa sitten saamaan....
ps. nettisivut on jo ajatus asteella tilattu sukulaiselta :) - sama idea minullakin
untuvikko27 kirjoitti:
Onpas mukava kun vastauksia on tullut.
Eli toiminimi olisi se juttu ja toiminimen mukaan kaavakkeen täyttö sitten joskus.
Vielä onko yritys terveys/sosiaalialan yritys?
Tarvitaanko sitä myöten lupa ilmoitus?
Ja paljonko saa tehdä vai saako ollenkaan hoidollisia toimenpiteitä(haavanhoito, rr-mittaus, ynms. pikkujutut)
Koska mieheni tulee aluksi pysymään vakipaikassaan vaikka yritys olisikin pystyssä niin miten verotus hänen kohdallaan menee, kun yritys ja työpaikka?
Mistä te olette saaneet ne parhaimmat neuvot kun alussa näihin paperisotiin?
Pelottaa kyllä kovasti miten asiakkaita tulee sitten jatkossa sitten saamaan....
ps. nettisivut on jo ajatus asteella tilattu sukulaiselta :)suosittelisin ensin käymään edes lyhyen yrittäjäkurssin, sitten hygieniapassin suoritus , sen jälkeen tai sen aikana Uusyrityskeskukseen laskettamaan kulut ja voit hakea sekä halpaa lainaa Finnveralta sekä starttirahaa.Miulla on just se yrittäjäkurssi kurssi menossa, saa nähdä tuleekos siitä mitään....
- YritPalvelua
Hei,
Kun Teitä on kaksi niin miksei Avoin yhtiö kävisi?
Hyvästä ja tietävästä tilitoimistosta on suuresti apua. Onnea ja menestystä tulevassa liiketoiminnassa!:)
Copy/paste Oulunseutu yrityspalvelut
Avoin yhtiö tulee kyseeseen silloin, kun yritystoimintaa lähdetään harjoittamaan yhdessä toisen henkilön kanssa. Avoimessa yhtiössä kaikki yhtiömiehet ovat vastuunalaisia ja heitä voi olla yrityksessä kaksi tai useampia. Avoin yhtiö syntyy suullisella tai kirjallisella yhtiösopimuksella. Käytännössä kuitenkin aina laaditaan kirjallinen yhtiösopimus, joka täytyy liittää kaupparekisteri-ilmoitukseen. Avoin yhtiö ja kommandiittiyhtiö perustetaan Y2-lomakkeella ja rekisteröiminen
maksaa 155 €. Avoin yhtiö perustuu suureen keskinäiseen luottamukseen, eikä tähän yhtiömuotoon tulisi missään tapauksessa lähteä ”ventovieraan” kanssa. Yhtiömiehet ovat henkilökohtaisella omaisuudellaan vastuussa yrityksen toiminnasta, mutta vastuu on myös solidaarista eli kaikki yhtiömiehet vastaavat toisten yhtiömiesten tekemistä sopimuksista; yleensä avoimissa yhtiöissä vaaditaan kaikista päätöksistä yksimielisyys. Velkoja voi kuitenkin vaatia suoritusta keneltä tahansa yhtiömiehistä. Henkilökohtaisen vastuun vuoksi yhtiömiehet voivat ottaa varoja yhtiöstä omaan käyttöön ts. tehdä yksityisnostoja; nostoilla ei kuitenkaan saa loukata velkojia.
Oulun kaupungin sivuilta löytyy hyvin tietoa:
http://www.oulu.ouka.fi/ouluseutu/yrityspalvelut/perustamisopas/index.htm
ja lisää http://www.yrittaminen.com/ - kysy häneltä
Sinun kannattaa löytää pieni kirjanpitäjäyritys. Ehdottomasti kannatan kirjanpitäjää, se pitää verokarhut kaukana ja turvaa yöunesi vaikka hiukan maksaakin. Kirjanpitäjä myös on ERINOMAINEN tidonlähde tälläisiin asioihin, hän voi kasvotusten kertoa eri yritysmuotojen hyödyt ja huonot puolet.
Ei muuta kuin onnea yrityksellenne ja lue tarkkaan kirjoituksia täältä, saat varmasti hyviä ideoita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809