yksinäisenä naisena

kotona turussa yksin

No vuoden tylsin ajankohta, kaupungissa kerrostalossa, yksin pitkä vkonloppu. Menis äkkiä ohi, masentaa jo etukäteen. Luen kirjoja, katson telkkua, käyn ehkä fillaroimassa ja ulkoilemassa, tylsää tietty kaikki tehdä yksin. Baarit on lähinnä alle 25v lapsille eikä humppaaminen kiinnosta.

26

4822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sävelet,...

      Sulla sitten ihan sama kaava kuin mulla, paitti että oon Helsingissä. Täällä on oikeastaan juhannuksena kuin maalla olisi, kun kaupunki on tyhjä, hiljainen ja autio.
      Perjantain ja lauantain kun kestäisi, niin sunnuntaina jo helpottaa, vai mitä. Silloinhan on kaupatkin auki, joten voi mennä keskustaan muita kanssaihmisiä ihmettelemään.

      Mutta joo, juhannus on piinallinen.

      • Yksin juhannus

        Minä kanssa vietän yksinäisen juhannuksen Helsingissä. Täytyy vaan telkkua tuijottaa ja ehkä käyn pyöräilemässä. Jotain hyvää syömistä täytyy ostaa. Tsemppiä kaikille kohtalo tovereille.


      • ????
        Yksin juhannus kirjoitti:

        Minä kanssa vietän yksinäisen juhannuksen Helsingissä. Täytyy vaan telkkua tuijottaa ja ehkä käyn pyöräilemässä. Jotain hyvää syömistä täytyy ostaa. Tsemppiä kaikille kohtalo tovereille.

        Etsiskelin Juhannus menoista tietoja kun huomasin keskustelunne. En halua millään tavalla moittia teitä, mutta yksinäisyys tuntuu huokuvan teistä saamattomuutena. Nyt kun teitä on jo 3 naista ilmottautunu yksinäiseksi niin menkää ihmeessä Helsingin ja Turun väliin jonnekkin viettämään jussia.

        T: 25 v jamppa Vantaalta


      • ei-yksin tänä juhannuksena
        ???? kirjoitti:

        Etsiskelin Juhannus menoista tietoja kun huomasin keskustelunne. En halua millään tavalla moittia teitä, mutta yksinäisyys tuntuu huokuvan teistä saamattomuutena. Nyt kun teitä on jo 3 naista ilmottautunu yksinäiseksi niin menkää ihmeessä Helsingin ja Turun väliin jonnekkin viettämään jussia.

        T: 25 v jamppa Vantaalta

        Jamppa hei! Toi spontaani treffaaminen vieraittein AIKUISTEN NAISTEN kesken ei käy ihan yhtä sutjakkaasti kuin 2-kymppisillä. Eivätkä keski-ikäiset ihmiset ihan noin vain sopeudu uusiin porukoihin ja vieraisiin paikkoihin ja olosuhteisiin... eivät ainakaan sellaiset hieman epäsosiaalisemmat ihmiset kuin mitä yksinäiset useinmiten ovat.

        Ymmärrystä siis tarvitaan...


      • Oikeassa
        ei-yksin tänä juhannuksena kirjoitti:

        Jamppa hei! Toi spontaani treffaaminen vieraittein AIKUISTEN NAISTEN kesken ei käy ihan yhtä sutjakkaasti kuin 2-kymppisillä. Eivätkä keski-ikäiset ihmiset ihan noin vain sopeudu uusiin porukoihin ja vieraisiin paikkoihin ja olosuhteisiin... eivät ainakaan sellaiset hieman epäsosiaalisemmat ihmiset kuin mitä yksinäiset useinmiten ovat.

        Ymmärrystä siis tarvitaan...

        Totta kirjoitat! Ei se enää vanhemmiten niin helppoa ole lähteä tosta vaan täysin vieraiden ihmisten kanssa juhannusta yms. viettämään. Kyllähän sitä vielä parikymppisenä meni eikä meinannut, mutta nykyisin ei ole enää sama. Sen huomaa, kun ikää kertyy.


      • hampuuuusi
        ei-yksin tänä juhannuksena kirjoitti:

        Jamppa hei! Toi spontaani treffaaminen vieraittein AIKUISTEN NAISTEN kesken ei käy ihan yhtä sutjakkaasti kuin 2-kymppisillä. Eivätkä keski-ikäiset ihmiset ihan noin vain sopeudu uusiin porukoihin ja vieraisiin paikkoihin ja olosuhteisiin... eivät ainakaan sellaiset hieman epäsosiaalisemmat ihmiset kuin mitä yksinäiset useinmiten ovat.

        Ymmärrystä siis tarvitaan...

        Jos asenne on tuo, niin ei varmasti sopeudukaan. Yksinäisyys on aina oma valinta. Ainahan voi myös mennä jonnekin massatapahtumaan. Kyllä jotain järkätään joka puolella Suomea. Massatapahtumassa ei edes tunnu niin yksinäiseltä, vaikka yksin olisikin liikkeellä. Ja seuraakin saa helposti, jos vain viitsii.

        Kyse on nyt omasta viitseliäisyydestä. Ja miten voi olla ettette tuntisi ketään, osallistukaa ystävien/ tuttavien/ perheen juhannussuunnitelmiin...


      • ei noin helppoa
        ???? kirjoitti:

        Etsiskelin Juhannus menoista tietoja kun huomasin keskustelunne. En halua millään tavalla moittia teitä, mutta yksinäisyys tuntuu huokuvan teistä saamattomuutena. Nyt kun teitä on jo 3 naista ilmottautunu yksinäiseksi niin menkää ihmeessä Helsingin ja Turun väliin jonnekkin viettämään jussia.

        T: 25 v jamppa Vantaalta

        Olen itse ollut ennen mieheni tavattua vuosia yksin, enkä todellakaan omasta tahdostani. Se siis siitä 'yksinäisyys on aina oma tahto'.
        Oletteko tulleet ajatelleeksi, että kaikilla ei ole omaa autoa, jussina ei bussit juuri kulje.

        Ja ne kaverit ja perheelliset.... ei ne kauheen mieluusti ota porukoihinsa niitä kolmansia pyöriä!
        Eli pariskunnat on keskenään, lapsiperheet keskenään jne. Harva aikuisena haluaa myöskään mennä sinne eläkeläisvanhempien mökille moneksi pväksi, heillkäin kun voi olla niitä omia tuttujaan kylässä.
        Joten mitä jos te (ilmeisesti vielä alle 30v-kaikki?) olisitte vähän suvaitsevaisempia, yksinäisiä ihmisiä on paljon erityisesti juhlapyhinä!


      • ulkosuomalainen nainen

    • burn out

      Jussi tulee ja jussi menee, eikä vois vähempää kiinnostaa.
      Kaverit on omissa porukoissaan ja mut kutsutaan ainoastaan siinä tapauksessa jos sattuvat olemaan kuskia vailla.
      Yhtenä juhannuksena auton mittariin tuli 1000 km kahdessa päivässä.

      Tämän juhannuksen suunnitelma, pari siideriä känny kiinni.

    • murtunut

      tosiaan, keski-ikäisillä naisilla ei ole helppoa olla yksin juhannuksena...varsinkin jos ei ole omasta halustaan yksin, vaan mies on halunnut eron vain vajaat 2 kk sitten! ja takana yli 25 v "kylkimyyryä", opettele siinä sitten viettämään kaikki juhlapyhät yllättäen yksin, kun kaikilla muilla ikäisilläsi on mies ja perhe...ei ne halua kutsua vastaeronnutta surevaa luuseria joukkoihinsa. siispä yksin jatkan ja toivon juhannuksen menevän äkkiä ohi!

      • Nirlandaa

        Kaikki sukulaiset, ystävät ja tuttavat, lapset?? Et kai ole jättänyt kaikkia läheisiäsi miehen takia? AIJAIJAI. näin se sitten kostautuu..


      • Taidat olla
        Nirlandaa kirjoitti:

        Kaikki sukulaiset, ystävät ja tuttavat, lapset?? Et kai ole jättänyt kaikkia läheisiäsi miehen takia? AIJAIJAI. näin se sitten kostautuu..

        Kuule ei jokainen ihminen omasta tahdostaan ole yksin esim. juhannusta, jos on vasta eronnut, eikä ole lapsia ja sukulaisiakin vähän, jotka etäisiä. Ei se aina ole niin yksinkertaista ja helppoa tynkeä muiden seuraan.


      • Nirlandaa
        Taidat olla kirjoitti:

        Kuule ei jokainen ihminen omasta tahdostaan ole yksin esim. juhannusta, jos on vasta eronnut, eikä ole lapsia ja sukulaisiakin vähän, jotka etäisiä. Ei se aina ole niin yksinkertaista ja helppoa tynkeä muiden seuraan.

        Mutta, mitäs päästää välit huonoon tai ei-läheiseen kuntoon. Itse ainakin tuossa tilanteessa olisin sisareni tai veljeni kanssa ja heidän perheidensä. Tai vanhempieni. Onneksi en ole ajanut perhesuhteitani niin huonoon jamaan etten heihin voisi yksinäisyyden hetkellä turvautua. Tosin he osaisivat kyllä jopa itse ehdottaa vierailua tuollaisessa tilanteessa. Ja onneksi on myös muita sukulaisia sekä ystäviä ja tuttavia.


      • sitten
        Nirlandaa kirjoitti:

        Mutta, mitäs päästää välit huonoon tai ei-läheiseen kuntoon. Itse ainakin tuossa tilanteessa olisin sisareni tai veljeni kanssa ja heidän perheidensä. Tai vanhempieni. Onneksi en ole ajanut perhesuhteitani niin huonoon jamaan etten heihin voisi yksinäisyyden hetkellä turvautua. Tosin he osaisivat kyllä jopa itse ehdottaa vierailua tuollaisessa tilanteessa. Ja onneksi on myös muita sukulaisia sekä ystäviä ja tuttavia.

        Sehän on hienoa, jos sinulla asiat noin hyvin. Vähän ehkä ymmärrystä muitakin ihmisiä kohtaan, mutta kai se on liikaa vaadittu joillekin.


      • yksi nainen
        Nirlandaa kirjoitti:

        Mutta, mitäs päästää välit huonoon tai ei-läheiseen kuntoon. Itse ainakin tuossa tilanteessa olisin sisareni tai veljeni kanssa ja heidän perheidensä. Tai vanhempieni. Onneksi en ole ajanut perhesuhteitani niin huonoon jamaan etten heihin voisi yksinäisyyden hetkellä turvautua. Tosin he osaisivat kyllä jopa itse ehdottaa vierailua tuollaisessa tilanteessa. Ja onneksi on myös muita sukulaisia sekä ystäviä ja tuttavia.

        Vittu että vituttaa tollaset.

        Itselläni ei ole kuin yksi vanhempi ja ei sukulaisiakaan ole! EI ole sisaruksia.

        EI kaikil ole. Ystävillä on omat perheet.

        Tämä on jo mones vuosi, ja joku kerta kun on peremmat olosuhteet ja rahaa vietän muualla kuin pienessä kerostalo asunnossa juhannusta. Muualla vaikka yksin.

        Ottaisin heti vanhemmat ja sisarukset, sukulaisia ja ystäviä -jos saisin vaan... ei ole. Ystäviä on vaikea löytää joskus.


      • elämä opettaa vielä
        Nirlandaa kirjoitti:

        Mutta, mitäs päästää välit huonoon tai ei-läheiseen kuntoon. Itse ainakin tuossa tilanteessa olisin sisareni tai veljeni kanssa ja heidän perheidensä. Tai vanhempieni. Onneksi en ole ajanut perhesuhteitani niin huonoon jamaan etten heihin voisi yksinäisyyden hetkellä turvautua. Tosin he osaisivat kyllä jopa itse ehdottaa vierailua tuollaisessa tilanteessa. Ja onneksi on myös muita sukulaisia sekä ystäviä ja tuttavia.

        Mitä sitten kun vanhmpasi ovatkin jo kuolleet, kaverisi viettävät pyhät perheensä kanssa ja sisaruksesi ovat matkoilla.
        Ihanaa jos on laaja suku ja heiltä saat kutsun jos on joulu tai juhannus.
        Muista kuitenkin se, että tässä maassa on tuhansia ja taas tuhansia, ketkä eivät sitä kutsua saa. Yhä enemmän kivat ja fiksut, erityisesti naiset ovat yksin, kun eivät ole toivottuja sinne suvun/työkavereitten/ystävien mökille. Nuorena sitä vielä on naivi ja luulee, että aina menoa ja ihmisiä ympärillä riittää.


    • on samat

      sävelet..
      Kaikki pyhät ja muut kissanristiäiset samaan tapaan niin myös tämä juhannus yksin ihmetellen.

      Hyvää "tavallista viikonloppua"!

    • mitä jos kääntää asian

      Miten ihanaa on olla yksin kaupungissa....

      ei tarvitse riidellä pönttöjen sukulaisten kanssa
      ei tarvii käydä saunassa ja miettiä miten muut on laihoja ja ite läski
      ei tarvii ostaa ruokaa 5 edestä ja syödä vaan yhden
      ei tarvii istua autossa ruuhkassa
      ei tarvii kärsiä krapulaa dagen efter
      ei tarvii kärsiä hyttysiä eikä sadetta
      ei kadonneita tavaroita matkalla
      ei liikaa rahanmenoa
      ei liikaa odotuksia jotka ei toteudu

      think positive:)))

      • nyt tuli

        ainakin hymy huulille :)

        Hyvää juhannusta helsingistä !


      • lopotinpohja

        helvetin hienoa jos sulla mennee kaupungissa hyvin .Mullamenee täälä korvessa helkutin hyvin Just nostin lahna verkoot ja tuli 20l lahnaa Pitää ruveta savustaa


    • menen huomenna

      rannalle olevaan Ukko-Pekan edessä olevalle terassille VAAKAHUONE.
      siellä on vanhempaa porukkaa ja hyvää jazz musiikkia :-)

      -Sinne mukaan,jos et halua kotona löhöillä :-))

      T: sinkku nainen 41-v.

      • C.Pamela

        Heippa!
        Tiedäkös, jos en olisi lähdössä laivaristeilylle tänä iltana juhannusta viettämään,olisin takuulla ilmestynyt myös sinne Vaakahuoneelle! Se on muutenkin kiva paikka. Olen 38 vee nainen,niin että saattais olla että juttuakin olis riittänyt.
        Toivotan OIKEIN kivaa juhannusta sulle ja olen varma että kunhan pidät silmät auki ja mielen avoinna löydät varmasti juttuseuraa toisista mukavista ihmisistä.=)


      • vanhoja örveltäjiä
        C.Pamela kirjoitti:

        Heippa!
        Tiedäkös, jos en olisi lähdössä laivaristeilylle tänä iltana juhannusta viettämään,olisin takuulla ilmestynyt myös sinne Vaakahuoneelle! Se on muutenkin kiva paikka. Olen 38 vee nainen,niin että saattais olla että juttuakin olis riittänyt.
        Toivotan OIKEIN kivaa juhannusta sulle ja olen varma että kunhan pidät silmät auki ja mielen avoinna löydät varmasti juttuseuraa toisista mukavista ihmisistä.=)

        Mulla taas useampi ikävä kokemus ko paikasta....
        Voi olla että sitten sattunut huonot illat...mutta liika on liikaa...
        Vanhoja 50 ukkoja mesta täynnä, änkyräkännisiä ja örveltäjiä. Pöytäämme änkesi yksi jos toinen 'Pena ja Kale' ja lopulta tarjoilija tuli pahoittelemaan että meitä kiusataan (heitettyään useamman örveltäjän ulos).
        No toisena iltana kaverin syliin ohikulkija heitti oluet ja tämän seuralainen (nainen ) alkoi haukkumaan meitä, että yritämme iskeä hänen miehensä (siis sen joka ohikulkiessaan heitti oluet niskaan).
        Joten se iloisesta vaakahuoneesta :DD


    • hyppää

      Aurajokeen

    • minä vaan

      Samoin mä oon yksin kotona, katon telkkaria, oon netissä ja luen.. Ja toivon että tää viikonloppu olis jo ohi. Ei oo kiva olla kaveriporukan viiminen sinkku, tuntuu että kaikki menee yhdessä juhlimaan, jos menisin mukaan tuntisin oloni vaan yksinäiseks ja entistä surullisemmaks. Toisaalta olen jo tottunu olemaan yksin kaikki juhlapäivät, aina sama juttu, oli se sit vappu, uusivuosi tai juhannus, olen yksin kotona. Pikkuhiljaa alan jo vihaamaan kaikkia täläsiä päiviä.

      • girlie32

        Yksinäistä Juhannusta täälläkin vietetään. Päivän oon saanut kulumaan ulkoillen, ruokaa laittaen, telkkua töllöttäen ja lueskellen. Kamut perheineen viettävät jussia kuka missäkin. No mut tähän on jo tottunut, oikein ootan kesälomaa jonka saa kans viettää itsekseen..Sitä kun sattuu oleen kaveripiirin ainut sinkku:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe