Kaikki epärehellistä

ja väärin

Tällä hetkellä liikaa tunteita. Ensin olin, että hyvä muuttakaa vaan kauas pois, nyt ajattelen ekaa kertaa, että ei sentään, en haluakaan, että muuttavat. He ovat vanhempani, joihin mulla ei ole rehelliset välit mutta silti. Sitten mun vähemmän heteroelämä aiheuttaa monenlaisia mielipiteitä ja kiistojakin "ystävien" kesken. Löytyy entistä kumppania, poikapuolta joka ei ikinä saa mua, pieniäsäätöjä, kaikki soittelee mulle enkä tiedä todellisuudessa mitä ne musta haluaa. Ja sitten pari ihastustakin, onneksi toinen lähti rapakon taa, mutta toinen tuoreempi tapaus on liian lähellä. Mulla on nyt kaikki materia mitä tarvitsen, en havittele mitään enempää. En ole mitenkään masentunut, päinvastoin, mutta tää pyörä vois lopettaa pyörimisensä. Pitää ajatella niitä asioita mitkä on päin persettä esim. opiskelusta tulleet velat ja takaisinmaksu-ukaasit, silloin en tiedä ollako raivoissani tai itkisinkö. Mä elän epärehellisyydessä ja ristiriidoissa, silti mä koen osaavani auttaa edes jotenkin muita ja saan siitä hyvän mielen. Omien asioiden hoitamisen suhteen olen uuba, en osaa mitään, en hahmota kokonaisuuksia, säntäilen sinne tänne sanon sitätätä, annan väärän kuvan, en osaa puhua, en kirjoittaakaan sitä kaikkea. Pitäisikö sittenkin palata jonkun uskonnon kelkkaan, joka viitoittaisi munikin tien, ei tarvitse ajatella mtn, kaikki ajateltaisiin sun puolesta, sut hyväksyttäisiin kunhan vain pysyt kaidalla polulla. Vapaa elämä antaa liikaa vapauksia, enkä tiedä jaksaako tällaista kukaan kuitenkaan. Koen iloa ja onnentunteita joka päivä mutta en taida elää todellisuudessa ja siksi tämä huono-omatunto.

2

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräänlaista

      päiväkirjaa vaikka tietsikalla.

      Yritä analysoida, mitä todella haluat ja mitä et halua. Millaista elämää haluat, millaisten ihmisten kanssa. Mitkä teot ovat oikein, mitkä eivät?

      Opettele kappalejako. Ylläkirjoittamasi kuvaa hyvin mielesi tilaa; kaikki on yhtenä pötkönä, jossa ei ole mitään jaksotusta.

      Itse koen saaneeni apua mielessäni pyöriviin ongelmasotkuihin yksinkertaisesti siitä, että ajattelen asioita läpi ja laitan niitä joskus paperille. Salaisimmat revin, koska lapset penkovat joka paikan.

      Älä ole jatkuvassa melussa ja hälinässä, silloin ei pysty rauhassa edes ajattelemaan.

      Rahavaikeuksissa etene pienin askelin; pankkiin soittaminan ja lykkäyksen pyytäminen edistää jo asiaa paremmalle tolalle.

      Uskovaisuudessa ei ole mitään pahaa, eikä se kahlise ihmisen elämää.

      • vastauksestasi

        Joo, kirjoitin ikään kuin päiväkirjaan tuohon, eli tarkoitus olikin ehkä saada sen hetkinen ajatus ihmisten ilmoille. Olenkin kirjoittanut aikoinani paljon itselleni. Erilaisia lappuja, vihkoja, monisteiden reunoja, olisiko niitä banaanilaatikon verran jo.

        Nykyään en kirjoita aktiivisesti, kai pelkään niiden olevan haitaksi. Niihin voi uppoutua liikaa, silloin alkaa tavallaan elää mielikuvitusmaailmassa. Kokemusta sellaisesta on, kun olin nuorempi, olin yksinäinen ja elelin vain paperilla.

        Ja nyt kun tämä keskikesänjuhla on ohi, ei ole mitään syytä lähteä mihinkään. Työni on sellaista vuorovaikutustyötä, joka merkitsee sitä, että meluakin on. Niin, mun ei tarvitse tavata joka päivä kavereita, eikä avata nettiäkään. Jokin hyvä kirja voisi toimia vaihteeksi, suosituksia otetaan vastaan?

        Olen muuten eri mieltä tuosta paperin repimesestä. Olen itsekin joskus repinyt muutamia liian rajuja juttuja, ja nyt kaduttaa, että olen nolostumisen pelossa viskannut ne pois. Siis lähinnä mietin, että itse nolostusisin niistä myöhemmin. Eikö sinulla ole mitään salaista paikkaa, lukollista lokeroa tai jotain, mihin säilöä säilömisen arvoiset(?) asiat?

        Raha-asiat ovat järjestyksessä noin suurin piirtein, ärsyttää vain, että opiskelun pitää velkaannuttaa ihminen, vaikka töissä kävinkin. Uskovaisuus olkoon jokaisen oma asia tietysti. Itse, huonojen ja yksipuolisten kokemusten myötä, olen "halveksunut" vähän sitä tasapäistämistä ja tietyn suuntaviivan mukaan elämistä. Mutta ei minulla siihen ole varaa, se voi olla hyvä ratkaisu joillekin ihmisille. Asiasta pitäisi erottaa kiihkouskovaisuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe