NYT MUISTELEMAAN

JUHANNUSTAIKOJA

Onko sinulla kenties jokin juhannustaika jonka tiedät? Kertoisitko sen muillekin. Tiedä vaikka juhannustaijan kautta löytyy se oikea :)

57

12067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lotta 45

Saunan jälkeen hiivitään mökkiä ympäri 5 kertaa, sen jälkeen otetaan pari mukillista kossua ja laitetaan silmät kiinni jo vain jos ei heili silmissäis vilahda. Jos mitään ei kuitenkaan näy, kieretään toiset 5 kierrosta ja nyt juodaan 4 mukillista kossua, sama toistuu. Jos ei vieläkään mitään tapahdu korkataan uusi pullo ja tyhjennetään kerta kulauksella. Nyt pitäisi pikku-ukkoja olla jo mistä valita. Ei kun kokeilemaan jos vaikka se tuleva sulho näyttäytyisi?

• luutu

Toivottavasti kaikki ei tee näin.
        Voi tulla kiireinen juhannus hengenpelastus yksiköille.. .. ;D

• jussi1
        luutu kirjoitti:

Toivottavasti kaikki ei tee näin.
        Voi tulla kiireinen juhannus hengenpelastus yksiköille.. .. ;D

onko hyt joku juhlpäivä, wankkaan täs himas ja juon bissee niinku joka päivä, kai se sit on juhannus, onko se loppuvuodesta

• luutu
        jussi1 kirjoitti:

onko hyt joku juhlpäivä, wankkaan täs himas ja juon bissee niinku joka päivä, kai se sit on juhannus, onko se loppuvuodesta

Eikse oo joskus vuoden puolivälin jälkeen.

• p&el

hyvä idea sitä pitää kokeilla, silloin voi syyttää ainoastaan itseään valinnasta , jonka tekee useista pikku-ukoista!!!!

• jussiliina

se taika, missä eri kukkia kerätään tyynyn alle illalla, niin kuinka monta kukkaa pitikään kerätä? oliko se seitsemän?

ja siis sittenhän pitäis nähdä unta tulevasta sulhosta. :) eipä oo koskaa kai tärpänny minulla tuo, mutta ehkä tänä juhannuksena!

• |_Sanni_|

mää näin unta jannesta ja mikosta ku laitoin 7 kukkaa tyynyn alle viimejuhannuksena

• tuota tuota

Olin juhannuksena risteilyllä, siitä on jo 13 vuotta. Olin vaan oma itteni ja avoimella tuulella...=)juhannustaijasta en tiedä, mutta juhannustaiasta sen verran, että siinä oli osallisina alkoholi (KOHTUUDELLA!) ja ne rengassipsit vai miksikä niitä nyt sanotaan.
      Ne esittivät sormuksia tapahtuneen jälkeen, mutta kundin huumori ei riittänyt, se läks karkuun.
      Ei se mitään, saatiin kaverin kanssa hauskaa pidettyä ja pideltiinkin sitä kunnolla kiinni!xD

• ME-dium

Muistan juhannuksen 1994 yhtä hyvin kuin eilispäivän.Radiosta kuului Se kesäni mun Paula Koivuniemi ja perään Tammen oksat Isto Hiltusen kappale ja paljon tuttuja hittibiisejä.

• JOHANNES KASTAJAN

muisto juhla! Siis ei mikään ryyppyjuhla niinkuin se on Suomessa mennyt!
      Johannes kastoi Jeesuksen Kristuksen Jordan virralla. Kts. Uusitestamentti evankeliumit Matteus, Markus, Luukas ja Johannes.

HYVÄÄ JA SIUNATTUA JUHANNUSTA KAIKILLE t.timi

• juhannuksenviettäjä

Katosku sul on nyt se ongelma et toi sun juttus ei kiinnosta ketään nykypäivänä. Ei kannnatta tänne sönköttää tommosta.

• thai

Juhannnus on vanha pakanallinen keskikesän juhla minkä kristityt on varastanu. Niinku joulunkin. Ei sillon mitään Jeesusta syntynyt, mutta pakanallisia juhlia oli paljonkin.

• Suomi on syvältä

vain suurimmalta osaltaan vuodesta ankeassa ja pimeässä Suomessa juhlitaan "keskikesän juhlaa" ja osin myös Ruotsissa mutta kaikkialla muualla maailmassa tämä vikonloppu ei poikkea mitenkään tavallisesta ja Suomessa olevat turistit ovat aina aivan ihmeissään että ompa Suomi autio maa kun kaupungit ammottavat tyhjyttään.

Juhannuksen vietossa ei ole järkeä ja ei ole mitään iloa,pelkästään ruumita se tuottaa ja paljon riitoa jne. tavallinen kesäviikonloppu paljon parempi.

• manne

Niinpä. Juhannus on vain syy ihmisille päästä juomaan. Säälittävää kun ihmisten pitää päästä juomaan vain sen takia, että on juhannus...

• EiKiinnostaJuhannus

Muualla Euroopassa oli normaali työpäivä...niinpä muissa maissa yleensäkin. Suomi sopulimaana saa kansalaiset ostamaan viinaa ja ryyppäämään ...kun muutkin ja perinne velvoittavat. Lasten juhlana voisi pitää. Minä tein 10 tunnin työpäivän ja olen siihen täysin tyytyväinen. Ohi on ohi on Ohi on...vois varusmieskin laulaa...sillä laulut on laulettu kohta ja arki alkaa tai lomat. Kesästä jo kolmannes ohi..ja joulu häämöttää! Siinä on sitten toinen tonttujen juhla.

• zande

Juhannusta vietetään ainakin Italiassa Firenzessä San Giovannin juhlana. Itse olin siellä muutama kesä sitten ja kaupunki juhli mm. ilotulituksilla ja porukkaa oli kuin pipoa liikenteessä kaupungilla.

Kukainenkin valitkoon omat tapansa juhlia. Pakkoko on tunkea johonkin teinihelvettiin juhannusfestareille, jos ei tykkää känniääliöistä. Voihan sitä nauttia ihanasta luonnonihmeestä ja valosta kotosalla tai mökillä ihan ilman viinaa ja örvellystä. Elämä on sitä mitä, itse haluaa. Ja muut tehköön, mitä haluavat.

• ju-hannus
        EiKiinnostaJuhannus kirjoitti:

Muualla Euroopassa oli normaali työpäivä...niinpä muissa maissa yleensäkin. Suomi sopulimaana saa kansalaiset ostamaan viinaa ja ryyppäämään ...kun muutkin ja perinne velvoittavat. Lasten juhlana voisi pitää. Minä tein 10 tunnin työpäivän ja olen siihen täysin tyytyväinen. Ohi on ohi on Ohi on...vois varusmieskin laulaa...sillä laulut on laulettu kohta ja arki alkaa tai lomat. Kesästä jo kolmannes ohi..ja joulu häämöttää! Siinä on sitten toinen tonttujen juhla.

Saksassa octoberfest..
        Mardigras..

Hyppää sinä sopuli pahanolosi kanssa jäämereen.

Leikisti! ;-)

• Siitä sitten kokeileen

No,tästä pelistä on kaksi versiota;tavallinen ja kehittynyt.
      Tavallisessa versiossa kolme henkilöä menee saunaan ja kukin juo siellä koskenkorvapullon.
      Sitten yksi lähtee saunasta ja kahden saunaan jääneen on arvattava kuka lähti pois.

Kehittyneessä versiossa vain kaksi henkilöä menee saunomaan ja juovat KAKSI kossupulloa mieheen.
      Tämän jälkeen toinen henkilöistä(mahdollisesti autettuna) lähtee saunasta ja saunaan jääneen on arvattava kuka lähti pois.

• |_Sanni_|

noo mää tiiän semmoset ku että nukkuu vasemman jalan sukka väärteppäin jalassa, laittaa 7 erikukkaa tyynyn alle yöks ja tiiän kans semmosen että laita tyynys alle 7 heinällä sidottu kukkaseppele.. vikaa ei kannata kokeilla nimittäin en oo varma meneekö noin,, sit kirmaa öisellä niityllä tai kurkkaa kaivoon...

• _Sanni

noo mää tiiän semmoset ku että nukkuu vasemman jalan sukka väärteppäin jalassa, laittaa 7 erikukkaa tyynyn alle yöks ja tiiän kans semmosen että laita tyynys alle 7 heinällä sidottu kukkaseppele.. vikaa ei kannata kokeilla nimittäin en oo varma meneekö noin,, sit kirmaa öisellä niityllä tai kurkkaa kaivoon...

• sattuipa kerran Juhannuksena

Muutama vuosi sitten kaverin naisystävä istahti humalapäissään grilliin. Juuri kriittiset paikat siinä kärähti, onneksi ei pahemmin. Ritilänjäljet näkyy vieläkin, tarkistin itse.

• Nimetön

eihän juhannuskaan ole oikealla paikalla niin miten ne taiat edes tehois.

• Vääräleuka

Olet oikeassa, minä en juhli väärinä päivinä! Taisi olla joskus 60-luvun taitteen tienoilla kun pöljät päättäjät tekivät tuon emämunauksen.
        Minä en siis vietä perjantaina...vaan sunnuntaina juhannusta. Eiköhän virolaiset vielä vietä 24.pvä, niin luulen.

• Hilla:)

Tuli yks mieleen, et kerätään oliko nyt 5 vai 7 eri kukkaa, kävellää takaperin kaivolle ja sit kurkataa kaivoon, viältä pitäs sitten näkyä tuleva sulho:)

• hyppy tuntemattomaan

täyttä lööperiä koko homma

• zande

En nyt muista tätä ihan tarkkaan, mutta yritetään...

Eli ilman rihman kiertämää pyöritään kasteisessa heinikossa ja sitten mennään takaperin 7 kertaa kaivon ympäri ja kurkataan kaivoon (kukkien kera tai ilman, en nyt muista) ja siellä pitäisi tulevan sulhon heijastua veden pinnasta. Sanoisin, että asiaa auttaa ja mahdollisesti jouduttaa aika paljon pitkin piennarta kirmaava alaston neitonen... =D

• zande
        zande kirjoitti:

En nyt muista tätä ihan tarkkaan, mutta yritetään...

Eli ilman rihman kiertämää pyöritään kasteisessa heinikossa ja sitten mennään takaperin 7 kertaa kaivon ympäri ja kurkataan kaivoon (kukkien kera tai ilman, en nyt muista) ja siellä pitäisi tulevan sulhon heijastua veden pinnasta. Sanoisin, että asiaa auttaa ja mahdollisesti jouduttaa aika paljon pitkin piennarta kirmaava alaston neitonen... =D

tuolta wikipediasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhannustaika

Olivathan hieman sekoittuneet useat taiat keskenään minullakin.

• on pudonnut

kaivoon niin kai edes soitatte apua?
        Jotenkin outoja olette siellä maalla, jos miesystävät pitää hommata lahojen kaivonkansien avulla...

• fdsf

kerran kesällä,ku on joutunu olemaan iliman!

• kultaseni

hyvyyttä on maailma täysi, kun vain sen oikein oivaltaa. eli anna palaa silloin kun on tilaisuus. mitä siitä, jos kiinni jäät rysän päältä eli olit naapurissa. sehän on niin kovin peri suomalaista, että autetaan mioestä mäessä, olemmme samanlaisia, eikö?

• ghfjhg

näin juhannuksena?

• tarviiko

edes kysyä! :D

hyvää jussia nyt voi nus..

• ...

kai ne kännipäissään on antautuvaisia..ainakin miehissä on se vika =p ainut etten halua sänkyyni kännikalaa örisemään ja haisemaan.. raikasta jussia kaikille =))

• Oodi Juhannukselle
        ... kirjoitti:

kai ne kännipäissään on antautuvaisia..ainakin miehissä on se vika =p ainut etten halua sänkyyni kännikalaa örisemään ja haisemaan.. raikasta jussia kaikille =))

Örisevää haisulia ei kukaan halua. Parempi jos vaan ne 7 yrttiä tuoksuu.... silloin voi ehkä jotain taikoja tehdäkin..

• KESKIYÖ

JOSTAIN,MUISTOJENI.KÄTKOISTÄ!!-Ennen aikaan,
      Neidot,meni keski-yöllä,metsään,lähteelle.JA sieltä tyynestä veden pinnasta,näyttäytyi,TULEVAN
      SULHON.KUVA???-

8

• Juhannuslumo

Citynaisen juhannuslumo:

Laitat itses valmihiksi juhlaan
      luulet, puhetta mä tässä tuhlaan
      Ei, kerron salan
      jos vannot kautta verivalan
      ettet paljasta sä tätä -
      muuten paha onni sua ei jätä!
      Vaihe yksi on siis näin
      lue tarkkaan, ohjeet oikeinpäin:
      Aikana Juhannus-illan
      joudut kulkemaan alitse kaupunkisillan !!!
      Jälkeen tämän polun
      tunnet kautta joka solun;
      kerätä on ihan pakko
      ettei tule sulhaslakko
      siis, korkkeja sä etsi mukaan
      sitä huomata vaan ei saa kukaan -
      niitä kun on kaksitoista,
      uskoa et voi nyt moista
      että sulhashakuun auttaa tämä
      pullonkorkkikasajämä !!!
      Kolmostaikaan siirryt nyt,
      lumo uusi koht’ on syntynyt;
      menet linja-autoasemalle
      katsot ettei näe Ville eikä Kalle
      kun vaatteet heität kaikki pois
      tämäkö siis onnen tois?
      juokset läpi aukean
      temppu tekee olon raukean !!!
      Sitten viimetemppu yössä tässä
      sinä raukka siinä kiitämässä;
      hae kiireesti joku heijastava pinta
      jossa näkyy kesämekon hinta
      siitä kurkkaa kuvajaista
      ihaile niin sievää naista !!!
      Nyt on tai’at takana,
      vedä päällesi yölakana -
      korkit laita tyynyn alle,
      kainalossa oma nalle
      aamuyöllä kesken unien
      soittaa mies tuo vähän munien
      siiderissä liekö pää?
      mutta tuumaat: tässä TÄÄ !
      (k.k. 2001)

• joku tyttö

Mä oon aina ennen nukkumaan menoa kerännyt 7 erilaista kukkaa niityltä ja hypännyt ojan yli. Kotona sitten oon laittanut ne tyynyn alle.
      Poikia on kyllä vilissy unissa :)
      Mummu kylläkin kertoi kun olin pieni että pitää kiivetä aidan yli, mut kun niitä aitoja ei meillä päin oo, nii olen muuttanut aita kohdan ojaksi :)

• jussiliina

kun meillä on lähinnä noita sähköaitoja vaan, kun hevostarhoja on. :) yks lammasaita löytyy kyllä, sitä voisin koittaa.

ja jos ei aitaa oikeen sitten löydy, niin koitan ojaa.

tämä kuulosti kyllä kivalta!!

• katsoo

kaivoon ja näkee siellä sulhasensa.. se on perkele hukkunu

• ei huku

kaupunkijuhannuksen syvimmät vesistöt ovat yleisesti ottaen saunan vesiämpäri sekä vessanpytty.

• kaupunkilainen
        ei huku kirjoitti:

kaupunkijuhannuksen syvimmät vesistöt ovat yleisesti ottaen saunan vesiämpäri sekä vessanpytty.

asunet Kalliossa, vai?

• porakaivo

enpä usko hukkumissiin, uskon susihukkaseen, joka vaanii milloin missäkin.

• MJV78

kannattaa panna tuplasuojaus juhannuksena seksin aikana,syntyvyys on suurinta maaliskuun aikana;)

• uskoo satuja?

Huoh...ihan kuin jostain satukirjasta. Herätys!

• anna sielusi leikkiä

Kaikkien aikuisten pitää uskoa vähän satuihin, taikoihin, noitiin ja keijukaisiin. Enkeleihin. Merirosvoihin.

• vammanenko...

Olin äskön ulkona koiran kanssa. Ei ollut mitään taianomaista ilmassa. Autoja meni renkaat vinkuen, musiikki soi, useissa asunnoissa meteliä, siis ihan tavallinen viikonloppu näin lähiöalueella. Piti ensin 7 kukkaa poimia tyynyn alle mutta ei sitten huvittanutkaan, kun ilmassa ei ollut mitään keskikesän juhlan tuntua.Jos olisin yrtit ottanut olisin todennäköisesti nähnyt unta jostain paikallisesta rentusta. Itse join pari kaljaa ruuan kanssa, ei sekään enää huvita juominen meinaan.Juhlapyhät menee ohi niikuin niitä ei koskaan olisi ollutkaan.Minusta on tullut keski-ikäinen.

• koettelija

...siitä vaan idiootit, muistelkaa menneitä syntejänne... ei siis mikään ihme että historia toistaa itseään kun ihmiset eivät tajua Jeesuksen sanomaa joka on: hylkää vanha, synny uudestaan puhtaana ihmisenä.

• takana....

Mä oon uskossa, mutta mikään ei estä tekemästä hassuja ja hauskoja Juhannustaikoja!

Tiedoksi: lähteeseen ei kannata kurkistaa, koska voi nähdä tyhjän sardiinipurkin ja risan kumiteräsaappaan.
        Niityllä alasti kirmatessa voi saada poliisipartion peräänsä! (vaikka kyllä mä vapaan poliisin toivonkin perääni).

Kannatan jatkossa niitä 7 kukkaa.

• Saddu ;-)

...jos niihin toki ´uskoo`,kö ?!?
      Muttei suinkaan kukaan(?) nyky-yhteiskunnassa moiseen hapatukseen oikeasti tukeudu...paitsi epätoivoiset vanhatpiiat,kö ?!?
      Eiköhän tuo pääsiäisaika lieneisi parempi toivonkipinä munankipeydelle...lol !?!
      Mutta kuitenkin leppoisaa kesäpäivän seisokkia kaikille Juhannus-kinkun kera toivottelen !
      ;-)

• Minä vain

Tämä nicci minun kohdaltani on ohi. Muut saa käyttäää sitä tietäen että, oli joskus aito omistaja
      omituinen ihminen kuin minä teki sillä hyvää ja pahaa. Mikä parasta on et saa tätä rekisteröityä erikoismerkkien vuoksi. Yksinkertaistettuna se on siinä...

• höpö höpö

Kuinka suomalainen luterilainen kansa voi olla taikauskoinen. Suomessa ennustajilla pyyhkii hyvin.

• Muistoksi juhannusta

vietetään, kuten lähes kaikkia muitakin juhlapyhiä!
        Suomen kansa on tehnyt siitä "luvallisen" ryyppyjuhlan!!! VALITETTAVASTI!! Silloin on mukamas lupa ryypätä, tapella, tappaa, huorata, hukkua JNE :(
        Jeesus Kristus tuli Jordan joelle ja Johannes kastoi hänet.Silloin Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle ja taivaasta kuului Jumalan ääni:Tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mielistynyt.
        LISÄÄ voit lukea Pyhästä Raamatusta esim. Johanneksen evankeliumista. tv. timi

• zande
        Muistoksi juhannusta kirjoitti:

Suomen kansa on tehnyt siitä "luvallisen" ryyppyjuhlan!!! VALITETTAVASTI!! Silloin on mukamas lupa ryypätä, tapella, tappaa, huorata, hukkua JNE :(
        Jeesus Kristus tuli Jordan joelle ja Johannes kastoi hänet.Silloin Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen pään päälle ja taivaasta kuului Jumalan ääni:Tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mielistynyt.

Juhannusta on vietetty täällä Pohjolan perukoilla jo paljon ennen kristinuskon tuloa alueelle. Kirkko on vain useassa tapauksessa ominut itselleen jo olemassa olevat kansanjuhlat ja nimennyt ne kirkollisiksi, koska niin se on helpompaa, kun kansa joka tapauksessa kekkeröi jotain. Juhannus on liittynyt erityisesti hedelmällisyyteen ja siksi taiatkin liittyvät usein miehen metsästykseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhannustaika

• zande
        Muistoksi juhannusta kirjoitti:

...toinen linkki, joka selittää juhannuksen alkuperää http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhannus

• linkkikin
        zande kirjoitti:

...toinen linkki, joka selittää juhannuksen alkuperää http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhannus

www.netmission.fi

• Jukolan Jussi
    • siinä

viinapullossa ja kaljakorissa. Hyviä hukkumisia vaan kaikille, eikun siis Jussia tietenkin, ohhoh! Olkaa nyt jumaleisshön varovaisia pliisen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5417
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4361
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      4346
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      511
      3950
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3428
    6. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      62
      3126
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3079
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2748
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2326
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe