Kertokaapa tyhmälle.. Miten auto oireilee, jos nokka-kselin asentotunnistin on rikki.? Vaikuttaako tyhjäkäyntiin.? Uskosin, että ei..
Nokka-akselin asentotunnistin
62
87833
Vastaukset
- Uskomitävaan
että vaikuttaa tyhjäkäyntiin todella paljon,mahtaako käydä moottori ollenkaan.
- Anonyymi
E12 toyota ei käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E12 toyota ei käy.
Eikä Nissan x-trail. Tyyppivika t-30 mallissa. Molemmat anturit, nokka akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin kannattaa vaihtaa samalla kertaa sillä jos toinen on vanhempi, niin auton rakkine alkaa herjamaan sen vanhemman olevan rikki vaikkei siinä olisi oikeasti mitään vikaa ja sytyttää moottorin häiriövalon. Hetken käy tyhjäkäynnillä ja sammuu pukkaa myös melkoisen mustaa savua pakoputkesta, jos tuo tunnistin on oikeasti rikki. Vaarana on, että auto jättää välille kun ei enää suostu käynnistymään sammuttuaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E12 toyota ei käy.
Nissan rimera voiko jätää tielle on
- Pera Ru
Kyllä se vaikuttaa, auto pysyy ehkä vähän aikaan tyhjäkäynnillä ja sitten se sammuu. Koska asentotunnistin ei tunnista nokkka-akselin asentoa ja pylrimistä, niin se ei myöskään anna sitä tietokoneelle, joka ei ilmoita moottorinohjausyksikköön ja polttoaineen ruiskutus vähenee ja seos muodostuu vähän erilailla ja kun imuventtiili sulkeutuu, niin tietokone antaa luvan ruiskuttaa polttoaine seos sylinteriin, mutta se ei mene sinne, koska venttiili on kiinni ja sitten kun imuventtiili aukiaa, niin se menee sisään ja osa siitä palaa, koska tahdit ovat eri kohdassa. Auto voi pysyä vähän aikaan tyhjäkäynnillä, koska sylinteriin jää polttoainetta jonkun verran ja kun auto käynnistetään, niin tulppa sytyttää sen ja sitten polttoaineesta palaa osa kun se thdittain ruiskutetaan väärään aikaan, koska polttoainelaitteiden järjestelmä, lastu ja moottorinohjausyksikkö saavat väärään aikaan tiedon nokka-akselin asennontunnistimelta. Auto sammuu aika pian, koska loppujen lopuksi polttoainetta ei pala ollenkaan, eli moottori sammuu.
Nyt kannattais ehkä tarkistaa se nokka-akselin asentoanturi.
Ensin avaat sylintein kannen, neljä pulttia ja sitten sieltä otat pois pako- ja imuventtiilin ja sieltä löytyy nokka-akseli ja sen hihna tai ketju, Sieltä päältä löytyy anturi johtoineen, joka menee tietokoneeseen, joka on siinä vieressä.
Se kannattais testata, esim sähköjohdot tai liittimet tai sitten tietokone tai sen johdot.
Nämä sähköhommat ovat aika vaikeita, että kannattaa suosiolla antaa ammattilaisten tehdä ne autosähköhuolloissa. Ite tosin oon tehny sähköhommiakin autoon.- työtahti
muita kun sähköhommia et sit ilmeisesti olekkaan tehnyt, kun noi sun neuvot et pitäis venttiilit irrotaa menee aivan pieleen,niin kun toi muukin juttu.
- Pera Ru
työtahti kirjoitti:
muita kun sähköhommia et sit ilmeisesti olekkaan tehnyt, kun noi sun neuvot et pitäis venttiilit irrotaa menee aivan pieleen,niin kun toi muukin juttu.
Sää ymmärsit varmaan väärin, minä tarkoitin, että irrottaa venttiilit sylinterinkannesta ja sieltähän se nokka-akseli löytyy. Mää oon kasannu kuule monen auton moottoreita. Oon moottorimekaanikko nykyään, mut osaan muutkin hommat autosta, kun on autoasentajan koulutus.
- ihmeen vuoksi
Pera Ru kirjoitti:
Sää ymmärsit varmaan väärin, minä tarkoitin, että irrottaa venttiilit sylinterinkannesta ja sieltähän se nokka-akseli löytyy. Mää oon kasannu kuule monen auton moottoreita. Oon moottorimekaanikko nykyään, mut osaan muutkin hommat autosta, kun on autoasentajan koulutus.
irrotat nokka-akselin ja venttiilit jos vaihdat/tarkistat asento anturia ?? ei se nokka-akselin asento anturi siellä moottorin sisällä ole.
- työtahti
Pera Ru kirjoitti:
Sää ymmärsit varmaan väärin, minä tarkoitin, että irrottaa venttiilit sylinterinkannesta ja sieltähän se nokka-akseli löytyy. Mää oon kasannu kuule monen auton moottoreita. Oon moottorimekaanikko nykyään, mut osaan muutkin hommat autosta, kun on autoasentajan koulutus.
mahdat olla töissä? olis kiva tietää että minä ja muutkin osais välttää kyseistä liikettä.
- Pera Ru
työtahti kirjoitti:
mahdat olla töissä? olis kiva tietää että minä ja muutkin osais välttää kyseistä liikettä.
Mulla on tapana tarkistaa kaikki osat, jotka ovat lähellä ja siksi tarkistaisin myös venttiilit ja nokka-akselin,vaikka ei niissä olisikaan vikaa. Ei se anturi tietenkään siellä sisällä ole, eihän mitkään tunnistimet ole moottorin sisällä tai jonkun muun sisällä. Sehän on siinä kannen vieressä. Mulla on tapana tarkistaa kaikki siihen kuuluvat osat hyvin ja niin ne pysyy kunnossa. Mun rakentamilla ja kunnostamilla moottoreilla on ajettu todella paljon ja asiakkaat ovat kehuneet ainakin työtä. Eli älä moiti siinä, mahdatko edes olla mikään autoammattilainen, tekeminen on vähän eri asia kuin tosta sanominen.
- kyllä
Pera Ru kirjoitti:
Mulla on tapana tarkistaa kaikki osat, jotka ovat lähellä ja siksi tarkistaisin myös venttiilit ja nokka-akselin,vaikka ei niissä olisikaan vikaa. Ei se anturi tietenkään siellä sisällä ole, eihän mitkään tunnistimet ole moottorin sisällä tai jonkun muun sisällä. Sehän on siinä kannen vieressä. Mulla on tapana tarkistaa kaikki siihen kuuluvat osat hyvin ja niin ne pysyy kunnossa. Mun rakentamilla ja kunnostamilla moottoreilla on ajettu todella paljon ja asiakkaat ovat kehuneet ainakin työtä. Eli älä moiti siinä, mahdatko edes olla mikään autoammattilainen, tekeminen on vähän eri asia kuin tosta sanominen.
teet sitten turhaa työtä kun tarkistelet venttiilit. Nokka-akselin tarkistuksen kyllä ymmärrän koska siinä on hammastus toisessa päässä mistä asento-anturi saa tietonsa. Voi olla vaikka lohjennut pala hampaasta. Mutta ei sitä irrottaa tarvitse ja jos on jakohihnallinen moottori niin voi myös olla tunnistus nokka-akselin hammaspyörällä.
Lainaus omasta tekstistäsi "Nyt kannattais ehkä tarkistaa se nokka-akselin asentoanturi.
Ensin avaat sylintein kannen, neljä pulttia ja sitten sieltä otat pois pako- ja imuventtiilin ja sieltä löytyy nokka-akseli ja sen hihna tai ketju, Sieltä päältä löytyy anturi johtoineen"
Missä moottorissa syl.kansi on vain 4 pultilla kiinni? Aika moinen homman anturin tarkistamiseen jos otat sylinterikannen irti ja venttiilit kun selviäisi ihan oskiloskooppi mittarilla millaista kanttiviivaa anturi antaa. - Mate
kyllä kirjoitti:
teet sitten turhaa työtä kun tarkistelet venttiilit. Nokka-akselin tarkistuksen kyllä ymmärrän koska siinä on hammastus toisessa päässä mistä asento-anturi saa tietonsa. Voi olla vaikka lohjennut pala hampaasta. Mutta ei sitä irrottaa tarvitse ja jos on jakohihnallinen moottori niin voi myös olla tunnistus nokka-akselin hammaspyörällä.
Lainaus omasta tekstistäsi "Nyt kannattais ehkä tarkistaa se nokka-akselin asentoanturi.
Ensin avaat sylintein kannen, neljä pulttia ja sitten sieltä otat pois pako- ja imuventtiilin ja sieltä löytyy nokka-akseli ja sen hihna tai ketju, Sieltä päältä löytyy anturi johtoineen"
Missä moottorissa syl.kansi on vain 4 pultilla kiinni? Aika moinen homman anturin tarkistamiseen jos otat sylinterikannen irti ja venttiilit kun selviäisi ihan oskiloskooppi mittarilla millaista kanttiviivaa anturi antaa.Mopossa on kansi neljällä pultilla tai oikeastaan mutterilla.
Kaveri on oikea moottoritekniikan asiantuntija.
Kun ottaa venttiilit irti niin sieltä löytyy nokka-akseli? Heh heh sanon minä.
Tyyppi on kerran purkanut Honda Monkeyn koneen (saamatta sitä kasaan) ja kutsuu itseään moottorimekaanikoksi. - sivuventtiilit
Mate kirjoitti:
Mopossa on kansi neljällä pultilla tai oikeastaan mutterilla.
Kaveri on oikea moottoritekniikan asiantuntija.
Kun ottaa venttiilit irti niin sieltä löytyy nokka-akseli? Heh heh sanon minä.
Tyyppi on kerran purkanut Honda Monkeyn koneen (saamatta sitä kasaan) ja kutsuu itseään moottorimekaanikoksi.tai T-malin Fordin.
Sivuventtiilikoneissa se nokka-akseli tosiaan löytyy venttiilien alta :D - hypännyt, niin
ei venttiileitä tartte tarkistaa. Jos asentoanturi on rikki, niin eiköhän riitä, että se vaihdetaan. Pärjäät ehkä itse.
Jos hammashihna on huono, katkennut , hypännyt pyörällä, niin silloin on pakko ottaa sylinterin kansi irti ja tarkistaa suuret vauriot, jos männät on kolahtaneet venttiileihin. Anna se ammattimiehelle.
Venttiilikopan kansi on neljällä ruuvilla kiinni eikä tartte kiinnittää momenttiavaimella. Sensijaan esim. nelisylinterinen sylinterinkansi on vähintään kymmenellä pultilla kiinni ja ne pitää avata/kiristää momenttiavaimella useammassa vaiheessa ja tietyssä järjestyksessä, muuten kansi käyristyy ja kannentiiviste alkaa vuotaa. Ammattimiehen hommaa. - Jami v40
Pera Ru kirjoitti:
Mulla on tapana tarkistaa kaikki osat, jotka ovat lähellä ja siksi tarkistaisin myös venttiilit ja nokka-akselin,vaikka ei niissä olisikaan vikaa. Ei se anturi tietenkään siellä sisällä ole, eihän mitkään tunnistimet ole moottorin sisällä tai jonkun muun sisällä. Sehän on siinä kannen vieressä. Mulla on tapana tarkistaa kaikki siihen kuuluvat osat hyvin ja niin ne pysyy kunnossa. Mun rakentamilla ja kunnostamilla moottoreilla on ajettu todella paljon ja asiakkaat ovat kehuneet ainakin työtä. Eli älä moiti siinä, mahdatko edes olla mikään autoammattilainen, tekeminen on vähän eri asia kuin tosta sanominen.
On v40 volvo joka ei lähde käyntii.Vetämällä lähtee mutta huonosti ja käy huonosti ja kun sitte kun kierrokset menee alas ni sammuu. Starttaa ja ensin hieman lupaa mutta ei lähde käyntiin. On koitettu tiepalvelumiesten kanssa apu käynnistystä ym. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu eikä auttanut.Bensapumppu toimii kuten pitää.Tulpat kastaa ja oli vetämisen jälkeen täysin mustat ja haisi bensalta.Laitoin uudet tulpat ja lupas ensin mutta sitten taas jauhaa tasaisesti. Putki haisee bensalta. Sulakkeet tietty tarkastettu.Nokka asentotunnistinta ei vielä tarkastettu mutta miten se oireilee?
- WoopeR
Pera Ru kirjoitti:
Sää ymmärsit varmaan väärin, minä tarkoitin, että irrottaa venttiilit sylinterinkannesta ja sieltähän se nokka-akseli löytyy. Mää oon kasannu kuule monen auton moottoreita. Oon moottorimekaanikko nykyään, mut osaan muutkin hommat autosta, kun on autoasentajan koulutus.
Ei ole oppi perille mennyt. sillä tarinasi on omaperäinen ja väärä...
- nissa nisti
Mate kirjoitti:
Mopossa on kansi neljällä pultilla tai oikeastaan mutterilla.
Kaveri on oikea moottoritekniikan asiantuntija.
Kun ottaa venttiilit irti niin sieltä löytyy nokka-akseli? Heh heh sanon minä.
Tyyppi on kerran purkanut Honda Monkeyn koneen (saamatta sitä kasaan) ja kutsuu itseään moottorimekaanikoksi.Nissan Mickran moottorit GG 10,1 L; 13 1,3L; 14,1,34L DE kaikki ovat jakoketjullisia.
nokkaakselin asentotunistin ( the camshaft position sensor)on sylinterin kannen päässä olevan jakoketjukotelon kannessa olevassa reijässä yhdellä pultilla, se pultti irti 10 mm hylsä suoraan pois vedettävissä vaikka aku ankan räpylällä, sen kummenpaa möntöriör koulutusta tai kielitaitoa ei monseriour tarvitse, eys on deed.
Jos haluat todeta jakoketjujen ja kiristimien ja ohjureiden tilan avaa moottorin öljykoppa 10 ruuvia ja moottorin päässä oleva 8 pulttinen luukku pääset saamaan tuntuman yläketjuun ja sen kiristimiin ja ohjuriin, mutta alaketjun kiristimiä ja ohjurin tilaa et näe,,,se on sit isompi duuni. Yläketju kyllä kertoo onko kiristäjät hirtttäneet kun oot niin saatanasti painanu ylikieroksille, kuten nissanilla ajajat perinteisesti on tehneet ja kyselee sitten takuun perään.
muista tarvitset ruuvarin yhden hylsän ja tiivistesilikonia etuluukkuun ja oljykopan kulmiin ja saatoti nähdä yläpuolisten nokkaakseleiden nokkien kunnon kuluneisuuden ja onko koneella revitelty jakopään ketju löysäksi ja kiristimet jumiin jolloin ketju länkkää ja krahisee ja samalla ohjureissa syvät vanat tai paloja pois,,,,et sillei varokaa pellejen neuvoja ne vit lessaan neuvoo täysin väärin
jos purat koko nokan ota öljypohjan pois ja moottorin alatuki etupäästä irti ja nostele miitoria välitunkilla ylös tai laske alas muuten et saa alakantta ja mootorin ketjunpuoleista tukea irti
jos oot tupelo muista nokkakseleiden pultit lähtee mootorin kiertosuunnan vastaiseen suuntaan irti eli myötäpäivään kuten aina ja kampiakselin päätymutterin saat irti kun paat hylsän kiinteän varren kanssa paikalleen ja starttaat mootrin masiivi ja vauhtipyörä hoitavat rittivät momentin,,,tämä ohje kaikille myös remmin irroituksessa. Tähän tarviitt kunnon pitkät lenkit ja hylsät ja tai amattisarjan pulttipistoolin rällät ei noita pultteja avaa.
vikoja aiheuttaa kosteus, ylikieroksien virtapiikit ja ikä - nissa nisti
nissa nisti kirjoitti:
Nissan Mickran moottorit GG 10,1 L; 13 1,3L; 14,1,34L DE kaikki ovat jakoketjullisia.
nokkaakselin asentotunistin ( the camshaft position sensor)on sylinterin kannen päässä olevan jakoketjukotelon kannessa olevassa reijässä yhdellä pultilla, se pultti irti 10 mm hylsä suoraan pois vedettävissä vaikka aku ankan räpylällä, sen kummenpaa möntöriör koulutusta tai kielitaitoa ei monseriour tarvitse, eys on deed.
Jos haluat todeta jakoketjujen ja kiristimien ja ohjureiden tilan avaa moottorin öljykoppa 10 ruuvia ja moottorin päässä oleva 8 pulttinen luukku pääset saamaan tuntuman yläketjuun ja sen kiristimiin ja ohjuriin, mutta alaketjun kiristimiä ja ohjurin tilaa et näe,,,se on sit isompi duuni. Yläketju kyllä kertoo onko kiristäjät hirtttäneet kun oot niin saatanasti painanu ylikieroksille, kuten nissanilla ajajat perinteisesti on tehneet ja kyselee sitten takuun perään.
muista tarvitset ruuvarin yhden hylsän ja tiivistesilikonia etuluukkuun ja oljykopan kulmiin ja saatoti nähdä yläpuolisten nokkaakseleiden nokkien kunnon kuluneisuuden ja onko koneella revitelty jakopään ketju löysäksi ja kiristimet jumiin jolloin ketju länkkää ja krahisee ja samalla ohjureissa syvät vanat tai paloja pois,,,,et sillei varokaa pellejen neuvoja ne vit lessaan neuvoo täysin väärin
jos purat koko nokan ota öljypohjan pois ja moottorin alatuki etupäästä irti ja nostele miitoria välitunkilla ylös tai laske alas muuten et saa alakantta ja mootorin ketjunpuoleista tukea irti
jos oot tupelo muista nokkakseleiden pultit lähtee mootorin kiertosuunnan vastaiseen suuntaan irti eli myötäpäivään kuten aina ja kampiakselin päätymutterin saat irti kun paat hylsän kiinteän varren kanssa paikalleen ja starttaat mootrin masiivi ja vauhtipyörä hoitavat rittivät momentin,,,tämä ohje kaikille myös remmin irroituksessa. Tähän tarviitt kunnon pitkät lenkit ja hylsät ja tai amattisarjan pulttipistoolin rällät ei noita pultteja avaa.
vikoja aiheuttaa kosteus, ylikieroksien virtapiikit ja ikäniin ne jengat oli myötäpäivään irti lähtee vastapäivään muista
- nissa nisti
nissa nisti kirjoitti:
niin ne jengat oli myötäpäivään irti lähtee vastapäivään muista
ai niin ennen kun otat ketjut irti pane merkki nokkaakseliin ettei asennot muutu ja akselit puritimilla kiinni koska venttiilit ponistaa ne heti uhden ketjun lenkin verran sivuun muista muista nää on alkeisohjeita ja vllakaan et selvitä sitä sotkua enää jos et osaa lukea moottirin ja akseleiden merkintöjä
- Nissa nisti
sivuventtiilit kirjoitti:
tai T-malin Fordin.
Sivuventtiilikoneissa se nokka-akseli tosiaan löytyy venttiilien alta :Dja höpön höpön venttilin nostajan alta jossa venttiilitangot tulee tavallisesti kannen siuontelon kautta ylös siis akseli on mootorin rungossa ei kanessa kuten kaikissa mootreissa ennen oli, sivuventtiilikoneessa vain lyhemmät nostimet ei muta ero keppiventtiiliin ,,,vai venttiilin alta ,,,siellä on mäntä kuten hevosella on viimeisenä häntä,,,,
- Jkkkk
Paljonkohan laakkosella nokka-akselin asentoanturin vaihto maksaa?
- VTR-59
nissa nisti kirjoitti:
Nissan Mickran moottorit GG 10,1 L; 13 1,3L; 14,1,34L DE kaikki ovat jakoketjullisia.
nokkaakselin asentotunistin ( the camshaft position sensor)on sylinterin kannen päässä olevan jakoketjukotelon kannessa olevassa reijässä yhdellä pultilla, se pultti irti 10 mm hylsä suoraan pois vedettävissä vaikka aku ankan räpylällä, sen kummenpaa möntöriör koulutusta tai kielitaitoa ei monseriour tarvitse, eys on deed.
Jos haluat todeta jakoketjujen ja kiristimien ja ohjureiden tilan avaa moottorin öljykoppa 10 ruuvia ja moottorin päässä oleva 8 pulttinen luukku pääset saamaan tuntuman yläketjuun ja sen kiristimiin ja ohjuriin, mutta alaketjun kiristimiä ja ohjurin tilaa et näe,,,se on sit isompi duuni. Yläketju kyllä kertoo onko kiristäjät hirtttäneet kun oot niin saatanasti painanu ylikieroksille, kuten nissanilla ajajat perinteisesti on tehneet ja kyselee sitten takuun perään.
muista tarvitset ruuvarin yhden hylsän ja tiivistesilikonia etuluukkuun ja oljykopan kulmiin ja saatoti nähdä yläpuolisten nokkaakseleiden nokkien kunnon kuluneisuuden ja onko koneella revitelty jakopään ketju löysäksi ja kiristimet jumiin jolloin ketju länkkää ja krahisee ja samalla ohjureissa syvät vanat tai paloja pois,,,,et sillei varokaa pellejen neuvoja ne vit lessaan neuvoo täysin väärin
jos purat koko nokan ota öljypohjan pois ja moottorin alatuki etupäästä irti ja nostele miitoria välitunkilla ylös tai laske alas muuten et saa alakantta ja mootorin ketjunpuoleista tukea irti
jos oot tupelo muista nokkakseleiden pultit lähtee mootorin kiertosuunnan vastaiseen suuntaan irti eli myötäpäivään kuten aina ja kampiakselin päätymutterin saat irti kun paat hylsän kiinteän varren kanssa paikalleen ja starttaat mootrin masiivi ja vauhtipyörä hoitavat rittivät momentin,,,tämä ohje kaikille myös remmin irroituksessa. Tähän tarviitt kunnon pitkät lenkit ja hylsät ja tai amattisarjan pulttipistoolin rällät ei noita pultteja avaa.
vikoja aiheuttaa kosteus, ylikieroksien virtapiikit ja ikäKyllä nykyautoissa nuo moottorin korjaustyöt kannattaa antaa ammattilaisten hoidettavaksi, sen olen todennut jo kauan sitten. Säästyy aikaa, hermoja ja loppujen lopuksi rahaakin, jos ei ole riittävää välineistöä, niin kuin useimmilla "tee se itse sepillä" ei yleensä tuppaa olemaan.
- lkjfljfdvlj
VTR-59 kirjoitti:
Kyllä nykyautoissa nuo moottorin korjaustyöt kannattaa antaa ammattilaisten hoidettavaksi, sen olen todennut jo kauan sitten. Säästyy aikaa, hermoja ja loppujen lopuksi rahaakin, jos ei ole riittävää välineistöä, niin kuin useimmilla "tee se itse sepillä" ei yleensä tuppaa olemaan.
Viestissä johon vastasit, oltiin vaihtamassa anturia liki viisi vuotta sitten, eli eiköhän neuvostasi huolimatta niitä ole jo vaihdettu "tee se itse seppien" toimesta. Toisekseen jonkin micran kone ei ole juuri ruohonleikkuria monimutkaisempi.
- LPXW
Jami v40 kirjoitti:
On v40 volvo joka ei lähde käyntii.Vetämällä lähtee mutta huonosti ja käy huonosti ja kun sitte kun kierrokset menee alas ni sammuu. Starttaa ja ensin hieman lupaa mutta ei lähde käyntiin. On koitettu tiepalvelumiesten kanssa apu käynnistystä ym. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu eikä auttanut.Bensapumppu toimii kuten pitää.Tulpat kastaa ja oli vetämisen jälkeen täysin mustat ja haisi bensalta.Laitoin uudet tulpat ja lupas ensin mutta sitten taas jauhaa tasaisesti. Putki haisee bensalta. Sulakkeet tietty tarkastettu.Nokka asentotunnistinta ei vielä tarkastettu mutta miten se oireilee?
Onko tehty jakohihnan vaihtotyö ja mahdollisesti jäänyt jotain löysälle jolloin hihnan/nokka-akselin ajoitus muuttunut?
- Rroor
lkjfljfdvlj kirjoitti:
Viestissä johon vastasit, oltiin vaihtamassa anturia liki viisi vuotta sitten, eli eiköhän neuvostasi huolimatta niitä ole jo vaihdettu "tee se itse seppien" toimesta. Toisekseen jonkin micran kone ei ole juuri ruohonleikkuria monimutkaisempi.
Ei o vaihettu viel, odotan ohjeit täält.
- Oippa
Nissa nisti kirjoitti:
ja höpön höpön venttilin nostajan alta jossa venttiilitangot tulee tavallisesti kannen siuontelon kautta ylös siis akseli on mootorin rungossa ei kanessa kuten kaikissa mootreissa ennen oli, sivuventtiilikoneessa vain lyhemmät nostimet ei muta ero keppiventtiiliin ,,,vai venttiilin alta ,,,siellä on mäntä kuten hevosella on viimeisenä häntä,,,,
Osaisiko kukaan sanoa, missä 2007.vm Passat 2.0TDI 103kw nokka-akselin tunnistin tarkalleen on moottorissa..?
- Makkis
anturi nokka pyörän alla. liitin öljynsuodattimen takana
- Anonyymi
Joo,parempi kun et ohjeista,kun et tiedä vähääkään. Ensinnäkään kannen pultteja ei avata. Imu ja pakoventtiilejä ei irroiteta.
- Anonyymi
työtahti kirjoitti:
muita kun sähköhommia et sit ilmeisesti olekkaan tehnyt, kun noi sun neuvot et pitäis venttiilit irrotaa menee aivan pieleen,niin kun toi muukin juttu.
Venttiilit irrotaa ? mielenterveys ongelma.
- tuommoinen hajosi
ja myöskin kaikkeen muuhunkin käyntiin. Ei nimittäin käy enää sen jälkeen kun tuo hajoaa.
t: entinen Almeran omistaja. - Ennustajaeukkonen
AINA, kuten tässäkin tapauksessa, olisi erittäin suositeltavaa kertoa, mistä kinneristä on kyse. Monet esim VW-konsernin autot toimii ihan normaalisti, vaikka nokka-akselin asentotunnistimen poistaisi kokonaan. Tosin käyntiinlähtö hankalaa. Jotkut autot taas eivät käy ollenkaan, jos kyseinen tunnistin hajoaa. Vaikka auto on punainen, se ei välttämättä ole yhtään samallainen, kun toinen punainen auto.
- tulipalo,
se voipi olla vaikka tulipaloauto!
- volvomarkanrahhoo
Ykköskoppainen v70 t5 ei ainakaan lähteny käyntiin, kun nokan asentotunnistin meni rikki.
- maz91
nyt kun noista tuli nokka akseleista puhetta niin onko kellään tietoa mazda3 nokka akselin vioista/korjaamisesta ?
- Jkkkk
Audi A4, 1,8 bensa vuodelta 2009 nokka-akselin ketju/hihna ei ole kohdallaan. Osaako joku sanoa mistä johtuu että pystyy "hyppäämään rattaissa". ja onko kallis remontti. Auto ei käynnisty tällä hetkellä?
- voi hyvä luoja
Sivuventtiilikoneissa ei juurikaan nokkaakselintunnistimia löydy :D
- sitroen.
Eikä minun 25 v uudessa kansiventtiilikoneessa. Ristiventtiilit siitä kyllä löytyy...
Sellaisen osan rikkoutuminen jota autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään!
- asentaja666
missäs mun rättärissa on kyseinen osa ?
- Resiinricoris
Kyllä vika löytyy todennäköisesti kampiakselin asennon tunnistimen liitos kohdasta tai asennon tunnistimeneen n kertynyt rauta hilettä putsaile se ja vilkaise myös nokan tunnistimen puhtaus mikäli muovit rikki vaihda ei maksa monta kymppiä jos kansi 4 pultilla kyse pien moottorista
- hoohopo
t4 itellä ainakin toimi muuten mutta oli pitkä startti . moottorin lämpötila anturin vika aiheuttaa nois ton suuntasia oireita mut ite en hinaisi käymään ennen kun jakohihnan kunnon tarkistanu, jos sattuukin oleen siinä vikaa :)
- ILomielinkö
Täystuho pystyy helposttikkin tulemaan jos anturi ei toimi. Nokka-akseli tunnistin ohjaa nokka-akselia oikeaan positioon, suhteessa kampiakseliin ja silintereissä heiluviin mäntiin nähden.
Se tunnistin laittaa jatkuvasti tietoa tietämäkoneelle, joka puolestaan käskee nokka-akslin sitten kääntyillä oikea-aikaisesti ennakkoon ohjelmoidun käyrästön mukaisesti, sitä noudattaen. Huomioiden lanta-anturin armot ym. tunnistimien armot.
Se kun se tulehtuu, nokka-akselin anturi. Silloin kohtaavat venttiilit jä männät toisensa. Hakohihna poikkeaa katki tai keju menee sijoiltaan. Kohta ihmetellään, kannaattaako korjata. Kalliiksi tulee. Vaikka pikkupajalla laitattaa. Velkavetoinen auto, ainoastaan käsiraha maksettu (vanha annettu vaihdossa). Loput rahoitusfimalla kohta perinnässä. Edessä vaihto vanhempaan, jossa ei ole yhtään tunnstinta.- mietiskelin_tässä
Ja minä kun luulin että jakohihna pyörittää sitä nokka-akselia aivan yhtä tasaisen varmasti kuin maapallo pyörii...
Mites se asentotunnistin aina välillä irroittelee sen nokka-akselin hihnapyörän jakohihnasta, ja pyörittelee oman maun mukaan?
- xcdfvbgv
Nokka-akselin asennon tunnistin ei ohjaa itse nokka-akselia, se ohjaa moottorin sytytystä ja polttoaineen ruiskutusta.
- Osa-aikaeläkeläinen
Mahtaako tuo tunnistin olla kampiakselilla. Niin ainakin Nissanissa aikoinaan oli, kun se sekoilessaan aiheutti kaikenlaista.
Kampiakselihan pyörittää nokka-akselia samaan tahtiin kuin se itse pyörii, joten turha niitä tunnistimia on joka paikkaan laittaa. Kyllä tuntuu muutenkin jos nuo akselit pyörivät eri tahtiin, tai pikemminkin nokka-akseli lakkaa pyörimästä hammashihnan tai ketjun katketessa. - Hanaa_vaan
Kyllä se tunnistin on kuskin jalassa. Anna runtua vaan. Kyllä se siitä suttaantuu.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllä Nissanin sekoillut kampiakselin asennontunnistin piti vauhdista huolen. Vuorokauden kun auto oli seisonut, kyyti oli sitä luokkaa että pikkuteillä piti menoa hillitä kytkimellä ja jarruilla. Puolisen tuntia sitä kesti. Sitten oli kaikki normaalia toimintaa.
- BEAM
Mulla 06 almera tino ja tuo kyseinen nokka tunnistin vaihdettu pari kertaa ja 2vk sitten kampi tunnistin ja vikavalot senkun syttyilee nyt menos lämpötila anturin vaihtoon huomena eli ongelma lienee tuo koska kylmänä saa sahata käyntiin ja tolpasta kuin palmun alta käyntiin. Korjaamot miel kertoo et ketju venyny mut en usko koska muuten auto käy norm. En tiedä miten tuo varsinaisesti vaikuttaa siis nokka akselin vika valo käyntiin muuta kun syttyessä moottori sammuu hetkeks.
- Paloana
Mulla ois myydä käyttämätön paketissa octavia farkku 1,6tdi 2012 vm nokka akselin asento/ajastustunnistin ...tarjoa.
- Apuaa.ap
aijaa, ostanko?
- THP
Missä sijaitsee nokka-akselin asentotunnistin Renaul Trafic autossa?
- jake_52
Rellun Scenic toimi ainakin ihan sujuvasti vaikka vikavalo paloi kojelaudassa ja syynä oli aina tuo asentoanturi, niitä piti olla aina repullinen varastossa. Auto toimi ihan normaalisti muuten, ei vaikuttanut mihinkään.
- Repapu
Se asentotunnistin pitäisi olla nokka-akselin alla. Jos irrottaa kannen niin sen pitäisi siellä kyllä näkyä.
- viisainnnnnn
tollot vauhissa heh
- Kesä96
Ja sä oot köyhä. Heh
- Anonyymi
Mielenkiintoinen ketju. Hyvä aloitus, mutta ei järkevää vastausta. Kyllä ainaki passatin anturivika teki sen, ettei auto käynnistynyt. Polttoainesuodattimen telineineen ku irrottaa, niin siitä alta löytyy se anturi. Ei tarvi konetta purkaa, niinku tuo yks neuvoo.
- Anonyymi
Minulla on auni a4 siinä on sellainen vika kun kone lämpene sit kun ajat maan tiellä kun kiihdytän vauhtia alkaa käydä vakailla pytyillä tehot häviii.
- Anonyymi
Ennemmin teen kenolapun kun kommentoin joutavaa aihetta.
- Anonyymi
Männät pitää kans vaihtaa samalla.. ja etuiskarit.
- Anonyymi
???
- Anonyymi
Proplemos????
- Anonyymi
Kyllä se tuppaa sammuttamaan moottorin
- Anonyymi
Kampiakselin asentotunnistin takaa sen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346