Mistä saisi seljankukkamehua? Onko sitä tavan kaupoissa myytävänä vai erikois liikkeissä?
seljankukkamehu
15
10085
Vastaukset
- Larry The Chef
Stockmann.
Elintarvikeosasto.
Samassa hyllyssä missä mehutiivisteet.
Yleensä on ollut Suomalaista ja Ruotsalaista.- juomankaataja
tiedosta. On kyllä vähän turhan pitkä matka lähteä enää juhannukseksi hakemaan. Pitää varmaan katella paikallisten markettien mehuhyllyt jos jossain sattuis olemaan, vaikka epäilen kyllä.
- kokeillut
Ite ostin koemielessä Ikeasta seljankukkamehua. Ekana blandasin vedellä mutta sit lukasin ohjeet ja siellä kehoitettiin laittamaan vissyä. Lidlin vissyä sekaan ja ihan sika hyvää!! Suosittelen lämpimästi. Täytyy kokeilla tota vissyä muidenkin mehutiivisteiden kanssa, enpä oo ennen tajunnutkaan!!
- Onko parempaa juhlajuomaa
Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.
- Hilkka-täti
Onko parempaa juhlajuomaa kirjoitti:
Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.
Mistä olet saanut oikean taimen?
- Anonyymi
Onko parempaa juhlajuomaa kirjoitti:
Olen istuttanu rivitalomme pihalle mustaseljan muutama vuosi sitten. Nyt se on pihapihlajan kokoinen ja kukkii näin heinäkuun alkupuolella valkoisenaan levittäen ihanaa tuoksuaan. Aion tänään kerätä kukkia ja noudattaa netistä löytyvää reseptiä: 20 kukkatertun kukat, kolme viipaloitua sitruunaa, 1,5 litraa kiehuvaa vettä ja pari kiloa sokeria (mahd. myös sitruuna- tai viinihappoa). Seos saa olla 3-5 päivää viileässä, hämmennän välillä ja sitten siivilöin ja laitan pulloihin. Säilytys kylmässä, pakastimen kylmäkin käy. Yleensä olen tehnyt isomman erän (ämpärillisen), silloin kun kylmäsäilytystilaa on ollut enemmän.
siis maustettua sokerilientä !
- Seljankukka
Jyväskylässä seljankukkamehua myy Yliopistonkadulla Karan herkku- ja lahjapuoti.
- sambuca negro
Ah ja voi kesää ja kuplivaa !
Ihan oiva kuivan porejuoman /sket/ kuohari tms maustaminen esim erilaiset hedelmä-, marja- ja jopa kukkasiirapit. On olemassa mm mansikkarsiirappi. Itävalllan Hollunder Syrup on tehty seljankukista. Luiru tuota ryydittää ihan oman maljan.
http://www.hellapoliisi.fi/tuotevinkkeja/seljankukka-mehutiiviste.php
http://www.eurofoods.fi/tuotteet.html?id=9/31
http://www.brunnebymusteri.se/produkterSF.htm
http://www.myntti.fi/fi/products/BrunnebyMehut
http://www.brunneby.fi/valikoima.htm
terveyskaupat jne - M/S GABRIELLA
Tukholmasta saa Sergelin torin Pressbyrånilta MER omena-päärynä-seljankukka mehua.
- kesä voi alkaa
Brunneby sejankukkaa pluiru lasiin ja halpaa kuohuviiniä
- 20+11
K-Supermarketit myy seljankukkamehua.
- Muutekyllä
Muuten hyvän makuista, mutta se karmea sokerin määrä. Yäk :(
- sokeritontamulle
Ikeasta saa pulloittain ja tetroja:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40296014/
Itse en tykkää, on pelkkää sokerilientä. - ihanitevaan
Esim. ihan suomalaisista Prismoista ja Cittareista löytyy vaikkapa Brunneby-tilan Seljankukkamehua. Lisätietoa netistä vaikkas kuinka kunhan goolettaa ja voihan tuota mehua tehdä itsekin... Seljankukkamehu på svenka on fläderblomssaft ja resepti on recept ;)
- Anonyymi
Ikea sta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483