Hei!
käsivarsissani on ollut jo useamman vuoden ajan pieniä näppylöitä,ne eivät kutise tai muutenkaan oireile.Minulla ei pitäisi olla mitään allergioita,paitsi pienenpänä olin allerginen suklaalle.Minulle sanottiin,että se voisi olla pesuaine tai jonkintyyppinen vilja-allergia.Osaisiko joku auttaa....
näppylät käsivarsissa
2
723
Vastaukset
- Nainen.,.
Mun iho alkoi yhtäkkiä kutista ja hilseillä ja tehdä kaikenlaisia temppuja ennen kuin selvisi, että mä yksinkertaisesti pesen itseäni liikaa. Urheilen päivittäin, joten suihkussa tulee lotrattua joka päivä. Enää en kuitenkaan käytä pesuun ylen määrin saippuaa, niin kuin ennen, ja ihokin on taas tyytyväinen.
Pienet ihonäppylät voivat johtua melkeinpä mistä vaan kun ajattelee, että iho on meidän suurin elimemme ja siihen heijastuu kaikki mitä me syödään, millä itseämme rasvaamme, pesemme, rusketamme jne jne.
Jos syöt joka päivä leipää ja muitakin viljatuotteita, niin sekin saattaa olla liikaa sun keholle ja näkyy sun iholla. Samoin voiteet ja saippuat ärsyttää nahkaa, joten voit kokeilla jättää niitäkin vähemmälle tai vaihtaa luonnonmukaisempiin tms.
Iho reagoi myös vaatteisiin ja kankaiden väriaineisiin. Tunnen tytön, jonka iho ei kestä puuvillakankaiden mustaa väriainetta.
Sinä olet itsesi paras tuntija, joten laita elämäntapasi testiin. Muuta ruokavaliota, peseytymistapojasi, ihonhoitotuotteitasi jne. yksi kerrallaan esim. pariksi kuukaudeksi, ja katso lähteekö näpyt iholta vai paheneeko vaan. - vielä....
On aika todennäköistä, että kyse on keratosis pilariksesta. Googlaa vaikka niin saat tietää jos sun näppylät on sitä. Keratosis pilarista esintyy kyllä eri tavoin ihmisillä... siis esim. jollain punottaa enemmän ja joillain ei. Arvaan sen takia et noi näppylät on tätä koska noin 70% ihmisistä löytää noita näppylöitä jostain päin kehoa. Toisilla on vaan sitä laajemmin.. Usein kp löytyy käsivarsilta ja reisistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862