Nuoren omanapuun leikkaus

vanha.kolli

Viime syksynä istutin kolme sokerimironia, noin metrin korkuisia. Eipä ole tullut mieleenikään niitä leikata, olisiko pitänyt? Entä jatkossa?

4

890

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkauksesta

Omenapuu pitäisi leikata ensinmäisena, toisena ja kolmantena vuonna.Otavan kirjasta "Käytännön Puutarhuri" löydät hyvät ohjeet ja piiroksen kuinka nuori omenapuu leikata. Kysyppä vaikka kirjastosta kyseistä kirjaa.

• Juffe

Jos omenapuun kasvu miellyttää, niin ei siinä ensimmäisenä vuotena ole välttämätöntä tarvetta leikkaukselle. Tärkeätä on ettei leikkaa yhtenä vuotena liikaa. Omenapuuta voi leikata joka vuosi keväällä vähän -- tarpeen mukaan.

• >3v puu

joka siis ostettaessa yli 3vuotta. leikattu oikeaoppisesti(katsomieni ohjeiden mukaisesti)eli tarvitseeko mun tuolle puulle tehdä tänävuonna mitään. istutin sen siis juuri. entä ensi keväänä, ainakin sisäänpäin menevät oksat keväällä pois? kilpalatva?

• omppupuu omppu
        >3v puu kirjoitti:

joka siis ostettaessa yli 3vuotta. leikattu oikeaoppisesti(katsomieni ohjeiden mukaisesti)eli tarvitseeko mun tuolle puulle tehdä tänävuonna mitään. istutin sen siis juuri. entä ensi keväänä, ainakin sisäänpäin menevät oksat keväällä pois? kilpalatva?

http://www.kekkila.fi/web/web.nsf/sp?open&cid=omenapuunleikkaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      81
      1334
    2. 72
      1194
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      1061
    4. 95
      889
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      839
    6. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      30
      760
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      693
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      679
    10. 44
      622
    Aihe