Kiitos sossu tuesta

Tekis mieli....

Masennuin keväällä vakavasti ja jouduin sairaalahoitoon, seurauksena sairasloma ja taloudellinen romahdus.
Hain harkinnan varaisena apua laskuihin,mut eipä apua tullut.
Tästä kyseisestä sossusta saa kaikki muut paitsi oikeasti apua tarvitsevat rahaa.
Juopot pari viikkoa täysihoitoa terveyskeskuksen vuodeoasatolla ja tietenkin maksusitoomukset apteekkiin.
Ja muutaman viikon päästä sanat juopot ovat taas osastolla.
Ja kaikki muut mahdolliset ihmiset,olen sen itse nähnyt kun olen vuoroani odottanut virkailijalle.
Tässä pitäisi vaan jaksaa,tekisi mieli ottaa kaikki lääkkeet ja luovuttaa.
Mitä järkeä on aina vaan nousta ja jaksaa kun kaikki ovet edessä suljetaan
Olen ihan loppu ja itkenyt koko aamun,niin ja pitäisi vielä jaksaa olla äiti lapsille.
Olen niin katkera ja raivoissani sossulle ja tälle yhteiskunnalle.

33

1765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Minä_**

Ootko vielä sairaalassa tai käytkö juttelemassa jonkun psyk.alan ihmisen kanssa.Voisikohan he auttaa, kertoa jonkun joka lähtee ja tappele vaikka apua sulle?

Meni pasmat sekaisin kun luin viestisi, raivostuttavaa toimintaa nyky-yhteiskunnassa!! Sanoisin jopa että lastensuojelurikos kun perhe jätetään ilman apua ja tuuliajolle!!! Voi saatana että ottaa päähän!!! Älä nyt kuitenkaan ala niitä lääkkeitä rouskuttamaan.Yritetään keksiä joku paikka josta voit saada apua.

• kirjoittaja

Luulin että saisin jotain apua,mut ei.
        Saan kesäkuun kelan sairaspäivärahaa ja lapsilisät,en kai minä rahaa tarvitse....
        Mut en jätä tätä tähän,tiedän tästä sossusta aika paljon.
        Olen aikoinani työskennelelyt paikassa jossa heidän asiakkaat kertoivat mukavia tarinoita.
        Mitä salaisuuksia ne nyt ovat et juopot,ja kaikki laitakadun kulkijat sieltä rahaa saaavat.
        Mutta en perhana luovuta ja jos luovutan se on heidän vika.

• voisit saada
        kirjoittaja kirjoitti:

Saan kesäkuun kelan sairaspäivärahaa ja lapsilisät,en kai minä rahaa tarvitse....
        Olen aikoinani työskennelelyt paikassa jossa heidän asiakkaat kertoivat mukavia tarinoita.
        Mitä salaisuuksia ne nyt ovat et juopot,ja kaikki laitakadun kulkijat sieltä rahaa saaavat.

ruokakortteja kauppaan niin jää rahaa muuhun.

• Be rich be hard be RICHARD
        kirjoittaja kirjoitti:

samaan tilanteeseen aikoinaan sairastuessani.. juopot saa kyllä rahaa, ja jopa avoimesti sitten asialla rehvasteleekin.. Ja mielenterveystoimistokaan tai muut henkilöt siellä, eivät myöskään auttaneet minua aikoinaan millän tavalla..

Tiedän minkälaista on yrittää selvitä taloudellisista vaikeuksista, ja kun ei saa apua mistään masentuu lisää..

Itse selvisin aikoinaan taloudellisista vaikeuksista ottamalla yhteyttä sellaiseen paikkaan kuin, TAKUU-SÄÄTIÖ.. löytyy googlettamalla..
        sossut ei varmaankaan ole koskaan takuu-säätiöstä kuullutkaan, mullekin naurettiin päin naamaa aikoinaan(sossussa) kun olin hakenut takuu-säätiöstä apua..
        Kuitenkin sain sieltä avun, ja talous on tänä päivänä kunnossa, ja jopa jää rahaa säästöönkin(pahan päivän varalle)..

Takuu-säätiön ansiosta en ole enää mielenterveystomiston tai sossun asiakas.. Sain elämäni kuntoon kiitos takuu-säätiön!!sellaista apua saisi olla enemmänkin tämän yhteiskunnan väliin putojille tarjolla..

Käyppä vilkasemassa sivuja, ja kerro sit voisiko olla mahdollista, että voisivat auttaa?? Tsemppiä ja jaksamisia, äläkä tosiaan anna sossun ym. hoidon masentaa lisää..=)

Ps.Mä nykyään lohduttaudun sillä, kun tulee ylimääräisiä kustannuksia..että rahaahan se vaan on, sitä painetaan aina lisää.. Kun meillä ei ole kuin se yksi elämä käytössä, niitä ei saa lisää painamalla.. Eli hoida itseäsi ja perhettäsi, ja koita saada apua taloudellisiin vaikeuksiin pikaisesti, se voi jo helpottaa mielialaasi paljon.. =)

• Richard..taasen
        Be rich be hard be RICHARD kirjoitti:

samaan tilanteeseen aikoinaan sairastuessani.. juopot saa kyllä rahaa, ja jopa avoimesti sitten asialla rehvasteleekin.. Ja mielenterveystoimistokaan tai muut henkilöt siellä, eivät myöskään auttaneet minua aikoinaan millän tavalla..

Tiedän minkälaista on yrittää selvitä taloudellisista vaikeuksista, ja kun ei saa apua mistään masentuu lisää..

Itse selvisin aikoinaan taloudellisista vaikeuksista ottamalla yhteyttä sellaiseen paikkaan kuin, TAKUU-SÄÄTIÖ.. löytyy googlettamalla..
        sossut ei varmaankaan ole koskaan takuu-säätiöstä kuullutkaan, mullekin naurettiin päin naamaa aikoinaan(sossussa) kun olin hakenut takuu-säätiöstä apua..
        Kuitenkin sain sieltä avun, ja talous on tänä päivänä kunnossa, ja jopa jää rahaa säästöönkin(pahan päivän varalle)..

Takuu-säätiön ansiosta en ole enää mielenterveystomiston tai sossun asiakas.. Sain elämäni kuntoon kiitos takuu-säätiön!!sellaista apua saisi olla enemmänkin tämän yhteiskunnan väliin putojille tarjolla..

Käyppä vilkasemassa sivuja, ja kerro sit voisiko olla mahdollista, että voisivat auttaa?? Tsemppiä ja jaksamisia, äläkä tosiaan anna sossun ym. hoidon masentaa lisää..=)

Ps.Mä nykyään lohduttaudun sillä, kun tulee ylimääräisiä kustannuksia..että rahaahan se vaan on, sitä painetaan aina lisää.. Kun meillä ei ole kuin se yksi elämä käytössä, niitä ei saa lisää painamalla.. Eli hoida itseäsi ja perhettäsi, ja koita saada apua taloudellisiin vaikeuksiin pikaisesti, se voi jo helpottaa mielialaasi paljon.. =)

Että, jos ei sulla isoa laskukasaa vielä, niin kannattaa käydä oikeusaputoimistossa velkaneuvojalla, sellainen pitäisi löytyä joka kunnasta..
        Heillä on mahdollisuus puuttua, jos sosiaalitoimisto ei katso tarpeeliseksi auttaa rahallisesti.. itse sain tietää velkaneuvojasta vasta, kun olin jo järjestänyt raha-asioitani.. ja velkaneuvoja ihmettelikin jälkikäteen miksi en ollut saanut apua sossusta, vaikka mulla oli ollut ihan lailliset edellytykset siihen..

tsemppiä ja ilmoittele, miten toimit, ja näytä niille sossun tantoille!!=)

• apua saanut...

Mene seurakuntaan, sieltä minä olen apua saanut ja päässyt vielä virkistysleirille.
      Olin todella sen tarpeessa. terv. yh

• nainen keskisuomesta

Samanlainen kohtalo on minullakin,asun keskisuomessa.
        Sairastuin vakavaaan masennukseen ja jouduin kuukaudeksi sairaalaan ja olin tosi ahdistunut.
        Kun pääsin kotiin sossu maksoi harkinnan varaisesti kalliit lääkkeeni,koska en olisi niitä pystynyt maksamaan,kiitos siitä.
        Mutta taloudellinen tilanteeni meni sekaisin,minulla on avopuoliso,mutta hän maksaa kaiken meillä.
        Minun keikkatyö tuloilla ei paljon makseta,ja kesäkuun olin kelan sairaspäivärakalla.
        vein sossuun tärkeitä laskuja,jos he pystyisivät harkinnan varaisena maksaa.
        Juhannuksen alla tuli laskut takaisin eivät voi auttaa.
        Toimeentuloa voi hakea,no varmaanhan sitä saan kun otetaan puolison tulot huomioon.
        Romahdin täysin,näin kohdellaan ihmistä joka tosiaan haluaisi jatkaa elämää ja palata töihin.
        Kun vein näitä laskuja sossuun kymmenen minuutin aikana kaksi pilleristiä odottivat maksusitoomuksia apteekkiin,romaani nainen haki jonkun sitoomuksen.
        Lähellä sossua on terveyskeskus jossa juopot makaavat täysihoidossa parisen viikkoa,että jaksavat taas juoda.
        Näin toimii suomalainen yhteiskunta,reilua vai mitä.
        Sosiaalivirkailija ei edes voinut soittaa minulle ja kertoa ettei rahaa laskuihin tule.
        Helpompi laittaa laskut takaisin ja heippa.
        Olen pettynyt ja raivoissani,kukahan ottaa vastuun jos romahdan täysin...
        Tekisi mieli viedä loput lääkkeet tähän kyseiseen sossuun ja sanoa jakaakaa nämäkin niitä tarvitseville.
        Ikinä en enää hae apua mistään,en sossusta en mielenterveystoimistosta.
        Palvelkaa te rauhassa juoppoja,pilleristejä,ulkomaalaisia siihen teidän ammattitaito ja moraali riittää.

• kale

pitää täysin paikkansa, tämä yhteiskunta sossu ja mielenterveystoimistot, kuka helvetti niitä ylläpitää , valtion varoilla, kuka niistä hyötyy, juopot ja narkkarit,jouduin lähtemään kotoani juoppoa miestä ja kirvestä pakoon, keskellä yötä,1 kissan ja 8 pennun kanssa , mitään en muuta mukaani ehtinyt ottaa,seuraavana päivänä, soitin paikalliseen sossuun, miehelle järjestettiin asunto hoitajat ymmärtäjät, minulle koita selvitä, olen aiemmin kärsinyt vakavasta masennuksesta ,ja ole sen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä,on muitakin sairauksia , lääkekulut valtavat,kuka auttaa ei kukaan , siinä sitten olet tyhjän päällä ,enkä ole enään nuori, siitä on 2kk minulla on asunto, kissat saivat hyvät kodit , minun onneksi minulla on aikuinen fiksu poika ,joka auttoi äidin raiteille, rahasta on tosi tiukkaa, mutta eiköhän se siitä, mutta mutta...... kaikilla ei ole sitä joka auttaa, ja myötätuntoni on kokonaan puolellasi, tämä sosiaalijärjestelmä on TOSI SYVÄLTÄ, päättäjät tienaa itse niin hyvin että niillä ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, mitä on köyhyys ja ahdinko.

• nainen keskisuomesta

Minulla on vieläkin tosi paha mieli.
        Huvittaa silloin kun oli ulos kirjaus,siinä oli mielenterveyshoitaja,omahoitaja ja lääkäri.
        Upeita puheita turvaverkostoista,minne otat silloin ja siloin yhteyttä kun et jaksa.
        Voi sanonko mitä jälkeen päin olen tuosta ajatellut.
        Kovasti ovat minua tukeneet,mielenterveyshoitaja on ihan ok.
        Mutta ei se lohduta jos käyt pari kertaa kuussa ja nyt tulee vielä sulku.
        Lääkkeet ovat alkaneet vaikuttamaan negatiivisesti,tai sitten tämä on henkistä ja fyysistä pahaa oloa.
        Ei olisi ollut valtavista rahasummista kyse jos olisivat auttaneet alkuun.
        Toivottavasti joku paikallinen juoppo saa niillä rahoilla muutaman viikon huilailla.
        Tiedän näistä asioista kun olen palvelualalla,ja ihan juopot keskenään nauraneet miten hyvä on osastolla huilailla.
        Sitten taksi alle ja alkon kautta jonkun kämpille ja näitä on suomi täynnä.
        Kysyin kerran yhdeltä hoitajalta eikö oikeasti vituta noita pummeja hoitaa.
        Hän vastasi että kyllä mutta kun heitteille ei saa jättää.
        Mitähän tämä minun tapaus on.
        Olen todella kärsinyt elämässäni kamalia asioita ja tästäkin masennukssta mieluusti haluaisin parantua.
        Aloitan työt ja katotaan miten käy.
        Ei tässä maassa kannata masennukseen sairastua,alkoholsimikin on paljon kannatavampaa.
        Silloin et jää heitteille.
        En tiedä kuka näihin asioihin voi puuttua,ja kenelle minun pitäisi valitus tehdä.
        Tietenkin puolison tulot vaikuttaa,mutta kyllä pitäisi katsoa tapaus kokonnaisuudessa ja mitkä ovat siihen olleet syyt.
        Aion kirjoittaa paikalliseen lehteen oman tapaukseni,hyödyttää se mitään tai sitten ei.
        Ei aina voi jäädä kynnys matoksi ja hyväksyä kaikkea.
        Suuret olivat sanat me teemme kaikkemme että pääset elämän alkuun,sinua ei yksin jätetä.

• kale
        nainen keskisuomesta kirjoitti:

Minulla on vieläkin tosi paha mieli.
        Huvittaa silloin kun oli ulos kirjaus,siinä oli mielenterveyshoitaja,omahoitaja ja lääkäri.
        Upeita puheita turvaverkostoista,minne otat silloin ja siloin yhteyttä kun et jaksa.
        Voi sanonko mitä jälkeen päin olen tuosta ajatellut.
        Kovasti ovat minua tukeneet,mielenterveyshoitaja on ihan ok.
        Mutta ei se lohduta jos käyt pari kertaa kuussa ja nyt tulee vielä sulku.
        Lääkkeet ovat alkaneet vaikuttamaan negatiivisesti,tai sitten tämä on henkistä ja fyysistä pahaa oloa.
        Ei olisi ollut valtavista rahasummista kyse jos olisivat auttaneet alkuun.
        Toivottavasti joku paikallinen juoppo saa niillä rahoilla muutaman viikon huilailla.
        Tiedän näistä asioista kun olen palvelualalla,ja ihan juopot keskenään nauraneet miten hyvä on osastolla huilailla.
        Sitten taksi alle ja alkon kautta jonkun kämpille ja näitä on suomi täynnä.
        Kysyin kerran yhdeltä hoitajalta eikö oikeasti vituta noita pummeja hoitaa.
        Hän vastasi että kyllä mutta kun heitteille ei saa jättää.
        Mitähän tämä minun tapaus on.
        Olen todella kärsinyt elämässäni kamalia asioita ja tästäkin masennukssta mieluusti haluaisin parantua.
        Aloitan työt ja katotaan miten käy.
        Ei tässä maassa kannata masennukseen sairastua,alkoholsimikin on paljon kannatavampaa.
        Silloin et jää heitteille.
        En tiedä kuka näihin asioihin voi puuttua,ja kenelle minun pitäisi valitus tehdä.
        Tietenkin puolison tulot vaikuttaa,mutta kyllä pitäisi katsoa tapaus kokonnaisuudessa ja mitkä ovat siihen olleet syyt.
        Aion kirjoittaa paikalliseen lehteen oman tapaukseni,hyödyttää se mitään tai sitten ei.
        Ei aina voi jäädä kynnys matoksi ja hyväksyä kaikkea.
        Suuret olivat sanat me teemme kaikkemme että pääset elämän alkuun,sinua ei yksin jätetä.

kirjoita vaan kyllä sen joku lukee,kirjoittaminen ja puhuminen ei ole koskaan turhaa, jos jaksat, niin heitteillejättöä voi olla niin monenlaista,kyllä minustakin siltä tuntui että puheet on suuret ,ja kun hoitojakson päätyttyä suljin oven ,välittäminen loppui siihen , minun hoidostani on kulunut jo 3 vuotta, tänä aikana EI KUKAAN LÄÄKÄREISTÄ OLE KYSYNYT MITEN VOIT, reseptit uusitaan siinä kaikki,eräänlaista heitteillejättöä sekin, se että kysellään puolison tuloja, niitten varmaan täytyy näin tehdä koska pyrkiessään virkaan näin on opetettu, entäs jos puoliso onkin juoppo etkä nää sen rahoista vilaustakaan? on monia muitakin syitä miksi kaikki ei välttämättä ,hyödy puolison tuloista mitään, homman nimi on tämä, inhimillisyys ja joustavuus sekä uskallus ottaa vastuuta , on kaikilta sosiaalivirkailiolta kadonnut aikoja sitten, jokainen piiloutuu pykälien taakse että, saa säilyttää duuninsa ,holisteille, narkkareille ja mustalaisille sekä maahanmuuttajille ,on ihan omat systeemit,tsikaa eduskuntaan päin siella ne nuijat kopautetaan, ja itse elävät kun kroisokset. mutta ei anneta periksi minulta lähti kaksi veljeä omankäden kautta, SILTI SANON TAI SEN VUOKSI TAISTELE ÄLÄ ANNA PERIKSI; SE ON JO PUOLI VOITTOA.

• nainen keskisuomesta
        kale kirjoitti:

kirjoita vaan kyllä sen joku lukee,kirjoittaminen ja puhuminen ei ole koskaan turhaa, jos jaksat, niin heitteillejättöä voi olla niin monenlaista,kyllä minustakin siltä tuntui että puheet on suuret ,ja kun hoitojakson päätyttyä suljin oven ,välittäminen loppui siihen , minun hoidostani on kulunut jo 3 vuotta, tänä aikana EI KUKAAN LÄÄKÄREISTÄ OLE KYSYNYT MITEN VOIT, reseptit uusitaan siinä kaikki,eräänlaista heitteillejättöä sekin, se että kysellään puolison tuloja, niitten varmaan täytyy näin tehdä koska pyrkiessään virkaan näin on opetettu, entäs jos puoliso onkin juoppo etkä nää sen rahoista vilaustakaan? on monia muitakin syitä miksi kaikki ei välttämättä ,hyödy puolison tuloista mitään, homman nimi on tämä, inhimillisyys ja joustavuus sekä uskallus ottaa vastuuta , on kaikilta sosiaalivirkailiolta kadonnut aikoja sitten, jokainen piiloutuu pykälien taakse että, saa säilyttää duuninsa ,holisteille, narkkareille ja mustalaisille sekä maahanmuuttajille ,on ihan omat systeemit,tsikaa eduskuntaan päin siella ne nuijat kopautetaan, ja itse elävät kun kroisokset. mutta ei anneta periksi minulta lähti kaksi veljeä omankäden kautta, SILTI SANON TAI SEN VUOKSI TAISTELE ÄLÄ ANNA PERIKSI; SE ON JO PUOLI VOITTOA.

Hei vaan ja kiitos kannustavista viesteistä,olen ihan samaa mieltä kaikista asioista kanssasi.
        Kaikilla ei ole sitä suurta tukiverkostoa,sairaalasta pääsyn jälkeen.
        Minun puoliso ei välttämättä masennusta ymmärrä,ja kavereita ei niin paljon ole.
        Yksin olen minäkin jäänyt ja en jaksa pitää enää mielenterveystoimistoonkaan yhteyttä.
        Hoitaja siellä on ainut joka on välittänyt minusta,mutta mitt tuli täyteen.
        Lapsellistahan se on hoito suhde keskeyttää,mutta en voi sille mitään et luottamus meni kaikkiin.
        Tuli sellainen olo jälkeen päin et sinusta ollaan huolissaan ,just niin kauan kun olet hoidossa josta maksat,siis osastolla.
        Sen jälkeen vastuuta ei tunneta.
        Tottakai se on itsestäänkin kiinni miten selviää ja jaksaa elämää jatkaa.
        Mutta vakava masennus on sen verran kova pala ettei siitä noni vaan parannuta.
        Raivostuttaa vieläkin sossun toiminta,missä tosiaan on se inhimillisyys,ei sitä ole.
        Minulla on eräs puolituttu joka saa kaiken sossusta,hän on yksinhuoltaja.
        Hän käy töissä ja naureskeli talvella miten helppoa sieltä on nyhtää rahaa.
        Mietin silloin et hän taitaa puhua omiaan,mutta tuskin puhui.
        Olet oikeassa siinä ettei kukaaan virkailija uskalla poiketa kaavasta,mikä heille on annettu.
        Siinä varmaan lukee ensisijaissti apua tarvitsevat juopot,narkkarit,romaanit,ulkomaalaiset.
        En voi sille mitään et juhannus päivänäkin vuodatan tätä samaa.
        Itkin koko päivän kun sain tietää et apua ei tule,joten ei tämä helppoa ole ollut.
        Kaunista kesää teille kaikille jotka vastasitte,etenkin sulle kale.

• kale

Hei vaan ja kiitos kannustavista viesteistä,olen ihan samaa mieltä kaikista asioista kanssasi.
        Kaikilla ei ole sitä suurta tukiverkostoa,sairaalasta pääsyn jälkeen.
        Minun puoliso ei välttämättä masennusta ymmärrä,ja kavereita ei niin paljon ole.
        Yksin olen minäkin jäänyt ja en jaksa pitää enää mielenterveystoimistoonkaan yhteyttä.
        Hoitaja siellä on ainut joka on välittänyt minusta,mutta mitt tuli täyteen.
        Lapsellistahan se on hoito suhde keskeyttää,mutta en voi sille mitään et luottamus meni kaikkiin.
        Tuli sellainen olo jälkeen päin et sinusta ollaan huolissaan ,just niin kauan kun olet hoidossa josta maksat,siis osastolla.
        Sen jälkeen vastuuta ei tunneta.
        Tottakai se on itsestäänkin kiinni miten selviää ja jaksaa elämää jatkaa.
        Mutta vakava masennus on sen verran kova pala ettei siitä noni vaan parannuta.
        Raivostuttaa vieläkin sossun toiminta,missä tosiaan on se inhimillisyys,ei sitä ole.
        Minulla on eräs puolituttu joka saa kaiken sossusta,hän on yksinhuoltaja.
        Hän käy töissä ja naureskeli talvella miten helppoa sieltä on nyhtää rahaa.
        Mietin silloin et hän taitaa puhua omiaan,mutta tuskin puhui.
        Olet oikeassa siinä ettei kukaaan virkailija uskalla poiketa kaavasta,mikä heille on annettu.
        Siinä varmaan lukee ensisijaissti apua tarvitsevat juopot,narkkarit,romaanit,ulkomaalaiset.
        En voi sille mitään et juhannus päivänäkin vuodatan tätä samaa.
        Itkin koko päivän kun sain tietää et apua ei tule,joten ei tämä helppoa ole ollut.
        Kaunista kesää teille kaikille jotka vastasitte,etenkin sulle kale.

totta on että kun rahat loppuu, ja sairaus iskee, niin ystävät katoavat, näin kävi minulle, olen ajatellut että nämä " ystävät varmaan luulee että köyhyys ja ahdistus tarttuu" tai sitten on helpompi kun ei tarvitse ottaa kantaa, tuli mieleeni en tiedä missä asut, mutta helsingissä on pelastusarmeja joka oikeesti auttaa ,ei kysellä turhia toimii se muissakin kaupungeissa , sinne vaan rohkeasti tilaat ajan, saat ainakin hetken helpotusta,eikä siellä tuputeta uskontontoa ,ainoa avustusjärjestö joka auttaa suurimmassa hädässä, netti sivuilta löydät numeron , avustustoimisto alppikadulla, soita rohkeasti sinne ne neuvoo eteenpäin,siellä käy toista sataa ihmistä päivittäin,siellä jos missä tiedetään nämä asiat, ei tarvitse selitellä, mitäs se juhannus tähän vaikuttaa, näissä oloissa ,juhannukset ja muut juhlapyhät ovat meille ,samanlaisia kun muutkin päivät , pää pystyyn ja rinta rottingilla ,olet yhtä arvokas ihminen kuin miljoonat muutkin.

• kale
        kale kirjoitti:

totta on että kun rahat loppuu, ja sairaus iskee, niin ystävät katoavat, näin kävi minulle, olen ajatellut että nämä " ystävät varmaan luulee että köyhyys ja ahdistus tarttuu" tai sitten on helpompi kun ei tarvitse ottaa kantaa, tuli mieleeni en tiedä missä asut, mutta helsingissä on pelastusarmeja joka oikeesti auttaa ,ei kysellä turhia toimii se muissakin kaupungeissa , sinne vaan rohkeasti tilaat ajan, saat ainakin hetken helpotusta,eikä siellä tuputeta uskontontoa ,ainoa avustusjärjestö joka auttaa suurimmassa hädässä, netti sivuilta löydät numeron , avustustoimisto alppikadulla, soita rohkeasti sinne ne neuvoo eteenpäin,siellä käy toista sataa ihmistä päivittäin,siellä jos missä tiedetään nämä asiat, ei tarvitse selitellä, mitäs se juhannus tähän vaikuttaa, näissä oloissa ,juhannukset ja muut juhlapyhät ovat meille ,samanlaisia kun muutkin päivät , pää pystyyn ja rinta rottingilla ,olet yhtä arvokas ihminen kuin miljoonat muutkin.

että kirjoitit asuvasi keskisuomessa, kyllä sieltäkin pelastusarmeja löytyy , on sulla muuten kumma mies jos ei ymmärrä , olen vähän ihmeissäni, eikös juuri NYT pitäisi ymmärtää ja auttaa mukana???

• nainen keskisuomesta
        kale kirjoitti:

että kirjoitit asuvasi keskisuomessa, kyllä sieltäkin pelastusarmeja löytyy , on sulla muuten kumma mies jos ei ymmärrä , olen vähän ihmeissäni, eikös juuri NYT pitäisi ymmärtää ja auttaa mukana???

Ei kaikki ole sitä miltä näyttää,hän ei ymmärrä masennusta ja en jaksa siitä hänelle enää edes kertoa.
        Olen niin monta vuotta taistellut etten hae apua,ja nyt tosiaan luulin että minusta välitetään.
        En olisi iki maailmassa mennyt sitä apua hakemaan,jos olisin tiennyt et näin käy.
        Se on vaan jaksettava ei ole vaihtoehtoja.
        Alan ehkä itsekkin väsyä miettimään itseäni,ehkä joskus vielä täältä noustaan.
        Eipä minulla ole muuta kuin aikaa...

• kale

Ei kaikki ole sitä miltä näyttää,hän ei ymmärrä masennusta ja en jaksa siitä hänelle enää edes kertoa.
        Olen niin monta vuotta taistellut etten hae apua,ja nyt tosiaan luulin että minusta välitetään.
        En olisi iki maailmassa mennyt sitä apua hakemaan,jos olisin tiennyt et näin käy.
        Se on vaan jaksettava ei ole vaihtoehtoja.
        Alan ehkä itsekkin väsyä miettimään itseäni,ehkä joskus vielä täältä noustaan.
        Eipä minulla ole muuta kuin aikaa...

kyllä varmasti välitetään, kun osuu oikea ihmiset kohdalle, ymmärrän että kaikki ei ole sitä miltä näyttää, mieti kannattaisko tehdä asian eteen jotain, kyllä sinä sitä nouset , muista eilinen ,meni, huominen ei ole vielä tullut.......koeta kestää tämä päivä. toivon sinulle kaikkea hyvää ja uskon että vielä tulee helponmpiakin aikoja.

• Aamunsäde*.*
        kale kirjoitti:

kyllä varmasti välitetään, kun osuu oikea ihmiset kohdalle, ymmärrän että kaikki ei ole sitä miltä näyttää, mieti kannattaisko tehdä asian eteen jotain, kyllä sinä sitä nouset , muista eilinen ,meni, huominen ei ole vielä tullut.......koeta kestää tämä päivä. toivon sinulle kaikkea hyvää ja uskon että vielä tulee helponmpiakin aikoja.

Ei tosiaan mene asiat reilusti ja ihmistä ymmärtävästi.Suoraan sanoen alkoi vituttaa kun luki aloittajan kertomusta! Tekisi mieli painua jonkin sossun toimistolle ja paukuttaa nyrkkiä pöytään ja huutaa suoraa älämölöä minkä keuhkoista irti saa!!

Totisesti,omalla asuinpaikallani olen huomannut, että apua saa nimenomaan ne jotka eivät edes yritä elämänsä eteen mitään(juopot,narkit,vähemmistöt)ja jos ihan viimeisessä hädässä käännyt sossun puoleen,ei sieltä apua heltiä-vain sanahelinää ja voivottelua.

Itse pyysin aikanaan apua, kun alkoholisoitunut mies terrorisoi minua ja lapsia-pyysin apua asunnon saannissa ja taloudellisesti,sillä en saanut lanttiakaan rahaa puolison tuloista johtuen.Ja tämä taas piti huolen ettei minulle rahaa antanut edes talousmenoihin, vaan itse ryyppäsi ja reissasi,jonka jälkeen oli hyvä käydä näyttämässä kotona miten nyrkki heiluu.

Mitään apua en saanut, vain tekopyhää selitellyä perheen tärkeydestä ja siitä ettei pidä hätäisesti erota-antoivat perheneuvolan numeron!!!

Siis voi perkele, lapsilla alkoi jo koulut mennä päin persettä kun pelättiin kotona ja jouduin tosi temppuja tekemään, kun ruokaakaan ei aina meinannut olla.Tähänkin sossu totesi,pitäähän miehen perheestään huolta pitää...muttakun ei pitänyt!!Luotti että hengissä ollaan kun paikalle ilmaantui.

Vastaavanlaiset kuviot narkomaaniperheessä antoivat aiheen mitä pikimmin järjestää lomareissut ja vaikka mitä...mutta vielä jotenkin raiteillaan oleville ei näköjään apua anneta.

• kale
        Aamunsäde*.* kirjoitti:

Ei tosiaan mene asiat reilusti ja ihmistä ymmärtävästi.Suoraan sanoen alkoi vituttaa kun luki aloittajan kertomusta! Tekisi mieli painua jonkin sossun toimistolle ja paukuttaa nyrkkiä pöytään ja huutaa suoraa älämölöä minkä keuhkoista irti saa!!

Totisesti,omalla asuinpaikallani olen huomannut, että apua saa nimenomaan ne jotka eivät edes yritä elämänsä eteen mitään(juopot,narkit,vähemmistöt)ja jos ihan viimeisessä hädässä käännyt sossun puoleen,ei sieltä apua heltiä-vain sanahelinää ja voivottelua.

Itse pyysin aikanaan apua, kun alkoholisoitunut mies terrorisoi minua ja lapsia-pyysin apua asunnon saannissa ja taloudellisesti,sillä en saanut lanttiakaan rahaa puolison tuloista johtuen.Ja tämä taas piti huolen ettei minulle rahaa antanut edes talousmenoihin, vaan itse ryyppäsi ja reissasi,jonka jälkeen oli hyvä käydä näyttämässä kotona miten nyrkki heiluu.

Mitään apua en saanut, vain tekopyhää selitellyä perheen tärkeydestä ja siitä ettei pidä hätäisesti erota-antoivat perheneuvolan numeron!!!

Siis voi perkele, lapsilla alkoi jo koulut mennä päin persettä kun pelättiin kotona ja jouduin tosi temppuja tekemään, kun ruokaakaan ei aina meinannut olla.Tähänkin sossu totesi,pitäähän miehen perheestään huolta pitää...muttakun ei pitänyt!!Luotti että hengissä ollaan kun paikalle ilmaantui.

Vastaavanlaiset kuviot narkomaaniperheessä antoivat aiheen mitä pikimmin järjestää lomareissut ja vaikka mitä...mutta vielä jotenkin raiteillaan oleville ei näköjään apua anneta.

se mitä kirjoitit on täyttä totta, ja tätä päivää kysymys on nimenomaan raittiista vastuuntuntoisista, (liian kilteistä) ihmisistä joille apua ei heru,jotain on päin persettä koko sosiaalihuoltojärjestelmässä, nimikin pitäisi muuttaa ,juoppojen avuantotoimisto, johan ne on sen muuttanutkin monessa kunnassa peruspalvelutoimistoksi niitten on varmaan mukavampi tuttavilleen kertoa että ovat peruspalvelutoimistossa työssä,paskantärkeitä, johtajiaan myöten, ulkomaille syydetään rahaa rekkakaupalla, mutta kotimaassa täällä syntyneet ja monien isät tämän maan puolesta sotineet,pyytävät todellisen tarpeeseen pikkurahoja , niin ei voi myöntää sen ja sen pykälän mukaan, 1 kunnassa pitää tulla toimeen 370e siitä pitää maksaa kaikki HUOM! KAIKKI LASKUT ja vielä elää ihmisarvoista elämää, ja mitä ylemmäs suomea mennää summa pienenee,se on sellainen perusturvaraha että ,menee monen päättäjän kampaamolaskuihin , nekin voi kai vähentää verotuksessa, revi tästä huumoria!!!!!!!

• Nainen keskisuomesta
        kale kirjoitti:

se mitä kirjoitit on täyttä totta, ja tätä päivää kysymys on nimenomaan raittiista vastuuntuntoisista, (liian kilteistä) ihmisistä joille apua ei heru,jotain on päin persettä koko sosiaalihuoltojärjestelmässä, nimikin pitäisi muuttaa ,juoppojen avuantotoimisto, johan ne on sen muuttanutkin monessa kunnassa peruspalvelutoimistoksi niitten on varmaan mukavampi tuttavilleen kertoa että ovat peruspalvelutoimistossa työssä,paskantärkeitä, johtajiaan myöten, ulkomaille syydetään rahaa rekkakaupalla, mutta kotimaassa täällä syntyneet ja monien isät tämän maan puolesta sotineet,pyytävät todellisen tarpeeseen pikkurahoja , niin ei voi myöntää sen ja sen pykälän mukaan, 1 kunnassa pitää tulla toimeen 370e siitä pitää maksaa kaikki HUOM! KAIKKI LASKUT ja vielä elää ihmisarvoista elämää, ja mitä ylemmäs suomea mennää summa pienenee,se on sellainen perusturvaraha että ,menee monen päättäjän kampaamolaskuihin , nekin voi kai vähentää verotuksessa, revi tästä huumoria!!!!!!!

Haluan kiittää vielä kerran sinua ja muita kirjoittajia tuesta,teiltä tuntemattomilta ystäviltä olen saanut eniten tukea.
        Minäkin tein varmaan virheen kun menin laittetuna sossuun,kauniit vaatteet ja meikit ja kampaus.
        Vaikkeen mikään missi olekaan jaksan vielä huolehtia ulkonäöstä.
        Niin minullakin on kaksi lasta ja koetan heidän takia jaksaa,joten enköhän tämänkin takia olisi oikeutettu apuun.
        Mies hankkii mutta maksaa meillä kaiken,ja kriisi tilanteissa luulisi että järkeä voisi käyttää.
        Olisin päässyt paljon eteenpäin.
        Minun juhannus meni pilalle ja kohta on jaksettava lähteä töihin.
        Ja mikä minua vaivaa olisi edes soittanut,mut ei se loukkasi minua tosi paljon.
        En tiedä miten jaksan ehkä sisulla,näytän sossun mammoille et pärjään.
        Ja ei tämä ole ainut sossu niitä on joka puolella.
        sairaalassa ollesani kuuntelin erään potilaan tarinaa kun hän soitti tytölleen.
        Tämä äiti oli huilaamassa osastolla ja pian tulee hänen tyttö.
        Selvitti et kaikki on sossun kanssa ok.
        En viitsi sanoa nitä vähemmistöä hän edusti,mutta kyllä korpesi.

• kale
        Nainen keskisuomesta kirjoitti:

Haluan kiittää vielä kerran sinua ja muita kirjoittajia tuesta,teiltä tuntemattomilta ystäviltä olen saanut eniten tukea.
        Minäkin tein varmaan virheen kun menin laittetuna sossuun,kauniit vaatteet ja meikit ja kampaus.
        Vaikkeen mikään missi olekaan jaksan vielä huolehtia ulkonäöstä.
        Niin minullakin on kaksi lasta ja koetan heidän takia jaksaa,joten enköhän tämänkin takia olisi oikeutettu apuun.
        Mies hankkii mutta maksaa meillä kaiken,ja kriisi tilanteissa luulisi että järkeä voisi käyttää.
        Olisin päässyt paljon eteenpäin.
        Minun juhannus meni pilalle ja kohta on jaksettava lähteä töihin.
        Ja mikä minua vaivaa olisi edes soittanut,mut ei se loukkasi minua tosi paljon.
        En tiedä miten jaksan ehkä sisulla,näytän sossun mammoille et pärjään.
        Ja ei tämä ole ainut sossu niitä on joka puolella.
        sairaalassa ollesani kuuntelin erään potilaan tarinaa kun hän soitti tytölleen.
        Tämä äiti oli huilaamassa osastolla ja pian tulee hänen tyttö.
        Selvitti et kaikki on sossun kanssa ok.
        En viitsi sanoa nitä vähemmistöä hän edusti,mutta kyllä korpesi.

jos olet saanut näistä vastauksista, hitusenkin voimaa se osoittaa että sinulla on vielä "virtaa puserossa"jo lastenkin takia, ne kun eivät ikuisesti ole lapsia ,sinulla on tärkeä tehtävä kaiken uhallakin kasvattaa heistä ,onnellisia nuoria ja aikuisia, kaikkea hyvää koko perheelle , t maire nummelasta

• näin on

yhteiskunta on raaka,ne jotka tosiaan apua tarvitsisi,esim.lapsiperheet ne hylätään,pitää olla rapajuoppo,tiedän tapauksen jossa sossusta tuli rahaa kuin tuutista,meni vaan luukulle, että ja sanoi,että rahat meni kurkusta alas juomiseen, ja kuolee nälkään,jarahaa tuli lisää ja taas juomiseen meni,näin kerran äidin joka itkien lapsen kanssa tuli pois toimistosta,ei varmasti mitään saanut,samaan aikaan mustanaamat laput kourassa hymyillen tulivat,olin siellä tyttäreni tukena,ei saanut sentin senttiä,2lasta mies työttömänä,tyttäreni oli sairaslomalla ja kelan pieni päiväraha,vuokra maksamatta ja häätö edessä,hän myös meni siistit vaatteet päällä ja meikattuna,olivat sanoneet,että keksi jotain tekemistä,vaikka selkä oli niin kipeä ettei kunnolla pystynyt liikkumaan,onkohan sossulla se tapa ,ettäne työntää rahaa alkoholisteille,että ne joisivat itsensä hengiltä,näin ainakin kävi tälle naiselle jolle rahaa työntämällä tyrkytettiin,kuoli haimatulehdukseen.

• kenenkään kurkkuun sitä

viinaa kaada ja sitä kautta ketään sairastuta. Muuten, haimatulehdukseen voi sairastua muustakin syystä kuin alkoholin käytöllä, esim. sappiteiden tulehdus aiheuttaa usein haimatulehduksen, ihan vain tiedoksi.
        Jos ollaan sairaita, ollaan sairaslomalla ja saadan sairasajan palkkaa, kuka sen sitten kellekin maksaa, työnantaja osan aikaa, KELA osan aikaa.
        Aika rasistista kielenkäyttöä tässä ketjussa....ihminen jolla on tumma iho on yhtä arvokas kuin vaaleaihoinen ihminen!!
        Ja ei se ole sen sos.virkailijan vika jos esim. tulot ovat sen suuruiset ettei sitä toimeentulotukea kuulu tulla, se perustuu lakeihin, aivan turhaan haukutaan sos.virastoa ja sen työntekijöitä, he tekevät päätöksiä, LAKIEN PERUSTEELLA, lakien joita he itse eivät ole olleet aikaan saamassa.

• sairasloma.

Kelan pieni päiväraha ei pidemmän päälle riitä elämiseen, ruokaan, lääkkeisiin, asumiseen, laskuihin ym. Olen ollut masennuksen vuoksi sairaslomalla noin 8 kk ja kaikki on romahtanut tämän masennuksen vuoksi. Sossusta en ole saanut mitään, siellä toivotettiin vain hyviä vointeja ja sanottiin kädestä pitäen näkemiin. Usko meni myös lääkäriin, kun kerroin näistä rahahuolista ja rahattomuuden tuomista muista ongelmista. Asuntokin oli jo mennä alta, mutta hän vain totesi, että et ole enää kovin masentunut, koska jaksat olla huolissasi kaikesta, vakavasti masentunut kun ei jaksa kiinnittää huomiota siihen mitä ympärillä tapahtuu, raha-asioihin, eikä muuhunkaan, et siis ole enää kovinkaan masentunut, eli voit mennä jo töihin, niin ne rahahuoletkin helpottaa. En ole enää sen lääkärin potilaana. Nykyinen lääkäri on sitä mieltä, että en ole vielä työkykyinen. Onneksi on vielä ihania sukulaisia, jotka ovat auttaneet, sen minkä ovat pystyneet. Siitä suuri kiitos heille!

Jaksamista vain kaikille masennuksen kanssa kamppaileville. Sossun asenteen vielä jotenkin ymmärrän, mutta että lääkäri käyttäytyy noin masentunutta kohtaan. Olen käsittänyt, että lääkäreiden pitäisi auttaa masentuneita, ei aiheuttaa lisää masennusta...

• kaikille sama,

eli n. 600 euroa, kun se täyttyy niin sen jälkeenhän korvattavat reseptilääkkeet ovat maksuttomia, kaikki.
        Itselläni katto täyttyy joka vuosi jo helmikuussa. Useampi krooninen sairaus kalliit lääkket (kaikille lääkkeille kun ei ole vielä gen.sub-valmisteita).

• sosiaaliavuton

ja toiset ei.. Joillakin sossuilla on erikoinen tapa siinä laskemisessa paljonko jää elämiseen..

Mun kohdallani tulot oli 700 euroa ja vuokra 300(-asumistuki150).. Sairaalalaskuja useana kuukautena.. Vuokran jälkeen käteen jäi 550euroa, siitä piti maksaa kotivakuutus 35euroa, sairaalalaskut 300euroa, lääkkeet n.100euroa, muita laskujakin olisi ollut, mutta milläs maksat että jää elämiseenkin..

Ja yksin asuin, ei ollut ketään joka avustaisi.. Ja sossusta ei muita avustuksia tullut, kuin joskus sain maksusitoutumislapun apteekkiin, että sain lääkkeitä..

Ja tätä sairastamista (sairaalakuluja, lääkekuluja) kesti pari vuotta..
      Meinasivat ettei vuokraa tarvi maksaa jos on sairaalassa, enkä tarvi rahaa muuhunkaan, kun saan sairaalasta kaikki.. Vaikka olinkin korkeintaan 2 viikkoa kerrallaan sairaalassa.. Eli voisiko muka vuokranantajan kanssa sopia: Maksan vain puolet vuokrasta, kun olin kotonani vain puolet kk:sta??

Itse koin henkilökohtaisen konkurssin, kun en saanut apua.. Koska en pystynyt kaikkia laskuja ajallaan maksamaan, ne menivät ulosottoon!! Että kiitos vaan sossu tuesta, munkin puolesta!!

Ja tosiaan ketuttaa, kun osa käy jopa kahdessa eri kunnassa hakemassa rahaa saman kuukauden aikana?? Ei vissiin ole enää mahdollista vai onko??

Tai sitten on niitä jotka hakee rahaa mukamas kenkiin, laittaa jalkaansa kaatopaikalta löydetyt kengät, ja kehuskelee aulassa tarinaa kuinka saa huijattua lisää rahaa perjantaipulloon!!

No sehän on tosiasia, että jos osaa olla röyhkeä ja valehdella paljon, silloin elämässä pärjää ja rahaa saa..

Kiltit ja rehelliset eivät sitä apua saa..

• perusturva

sitä vaan tässä haluan sanoa, että perusturva kuuluu jokaiselle suomen kansalaiselle. eli sossuun hakemaan rahaa jos sitä ei ole. Elikkä, jos ei perusturvaa saa, niin pyytäkää heidän perustelemaan se ja antamaan kirjallisena, jonka jälkeen viette asian eteenpäin. sillä jokaisen on saatava se mikä hgeille kuuluu!

• ei jaksa

puolustaa itseään. Mutta olen samaa mieltä kanssasi, että jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi sosiaalitoimiston tai vaikka lääkärin taholta, niin asiaa kannattaa viedä eteenpäin! Sosiaalityöntekijältä voi kysyä perusteluja siihen, miksi ei ole oikeutettu saamaan toimeentulotukea - kirjallisena. Samoin lääkärin toiminnasta voi valittaa esim. sairaalan potilasasiamiehelle tai potilasturvalautakunnalle. Lääkäriltäkin voi pyytää kirjallisena arvion työkyvystä. Jos lääkäri kehottaa potilaan menemään töihin, kesken hoidon, vaikka hän ei ole vielä kunnossa ja toipunut, se kannattaa pyytää kirjallisena. Lääkärin on perusteltava se, miksi hän haluaa patistaa vajaakuntoisen työhön, jos kerran potilas ei ole omasta mielestään vielä kykenevä suoriutumaan työstään.

Masentuneen kannattaa puolustaa itseään, muuten viedään tuhkatkin pesästä!

• mörökölli....

Olet ottanut nyt raivosi kohteeksi sossun ja yhteiskunnan. Hmm. Miksiköhän?

Jos sossu ei maksa sairauskulujasi niin se johtuu siitä että tulosi ovat enemmän kuin mitä toimeentulotuen saaminen edellyttää.

Vihottelusi tuskin sinua parantaa, päinvastoin, ehkä sinun olisi syytä mennä itseesi ja miettiä omia elämän arvojasi.

Tuskimpa sinäkään kuitenkaan elmääsi vaihtasit niiden juoppojeksi kutsumiesi kanssa?

• kertaa

tuntuu siltä,että ne rahat olisi virkailian omasta pussista pois.Enpä saanut minäkään,soitin ja kysyin saisiko edes lääkkeisiin,kelan päivärahat oli loppunut,ja vakuutusyhtiö,hylkäsi eläkehakemuksen,jäin puoleksi vuodeksi ilman toimeentuloa,syy siihen,että asun toisen henkilön kanssa,ja jos samaa jääkaappia käyttää,molempien tulot huomioidaan,olisiko tämän vanhan pienellä eläkkeellä olevan ihmisen pitänyt elättää minua,olemme eri taloudessa,lääkkeet jäi ostamatta,ruokaa kerjäsin,paloin kirjaimellisesti loppuun,että näin meillä suomessa.

• myös asiakkaan

Ei todellakaan ole kyse virkailijan halusta tai taskuista vaan laista.

Lain mukaan sinulla on yhteinen talous tuon toisen henkilön kanssa, jos teillä ei ole esimerkiksi alivuokralaissopimusta keskenänne.

Lain mukaan edes sossun virkailija ei voi toimia sattumanvaraisesti tai edes laittomasti, siksi että sinä et viitsi hoitaa asiotasi. Sosiaalivirkailijan on noudatettava annettuja ohjeita ja Suomen lakia!

http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2007/04/md1176293474181/passthru.pdf

http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/4852/index.htx

• ÄLÄ VIITTI
        myös asiakkaan kirjoitti:

Lain mukaan sinulla on yhteinen talous tuon toisen henkilön kanssa, jos teillä ei ole esimerkiksi alivuokralaissopimusta keskenänne.

Lain mukaan edes sossun virkailija ei voi toimia sattumanvaraisesti tai edes laittomasti, siksi että sinä et viitsi hoitaa asiotasi. Sosiaalivirkailijan on noudatettava annettuja ohjeita ja Suomen lakia!

http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2007/04/md1176293474181/passthru.pdf

VITSI VAI

• pitäisi
        myös asiakkaan kirjoitti:

noudattaa,myös yhteiskunnan,että jokaiselle joka haluaisi vuokra asunnon,olisi myös se tarjota,ettei tarvitsisi kimppakämpässä asua,jos toinen vuokralainen sairastuu,terveen vuokralaisenko pitäisi maksaa yksin asumiskulut,ja vielä elättää sairas vuokralainen,tämä kai se sossun tarkoitus on,vaikka eri huoneissa asuvat,mutta kun on se yhteinen keittiö ja 1 jääkaappi,vaikka ruuat on eri hyllyllä.

• Mäkkeen
        pitäisi kirjoitti:

noudattaa,myös yhteiskunnan,että jokaiselle joka haluaisi vuokra asunnon,olisi myös se tarjota,ettei tarvitsisi kimppakämpässä asua,jos toinen vuokralainen sairastuu,terveen vuokralaisenko pitäisi maksaa yksin asumiskulut,ja vielä elättää sairas vuokralainen,tämä kai se sossun tarkoitus on,vaikka eri huoneissa asuvat,mutta kun on se yhteinen keittiö ja 1 jääkaappi,vaikka ruuat on eri hyllyllä.

Voi apina lukisit ne vastaukset jotka sulle kirjoitetaan niin ei tarttis täälä porata!

• ADHD75

häätö tuli vaikka en itse ollut edes paikalla, yhden
      varoituksen olen saanut kun känninen naapuri klo.5.45 päätti tulla ovesta läpi laitoin musaa ja menin takas nukkumaan , talon hierarkkia vallitsee. kerroin valittjalle sairaaneni adhd:tä ja vaikeuksista maksamista lääkeistä kun yhtäkkiä tuki evätiin niin kun kun joka vuosi tammikuusta alkaen aina uudenstaan. oikeuteen joudun koska millä maksan laskut ruoan (300 euroa lääkkeisiin. Aina luvattiin ja luvattin kirjallista päätöstä en saannut kun ei ole aikaa , tosin oli pari henkilöä mukana mutta sanat ovat sanoija ja puhe on syntaksin analyysia. lääkkeistä sen verran että maahantuoja vaihtui eikä ole kela korvausta enää. hinta 4:kertainen olen monta kuukautta sitten käynyt läpi asumisneuvonnat siis tuki jos ei kykene omaan elämään , soluun vaan.otetaan yhteyttä eipä ole mitään kuulunut vaikka soitin sinne hädässä (edellinen kämppä 64 m2 nyt 31m2
      olen nyt osunnut tässä 3.5vuottaa
      olen pärjännyt vuodesta 1992 lähitien omilla.virasto vaikeuttaa siinnä määrin että alkaa vituttaa... olen reunalla siintä syrjinnästä mitä ole kokennut sos.terv viraston taholta 5v. allekirjoitajalla vaikea ADHD menettää hermosa asioden monimutkiuessa .suorittanut inttin v.1993 suojelusmiehenä sekä sähkö,elektroniikka,tietokone ammattikoulun mek. ABC ajokortin , uudenmaan keihäsmestaruuden V.1988 .jatkan juttua tämä valitus jonka valittaja oli tehdyt hän päätti että peruu sen kun kuuli sairaidestani , säälittävää . ei lakitoimisto sellaisen suostu tietenkään. kerron nyt mitä tapahtui kun lääkitykseen en tukea saannut vaikka viratossa ollaan siintä huoleessa, kun lääkkeet kestivät pidempään kuin tarkoitus (tämä johtuu niimeenomaan virastosta emme myönnä lääkeisiin toimeentulotukea tosin ei kirjallisena
      vaikka olen monesti pyytänyt. taistelin aikoinaan
      tarpeeksi ja olen nähnyt paljon tosin nyt täytän 32v. kuitenkin monet minun ikäiset ihmettelivät miten voit tietää noin paljon , 17-20v kun olin
      rankempi tuska vie tunteet ja palaa epäsuoranaisesti hädän keskellä olin viikon pari ilman lääkeitäni tyttöystvänilli ollessaan kuulin että hän oli saanut varoituksen kun oli nukahtunt tv:een ääreen (huom. hän ei juo) oli 10 dB-15 dB kovempaa kun mun näppis . palo hihat löin nyrkillä
      kolme kertaa seinään , huusin vitun kuspäät, lähdin pois . koin tilaanteen epäreiluksi ja sehän sitä oli enemmän kuin laki ymmärttää (asuu yksitysellä vuokran antajalla joka hoitaa vakuutus
      asuntoja). Virallinen on virallinen eikä vuokranantaja sille mahda mitään kun noin herkkä/skitso muuttaa vieriseen asuntoon. Tottakai mulla on porttarit sinne ja tyttöystäväni on luonani ollut. Sama pätee sossuun jossa sosiaalijohtava tuli puheilleni ja antoi 1kk maksu sitoomuken lääkeiseeni. kun katsottiin että ei minua voida jättää lääkkeitä . seuraaavana kuukautena en saannut maksusitomuusta koska todettiin että tervyskesksus päättää. olin puoli vuotta suostuut kokoukseen jossa oli eri viraistoista 9 henkilöä olin töissä silloin mutta en sen jälkeen pitkään . on kirjaallisena että oma lääkäri hoitaa taikka konsultoi erik.neurologilta hoidosta, kukaan ei hoitannut vaikka ylilääkäri
      oikkonen oli oman lääkärin siihin (määrränyt), sossu / terv rumbaa kymmeniä kertoja , olin aikasemiin yksitysillä Walliin,Santavuori,Iivaninen,Erjanti. Nyt vihdion olen yleisellä sektorilla näin joskus totesin , olin väärässä. Sama kuvio toistuu hieman eri muodossa , eli hakisin lääkkeet YA:sta maksaisin itse junaliput ja veisin lääkkeet mielenterveys ohjaajlle olen käynnyt siellä v.2003 ja homma siellä ei toiminnut kun yksi hoitaja oli sairas ja hänellä oli avaimet lääkekaappiin potliaat jäivät ilman lääkkeitä . kun tätä kirjoitan en voisi uskoa tätä mutta ikävä kyllä tämä on totta . kuntoudu siinnä kun tapahtuu liikaa paskaa yhdelle
      ajassa joka tekee sairaaksi ,taikka vaikka tuki on mukana niin sekin murtuu näköjään
      ja riitäsi kolmannellekin , yhteiskunta ei ole demokratiaa tämä "holhouskunta" vaikkeuutta elämää
      enemmän koska kukaan ei ota vastuuta vaan sirtää sen myöntämättä asiakkaalle takaisin ain. tuskasimmat asiat jääkööt, tämän se ihmiselle tuottaa yhteiskunta nimittäin . siinä ei ole mittän yhteistä kun yhteiskunta vie esim. isältä metsän koppakuoriasen takia ja tämä katkeroituna 10v oikeusjutun jälkeen ampuu itsenä virkaaseella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe