VW:ssä lukee ostamassani suodattimen (5,6eur)
kyljessä "LAng Zeit Filter - 2 Jahre / 30 000 km"
Tarkoittanee siis että on joku pitkän aikavälin suodatin. Kestäis jopa 30 tkm tai pari vuotta.
Öljyn vaihtoväli 15 000. Onkohan mitään haittaa jos nuukailen ja jätän suodattimen vaihtamatta joka toinen kerta, mutta vaihdan öljyt?
- Adolf
VW öljynvaihto
40
12916
Vastaukset
- Suodatin vaihdetaan
aina kun öljytkin vaihdetaan, mitä järkeä vaihtaa öljyt, jos jättää vanhan paskaisen suodattimen...
- mietipä vähän
Tuskin se suodation ihan tukossa on, saapa ainakin moottori uudet öljyt.... äly hoi...
- suodattaa paremmin
mietipä vähän kirjoitti:
Tuskin se suodation ihan tukossa on, saapa ainakin moottori uudet öljyt.... äly hoi...
pienet hiukkaset pois, verrattuna jo kertaalleen käytettyyn suodattimeen. vaikka se ei olisikaan tukossa on sen suodatuskyky jo heikentynyt, koska suodatinreiät ovat jo osin tukossa. tämä tarkoittaa sitä, että enemmän hiukkasia jää suodattamatta.
mielestäni tuosta saavutettava säästö on mitätön. itse ostaisin samalla uuden suodattimen kun vaihdan öljyjä. - vielä vähän
suodattaa paremmin kirjoitti:
pienet hiukkaset pois, verrattuna jo kertaalleen käytettyyn suodattimeen. vaikka se ei olisikaan tukossa on sen suodatuskyky jo heikentynyt, koska suodatinreiät ovat jo osin tukossa. tämä tarkoittaa sitä, että enemmän hiukkasia jää suodattamatta.
mielestäni tuosta saavutettava säästö on mitätön. itse ostaisin samalla uuden suodattimen kun vaihdan öljyjä.Ei se suodatin todellakaan mene tukkoon 30tkm matkalla. 100tkm jos ajat samalla alkaa olla riskihommaa.
Mutta jos haluat vaihtaa, vaihda vaikka 5tkm välein... ei kannata säästää väärässä paikassa nääs! - tehdä.
vielä vähän kirjoitti:
Ei se suodatin todellakaan mene tukkoon 30tkm matkalla. 100tkm jos ajat samalla alkaa olla riskihommaa.
Mutta jos haluat vaihtaa, vaihda vaikka 5tkm välein... ei kannata säästää väärässä paikassa nääs!en tarkoittanut että suodatin aivan pilallakaan olisi, mutta suodatuskyky on kyllä huonompi. uuteen suodattimeen verrattuna tuo päästää enemmän hiukkasia läpi. mutta jos sen kestoksi on mainittu 30 tuhatta km, niin kyllä sitä uskaltaa sinneasti käyttää, jos haluaa.
mutta _yleensä_ vaihdetaan aina moottoriöljyt ja suodatin samalla kertaa. yhtähyvin voit säästää sen viisi euroa vaikka polttoainekuluissa ajamalla taloudellisesti.
likaa siellä käytetyssä suodattimessa kyllä on, ja itse vaihdan aina suodattimen kun vaihdan öljytkin. jos vanhat öljytkin on paskan näköiset, niin ei suodatinkaan varmaan sen puhtaampi ole ?? - kuitenkin että
tehdä. kirjoitti:
en tarkoittanut että suodatin aivan pilallakaan olisi, mutta suodatuskyky on kyllä huonompi. uuteen suodattimeen verrattuna tuo päästää enemmän hiukkasia läpi. mutta jos sen kestoksi on mainittu 30 tuhatta km, niin kyllä sitä uskaltaa sinneasti käyttää, jos haluaa.
mutta _yleensä_ vaihdetaan aina moottoriöljyt ja suodatin samalla kertaa. yhtähyvin voit säästää sen viisi euroa vaikka polttoainekuluissa ajamalla taloudellisesti.
likaa siellä käytetyssä suodattimessa kyllä on, ja itse vaihdan aina suodattimen kun vaihdan öljytkin. jos vanhat öljytkin on paskan näköiset, niin ei suodatinkaan varmaan sen puhtaampi ole ??Ennemmin kannattaa se 5€ kuluttaa 1000km lyhennettyihin öljynvaihtoväleihin, kuin ylimääräiseen suodatinvaihtoon....
- käytetty
suodattaa paremmin kirjoitti:
pienet hiukkaset pois, verrattuna jo kertaalleen käytettyyn suodattimeen. vaikka se ei olisikaan tukossa on sen suodatuskyky jo heikentynyt, koska suodatinreiät ovat jo osin tukossa. tämä tarkoittaa sitä, että enemmän hiukkasia jää suodattamatta.
mielestäni tuosta saavutettava säästö on mitätön. itse ostaisin samalla uuden suodattimen kun vaihdan öljyjä.Kertaalleen käytetty tarkoittaa pois otettua suodatinta joka asennetaan uudelleen.
Onko sinulla muuten harmaata hajuakaan suodattimien toiminnasta, ilmeisesti ei.
Meinaatko että suodattimessa on riekiä jotka keräävät epapuhtauksia ja kun nämä reijät on käytetty on suodatin tiensä päässä.
Suodattimen toiminta perustuu kyllä karrikoidusti noihin reikiin mutta ei siten kun sinä sen miellät.
Jos suodatinreikiä tukkeutuu ei se tarkoita sitä että se ei enää suodattaisi, kun riittävä tukkeutumisaste on saavutettu on suodatusteho jopa liiankin tehokas.
Suodattimen tukkeutuminen tarkoittaa ettei riittävää läpivirtausta enää saavuteta ja öljynsuodattimen kyseessä ollen ei moottori saa enää riittävää määrää öljyä, eli suodatusteho on vain noussut mutta moottorin kannalta tuo on tuhoisaa.
Sama koskee kaikkia suodattimia eli polttoainesuodattimen tukkeutuessa ei saada riittävää polttoainevirtausta jne.
30000 km.öljynsuodattimelle ei ole mitenkään ihmeellistä, onhan autoja pilvin pimein joissa ölynvaihtovälikin on tuo yllämainittu.
Jos vaihtoväli on tuota pienempi niin suodatin kannattaa tietenkin vaihtaa aina öljynvaihdon yhteydessä. Ja näin se myös tehdään jos noudatetaan auton huolto-ohjelmaa. - ei ne tuki öljynkiertoa
käytetty kirjoitti:
Kertaalleen käytetty tarkoittaa pois otettua suodatinta joka asennetaan uudelleen.
Onko sinulla muuten harmaata hajuakaan suodattimien toiminnasta, ilmeisesti ei.
Meinaatko että suodattimessa on riekiä jotka keräävät epapuhtauksia ja kun nämä reijät on käytetty on suodatin tiensä päässä.
Suodattimen toiminta perustuu kyllä karrikoidusti noihin reikiin mutta ei siten kun sinä sen miellät.
Jos suodatinreikiä tukkeutuu ei se tarkoita sitä että se ei enää suodattaisi, kun riittävä tukkeutumisaste on saavutettu on suodatusteho jopa liiankin tehokas.
Suodattimen tukkeutuminen tarkoittaa ettei riittävää läpivirtausta enää saavuteta ja öljynsuodattimen kyseessä ollen ei moottori saa enää riittävää määrää öljyä, eli suodatusteho on vain noussut mutta moottorin kannalta tuo on tuhoisaa.
Sama koskee kaikkia suodattimia eli polttoainesuodattimen tukkeutuessa ei saada riittävää polttoainevirtausta jne.
30000 km.öljynsuodattimelle ei ole mitenkään ihmeellistä, onhan autoja pilvin pimein joissa ölynvaihtovälikin on tuo yllämainittu.
Jos vaihtoväli on tuota pienempi niin suodatin kannattaa tietenkin vaihtaa aina öljynvaihdon yhteydessä. Ja näin se myös tehdään jos noudatetaan auton huolto-ohjelmaa."Suodattimen tukkeutuminen tarkoittaa ettei riittävää läpivirtausta enää saavuteta"
No ei se kyllä noinkaan ole, koska niissä suodattimissa on ohivirtausventtiili, joka laskee öljyn kulkemaan jos paine kasvaa riittävän suureksi. Muuten se todella olisi tuhoisaa jos suodatin tukkeutuu. - Top Gear
ei ne tuki öljynkiertoa kirjoitti:
"Suodattimen tukkeutuminen tarkoittaa ettei riittävää läpivirtausta enää saavuteta"
No ei se kyllä noinkaan ole, koska niissä suodattimissa on ohivirtausventtiili, joka laskee öljyn kulkemaan jos paine kasvaa riittävän suureksi. Muuten se todella olisi tuhoisaa jos suodatin tukkeutuu.Harasoo!
Öljynsuodattimen tapauksessa just noin: Suodattimessa venttiili (yleensä) tai sitten järjestelmässä erillinen venttiili (harvinaisempi, mutta mahdollinen).
Polttoainesuodattimessa en ole tavannut tollasta venttiiliä, joten kun tukkeutuu, niin virtausta vaan ei tule.
.....kauhutarina....Kun öljynsuodatin tarpeeksi tukossa, niin rupeaa kesimään, eli kuituja kiertoon.....tukkii öljypumpun imusihdin....silloin ne paineet putoaa ihan oikeasti....No, ainakin 2002 mallisessa Audi A4 1.8t vehkeessä.....köh köh, tämä tarina on tosi.
Long live long life!
- s e
5,6€ sitten niin paljon ettei viitsi vaihtaa vuoden/15 000 välein samalla kuin vaihtaa ne öljyt ?
- ajan.
jos aion pitää autoani ensi vuonakin,
en milloinkaan osta muuta kuin merkkisuodattimia.
tuollaisissa säästäminen ei ole järkevää,
kyllä autojen moottoreissa on aivan riittävästi öljynkulutuksia,
miksi niitä omaan autoon tahtoo.
5 € voi säästää kun kerran rauhallisemmin mökille,
tai aivan missä vaan.
Ei noin tärkeässä asiassa kannata pelata venäläistä ruletia.
----------kerro---------------------
Mikä ihme saa noin tärkeässä asiassa säästämään 5 € ja mahdolisesti jo suodattimen hakumatkalla 2 km ajolla menettämään sen säästön ??- suodatin
----------kerro---------------------
Mikä ihme saa noin tärkeässä asiassa säästämään 5 € ja mahdolisesti jo suodattimen hakumatkalla 2 km ajolla menettämään sen säästön ??
No, ei mulla aiemmissa autoissa ole tollasia pitkän vaihtovälin suodattimia ollut. Itse olen tähän mennessä suodattimet vaihtanut samalla kun öljyt. Ihmettelen itsekin että mitä nuo sakemannit on keksineet. Ja by the way, auto on vm 1992.
Lisäksi: monien autojen huoltokäsikirjoissa muuten on tiedot:
"öljytilavuus ilman suodatinta xx"
"öljytilavuus suodattimella xx"
Eli viittais siihen että jossain päin noita vaihdellaan ilman suodatinta kuitenkin. - ajan.
suodatin kirjoitti:
----------kerro---------------------
Mikä ihme saa noin tärkeässä asiassa säästämään 5 € ja mahdolisesti jo suodattimen hakumatkalla 2 km ajolla menettämään sen säästön ??
No, ei mulla aiemmissa autoissa ole tollasia pitkän vaihtovälin suodattimia ollut. Itse olen tähän mennessä suodattimet vaihtanut samalla kun öljyt. Ihmettelen itsekin että mitä nuo sakemannit on keksineet. Ja by the way, auto on vm 1992.
Lisäksi: monien autojen huoltokäsikirjoissa muuten on tiedot:
"öljytilavuus ilman suodatinta xx"
"öljytilavuus suodattimella xx"
Eli viittais siihen että jossain päin noita vaihdellaan ilman suodatinta kuitenkin.ei sitten tullut mieleen
että ovat laitaneet mainostekstiä,
siihen purnukan kylkeen,
ei siten tullut mieleen,
teksti on halvempaa kuin, laatusuodattimen tekeminen.
- Höh?
Sama suodatin on käytössä pitkällä matkalla ja kiinteällä huoltovälillä.
Kiinteällä huoltovälillä tuo suodatin suositellaan vaihdettavaksi joka öljyvaihdon yhteydessä, muutoin sitä vanhaa öljyä jää sinne suodattimen mukana jonnin verta.
Ihme nuukailua meinaat, jos 5€ pitää säästää jossain suodattimessa. Tuskin siitä mikään heti rikki menee, vaikka toki riski on olemassa. Mutta silti mitä järkeä on säästää 5€ moisen nuukailun tuloksena ja riskeerata siitä muita kalliimpia ongelmia? - mää vaihtaisin
Vaihtaisin sen suodattimen aina öljynvaihdon yhteydessä. Kun ei osta marrkinoiden kalleimpia öljyjä, vaan hiukan edullisemmat, voi sillä erotuksella sitten ostaa suodattimen(mikäli fyrkat niin tiukassa).
Itse vaihdan autooni öljyt 7500km välein, aina suodattimen myös. Yleensä ostan Teboilin Diamondia öljyksi, toisinaan puuilosta edullisesti Delphin täyssynteettistä. - 30000 vaihtoväli
Turhaan vaihdat öljyäkään 15 000 km välein, 30 000 km on aivan kelvollinen vaihtoväli niin suotimelle kuin öljyllekin.
- sme
ajoin edelliellä powerdiesel passatilla 45 000 km. ennen kuin vaidatin öljyt. Auto ei silloinkaan vielä kertonut haluavansa huoltoon. Kyllä suodattimen vaitoväli voi olla hyvinkin 30 000 km. ölyjä ei kannata vaihtaa tavallisessakaan moottorissa kuin minimissään 15 000 km välein. Kannattaa käyttää vain hyviä oljyjä ja ajaa pitempaään
- 2 kertaa
sme kirjoitti:
ajoin edelliellä powerdiesel passatilla 45 000 km. ennen kuin vaidatin öljyt. Auto ei silloinkaan vielä kertonut haluavansa huoltoon. Kyllä suodattimen vaitoväli voi olla hyvinkin 30 000 km. ölyjä ei kannata vaihtaa tavallisessakaan moottorissa kuin minimissään 15 000 km välein. Kannattaa käyttää vain hyviä oljyjä ja ajaa pitempaään
2 kertaa on käyty huollossa, mittarissa on yli 100 000 km.
Vaihteistoöljyn kyllä vaihdoin heti luovutuspäivänä,
siitä kyllä tulee kolmas kerta.
- vaihtaja_
Jep, eli vaihdoin
saksa-autooni laadukkaat Tarjoustalon 10W-40 semisynt. öljyt (VW stand. 505.00, 500.00),
jätin suodattimen vaihtamatta ja vaihdan suodattimen seur. öljynvaihdon yhteydessä.
Kaikki toimii ok!
Ai niin ja kulut: 11,95 eur!
- Adolf- Alfret Manfret
VW stand. 505.00, 500.00,
tuohan on kai -80 luvun autoihin,
kaikkein heikoimmissa öljyissä on tuo mainittu.
En tiedä, minkälaiseen autoon vaihdoit,
en kyllä suosittele mitään kokeiluja 2000 luvun autoihin, joilla on aikomus vielä ajaa.
Halvat öljyt aiheuttavat öljynkulutusta, moottorin likaantumista ja käynnistysongelmia,
siten lisäävät helpolla jatkuvasti 0,1–0,3 dl/100km polttoaineen kulutusta,
eli hyötyä on vaikea saada.
mutta minä ostin 3 kannua Teboilia, kun oli "sopivat lukemat" ja halpaa.
Ajan niin vähän, ajattelin vaihtaa kerran vuodessa.
Käynnistyksellä alkoi kolista, aivan selvästi, noin 2000 km ajon jälkeen.
Vaihdoin toisenkin kannullisen ja kolmannen, sama juttu, kolina alkoi pian.
Siten ostin sitä samaa kun oli ennenkin, ja kolinoita ei tullut
15 000 ja 2 vuoden vaihtovälillä.
Kyseessä oli 15v ja 160 000 ajettu Corolla. - sitroen.
Alfret Manfret kirjoitti:
VW stand. 505.00, 500.00,
tuohan on kai -80 luvun autoihin,
kaikkein heikoimmissa öljyissä on tuo mainittu.
En tiedä, minkälaiseen autoon vaihdoit,
en kyllä suosittele mitään kokeiluja 2000 luvun autoihin, joilla on aikomus vielä ajaa.
Halvat öljyt aiheuttavat öljynkulutusta, moottorin likaantumista ja käynnistysongelmia,
siten lisäävät helpolla jatkuvasti 0,1–0,3 dl/100km polttoaineen kulutusta,
eli hyötyä on vaikea saada.
mutta minä ostin 3 kannua Teboilia, kun oli "sopivat lukemat" ja halpaa.
Ajan niin vähän, ajattelin vaihtaa kerran vuodessa.
Käynnistyksellä alkoi kolista, aivan selvästi, noin 2000 km ajon jälkeen.
Vaihdoin toisenkin kannullisen ja kolmannen, sama juttu, kolina alkoi pian.
Siten ostin sitä samaa kun oli ennenkin, ja kolinoita ei tullut
15 000 ja 2 vuoden vaihtovälillä.
Kyseessä oli 15v ja 160 000 ajettu Corolla.näitä pelkän paskan kirjoittajia oikein sikiääkin?
- nimittäjä:
sitroen. kirjoitti:
näitä pelkän paskan kirjoittajia oikein sikiääkin?
Toyota!
- vaihtoväli
öljylle ja suodattimelle
menee , piste
karut äijät ajaa karuilla koneilla , vw palas takasin 30 000 vaihtoväleihin ainoastaa yleisen hälinän vaimentamiseksi kun paskahousu sarvikuonot alko nostaa älämölöä et "eihän noin pitkään saa ajaa ku ei ennenkään ole saanut"
huoltopäällikkökin ehdotti longlifen ohjelmointia 30 000 max. välille , oli vähällä et en turpaan vetäny , mun autoahan ei valohoidolla hoivata- LongLife3
50tkm sanoo maksimiksi oma vm-07 96kW 4Motion TDI kun testerillä sen huoltovälin tietoja tutkii.
Tämä riippuu siis auton mallista onko 'palattu' 30tkm huoltoväliin - tuo 30tkm on se mihin lähes jokainen autoilija pääsee ellei nyt sitten aja 1km pätkäajoa kerran viikossa pelkästään -30C pakkasilla :)
Tuossa mainitsemassasi seikassa lienee se syy miksi lyhyempää väliä uusissa malleissa etupäässä käytetään eli muiden merkkien omistajien epäluuloisuus pitkästä huoltovälistä. - kun.
ehdotti varmaan sen vuoksi, kun on alettu käyttämään halpaöljyjä,
niitähän tavallaan sallittuja on vaikka kuinka paljon.
http://www.roadstter.de/technik/oelsorten.htm
ja ne eivät säily ominaisuuksiaan kovin kauaa,
polttoaineen kulutus nouse,
kone liukastuu,
venttiilinvarret limaantuvat ja se onkin harmillinen juttu.
Ei varsinkaan VW dieseleillä kannata leikkiä pitkillä öljynvaihtoväleillä. - sarvikuonojen
kun. kirjoitti:
ehdotti varmaan sen vuoksi, kun on alettu käyttämään halpaöljyjä,
niitähän tavallaan sallittuja on vaikka kuinka paljon.
http://www.roadstter.de/technik/oelsorten.htm
ja ne eivät säily ominaisuuksiaan kovin kauaa,
polttoaineen kulutus nouse,
kone liukastuu,
venttiilinvarret limaantuvat ja se onkin harmillinen juttu.
Ei varsinkaan VW dieseleillä kannata leikkiä pitkillä öljynvaihtoväleillä.piiritanssia on kiikuttaa nykyaikaisia VAG-dieseleitä 15 tonan välein öljynvaihtoon
oikeata pelleilyjen kikkailua
lue autobild oliko 5/2006 jossa TDI passatilla ajettiin 100 000 km samoilla öljyillä ja suodatin vaan vaihdettiin 33 000 kilsan välein joka yhteydessä öljy aina tutkittiin laboratoriossa
Öljy oli 100 000 kilometrin jälkeen edelleen tod. hyvälaatuista , tietysti se Mobilin pitkien huoltovälien oma öljy
Lisäksi passatin moottori purettiin atomeiksi ja mitattiin kulumat liikkuvista osista , laakereista , stefoista ym , edelleen kaikki täysin priimaa - vaihdot on seuraa
sarvikuonojen kirjoitti:
piiritanssia on kiikuttaa nykyaikaisia VAG-dieseleitä 15 tonan välein öljynvaihtoon
oikeata pelleilyjen kikkailua
lue autobild oliko 5/2006 jossa TDI passatilla ajettiin 100 000 km samoilla öljyillä ja suodatin vaan vaihdettiin 33 000 kilsan välein joka yhteydessä öljy aina tutkittiin laboratoriossa
Öljy oli 100 000 kilometrin jälkeen edelleen tod. hyvälaatuista , tietysti se Mobilin pitkien huoltovälien oma öljy
Lisäksi passatin moottori purettiin atomeiksi ja mitattiin kulumat liikkuvista osista , laakereista , stefoista ym , edelleen kaikki täysin priimaaVaihdot on seuraavalle, ei ensimmäiselle omistajalle.
Auto kestää lähes kuinka vaan,
150-200 000 km.
Kestihän jo -80 luvulla Skodakin yli 100 000 km ilman öljynvaihtoa.
En minäkään ole muuta tehnyt kuin parin vuoden välein öljyb vaihatmut ja bensa kun on niin 80 tkm kerran tulpat ja suodattimet.
Sitten vaan myyn hyvin huolettuna.
- Arkiajaja
Koko VW Longlife on mitä mainioin kaupallinen toteutus! Myydään autoja lupaamalla muodollisesti pienemmät käyttökustannukset tietäen samalla, että ko. auto poistuu liikenteestä vuosia aikaisemmin kuin sellainen joka on saanut osakseen vanhanaikaiseen malliin suoritettuja tiheämpiä öljynvaihtoja.
Annetaan asiakkaalle ensin 500€ alennusta huolloista harvoilla huoltoväleillä ja sitten otetaan takaisin 5000-20000€ muutama vuosi aikaisemmin autosta riippuen.
Jos joku on käsitellyt kuumaa 15tkm ajettua 0W-30 Longlife-öljyä niin tietää mitä vettä se on kuumana.
Tein itse vertailun. VW 0W-30 LL vs. 15W-50 Mobil 1 Racing (samanhintaisia tuotteita)kuivattamalla käytettyjä samoissa olosuhteissa vaihdettuja suodattimia.
Ero oli niin järkyttävä, ettei uskoisi. Muutaman tunnin kuluttua LL-suodatin ei enää tihkunut öljyä paperiin kun taas M 1 Racing-öljyllä käytetty suodatin tihkuu vielä viikonkin kuluttua.
Siis vesi vs. öljy! Ja ihmisiä sumutetaan ajamaan "vedellä" jopa 30tkm matkoja...
Kyllä! Ajan itse VW Longlife-ohjeistetulla autolla mutta aion pitää sen loppuikäni ja siksi vaihdan öljyt 7-10tkm välein. Saas nähdä teenkö oikein. Itse uskon asiaani.- marsuman
kyllä long life huoltoväli tarkoittaa , käytännössä jälleemyyntiarvon tippumista.
Joistain Uudehkoista autoista puuttuu huolto ohjelmista vaihdelaatikon öljyn vaihto. Käytännössä laatikko öljyt vaihdetaan vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä tai omistajan aloitteellisuudesta.
Eikö olisi jo aika keksiä huolto vapaa auto johon ei tarvitse vaihtaa öljyjä moottoriinkaan. - 15000vrk
näkeehän sen jo arvonalenemisena,
jo ensimmäisen omistajan on vaikea luopua,
autokaupassa viimeistään huomaa et tojo olisi ollut paljon viisaampi ostos.
Joo, en ole tojon kannattaja, esim. heikompien ajo-ominaisuuksien vuoksi,
mutta puhuin vaan jälleenmyyntihinnasta 2-4 v iässä,
kun ekaksi tiukataan kun vaihtoon menee paljonko kuluttaa öljyä. - Jussi´
marsuman kirjoitti:
kyllä long life huoltoväli tarkoittaa , käytännössä jälleemyyntiarvon tippumista.
Joistain Uudehkoista autoista puuttuu huolto ohjelmista vaihdelaatikon öljyn vaihto. Käytännössä laatikko öljyt vaihdetaan vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä tai omistajan aloitteellisuudesta.
Eikö olisi jo aika keksiä huolto vapaa auto johon ei tarvitse vaihtaa öljyjä moottoriinkaan.Kun nyt otit oletetun vaihtoarvon putoamisen keskusteluun, kysynpä seuraavaa:
Jos menisin vaihtamaan LL-huolletun Volkkarini johonkin muuhun automerkkiin, kysyisikö automyyjä vaihtotarjousta pyytäessäni, kumpaa huolto-ohjelmaa autossani on käytetty? Aikaisempien kokemusteni mukaan tuossa vaiheessa ei vielä huoltokirjaa katsota. - Kysynnän mukaan
Jussi´ kirjoitti:
Kun nyt otit oletetun vaihtoarvon putoamisen keskusteluun, kysynpä seuraavaa:
Jos menisin vaihtamaan LL-huolletun Volkkarini johonkin muuhun automerkkiin, kysyisikö automyyjä vaihtotarjousta pyytäessäni, kumpaa huolto-ohjelmaa autossani on käytetty? Aikaisempien kokemusteni mukaan tuossa vaiheessa ei vielä huoltokirjaa katsota.Paljonko käytetyn auton ostaja pistää painoarvoa longlife huolloille, jota käyttämällä kone varmaan kestää sen suunnitellun käyttö iän ehkä 300 000km
Mieluummin katselisin longlife moottoreita kuin Longlife öljyjä. - siinä ongelma
Et selvästi ymmärrä öljyistä, viskositeeteistä tai yleensäkään voitelusta yhtään mitään... voitelun toimivuus ei parane paksummalla öljyllä, lähinnä päinvastoin, ja öljyllä on muitakin tehtäviä kuin pelkkä voitelu. Ja se 0W koskee viskositeettia PAKKASELLA, sillä mitään tekemistä ole kuuman öljyn kanssa! Jätä nuo asiat tehtaiden asiantuntijoille, sinä et niistä mitään tajua.
- sama heppu
siinä ongelma kirjoitti:
Et selvästi ymmärrä öljyistä, viskositeeteistä tai yleensäkään voitelusta yhtään mitään... voitelun toimivuus ei parane paksummalla öljyllä, lähinnä päinvastoin, ja öljyllä on muitakin tehtäviä kuin pelkkä voitelu. Ja se 0W koskee viskositeettia PAKKASELLA, sillä mitään tekemistä ole kuuman öljyn kanssa! Jätä nuo asiat tehtaiden asiantuntijoille, sinä et niistä mitään tajua.
Ymmärrän juuri sen verran kuin 4v koulutus autotekniikkaan antaa ja siihen 30v kokemusta moottoreista ja 10v kilpa-ajamista ihan oikeissa kisoissa.
Perusasioista en viitsi keskustella koska jokainen niistä ymmärtävä huomaa kyllä kumpi meistä on oikeassa.
Käy ajankuluksi netistä lukemassa viskositeetin säilymisestä 70, 80 ja 90 asteessa ja vertaile 30- ja 50-viskositeettisia öljyjä.
Tehdas tutkii toki, tutkii vaan miten mahdollisimman halvalla saadaan kokoon mahdollisimman nätin näköinen ja juuri ja juuri suunnitellun kiertoiän kestävä tuote. Pitkä kestoikä ei ole synonyymi tälle. Siinä VAG onkin onnistunut.
Sinun kouluk... anteeksi kuppikuntasi tietolähteet juontavat selvästi Esson baarin nurkkapöytään. Aja niillä ohjeilla vaikka sillä vedellä. - juhlakalu...
sama heppu kirjoitti:
Ymmärrän juuri sen verran kuin 4v koulutus autotekniikkaan antaa ja siihen 30v kokemusta moottoreista ja 10v kilpa-ajamista ihan oikeissa kisoissa.
Perusasioista en viitsi keskustella koska jokainen niistä ymmärtävä huomaa kyllä kumpi meistä on oikeassa.
Käy ajankuluksi netistä lukemassa viskositeetin säilymisestä 70, 80 ja 90 asteessa ja vertaile 30- ja 50-viskositeettisia öljyjä.
Tehdas tutkii toki, tutkii vaan miten mahdollisimman halvalla saadaan kokoon mahdollisimman nätin näköinen ja juuri ja juuri suunnitellun kiertoiän kestävä tuote. Pitkä kestoikä ei ole synonyymi tälle. Siinä VAG onkin onnistunut.
Sinun kouluk... anteeksi kuppikuntasi tietolähteet juontavat selvästi Esson baarin nurkkapöytään. Aja niillä ohjeilla vaikka sillä vedellä.siis sinäkö kumoat sadat vag- ja mobil-konsernin insinöörien kehitys ja tutkimustyön , ihan omassa päässäsi olet viisaampi kuin he ?
Ei kuule , ei muuta kuin pussi päähän ja nurkkaan häpeämään HETI - et ymmärrä
sama heppu kirjoitti:
Ymmärrän juuri sen verran kuin 4v koulutus autotekniikkaan antaa ja siihen 30v kokemusta moottoreista ja 10v kilpa-ajamista ihan oikeissa kisoissa.
Perusasioista en viitsi keskustella koska jokainen niistä ymmärtävä huomaa kyllä kumpi meistä on oikeassa.
Käy ajankuluksi netistä lukemassa viskositeetin säilymisestä 70, 80 ja 90 asteessa ja vertaile 30- ja 50-viskositeettisia öljyjä.
Tehdas tutkii toki, tutkii vaan miten mahdollisimman halvalla saadaan kokoon mahdollisimman nätin näköinen ja juuri ja juuri suunnitellun kiertoiän kestävä tuote. Pitkä kestoikä ei ole synonyymi tälle. Siinä VAG onkin onnistunut.
Sinun kouluk... anteeksi kuppikuntasi tietolähteet juontavat selvästi Esson baarin nurkkapöytään. Aja niillä ohjeilla vaikka sillä vedellä.Kuten sanoin, et ymmärrä voitelusta mitään, vaan tyypilliseen mututyyliin luulet että suuremmat numerot on aina paremmat ja että 0 merkitsee "ei mitään". Ensinnäkin, yksikään autonvalmistaja ei nykysin suosittele mitään 50-luokan öljyjä, ne ovat jopa vaarallisia. Esim. Volvo laittaa kaikkin turboihinkin 0W-30 öljyt, koska se toimii parhaiten. Ehkä joskus 60-luvulla piti käyttää jotain mineraali-50 öljyä, mutta nyt ei. Perehdy vaikka käsitteeseen "viskositeetti-indeksi", ehkä tajuat, ehkä et.
Nykymoottoreita nykyöljyillä ei ajamalla loppuun saa. Paitsi jos laittaa liian paksut öljyt... - sama heppu
et ymmärrä kirjoitti:
Kuten sanoin, et ymmärrä voitelusta mitään, vaan tyypilliseen mututyyliin luulet että suuremmat numerot on aina paremmat ja että 0 merkitsee "ei mitään". Ensinnäkin, yksikään autonvalmistaja ei nykysin suosittele mitään 50-luokan öljyjä, ne ovat jopa vaarallisia. Esim. Volvo laittaa kaikkin turboihinkin 0W-30 öljyt, koska se toimii parhaiten. Ehkä joskus 60-luvulla piti käyttää jotain mineraali-50 öljyä, mutta nyt ei. Perehdy vaikka käsitteeseen "viskositeetti-indeksi", ehkä tajuat, ehkä et.
Nykymoottoreita nykyöljyillä ei ajamalla loppuun saa. Paitsi jos laittaa liian paksut öljyt...No voi sentään. Niinhän se todellakin edelleen on, että mitä suuremmat lukemat hännästä löytyy niin sen paremmin ominaisuudet kuumana säilyvät.
Sielläkin kannattaa lukea viskositeettiasia niin, että sen ymmärtää...Eikä pelkästä Mobilin myyntiesitteestä.
Longlife ei todellakaan tarkoita mahdollisimman hyviä voiteluominaisuuksia.
LL-öljy on mielestäni lähinnä ominaisnimitys nykyöljylle joka pystyy tekemään työnsä ennenkaikkea hitaassa kaupunkiliikenteessä mahdollisimman pienin päästöin. Euro 5-säännöstöä kun ei täytä vielä nykypäivänä kuin muutama pikkukinneri joten jotakin on tehtävä.
Eikö se jo kerro jotakin, että ihan yhtäkkiä joku Neste tuo jonkun SAPSin markkinoille joka muka korvaa kaikki aikaisemmat LL-öljyt? Yksi tuote kaikkeen? (hymyä)
Volvolla on täysi työ selvitä nykyisistäkin päästömääräyksistä joten mieti vähän niitä suosituksia...
Montako konetta Olet ajamalla rikkonut ja montako konetta avannut? Puheistasi päätellen enemmän kuin minä. Huonosti Olet osannut analysoida syntyneitä vaurioita.
Muuten...jos LL-öljyt olisivat voiteluominaisuuksiltaan niin hyviä kuin väität niin miksi ihmeessä niitä ei käytetä moottoripyörien moottoreissa? Vähän vaan kitka-ainetta sekaan kytkimen takia ja menoksi...
Mutta ei. Suurimmassa osassa pyörämoottoreissa suositukset ovat 15W-50. Kylläpä ovat olleet tehtailla huolimattomia kun eivät ole lukeneet Longlife-öljyistä!
Pidän teikäläistä niin pölkkypäänä, etten viitsi enää tuhlata aikaani tähän vaan lähden heittämään pyörällä iltalenkin ja valmistajan suositus 15W-50 Mobil 1 Racing-öljy koneessa. Tietenkin koska haluan koneen kestävän kovaa ajoa. - ja velliä
sama heppu kirjoitti:
No voi sentään. Niinhän se todellakin edelleen on, että mitä suuremmat lukemat hännästä löytyy niin sen paremmin ominaisuudet kuumana säilyvät.
Sielläkin kannattaa lukea viskositeettiasia niin, että sen ymmärtää...Eikä pelkästä Mobilin myyntiesitteestä.
Longlife ei todellakaan tarkoita mahdollisimman hyviä voiteluominaisuuksia.
LL-öljy on mielestäni lähinnä ominaisnimitys nykyöljylle joka pystyy tekemään työnsä ennenkaikkea hitaassa kaupunkiliikenteessä mahdollisimman pienin päästöin. Euro 5-säännöstöä kun ei täytä vielä nykypäivänä kuin muutama pikkukinneri joten jotakin on tehtävä.
Eikö se jo kerro jotakin, että ihan yhtäkkiä joku Neste tuo jonkun SAPSin markkinoille joka muka korvaa kaikki aikaisemmat LL-öljyt? Yksi tuote kaikkeen? (hymyä)
Volvolla on täysi työ selvitä nykyisistäkin päästömääräyksistä joten mieti vähän niitä suosituksia...
Montako konetta Olet ajamalla rikkonut ja montako konetta avannut? Puheistasi päätellen enemmän kuin minä. Huonosti Olet osannut analysoida syntyneitä vaurioita.
Muuten...jos LL-öljyt olisivat voiteluominaisuuksiltaan niin hyviä kuin väität niin miksi ihmeessä niitä ei käytetä moottoripyörien moottoreissa? Vähän vaan kitka-ainetta sekaan kytkimen takia ja menoksi...
Mutta ei. Suurimmassa osassa pyörämoottoreissa suositukset ovat 15W-50. Kylläpä ovat olleet tehtailla huolimattomia kun eivät ole lukeneet Longlife-öljyistä!
Pidän teikäläistä niin pölkkypäänä, etten viitsi enää tuhlata aikaani tähän vaan lähden heittämään pyörällä iltalenkin ja valmistajan suositus 15W-50 Mobil 1 Racing-öljy koneessa. Tietenkin koska haluan koneen kestävän kovaa ajoa.sekasin pannuun oikeen tosissaan
nyt ollaan pahasti hakoteillä sun öljytuntemuksissa
mutta mitäpä sulle selventämään eri moottorityyppeihin räätälöidyistä ns. erikoisöljyistä , ihan turhaa ... - Mercedesisti I
Jussi´ kirjoitti:
Kun nyt otit oletetun vaihtoarvon putoamisen keskusteluun, kysynpä seuraavaa:
Jos menisin vaihtamaan LL-huolletun Volkkarini johonkin muuhun automerkkiin, kysyisikö automyyjä vaihtotarjousta pyytäessäni, kumpaa huolto-ohjelmaa autossani on käytetty? Aikaisempien kokemusteni mukaan tuossa vaiheessa ei vielä huoltokirjaa katsota.Jos/kun menee autoa vaihtamaan siten että antaa itse oman vanhan autonsa liikkeeseen vaihdossa, niin auton arvoon vaikuttavat ainoastaan: merkki, malli, vuosimalli ja ajomäärä. Esim. tuttu tarjosi vaihdossa Volvo S60 vm 2002 ajettu 105.000km. Malli 2.0 Turbo 5-sylinterisenä. Siis tämä Belgiassa ja Italiassa myynnissä ollut 5-pyttyinen 2-litrainen turbo, jota ei ole Suomeen tuotu. Autossa nahkasisusta ja hyvät varusteet muutenkin, paitsi manuaalivaihteinen. Myyjä katsoi koneelta vain, että joo, maksetaan 13.900eur hyvitystä uuteen autoon vaihtaessa, katsoi hinnan sen mukaan mitä pyydettiin halvimmasta ja huonokuntoisimmasta ja heikoimmin varustellusta 2,4litraisesta vapaasti hengittävästä yksityisellä myyjällä nettiautossa. Ei myyjää kiinnostanut paskan vertaa, onko autoon ikinä tehty mitään huoltoja. Yksityiselle itse myymällä tuttu sai autosta kuitenkin 19.500eur. Yksityistä ostajaa taas kiinnosti hyvinkin paljon, että onko huoltokirja virheetön ja onko kaikki huollot tehty ajallaan ja samaten yksityistä ostajaa kiinnosti hyvin paljon että mitä varusteita autossa on jne.
Siis jos auton tulevaisuudessa aikoo vaihdossa myydä melkein puoleen hintaan eli antaa vaihdossa autokauppaan, niin sitten voi vaikka jättää ne öljyt kokonaankin vaihtamatta, kyllä varmaan pelkästään öljyä lisäämällä koneeseen pääsee esim. 70.000km kokonaan vaihtamatta ja auton arvo autokaupalle on sama. En sitten tiedä kuka tuollaisen auton suostuu kaupastakaan ostamaan, mutta ainakaan autokauppiasta ei kiinnosta onko huollettu vai ei, koska melkein kaikki auton omistajat joskus öljyt kuitenkin vaihtavat, ei asiaa tarvitse epäillä erikseen ellei siihen ole erityistä syytä sitten. Tiedän yhden myyntiedustajan tosin, joka ajoi Audi A6:lla, taisi olla työsuhdeauto, en ole varma, mutta joka ei koskaan vaihtanut öljyjä ja jos/kun varoitusvalo öljyn vähyydestä syttyi mittariin, kaatoi pienen litran pönikän öljyä koneeseen. Samaten ajoi aina ympäri vuoden kitkarenkailla. Tällä tavalla auto pystyi olemaan aina ajossa, eikä muuta tarvinnut tehdä kuin tankata kun bensamittarin varoitusvalo sytty ja laittaa öljyä kun öljymäärän varoitusvalo syttyi, renkaitakaan ei tarvinnut koskaan vaihtaa. Siis "huoltovapaa" auto oli. Ja täysin hyvin kävi ja kukkui sen 2,5 vuotta mitä tuo myntiedustaja autolla ajoi, n. 100.000km. Sitten se meni autoliikkeeseen vaihdossa uuteen autoon. - fireblade
sama heppu kirjoitti:
No voi sentään. Niinhän se todellakin edelleen on, että mitä suuremmat lukemat hännästä löytyy niin sen paremmin ominaisuudet kuumana säilyvät.
Sielläkin kannattaa lukea viskositeettiasia niin, että sen ymmärtää...Eikä pelkästä Mobilin myyntiesitteestä.
Longlife ei todellakaan tarkoita mahdollisimman hyviä voiteluominaisuuksia.
LL-öljy on mielestäni lähinnä ominaisnimitys nykyöljylle joka pystyy tekemään työnsä ennenkaikkea hitaassa kaupunkiliikenteessä mahdollisimman pienin päästöin. Euro 5-säännöstöä kun ei täytä vielä nykypäivänä kuin muutama pikkukinneri joten jotakin on tehtävä.
Eikö se jo kerro jotakin, että ihan yhtäkkiä joku Neste tuo jonkun SAPSin markkinoille joka muka korvaa kaikki aikaisemmat LL-öljyt? Yksi tuote kaikkeen? (hymyä)
Volvolla on täysi työ selvitä nykyisistäkin päästömääräyksistä joten mieti vähän niitä suosituksia...
Montako konetta Olet ajamalla rikkonut ja montako konetta avannut? Puheistasi päätellen enemmän kuin minä. Huonosti Olet osannut analysoida syntyneitä vaurioita.
Muuten...jos LL-öljyt olisivat voiteluominaisuuksiltaan niin hyviä kuin väität niin miksi ihmeessä niitä ei käytetä moottoripyörien moottoreissa? Vähän vaan kitka-ainetta sekaan kytkimen takia ja menoksi...
Mutta ei. Suurimmassa osassa pyörämoottoreissa suositukset ovat 15W-50. Kylläpä ovat olleet tehtailla huolimattomia kun eivät ole lukeneet Longlife-öljyistä!
Pidän teikäläistä niin pölkkypäänä, etten viitsi enää tuhlata aikaani tähän vaan lähden heittämään pyörällä iltalenkin ja valmistajan suositus 15W-50 Mobil 1 Racing-öljy koneessa. Tietenkin koska haluan koneen kestävän kovaa ajoa.Moi!
Hmm, noinhan se menee.
Meikäläinen vaan vetelee API SG luokan öljyillä, viskositeetin ollessa 20W-50. Mineraalia on ja ihan normi moottoriöljyä. Kaikissa prätkissä kesällä, piikistä tonnisataseen Bläkkäriin. Öljynvaihtovälit tosin erittäin maltilliset
Nyt potilaana olevassa Honda CX 500 turbo (jep jep, ruiskupeli solmulla pakoputkessa) vehkeessä öljynhuuhteluväli 1000 km, koska öljyt tummuu.....saattaiskos tuo kone olla hiukan paskanen sisältäpäin. Tiedä häntä, ajettu vasta 180 tuhatta, rauhallista matka-ajoa Saksan baanoilla.
Öljynvaihto on edelleen halvin koneremontti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458