Siis rivitalossa asun, ja vastapäisessä samaan taloyhtiöön kuuluvassa rivitalossa asuu mies, joka kuljeskelee kotonaan usein alasti, verhot auki, ja nyt kesällä, myös ovi avoinna.
Se puolestaan häiritsee minua, koska oman asuntoni ikkunoista ja etuovelta näkee suoraan hänen asuntoonsa.
Tässä kesän aikana hän on myös saunasta (?) tullut omalle kuistilleen pyyhe ympärillään, ja istahtaa aurinkotuoliinsa heittäen pyyhkeen pois ympäriltään ja istuskelee siinä sitten alasti aurinkoa ottaen. Kuistilla on toki kaide, mutta laudoitus on harva, ts. joka toinen lauta "puuttuu".
Käsittääkseni mies on vuokralaisena asunnossa.
Toki täytyy sanoa se, että ei hän mitenkään "Esittele" itseään, esim. tulemalla ikkunan eteen näytille. Ja jos hän on kuistilla alastomana, niin ei sieltä suoraan näe mitään. Seinänaapurit toki ovat asia erikseen, jos sattuvat oamlle kuistilleen silloin tulemaan. Tosin silloin hän on kyllä kietonut pyyhkeen takaisin ympärilleen jos on silloin sattunut alasti kuistilla olemaan kun naapurit tulevat omalle kuistilleen.
Minua itseäni asia häiritsee lähinnä siksi, että olen yh- äiti jolla on 2 poikaa, 5- ja 6- vuotiaat, jotka paljon liikkuvat pihalla. En tieä ovatko he edes panneet merkille koko asiaa, mutta en tiedä oikein miten suhtautua asiaa jos ja kun lopulta hekin huomaaavat että napurin sedällä ei ole vaatteita päällään.
Ehkä olen vain turhan vanhanaikainainen, mutta kumminkin... kun asia häiritsee, niin... Eikä sitä oikein kehtaa muilta naapureilta käydä utelemaan ovatko huomanneet samaa asiaa...
Naapurin alastomuus
16
6549
Vastaukset
- häiritsevää
Miksi yh-äitiä häiritsee jos joku on ilman vaatteita pihallaan. Miksi asia häiritsisi poikia? Kävellessään pitää pyyhettäkin yllään, voi harmi, et näe enempää.
- sehän se on
On kulla hirveetä.
- muualle :)
Olen myös samaa mieltä yhden vastaajan kanssa, ettei voi mitään jos mies liikkuu omassa kodissaan alasti. Vuokrasuhde ei muuta hänen oikeuksiaan sen enempää, joten valittaminen asiasta ei tilannetta ei ainakaan paranna sinun asemaasi. Ja kuten kirjoitit mies ei esiinny tarkoituksella, vaan huomioi kyllä naapurit verhoamalla itsensä jonkun näkyessä lähistöllä.
Eiköhän poikasi jo tiedä, että miehillä on pippelit ja lapsien yksi hieno etu on se, miten he kykenevät hyväksymään monetkin asiat hyvin helposti jos aikuiset selittävät asiat parhain päin. Ja mitä selittämään, jos poikiasi ei asia edes kiinnosta.
Yksi järkevä juttu naapuruudessa kannattaa opetella eli opetella katsomaan sinne minne voi katsoa. Jos joku naapurissa häiritsee tai kiusaa voi aivan hyvin keksiä jonkun muun kiintopisteen. Ihminen automaattisesti katsoo aina samoihin kohteisiin vaikkapa ikkunasta ulos vilkaistessaan, joten kokeile joskus osaatko katsoa muualle kuin tämän naapurisi taholle.
Minäkään en pidä verhoja ikkunoissa ja naapureilla vei n. vuosi tottua siihen, eikä kukaan enää toljota suoraan kotiini tai lapset jää seisoksimaan ikkunani eteen mitä kotonani teen. Inhoan verhoja ja hämäryyttä, enkä todellakaan varo jonkun naapurin siitä ryhtyvän valittamaan miten minä elän omissa oloissani. - yh myös
Minä asun kasi vuotiaan poikani kanssa semmoisessa vinkkelitalossa, kolmannessa kerroksessa ja näköala toisen siiven asuntoon toisessa kerroksessa. Tosi hyvä näköala, olisikohan jotain 30m.
Siellä asuu aikas hyvän näköinen karju jotakuin 30v. Hänellä on tapana oleskella aivan nakuna ja kuljeksii kaksiossaan estoitta. Onhan se hänen kotinsa. Usein sojottaa kanki kovana. Se on aika julkean näköinen. Minä tykkään katsella ja kuvitella vaikka mitä. Välillä mies hiukan vatkaa sitä, mutta en ole huomannut mitään loppuvetoja.
Minusta on ihanaa tuommoinen. Ei häiritse eikä herätä pahennusta. En ainakaan ole kuullut ala- tai yläkerroksista valittavaa sanaa. Eikä ole poika ollut utelias ikkunassa roikkuja. On omat hommansa. - et voi mitään
Kyllä ihminen saa kotonaan olla alasti, joten et voi asialle mitään. pane omaan taloosi verhot ja pidä ne aina kiinni, niin et näe, mitä muualla tapahtuu.
- mutta koska asun rivarissa
niin minulla kyllä on verhot edessä.ei mitkään pimennysverhot jotka estäisi valon mutta kuitenkin jottei naapureita turhaan häiritse kait.en viitsi alkaa tappeleen ja kun naapurit kyseli miksi minulla verhot edessä päivisinkin sanoin että olen naturisti ja kyllä voin pitää verhot auki jos ei niitä haittaa niin johan tuli vastaus jotta anna verhojen olla vaan:=)
- jos...
naapurin alastomuus noin häiritsee. Tunnut olevan hyvin perillä siitä kuinka hän toimii, joten et kai vaan kiikarin kanssa kyttää miestä?? Mua ei tollanen häiritse, enemmänkin häiritsee meidän taloyhtiössä asuva todella ällötys mieheksi. Hemmo lähentelee kuuttakymmentä, arvelen, ja hilluu pihalla läskeineen pikku uikkarit jalassa. Näky on suoraan sanottuna järkyttävä, kun herralla on ylipainoa useita kymmeniä kiloja. Kun tulen autolla pihaan ja näen tän tyypin istuvan piha-alueemme penkillä aurinkoa ottamassa, läski maha roikkuen, niin kierrän kyllä kaukaa. Mut hyvävartaloista alastonta miestä katselisin mielellään, ja myös tietty uikkarit jalassa olevaa :))
- yh-iskä-
Joo,mutta sinne ulos ei tarttis tulla alasti.
Tai joo.Olisihan se minustakin kivaa,katsella naapurin teinityttöjä alasti.
- Se tehoaa..
Tee näin: Vie jälkikasvusi jonnekin hoitoon. Heitä vaatteet pois, mielellään silloin kun naapurisi oleilee pihalla munasilleen. Ota dildo-kokoelmastasi (toki jokaisella yhlla niitä tusina on) ja mene pihalle, esim. baden badeniin ja ala tyydyttää seksin nälkääsi. Mikäli naapurisi kommentoi/ lähestyy, tee rikosilmoitus! Näin helppoa se on. Olen itse tehnyt näin. Naapurin ukko alkoi runkkaamaan, otin kuvan. Äijä sai syytteet ahdistelusta. Itse nettosin kivat matka rahat ;o)
- kenties
kehoasi kun tuollaista pystyt tehdä!?
- se alastomuus
ole meille suomalaisille aika luonnollista, jollei siitä vartavasten tehdä kiusallista.
Käythän sinäkin aivan ventovieraiden ihmisten nähden alasti uimahallin saunassa, tai kaveriporukalla yhteissaunassa.
Lapset pitävät sellaista luonnollisena, jollet itse sitä kauhistele.
Ainakin täällä maalla pikkulapset ovat ihkasen alasti ulkosalla lämpimänä kesäpäivänä ja se on luonnollista, kun kaikki muutkin ipanat nakuilevat.
Saunasta mennään uimaan aivan alasti, ilman pyyhkeitä. Entä sitten?
Oletko "kaupungistunut" niin ettet muista näitä suomalaisuuteen kuuluvia juttuja..
Ja se naapurin mies on sinut itsensä kanssa ja eikä hillu sielä kotona alasti kiusatakseen naapureitaan, vaan jäähytelläkseen kehoaan...
Relaa vähäsen äläkä luo paineita lapsillesi ja itsellesi turhasta. ALASTOMUUS on ihan OK-juttu.. - eksön
MUTTA MUTTA... mitenkäs kun itse olen hyväkroppainen ja nuorehko nainen ja tykkään oleilla kotona ilkosillani, usein vaan pelkät rintsikat päällä...ja ikkunoistani näkyy suoraan ala-asteen pihaan. täytyykö vaihtaa maisemaa vai traumatisoituuko lapset moisesta?
- Naturisti
Kyllä oman asunnon ikkunassa saa vaikka tumputtaa, tarviiko sinne sisälle muitten tirkistellä. Omassa kodissa on saatava olla rauhassa.Kyllä tästä ihan selvät lakipykälät on.
- Anonyymi
Netti joka valokuitu käyttäen liittää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264771- 162256
- 1942099
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2929Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776