Koira ja Fretti.

eekiii

Nii sitä kysyisin et voiks ostaa fretin jos on pienikokonen koira? Koska olen halunnut jo muutaman vuoden frettiä mutta en ole uskaltanut ostaa sitä jos se ei sopeudukkaan koirani kanssa

että silleeen :DD

8

7985

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TrinFrett

      Joku kysyi, että kannattaako fretti hankkia jos on kotona asustaa jo pieni koira. Olen nähnyt monta lemmikki-dokumenttia, ja yhdessä dokkarissa näytettiin erään perheen arkea. Perheessä asusti koira, kissa ja fretti. Eläimet tulivat keskenään hyvin toimeen, mutta lemmikit oli hankittu pentuina. Joten jos aiot ottaa fretin kaveriksi vanhemmalle koiralle, joka ei ole nuorena tottunut fretteihin, en suosittele sen hankkimista. Eläin, kuten koira, sopeutuu vain tiettyyn ikään asti muihin UUSiin eläimiin ja jos koira on jo nyt iäkäs..ei kannata hankkia enää uutta kaveria. Tämä on koiran itsensä kannalta parempi päätös! Mutta jos koirasi on vasta nuori..voi hankkia fretinpoikasen. Koiran koosta fretin hankinta ei kuitenkaan ole kiinni. Isot koiratkin voivat pentuina sopeutua asumaan fretin kanssa, kuten tämä dokkari osoitti!

      • Tiitu

        No ei se juu aina noin mee kuten TrinFrett kertoi! Meillä oli koira yhden vanha kun meille oltettiin fretti eikä tullut toimeen ollenkaan eikä vielä tänä päivänäkään tule! Koira oli tottunut 9vk ikäisestä asti kissaan, mutta ei silti tule vieläkään toimeen sen kanssa, joten se on ihan koiran luonteesta kiinni ja siitä miten koira on sopeutunut elämänsä aikana muihin eläimiin. Meillä koira on vallannut johtajan paikan ja puolustaa sitä ja sen vuoksi on mustasukkainen jopa meidän hevosesta!


      • TrinFrett
        Tiitu kirjoitti:

        No ei se juu aina noin mee kuten TrinFrett kertoi! Meillä oli koira yhden vanha kun meille oltettiin fretti eikä tullut toimeen ollenkaan eikä vielä tänä päivänäkään tule! Koira oli tottunut 9vk ikäisestä asti kissaan, mutta ei silti tule vieläkään toimeen sen kanssa, joten se on ihan koiran luonteesta kiinni ja siitä miten koira on sopeutunut elämänsä aikana muihin eläimiin. Meillä koira on vallannut johtajan paikan ja puolustaa sitä ja sen vuoksi on mustasukkainen jopa meidän hevosesta!

        Hei! Olet oikeassa. Jotkut yksilöt eivät viihdy muiden yksilöiden kanssa. Mutta mielestäni 1 wee koira ei OLE ENÄÄ PENTU. Tuo minun esimerkkini/viestini tarkoitti kyllä, että jos esim fretin, koiran ja kissan hankkii kaikki samaan taloon vauvoina/nuorina..ne tottuvat toisiinsa TOTTAKAI! Mutta jos koira on esim jo 1 wee ja ajattelet hankkia fretin, voit jo tajuta koiran luonteesta, tulisiko koira fretin kanssa toimeen! Näkemässäni dokumentissa koira, fretti ja kissa oli hankittu KAIKKI samaan taloon vauvoina!!


      • Tiitu
        TrinFrett kirjoitti:

        Hei! Olet oikeassa. Jotkut yksilöt eivät viihdy muiden yksilöiden kanssa. Mutta mielestäni 1 wee koira ei OLE ENÄÄ PENTU. Tuo minun esimerkkini/viestini tarkoitti kyllä, että jos esim fretin, koiran ja kissan hankkii kaikki samaan taloon vauvoina/nuorina..ne tottuvat toisiinsa TOTTAKAI! Mutta jos koira on esim jo 1 wee ja ajattelet hankkia fretin, voit jo tajuta koiran luonteesta, tulisiko koira fretin kanssa toimeen! Näkemässäni dokumentissa koira, fretti ja kissa oli hankittu KAIKKI samaan taloon vauvoina!!

        No sitä nyt on kuitenkaa vaikea sanoa että tottuvat silloinkaan vaikka olisivat pentuja kaikki. Se riippuu niin paljon koiran rodusta, luonteesta ja siitä miten se on tottunut aivan pienenä elämään kasvattajan luona. Jos ottaa koiran pennun ja fretin pennun samaan aikaan on siinä aika moinen kouluttaminen ja sitä en todellakaan suosittele että ottaisi molemmat pentuina. Tunnen talouksia, joissa on ollut ennestään koira taikka kissa ja ne ovat tulleet fretin kanssa hyvinkin toimeen sekä on myös niin päin että on ollut frettejä talossa ja on otettu koira ja hyvin on toiminut. Joten on aivan turha sanoa yhden dokumentin perusteella miten toiset eläimet suhtautuvat toisiinsa, koska ei tiedä luonnetta tmv.


      • TrinFrett
        Tiitu kirjoitti:

        No sitä nyt on kuitenkaa vaikea sanoa että tottuvat silloinkaan vaikka olisivat pentuja kaikki. Se riippuu niin paljon koiran rodusta, luonteesta ja siitä miten se on tottunut aivan pienenä elämään kasvattajan luona. Jos ottaa koiran pennun ja fretin pennun samaan aikaan on siinä aika moinen kouluttaminen ja sitä en todellakaan suosittele että ottaisi molemmat pentuina. Tunnen talouksia, joissa on ollut ennestään koira taikka kissa ja ne ovat tulleet fretin kanssa hyvinkin toimeen sekä on myös niin päin että on ollut frettejä talossa ja on otettu koira ja hyvin on toiminut. Joten on aivan turha sanoa yhden dokumentin perusteella miten toiset eläimet suhtautuvat toisiinsa, koska ei tiedä luonnetta tmv.

        Siis jos kaikki ovat pentuja (fretti, koira jne.) ja asuvat lapsuudesta/luovutuksesta lähtien saman katon alla, tottakai ne oppivat hyväksymään toisensa. Ne ovat tällöin vielä niin pieniä!!! Tällöin tulee käyttöön vain laumajärjestys. Yksi on johtaja ja muut alaisia. Tottakai silloin pomo pomottaa muita ja muiden on kurjempi olla. Mutta tämä on normaalia. Et nyt vain tajua tätä minun esimerkkiäni! Minulla on koira..ja piru kun se tuli nuorena niin tottakai sen se tottui ja pitikin tottua minun sisaruksiini, perheeseen ja yms. Ei se pentu niin nuorena sitä ajattele et toi on "tyhmä". Se tottuu..ja jos perheeseen otetaan nuorena myös esim kissanpentu niin koiranpentu hyväksyy sen osaksi perhettään, LUONNOLLISTA! Kyse ei NYT SIIS OLE KIINNI MISTÄÄN YHDESTÄ HITON DOKUMENTISTÄ..vaan monesta tapauksesta, joita olen nähnyt, kuullut yms!!


      • Nönö
        TrinFrett kirjoitti:

        Siis jos kaikki ovat pentuja (fretti, koira jne.) ja asuvat lapsuudesta/luovutuksesta lähtien saman katon alla, tottakai ne oppivat hyväksymään toisensa. Ne ovat tällöin vielä niin pieniä!!! Tällöin tulee käyttöön vain laumajärjestys. Yksi on johtaja ja muut alaisia. Tottakai silloin pomo pomottaa muita ja muiden on kurjempi olla. Mutta tämä on normaalia. Et nyt vain tajua tätä minun esimerkkiäni! Minulla on koira..ja piru kun se tuli nuorena niin tottakai sen se tottui ja pitikin tottua minun sisaruksiini, perheeseen ja yms. Ei se pentu niin nuorena sitä ajattele et toi on "tyhmä". Se tottuu..ja jos perheeseen otetaan nuorena myös esim kissanpentu niin koiranpentu hyväksyy sen osaksi perhettään, LUONNOLLISTA! Kyse ei NYT SIIS OLE KIINNI MISTÄÄN YHDESTÄ HITON DOKUMENTISTÄ..vaan monesta tapauksesta, joita olen nähnyt, kuullut yms!!

        Meillä on 1.5 vuotias belgianpaimenkoira ja 3 vuotias shetlanninlammaskoira, ja olen ajatellut että josko vois ens vuonna hankkia fretin. Onko mitään mahdollisuuksia että ne tottuu toisiinsa? Olen kuullut kyllä että on tapauksia joissa koira on hyväksynyt fretin, ja toisin päin. Tottakai riippuu koirasta ja fretistä yksilöinä, ja menetelmästä millä tutustuttaa, mutta siis YLEISESTI? Koirat ei ole koskaan frettiä nähnykkään ja siks vähän jännittää. Fretti varmasti tottuu koiriin jos sen ihan vaavista opettaa, mutta lieneekö sitten toisin päin? Entäpä miten fretti reagoi yleensä koiraan? Kiitos jo etukäteen, neuvot on tarpeen :)


      • Ambrosia
        Nönö kirjoitti:

        Meillä on 1.5 vuotias belgianpaimenkoira ja 3 vuotias shetlanninlammaskoira, ja olen ajatellut että josko vois ens vuonna hankkia fretin. Onko mitään mahdollisuuksia että ne tottuu toisiinsa? Olen kuullut kyllä että on tapauksia joissa koira on hyväksynyt fretin, ja toisin päin. Tottakai riippuu koirasta ja fretistä yksilöinä, ja menetelmästä millä tutustuttaa, mutta siis YLEISESTI? Koirat ei ole koskaan frettiä nähnykkään ja siks vähän jännittää. Fretti varmasti tottuu koiriin jos sen ihan vaavista opettaa, mutta lieneekö sitten toisin päin? Entäpä miten fretti reagoi yleensä koiraan? Kiitos jo etukäteen, neuvot on tarpeen :)

        http://kotisivukone.fi/files/wwwdogodogo.nettilemmikki.fi/.album/1183802447763_5_large.jpg

        Ambrosia & Mandi


    • vilkkune

      Herätellääs tätä topaa eloon. Itseäni ainakin kiinnostaa muiden kokemukset, miten koira ja fretti on totutettu toisiinsa, yms. Ja jos ei olekkaan tottunut, niin miten olette asian ratkaisseet? Fretille oma vapaanaoloaika ja koira siksi aikaa toiseen huoneeseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe