minulla vain ois, älä päästä ala-ikäistä lastasi yksin juhannusrientoihin. Menkää yhdessä ja toinen vanhemmista on vesiselvä tai vielä parenpi, molemmat.
Yksi toivomus
8
996
Vastaukset
- Oletko
Itse humalassa?
- äitiliini~~
En ole humalassa, enkä tule. Vesiselvä.
- elluuuuuuu
sellasta se on ku mieleltään 12-vuotiaat ihmiset tekee lapsia. juhannuksena (tai vappuna tai uutenavuotena ym ym) selvinpäin oleminen on liian suuri uhraus. juoppojen juhliahan nämä tämmöset on.
- aikuinen_'
ei niin vituttanut kun vanhemmat aikoinaan eivät päästäneet juhannusfestareille kun kaikki kaverit lähti. Eräs vuosi sitten oli pakko jo karata siitä eteenpäin sanoin että menen halusitte tai ette. Jos olisin uskonut ja pysynyt kotona, monta mahtavaa nuoruusmuistoa olisi jäänyt syntymättä. Antakaa perkele ihmisten elää!
- been there
Ai että antakaa mennä, minä sain mennä mihin mieli halajoi. Ja meninkin sitten täysillä, kun en rajojani vielä 14v. tiennyt niin sitten kompasteltiin oikein kunnolla.
Ja ketä tästä syytän? Vanhempiani jotka eivät antaneet minun oppia omia rajojani turvallisessa ympäristössä ilman pahoja kolhuja...
On pahempaa olla ikuisesti täynnä arpia, kuin harmissaan kun ei päässyt ihan nuorena lentämään, vaann joutui odottamaan ja "homehtumaan" valvovan silmän alla.
Elämä on muutakin kuin nuoruus, joka on vain pieru saharaan ajan kulkiessa. - äitiliini~~
joskus myöhemmin ymmärrät, kun on omia lapsia, mitä tarkoitin. Ne nuoruusmuistot on meillä kaikilla, joko vanhenpien turvallisessa perässäkatsomisessa, tai ilman vanhenpia, jolloin nuori ei välttämättä vielä ymmärrä kaikkea pahaa mitä voi tapahtua.
Olen sitä mieltä, että vasta yli 16 vuotias voi mennä kavereiden kanssa festareille, mutta siitä huolimatta, kotiin tai vanhenpien luo on tultava ennen puoltayötä. Kun lapsi täyttää 18 v. silloin vasta hänelle pitäisi antaa hieman löysiä ohjaksiin. - äitiliini~~
been there kirjoitti:
Ai että antakaa mennä, minä sain mennä mihin mieli halajoi. Ja meninkin sitten täysillä, kun en rajojani vielä 14v. tiennyt niin sitten kompasteltiin oikein kunnolla.
Ja ketä tästä syytän? Vanhempiani jotka eivät antaneet minun oppia omia rajojani turvallisessa ympäristössä ilman pahoja kolhuja...
On pahempaa olla ikuisesti täynnä arpia, kuin harmissaan kun ei päässyt ihan nuorena lentämään, vaann joutui odottamaan ja "homehtumaan" valvovan silmän alla.
Elämä on muutakin kuin nuoruus, joka on vain pieru saharaan ajan kulkiessa.Kukaan ei opi kuin kantapään kautta, mutta meidän vanhenpien pitäisi ne omat virheemme nähdä ja ottaa oppia sieltä. Ei se ns. vapaa kasvatus ole hyvä, rajoja pitää olla.
Kyllä tätä elämää riittää vielä täysi-ikäisyydenkin jälkeen, jolloin voi ainakin ajatella, että kolhut voi paremmin kestää. - alaikäiset ovat lapsia
Vaikka jotkut 13v tai 16v luulevatkin olevansa jo kaikkitietäviä, he ovat yhä LAPSIA. Alaikäisistä ovat vanhemmat vastuussa. En ikinä antaisi omien lasteni mennä ja tulla miten lystäävät, rajat ja säännöt opitaan kotona.
Tuskin kukaan äiti tai isä haluaa, että lapset heiluvat räkäkännissä, heitä hyväksikäytetään henkisesti ja fyysisesti, eletään jengin mukaan ja ollaan epävarmoja siitä mitä oikeasti itse halutaan. Lapsi tekee mitä kaveripiiri painostaa, halusi tai ei itse.
Eli rajansa kaikella, alle 15v ja rippikoulun ei meillä juoda alkoholia ja sen jälkeen 15-18v, niin kauan kun asutaan kotona, yhä noudatetaan sääntöjä ja tullaan kotiin kun on sovittu. Haluan tietää missä lapseni liikkuu ja kenen seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795397
- 824351
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3824328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103933- 1523418
- 533079
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.603063- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221