Yksi toivomus

äitiliini~~

minulla vain ois, älä päästä ala-ikäistä lastasi yksin juhannusrientoihin. Menkää yhdessä ja toinen vanhemmista on vesiselvä tai vielä parenpi, molemmat.

8

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko

      Itse humalassa?

      • äitiliini~~

        En ole humalassa, enkä tule. Vesiselvä.


    • elluuuuuuu

      sellasta se on ku mieleltään 12-vuotiaat ihmiset tekee lapsia. juhannuksena (tai vappuna tai uutenavuotena ym ym) selvinpäin oleminen on liian suuri uhraus. juoppojen juhliahan nämä tämmöset on.

    • aikuinen_'

      ei niin vituttanut kun vanhemmat aikoinaan eivät päästäneet juhannusfestareille kun kaikki kaverit lähti. Eräs vuosi sitten oli pakko jo karata siitä eteenpäin sanoin että menen halusitte tai ette. Jos olisin uskonut ja pysynyt kotona, monta mahtavaa nuoruusmuistoa olisi jäänyt syntymättä. Antakaa perkele ihmisten elää!

      • been there

        Ai että antakaa mennä, minä sain mennä mihin mieli halajoi. Ja meninkin sitten täysillä, kun en rajojani vielä 14v. tiennyt niin sitten kompasteltiin oikein kunnolla.

        Ja ketä tästä syytän? Vanhempiani jotka eivät antaneet minun oppia omia rajojani turvallisessa ympäristössä ilman pahoja kolhuja...
        On pahempaa olla ikuisesti täynnä arpia, kuin harmissaan kun ei päässyt ihan nuorena lentämään, vaann joutui odottamaan ja "homehtumaan" valvovan silmän alla.
        Elämä on muutakin kuin nuoruus, joka on vain pieru saharaan ajan kulkiessa.


      • äitiliini~~

        joskus myöhemmin ymmärrät, kun on omia lapsia, mitä tarkoitin. Ne nuoruusmuistot on meillä kaikilla, joko vanhenpien turvallisessa perässäkatsomisessa, tai ilman vanhenpia, jolloin nuori ei välttämättä vielä ymmärrä kaikkea pahaa mitä voi tapahtua.

        Olen sitä mieltä, että vasta yli 16 vuotias voi mennä kavereiden kanssa festareille, mutta siitä huolimatta, kotiin tai vanhenpien luo on tultava ennen puoltayötä. Kun lapsi täyttää 18 v. silloin vasta hänelle pitäisi antaa hieman löysiä ohjaksiin.


      • äitiliini~~
        been there kirjoitti:

        Ai että antakaa mennä, minä sain mennä mihin mieli halajoi. Ja meninkin sitten täysillä, kun en rajojani vielä 14v. tiennyt niin sitten kompasteltiin oikein kunnolla.

        Ja ketä tästä syytän? Vanhempiani jotka eivät antaneet minun oppia omia rajojani turvallisessa ympäristössä ilman pahoja kolhuja...
        On pahempaa olla ikuisesti täynnä arpia, kuin harmissaan kun ei päässyt ihan nuorena lentämään, vaann joutui odottamaan ja "homehtumaan" valvovan silmän alla.
        Elämä on muutakin kuin nuoruus, joka on vain pieru saharaan ajan kulkiessa.

        Kukaan ei opi kuin kantapään kautta, mutta meidän vanhenpien pitäisi ne omat virheemme nähdä ja ottaa oppia sieltä. Ei se ns. vapaa kasvatus ole hyvä, rajoja pitää olla.

        Kyllä tätä elämää riittää vielä täysi-ikäisyydenkin jälkeen, jolloin voi ainakin ajatella, että kolhut voi paremmin kestää.


      • alaikäiset ovat lapsia

        Vaikka jotkut 13v tai 16v luulevatkin olevansa jo kaikkitietäviä, he ovat yhä LAPSIA. Alaikäisistä ovat vanhemmat vastuussa. En ikinä antaisi omien lasteni mennä ja tulla miten lystäävät, rajat ja säännöt opitaan kotona.
        Tuskin kukaan äiti tai isä haluaa, että lapset heiluvat räkäkännissä, heitä hyväksikäytetään henkisesti ja fyysisesti, eletään jengin mukaan ja ollaan epävarmoja siitä mitä oikeasti itse halutaan. Lapsi tekee mitä kaveripiiri painostaa, halusi tai ei itse.

        Eli rajansa kaikella, alle 15v ja rippikoulun ei meillä juoda alkoholia ja sen jälkeen 15-18v, niin kauan kun asutaan kotona, yhä noudatetaan sääntöjä ja tullaan kotiin kun on sovittu. Haluan tietää missä lapseni liikkuu ja kenen seurassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe