miksi kissa nuolee?

ghjf

Minkä ihmeen takia kissani nuolee ihmisiä paljon? siis kun esim. sitä rapsuttelee tai silittelee, kissa alkaa nuolemaan käsiä todella innokkaasti ja kehrää samalla äänekkäästi. Eikä ole ensimmäinen kerta kun aamulla herään siihen, että kissa nuolee naamaa. Miksi se tekee niin? maistuuko ihmisen iho jotenkin hyvälle? vai onko tuo jotain kiintymyksen osoitusta vai mitä kummaa. Ja kissa tosiaan on neljävuotias ja se on tuota samaa harrastanut aina

19

7614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu!

      Meidän 9kk ikäinen poikakisu nuolee myös ihmisiä! Yölläkin herään monta kertaa kun se tulee nuolemaan naamaa tai korvia! Ja useamman kerran se on napsaissut nappikorviksen pois korvastani nukkuessani..
      Olen ihmetellyt samaa kuin sinäkin, että miksi se nuolee! Toinen kissamme ei nuole yhtään..
      Jos se vaan on niin kivaa, tiedä häntä..=)
      Oikein mukavaa juhannusta!

    • Moona

      Luultavasti kissat haluavat osoittaa mieltään. (?)
      Luulempa, että ne nauttivat oltavistaan, jos kerta kehräävät ja nuolevat ihmistä samalla, kun tämä silittää ja rapsuttaa niitä.

      • Moona

        Ihmisen hiki saattaa maistua kissalle, sillä jotkut kissat pitävät suolapitoisesta syötävästä. Joskus olen tämmöisestäkin kuullut.


    • yksinkertaisesti

      tykkää sinusta. meillä on kanssakin yksi kissa joka tykkää nuolla muita kissoja ja myös minua.
      kyseessä on naaras kissa joka on leikattu eikä ole teetetty pentuja...

    • nuolemisesta:

      Jos kissaa ei ole vieroitettu liian aikaisin emostaan, niin kyseessä lienee rakkaudenosoitus. Nuolemalla kissa osoittaa huolenpitoa ja hellyyttä. Se on oppinut sen jo pienenä, kun emo on hoitanut sitä. Eli kyse on tavallaan suukottelusta tai paijaamisesta, joilla kissa viestittää tykkäämistä ei-seksuaalisessa mielessä.

      • että?

        Meinaat että jos kissa on vieroitettu emostaan liian aikaisin, ja nuolee omistajansa käsiä ja naamaa, niin sitten kyse on nimenomaan siitä että on vieroitettu liian varhain? Eikä suinkaan varhain vieroitettu voisi vain osoittaa kiintymystään omistajaansa kohtaan? Kyllä kuule ne emonsa menettäneetkin osaa vain olla omistajalleen helliä ja osoittaa rakkauttaan, ilman että se olis mitään häiriökäyttäytymistä.


      • ...sanomaani:
        että? kirjoitti:

        Meinaat että jos kissa on vieroitettu emostaan liian aikaisin, ja nuolee omistajansa käsiä ja naamaa, niin sitten kyse on nimenomaan siitä että on vieroitettu liian varhain? Eikä suinkaan varhain vieroitettu voisi vain osoittaa kiintymystään omistajaansa kohtaan? Kyllä kuule ne emonsa menettäneetkin osaa vain olla omistajalleen helliä ja osoittaa rakkauttaan, ilman että se olis mitään häiriökäyttäytymistä.

        En tarkoittanut, että liian aikaisin vieroitettu kissa ei osoittaisi hellyyttä. Onhan se nisän etsiminenkin rakkauden ja riippuvuuden osoitus eikä tietenkään kaikki nuoleminen ole häiriökäyttäytymistä. Pahoittelen, jos annoin väärän käsityksen!

        Meilläkin on kissa, joka löytyi hylättynä hyvin pienenä. Se tosin pääsi varaemon nisille, mutta oli myös ihmisten hoidossa. Siitä on tullut reipas kissa, joka viihtyy sekä ihmisten että toisten kissojen seurassa. Häiriökäyttäytymistä ei ole ilmennyt.

        Kuten tälläkin palstalla huomataan, myös häiriökäyttäytymistä voi esiintyä ja syitä on monenlaisia. Ihanne olisi, että pentu saisi kasvaa emon huomassa luovutusikään asti. Mutta elämä on epätäydellistä - myös kissojen elämä :/


      • sori vaan
        ...sanomaani: kirjoitti:

        En tarkoittanut, että liian aikaisin vieroitettu kissa ei osoittaisi hellyyttä. Onhan se nisän etsiminenkin rakkauden ja riippuvuuden osoitus eikä tietenkään kaikki nuoleminen ole häiriökäyttäytymistä. Pahoittelen, jos annoin väärän käsityksen!

        Meilläkin on kissa, joka löytyi hylättynä hyvin pienenä. Se tosin pääsi varaemon nisille, mutta oli myös ihmisten hoidossa. Siitä on tullut reipas kissa, joka viihtyy sekä ihmisten että toisten kissojen seurassa. Häiriökäyttäytymistä ei ole ilmennyt.

        Kuten tälläkin palstalla huomataan, myös häiriökäyttäytymistä voi esiintyä ja syitä on monenlaisia. Ihanne olisi, että pentu saisi kasvaa emon huomassa luovutusikään asti. Mutta elämä on epätäydellistä - myös kissojen elämä :/

        Sori että hermostuin, joskus vaan näen punaista kun joku alkaa tuosta luovutusiästä selittään. Meillä on molemmat kissat kasvaneet ilman emoa n. 6 viikolta alkaen ja ihania normaaleita kissoja niistä on tullu. Osaavat kaikki kissojen tavat, hyvät ja huonot, eikä mitään erityistä häiriökäyttäytymistä oo havaittavissa. Jos jonkun mielestä tassuilla tarpominen, nuoleminen ja hyvän olon tunteeseen liittyvä kuolaaminen on häiriökäyttäytymistä niin mun puolesta sitten saa olla niin, hellusta se kuitenkin vain on enkä usko että siitä on kissalle mitään haittaa.


    • ...

      Meilläkin kissa nuolee. Olen tulkinnut sen hellyydenosoitukseksi. Kun ihminen silittää kissaa, se muistuttaa sitä siitä, kun emo nuoli sitä. Joten ajattelen, että kissan nuoleminen vastaa silittämistä.

    • kissani

      aikuinen leikattu tyttökissa, tulee joka ilta rinnanpäälle makailemaan ja nuolee käsiäni ja vain silloin kun olen laittanut tiettyä rasvaa, tehnyt sitä koko ikänsä, ja aina pitää olla se tietty rasva, sen jälkeen hän asettuu nukkumaan siihen rinnalleni, myös silloin kun ei ole nuoltavaksi kelpaavaa rasvaa, en oikein tiedä onko tuo vaarallista, mutta ei kissani ole ainakaan koskaan ollut kipeä, ei edes ripulia, olen itsekin joskus maistanut sitä tiettyä rasvaa ja mielestäni se ei maistu erityisen hyvältä (;

    • nimimerkki-

      kun menemme sänkyyn pötköttämään ja katsomaan telkkaria, niin meidän 1,5v tyttökisu tulee minun viereen pötköttämään. ja kun silitän sitä niin se nuolee minun sormea ja sitten puskee siihen :) samalla tyylillä kuin se pesee itse naamaansa :)

      • Aikamoista touhua...

        Silloin kun me otettiin musta maatiaiskissinpentu naapurista kun hain sieltä pennun niin se nukkui aika monta yötä kanssani samassa sängyssä ja oli tosi rasittava pentu. se teki näin öisin: kun menin iltaisin nukkumaan niin sekin meni ja sitten joskus siinä klo 4 aikaan aamuyöllä tunsin kun pentu alkoi herätä ja alkoi kova kehräys. olin itsekin hereillä ja katsoin että tuleekohan se katsomaan kun nukun ja sitten näin kun se alkoi kävellä vatsani päällä jonka päällä oli peittoni. sitten se alkoi kiehnäämään naamaani ja kehräsi tosi kovaa. sanoin vain että jahas, heräsit ja sitten kun käännyin toiselle kyljelle niin se tuli sinnekin kiehnäämään ja minun oli pakko mennä jopa peiton alle kun se häiritsi yöuniani. kävi myös niin että se tuli sinne peiton allekin kiehnäämään kehräyksineen ja lopulta minun oli pakko nostaa kissi pois sängystäni ja sanoin sille että siellä pysyt. sitten se ei tullut enää samana yönä loppuyönä enää nukkumaan vaan alkoi leikkiä pyyheliinallani joka roikkui tuolinkannoilla. Tuoli tais kaatua kun se hyppi yrittäen sitä pyyheliinaa alas ja samalla kun pyyhe putosi niin tuolikin keikahti lattialle. tai en ihan muista mutta ainakin kerran se on kaatanut tuolini omassa huoneessani. Muutama vuosi sitten kuulin kun olin tullut Hgistä kotiin kun asúin kotipaikkakunnalla niin isäni kertoi että viime yönä kissi oli nuollut vanhempieni naamat. hyi. kyllähän se nuolee äidinkin käsiä ja äitikään ei oikein tykkää mutta kehräys on mahtavan kova.


    • kurrnauupss

      miksi kissa nuolee mutta samalla ahneesti "nyppii" ihosta..välillä sattuu..jää punaisia jälkiä ihoon..onko se suolan puutos....nuolee joka päivä ja nyppii aikansa sitten asettuu siihen maate..

      • Aikamoista touhua

        Se leipoo. samaa meidänkin kissi tekee äiteelle


    • Cat

      Se on vaan kissan hellyyden ja kiintymyksen osoitus ja kisuthan tykkää rapsutuksista ja silityksistä :)

      • kurrnauupss

        voi tuo kyllä pudotti kiven sydämmeltäni..luulin että sillä joku vaiva.. kiitos kultaisin sinulle.nytkin juuri se sai sen hommansa suoritettua ja asettui jalkaan kii maate..sitten sillä tapa jonka olen sille hyväksynyt eli se lutkuttaa korvanlehtiä päivittäin ja nukahtaa siihen sit..sit herää ja siirtyy omalle puolelle sänkyyn.jännää..


    • Aikamoista touhua

      meidänkin kissa tekee samaa että kun nuolee ihmistä niin se nyppii ja se sattuu. myös leipoo vatsanpäällä kivasti ja sekin sattuu jos on ohut paita yllä.

    • Anonyymi

      Meillä 1v kisu välillä innostuu oikein kunnolla nuolemaan varoaita ja jalkapohjia. Luultavasti vaan haluaa osoittaa hellyyttä silla tavalla.

    • Anonyymi

      Kiintymyksen osoituksia, eli on kissoja jotka tykkää hyysätä niinsanotun perhelauman muita yksilöitä. Sitten on kissoja jotka eivät toimi niin, hyvin itsenäisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe